Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Buite Lewe 2 (2021)  (gelezen 4803 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SuWe21

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe 2
  • De KlapFlap
Buite Lewe 2 (2021)
« Gepost op: maart 06, 2021, 07:16:36 pm »

Hierbij eerste foto's van de vernieuwde Buite Lewe 2
Gelogd

marijnhak

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 162
Re: Buite Lewe 2 (2021)
« Reactie #1 Gepost op: maart 06, 2021, 09:22:39 pm »

Dat ziet er puik uit :)106]

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk

Gelogd
Buite Lewe, Buiten Leven
Oost West, klapt best

sevenup

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 190
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Buite Lewe 2 (2021)
« Reactie #2 Gepost op: maart 07, 2021, 11:39:21 am »

Mooie wagens, alleen die luifels ben ik niet zo van gecharmeerd. Erg veel stokken om op te zetten.
Gelogd

broodink

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2.0
Re: Buite Lewe 2 (2021)
« Reactie #3 Gepost op: maart 07, 2021, 12:52:48 pm »

Sevenup mee eens, en ik las op internet dat de nieuwe luifels en voortenten niet meer van polykatoen (ribstop) worden gemaakt. Nu wordt dat van Oxford 600d polyester gemaakt, lijkt mij niet beter aangaande het leefklimaat.


VW: Odyssee GL 2.0 2021
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Buite Lewe 2 (2021)
« Reactie #4 Gepost op: maart 07, 2021, 03:01:25 pm »

Sevenup mee eens, en ik las op internet dat de nieuwe luifels en voortenten niet meer van polykatoen (ribstop) worden gemaakt. Nu wordt dat van Oxford 600d polyester gemaakt, lijkt mij niet beter aangaande het leefklimaat.


VW: Odyssee GL 2.0 2021
Campooz maakt de vouwwagens toch ook van ribstop? Ik hoor daar geen slechte verhalen over.
Gelogd

broodink

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2.0
Re: Buite Lewe 2 (2021)
« Reactie #5 Gepost op: maart 07, 2021, 03:35:51 pm »

Campooz maakt de vouwwagens toch ook van ribstop? Ik hoor daar geen slechte verhalen over.
Nee dat klopt, maar buitelewe stapt voor de voortent en luifels over naar 600d polyester. Dus geen ribstop meer.


VW: Odyssee GL 2.0 2021
Gelogd

broodink

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2.0
Re: Buite Lewe 2 (2021)
« Reactie #6 Gepost op: maart 07, 2021, 04:29:59 pm »

Ben dus benieuwd of die 600D ook ribstop is of niet. Het is wel veel lichter dus dat is iig positief.


VW: Odyssee GL 2.0 2021
Gelogd

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 338
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: Buite Lewe 2 (2021)
« Reactie #7 Gepost op: maart 07, 2021, 07:35:02 pm »

Sevenup mee eens, en ik las op internet dat de nieuwe luifels en voortenten niet meer van polykatoen (ribstop) worden gemaakt. Nu wordt dat van Oxford 600d polyester gemaakt, lijkt mij niet beter aangaande het leefklimaat.


VW: Odyssee GL 2.0 2021

Ripstop is een weeftechniek waarbij op regelmatige afstand een dikkere en sterkere draad tussen de dunnere draden wordt geweven. Het weefsel krijgt hierdoor een enigszins geruit uiterlijk, zie foto. Deze sterkere draden zorgen voor een betere scheurbestendigheid. Het idee erachter is als scheurtje ergens in het doek begint zich uitbreidt totdat het de dikkere draad bereikt en dan daar dan zal stoppen. Met deze techniek kan met een dunne draad (voor relatief laag gewicht) en/of mindere (voordeligere, minder sterk) kwaliteit draad toch een relatief sterk doek gemaakt worden.


Deze techniek wordt bij vele soorten draad gebruikt waaronder nylon, polyester, katoen en ook bij combinaties van de genoemde soorten draad. Het gekozen soort draad samen met nabewerkingen als impregneren en aanbrengen coatings zijn bepalend voor de waterdichtheid en het ademend vermogen van het doek. Ripstop weeftechniek op zichzelf zegt dus niets over de ademende, vochtregulerende of waterdichtheid eigenschappen.


Op buitenlewe.nl staan voor de 2021 modellen de volgende materialen genoemd: 
Hoofdtent dak: 450gr/m2 Polyester-katoen en voorzien van geïmpregneerd polyurethaan (niet ademend*).
Hoofdtent wanden: 400gr/m2 rip stop polyester-katoen (ademend**).
Voortent dak en wanden: Oxford 600D met PU coating 215 gr/m2 (niet ademend*)
Tracking luifel: Oxford 600D met PU coating 150 gr/m2 (niet ademend*)


In 2020 was de voortent van Polyester-katoen. Kijkend naar de 'ademend-heid' heeft de aanpassing naar oxford polyester alleen invloed op de wanden. Dit is niet van toepassing voor de luifel, wel voor de voortent en dit dan met name als de wanden gesloten zijn.


(*: afhankelijk van de impregneer/coating zouden zeer beperkte ademende eigenschappen mogelijk kunnen zijn.)
(**: de verhouding polyester/katoen, dikte en dichtheid van weving en impregneer zijn van invloed op de ademende eigenschappen)
Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: Buite Lewe 2 (2021)
« Reactie #8 Gepost op: maart 11, 2021, 12:38:57 pm »

Complete nette afgewerkte wagen. Vooral de lichtere compacte luifeloptie. Ik ga eens informeren of die op onze Gordigear past.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal