Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: CABANON JUPITER  (gelezen 7934 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koningsklapper

  • Gast
CABANON JUPITER
« Gepost op: januari 30, 2013, 02:40:34 pm »

Hallo allemaal,

Ben net nieuw op de site en we zijn stevig van plan serieuze 'klappers'te worden.  :> Zijn de afgelopen 10 jaar altijd weg geweest met een grote tunneltent. Maar door gezinsuitbreiding van nu 2 kinderen willen we toch overgaan op de vouwwagen. Ook het vooruitzicht van het niet meer op de grond slapen lonkt behoorlijk!! :J En aangezien we de afgelopen 2 jaar toch ook al een aanhanger moesten huren/lenen voor de bagage is de stap naar een vouwwagen snel gemaakt. Een caravan wordt het niet qua gewicht en qua aanschafprijs. Hare majesteit, de vrouw, vind dit ook nog iets te 'tuttig'.........en ikzelf ga ook liever klappen. Bedoeling is wel om een vouwwagen aan te schaffen voor een mooie lange tijd. Nu zijn we wel gecharmeerd van het merk CABANON vanwege de stoere uitstraling, maar volgens mij ook wel de kwaliteit. Iemand toevallig in bezit van een CABANON en bereid wat gebruikerservaringen qua merk te delen?

Is er ook toevallig iemand die wat ervaringen heeft met de JUPITER van cabanon? Zie eigenlijk alleen maar berichten over de mercury, maar ben erg benieuwd naar ervaringen met de jupiter! We kennen iemand die een jupiter wil verkopen uit 2008 en zijn best enthousiast over deze wagen.

Andere vraag als beginner zeg maar is het volgende: tegenwoordig zijn de nieuwere modellen vaak mooi rond afgewerkt. Ik vergelijk dit vaak met onze tunneltent. Een nadeel van de tunneltent vond ik dat je eigenlijk alleen maar in het midden goed kon staan. Qua loopruimte lever je volgens mij aardig in t.o.v. een rechthoekig model. Of je staat vaak met je hoofd scheef op je romp...Dit lijkt me ook bij de vouwwagens. Wat vinden de bezitters van die mooie, rondere vouwwagens hiervan?
Hoop wat leuke, interessante reacties te ontvangen,alvast bedankt!
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: CABANON JUPITER
« Reactie #1 Gepost op: januari 30, 2013, 04:11:58 pm »

De Jupiter is een voorloper van de Columbia, waarvan er op dit forum meerdere eigenaars zijn. Ik denk dat je wel wat kan vinden. Wij zijn er erg blij mee in ieder geval.

De Columbia is recent opgevolgd door de Chamorix (?), nog geen eigenaar gespot, maar wel wat info op het forum. 

[edit: van de naar een voorloper]
« Laatst bewerkt op: januari 30, 2013, 08:08:49 pm door Qwaqa »
Gelogd

Koningsklapper

  • Gast
Re: CABANON JUPITER
« Reactie #2 Gepost op: januari 30, 2013, 05:05:31 pm »

Hallo Qwaqa, bedankt voor de info. Is de Jupiter dan de laatste vw met een rechthoekige vorm? De nieuwere versie gaan wel boven ons budget dus we komen wat dat betreft wel bij de vorige versie i.p.v. de vervolgversies.... :?
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.256
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: CABANON JUPITER
« Reactie #3 Gepost op: januari 30, 2013, 05:42:07 pm »

volgens mij is de jupiterde laatste hoekige. Daarna kwam de Neptune als tunnelmodel.
wij kunnen prima staan in de neptune tot ver uit het midden. in het midden is hij danook zon 2,5mtr hoog....
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.256
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: CABANON JUPITER
« Reactie #4 Gepost op: januari 30, 2013, 05:44:29 pm »

nb, staat een neptune op marktplaats aangeboden.
m.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m638703658-cabanon-neptune-met-tunnel-voortent.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Koningsklapper

  • Gast
Re: CABANON JUPITER
« Reactie #5 Gepost op: januari 30, 2013, 07:32:27 pm »

Hoi CabanonJoeri, bedankt voor de info. We hadden de Neptune zien staan iid op marktplaats. Prachtige wagen, maar zit toch wel boven ons budget.  Maar toch bedankt voor de tip!! Super!
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: CABANON JUPITER
« Reactie #6 Gepost op: januari 30, 2013, 08:31:08 pm »

Hier nog een zeer tevreden Cabanon eigenaar  :J

Wij zijn echt gevallen voor de boog tent, hiervoor hadden wij ook een tunneltent, ik wilde dan ook geen recht model maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk  :#

De jupiter is idd nog een recht model en wat ik van afbeeldingen op internet heb kunnen zien ongeveer gelijk aan de conway .

De conway wagens waren altijd voorzien van cabanon doeken en na het faillisement van conway is cabanon zelf de wagens gaan maken

@muis corrigeer me als ik het niet helemaal goed zeg !!!

Mijn ervaring met cabanon is dat het doek van zeer goede (zware) kwaliteit is, ook verder vind ik het een zeer stevige degelijke wagen. Ik ga ervan uit dat dit ook voor de eerdere modellen geldt.  Er zijn wel verschillen in doek, zo heeft onze wagen zwaar katoenen doek en er zijn ook wagens met allseason doek, ik meen de neptune maar dat weet ik niet zeker.

Wat betreft de boog en effectieve ruimte moet ik zeggen dat wij weinig "last" hebben van de schuine wanden, waarschijnlijk is dat omdat de boog vrij hoog is en deze redelijk recht naar beneden lopen. Wij plaatsen aan de ene zijde de keuken en aan de andere staan kratjes met kleding ed dus daar lopen we toch niet.

Nou als er nog meer vragen zijn hoor ik het wel, succes met jullie zoektocht !
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Qwaqa

  • Gast
Re: CABANON JUPITER
« Reactie #7 Gepost op: januari 30, 2013, 08:44:35 pm »

Wat betreft de boog en effectieve ruimte moet ik zeggen dat wij weinig "last" hebben van de schuine wanden, waarschijnlijk is dat omdat de boog vrij hoog is en deze redelijk recht naar beneden lopen.
Volgens mij is dat stijlere iets van de Columbia, en is de Neptune iets 'ronder'.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: CABANON JUPITER
« Reactie #8 Gepost op: januari 30, 2013, 08:55:41 pm »

Volgens mij is dat stijlere iets van de Columbia, en is de Neptune iets 'ronder'.

Ja dat denk ik ook maar weet het niet zeker...
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.256
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: CABANON JUPITER
« Reactie #9 Gepost op: januari 30, 2013, 09:46:05 pm »

is hetzelfde. verder heeft de neptune zelfs een keukenuitbouw waardoor de rechterzijde nog meer ruimte biedt :)
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Qwaqa

  • Gast
Re: CABANON JUPITER
« Reactie #10 Gepost op: januari 30, 2013, 11:32:58 pm »

Is bijna hetzelfde. Die keukenuitbouw werd bij de Columbia onnodig geacht omdat de keuken dichter tegen de wand aan kan staan (volgens de heren De Wit h?). Ik kan me echter wel voorstellen dat met die uitbouw je de keuken nog nét iets meer in de hoek krijgt. Overigens, wij hebben de keuken aan deur kant staan.
« Laatst bewerkt op: januari 30, 2013, 11:34:42 pm door Qwaqa »
Gelogd

Koningsklapper

  • Gast
Re: CABANON JUPITER
« Reactie #11 Gepost op: januari 31, 2013, 08:09:36 pm »

Beste mensen,bedankt voor de informatie tot nu toe!! Leuk dat iedereen hier zo meedoet! Bedankt! :)
Gelogd

Daktari

  • Gast
Re: CABANON JUPITER
« Reactie #12 Gepost op: februari 03, 2013, 06:43:00 pm »

Ook wij hebben jaren met een tunneltent gekampeerd en vonden het ronde eigenlijk vrij onpraktisch. En ook wij vinden de 'gewone' rechte vouwwagens een tikkie saai. Mede daarom hebben wij nu alweer twee jaar geleden de Safari Lodge gekocht. Ziet er mi erg goed uit en heeft niet het tunnel-nadeel...

Geluk met je keus!
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.360
  • Merk: kampeermiddel : HK Aero
Re: CABANON JUPITER
« Reactie #13 Gepost op: februari 03, 2013, 07:43:17 pm »

Ik ben 1,97 meter maar had met de Mercury nooit problemen! De keukenuitbouw droeg hier erg aan bij. Ik kon hier ruim staan. Aan de andere zijde hadden we voornamelijk spullen als schoenen e.d. liggen. Je kan idd niet helemaal tot in de hoek lopen maar dit is nooit een probleem geweest.
Gelogd

Koningsklapper

  • Gast
Re: CABANON JUPITER
« Reactie #14 Gepost op: februari 10, 2013, 02:38:17 pm »

Beste mensen, bedankt voor alle leuke, interessante tips en reacties............maar gisteren hebben we toch de Jupiter (2008) gekocht!!! :K Familie Koning gaat definitief 'klappen'
We hebben de Jupiter 'live' gezien (bij de eerste en ex-eigenaar) en alles ziet er nog als nieuw uit. Echt helemaal niks op aan te merken..alles super netjes en schoon en compleet! Inclusief luxe keuken, imperiaal met twee fietsenbeugels, reservewiel met beugel en extra grote kunststof disselbak! :J We zijn vooral gevallen voor de enorme ruimte. De voorwand kan op 3 verschillende plaatsen ingeritst worden en daardoor kan bij slecht weer een voortent ruimte van 5.40 mtr gerealiseerd worden......nou, slecht weer zullen we nog wel eens hebben in Nederland en met twee kleintjes is die ruimte dan wat ons betreft heerlijk!
Nu dus tijd voor het oefenen in opzetten en afbreken en het inpakken van de wagen! Leuk hoor, al die voorpret!

Wachten op het mooie weer dus............

gr. Fam. Koning
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal