Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: vw op bokken weg zetten of niet?  (gelezen 1756 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

linnn-89

  • Gast
vw op bokken weg zetten of niet?
« Gepost op: augustus 14, 2017, 07:15:15 pm »

hallo,

wij zijn dit weekend voor het eerst met de vw weg geweest en dat is ons heel goed bevallen, nu heb ik van horen zeggen dat je de vw van de grond moet weg zetten (in de stalling), dat zou beter zijn voor de vering en voor de banden. En zou je deze steunen of bokken https://www.obelink.nl/pro-plus-steunenset-kunststof.html?category_params=s_company%3D1%26category_id%3D1241%26page%3D10 kunnen gebruiken voor dat wegzetten en evt waterpas zetten op de camping?

groetjes Linda
« Laatst bewerkt op: augustus 14, 2017, 07:50:04 pm door linnn-89 »
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon
Re: vw op bokken weg zetten of niet?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 14, 2017, 07:40:36 pm »

Ik denk dat dit bedoeld is voor caravans e.d. die lang staan. Lang is relatief, maar ik denk dat een week of twee daar niet onder valt. Ik zou er in ieder geval niet mee op pad gaan.
Gelogd

linnn-89

  • Gast
Re: vw op bokken weg zetten of niet?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 14, 2017, 07:50:57 pm »

Ik denk dat dit bedoeld is voor caravans e.d. die lang staan. Lang is relatief, maar ik denk dat een week of twee daar niet onder valt. Ik zou er in ieder geval niet mee op pad gaan.

ik bedoelde in de stalling/garage, had het in het bericht niet duidelijk omschreven,
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.587
Re: vw op bokken weg zetten of niet?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 14, 2017, 08:39:58 pm »

Waarom dat voor de vering goed zou zijn begrijp ik niet, en wanneer je zorgt dat je banden voldoende spanning hebben lijkt me die steunen overbodig.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: vw op bokken weg zetten of niet?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 14, 2017, 08:45:33 pm »

Wij zetten heb op zijn eigen poten in de stalling. Wat ons verteld is goed voor de banden remmen en de lagers.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.032
  • Merk: kampeermiddel : Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: vw op bokken weg zetten of niet?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 14, 2017, 09:41:48 pm »

Zware auto's hebben met bepaalde merken banden na een poos staan soms last van vierkante banden. Dat merk je even na het wegrijden. Bij een vouwwagen zou ik me daar totaal geen zorgen om maken. Zou wel de rem lossen, een aangetrokken rem kan na een jaar vastzitten en vervolgens aanlopen. Banden, dempers en lagers zou ik me totaal geen zorgen om maken. Tegen de tijd dat ze van het staan last krijgen,  moeten ze toch al vervangen zijn. Droogtescheuren zo'n dan een veel groter issue. Het lijkt me vooral belangrijk dat een stalling in geval van calamiteiten snel het spul buiten kan krijgen.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.761
Re: vw op bokken weg zetten of niet?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 14, 2017, 11:07:27 pm »

Zware auto's hebben met bepaalde merken banden na een poos staan soms last van vierkante banden. Dat merk je even na het wegrijden. Bij een vouwwagen zou ik me daar totaal geen zorgen om maken. Zou wel de rem lossen, een aangetrokken rem kan na een jaar vastzitten en vervolgens aanlopen. Banden, dempers en lagers zou ik me totaal geen zorgen om maken. Tegen de tijd dat ze van het staan last krijgen,  moeten ze toch al vervangen zijn. Droogtescheuren zo'n dan een veel groter issue. Het lijkt me vooral belangrijk dat een stalling in geval van calamiteiten snel het spul buiten kan krijgen.
+1


Proud owner of a Combi Camp Flexi T&T
Gelogd

linnn-89

  • Gast
Re: vw op bokken weg zetten of niet?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 17, 2017, 10:30:10 am »

bedankt voor de inzichten
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal