Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Wel of geen inritsbare kuip CCC  (gelezen 8845 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

G.Suelmann

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 211
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country bj 2008
Re: Wel of geen inritsbare kuip CCC
« Reactie #30 Gepost op: maart 05, 2021, 07:03:51 pm »

Inderdaad wil men zeker in het begin van het seizoen het gras goed houden voor de andere gasten maar als je je kampeermiddel met kuipzeil netjes of logisch neerzet heeft de andere gast geen last van dat bruine gras omdat die dan weer daarop kan gaan staan.
Meeste campings waar wij komen staat ook wel iets van geen plastic maar wij leggen altijd worteldoek en dan het kuipzeil erop, is toch onderdeel van de tent/vouwwagen. 
Wil iemand toch koppig doen en anders staan dan is dat zijn probleem  :P

Probleem is niet dat het gras bruin wordt maar zelfs bijna afsterft met een zwarte plek tot gevolg. Lekkere zomerse regenbui en de volgende gast heeft een modderplek. Afgezien dat het gaat stinken id het een hels karwei om het grondzeil dan weer goed schoon te krijgen. Met name als je een wat klei-achtige bruine ondergrond hebt.(sprak de ervarings-deskundige... :N :N)
Gelogd
Live today to create a memory for tomorrow...

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Wel of geen inritsbare kuip CCC
« Reactie #31 Gepost op: maart 06, 2021, 02:03:28 pm »

Probleem is niet dat het gras bruin wordt maar zelfs bijna afsterft met een zwarte plek tot gevolg. Lekkere zomerse regenbui en de volgende gast heeft een modderplek. Afgezien dat het gaat stinken id het een hels karwei om het grondzeil dan weer goed schoon te krijgen. Met name als je een wat klei-achtige bruine ondergrond hebt.(sprak de ervarings-deskundige... :N :N)
In Belgische ardennen en dan een bewust camping?:)6]:)1787]:)1787]

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Wel of geen inritsbare kuip CCC
« Reactie #32 Gepost op: maart 07, 2021, 12:41:54 am »

Bij onze 2ehands CCC zat zo'n kuipzeil met pootjes om omhoog te zetten. Gebruiken we werkelijk nooit.

Voor ons is opzetgemak en vertrekgemak een prioriteit. Ook trekken we graag rond. En besteden we liever niet onnodig tijd aan poetswerk op de camping (of thuis wanneer je hem vies zou meenemen). Dus voor ons alleen een gaatjestapijt onder het tentdak dat we meestal voorzien van 1 zijwandje. Dan blijft het gras ook nog een beetje leven :).

En zo vaak regent het niet heftig. En als dat onverhoopt toch wel gebeurt zijn alle slaapspullen en kleding sowieso altijd droog want die liggen allemaal op bed / op de deksel. De spullen die onder het tentdak liggen (speelgoed-/knutselkratje, boekenkratje, schoeisel, spelletjeskratje) kunnen we zonodig ook even in op de deksel leggen of op de tafel / stoelen. Maar is tot nu toe denk ik 1 keer gebeurd dat het een natte boel werd onder het tentdak.

O ja, vanaf de deksel gaan de slippers uit, dus geen viezigheid 'binnen'.

En voor ons is kamperen inderdaad ook gras voelen, frisse lucht, muggen en soms wat ongemak. Alles hermetisch dicht en een soort 'chalet' bouwen met kuipzeil en kasten is niet onze stijl.

Ik pleit dus voor: geen kuipzeil kopen (kan altijd later nog).

Of je moet vaak naar Engeland willen... ;-)
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Wel of geen inritsbare kuip CCC
« Reactie #33 Gepost op: maart 07, 2021, 11:11:40 am »

Ik heb nu 3 keer met kuipzeil gekampeerd (lijkt haast een ‘moetie’ bij cabanon) ik vind het erg fijn: vorig jaar in Karinthië meegemaakt dat het water letterlijk onder onze vouwwagen doorstroomde bij een giga hoosbui. Al is het opruimen altijd wel een klusje, ons is nog het beste bevallen met zo’n dun folietje eronder waar al gaatjes inzaten (te koop bij d w te s) water en condens trekken dan ook weg, waardoor het zeil haast geheel schoon blijft

Alhoewel de eerlijkheid gebied te zeggen dat ik nu aan het kijken ben of de voortent van de Monaco als veredelde luifel te gebruiken is dus zonder kuipzeil en opgerolde voorwand.
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Wel of geen inritsbare kuip CCC
« Reactie #34 Gepost op: maart 07, 2021, 02:22:24 pm »

Bij onze 2ehands CCC zat zo'n kuipzeil met pootjes om omhoog te zetten. Gebruiken we werkelijk nooit.

Voor ons is opzetgemak en vertrekgemak een prioriteit. Ook trekken we graag rond. En besteden we liever niet onnodig tijd aan poetswerk op de camping (of thuis wanneer je hem vies zou meenemen). Dus voor ons alleen een gaatjestapijt onder het tentdak dat we meestal voorzien van 1 zijwandje. Dan blijft het gras ook nog een beetje leven :).

En zo vaak regent het niet heftig. En als dat onverhoopt toch wel gebeurt zijn alle slaapspullen en kleding sowieso altijd droog want die liggen allemaal op bed / op de deksel. De spullen die onder het tentdak liggen (speelgoed-/knutselkratje, boekenkratje, schoeisel, spelletjeskratje) kunnen we zonodig ook even in op de deksel leggen of op de tafel / stoelen. Maar is tot nu toe denk ik 1 keer gebeurd dat het een natte boel werd onder het tentdak.

O ja, vanaf de deksel gaan de slippers uit, dus geen viezigheid 'binnen'.

En voor ons is kamperen inderdaad ook gras voelen, frisse lucht, muggen en soms wat ongemak. Alles hermetisch dicht en een soort 'chalet' bouwen met kuipzeil en kasten is niet onze stijl.

Ik pleit dus voor: geen kuipzeil kopen (kan altijd later nog).

Of je moet vaak naar Engeland willen... ;-)

Geen Engeland voorlopig ;)

Kan inderdaad altijd nog, ben benieuwd hoe het bevalt zonder het aankomende kampeerseizoen.
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 330
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Wel of geen inritsbare kuip CCC
« Reactie #35 Gepost op: maart 07, 2021, 06:27:02 pm »

Ik zou hem zeker nemen! Koken met natte poten is niet mijn ding. Vaste tent is klein als je een week regen hebt. Maar wel van mening dat het uit maakt waar je gaat kamperen, Spanje zal je weinig regen hebben in de zomer. Wij zijn ooit op Aero geweest eiland in Denemarken was erg veel regen was blij dat we een vast kuipzeil in onze tent hadden! In Italië ook ooit modderstromen onder de tent door... maar met kuip dus alleen met opruimen een klote werk.

Zelf bij onze livingstone gamedrive ook besteld. Bestaat niet, maar ben bereid om er heel veel geld voor te betalen dat ik in de classic uitvoering wel een grondzeil heb in de “voortent” maar dat heeft met mijn/onze ervaring te maken. En wij willen ook naar scandinavie, eilanden, enz reizen naast de warme vakanties!

Tevens hebben wij 2 kinderen en een hond die ik ook met regen wat bewegingsruimte wil bieden!

Komen uit een de Waard... meer camperen gevoel dan veel vouwwagens, maar wel een kuip...
Gelogd

G.Suelmann

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 211
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country bj 2008
Re: Wel of geen inritsbare kuip CCC
« Reactie #36 Gepost op: maart 10, 2021, 06:52:14 pm »

In Belgische ardennen en dan een bewust camping?:)6]:)1787]:)1787]

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

hahaha...ja...stonden we bijna naast elkaar te poetsen..
Gelogd
Live today to create a memory for tomorrow...

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Re: Wel of geen inritsbare kuip CCC
« Reactie #37 Gepost op: maart 13, 2021, 10:25:30 pm »

Beste Superkoe,

Wat is de samenstelling van je gezin? Kinderen? En welke leeftijd? Wat voor kampeerder ben je? Ga je om de dag naar de volgende stek? sta je ergens 2 weken?

Als je die vragen beantwoord kun je eigenlijk zelf al zeggen of het bij je past. Het mooie van de CCC is dat je alles kunt aanritsen, of weglaten.

Wij zijn kampeerders die langer ergens staan. Veel wisselen vinden we vreselijk onrustig. Dus wij hebben wel het grondzeil. Savonds staan de kindjes daar in hun pyjama hun tandjes te poetsen, valt er constant van alles op de grond etc. Krijgen we een regenbui, geen ellende alles blijft droog.
Eind vorig jaar gingen we met zn 2 een lang weekend weg. Alleen het dak en 1 zijkant ingerist. Andere setting.

Het ligt aan de samenstelling, ondergrond op de camping, en het weer. Heb je m kun je alle kanten op. Niks moet alles mag, lekker he kamperen?
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Wel of geen inritsbare kuip CCC
« Reactie #38 Gepost op: maart 14, 2021, 09:15:08 pm »

Beste Superkoe,

Wat is de samenstelling van je gezin? Kinderen? En welke leeftijd? Wat voor kampeerder ben je? Ga je om de dag naar de volgende stek? sta je ergens 2 weken?

Als je die vragen beantwoord kun je eigenlijk zelf al zeggen of het bij je past. Het mooie van de CCC is dat je alles kunt aanritsen, of weglaten.

Wij zijn kampeerders die langer ergens staan. Veel wisselen vinden we vreselijk onrustig. Dus wij hebben wel het grondzeil. Savonds staan de kindjes daar in hun pyjama hun tandjes te poetsen, valt er constant van alles op de grond etc. Krijgen we een regenbui, geen ellende alles blijft droog.
Eind vorig jaar gingen we met zn 2 een lang weekend weg. Alleen het dak en 1 zijkant ingerist. Andere setting.

Het ligt aan de samenstelling, ondergrond op de camping, en het weer. Heb je m kun je alle kanten op. Niks moet alles mag, lekker he kamperen?

Hoi Driezor,

Na (bijna) 10 jaar te hebben gekampeerd met een Mercury, zijn we nu juist toe aan het wat sneller vertrekken van een camping en wat meer rond te trekken. We hebben 2 puber meiden die beide een eigen tentje hebben. De Mercury hebben we veel plezier van gehad, ook van de inritsbare kuip, echter toen bleven we ook minimaal 1,5 week op een camping. Nu we de mogelijkheid met de CCCX om korter te gaan staan ergens, dus als het prut weer word, vertrekken we gewoon is ons idee :#
Gelogd

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Re: Wel of geen inritsbare kuip CCC
« Reactie #39 Gepost op: maart 14, 2021, 11:06:15 pm »

Ik ben benieuwd over een jaar wat je gebruikt. Houd ons maar op de hoogte!

Met kids is het gewoon erg fijn. Zonder kids minder boeiend.
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Wel of geen inritsbare kuip CCC
« Reactie #40 Gepost op: maart 15, 2021, 06:52:23 pm »

Ik ben benieuwd over een jaar wat je gebruikt. Houd ons maar op de hoogte!

Met kids is het gewoon erg fijn. Zonder kids minder boeiend.

Ik ben zelf ook nog niet overtuigd hoor, maar de tijd zal het leren. Ik ga het zeker nog even vermelden hier :J
Gelogd

Daan Rene

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 538
  • Een droom is uitgekomen!!
Re: Wel of geen inritsbare kuip CCC
« Reactie #41 Gepost op: maart 17, 2021, 05:47:44 pm »

Wij hebben hem erbij genomen. Als we rond trekken gebruiken we hem niet maar als we langer staan wel. In oosterijk ook een hoosbui gehad en waren blij dat het grondzeil lag.
En daarbij zijn de meeste plekken al behoorlijk kaal en dan heb ik liever grondzeil dan de zand/grond bodem om op te zitten.
Kwa opzetten vind ik het wel meevallen.
Gelogd

winnieandbuzz

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 241
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive 2021
Re: Wel of geen inritsbare kuip CCC
« Reactie #42 Gepost op: maart 17, 2021, 07:53:27 pm »

Super,oe, wij hebben een CCC Xclusive in bestelling staan en hebben het kuipzeil erbij besteld. Met name omdat we bij onze Huidige Trigano Odyssee het kuipzeil altijd gebruikten om de koelbox en kratten op neer te zetten en het water bij een regenbui niet door de voortent te hebben lopen. Dat beviel zeer goed maar ik kan me voorstellen dat bij de CCC we hem soms niet gaan gebruiken omdat we in geval van noodweer altijd nog op het deksel kunnen zitten.
Het schoonmaken is nooit een probleem geweest voor ons, gewoon dichtvouwen met de natte kanten tegen elkaar en bij de volgende camping ging ie er weer in. De donkere plekken die je zou achterlaten herken ik ook niet: nog nooit een modderpoel o.i.d. achtergelaten, wel een beetje gelig gras. Maar dat is inherent aan kamperen, iedere tent heeft een grondzeil dat het grad afsluit.
Als je het financieel kan missen zou ik hem er gewoon bij nemen en dan per plekje bepalen of je hem wel/niet wilt gebruiken.
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Wel of geen inritsbare kuip CCC
« Reactie #43 Gepost op: maart 17, 2021, 08:54:38 pm »

Thanks voor alle reacties!

We gaan eerst eens bekijken hoe het zonder bevalt :)
Mochten we ons bedenken dan kan nabestellen altijd nog :)
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Wel of geen inritsbare kuip CCC
« Reactie #44 Gepost op: maart 17, 2021, 09:19:59 pm »

Zou ik ook doen, kan altijd nog. Zonde om aan te schaffen en mogelijk onnodig mee te slepen als je niet zeker bent het te gaan gebruiken...

(En echt, wij missen het echt niet bij onze CCC, alleen een gaatjestapijt onder het voortentdak/luifel. Mocht er een keer een hoosbui zijn, dan verzetten we desnoods wat kratjes, maar hoe vaak komt dat nu eigenlijk voor....)

Haha, nu is iedereen wel benieuwd naar je ervaringen straks!  :)
Krijgen we na de meivakantie of zomervakantie je update?
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal