Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: luifel voor aan de wagenbak van de Columbia  (gelezen 11743 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
luifel voor aan de wagenbak van de Columbia
« Gepost op: februari 20, 2012, 10:16:32 pm »

Hallo allemaal,

Wij zijn aan het bedenken wat we komende zomer gaan doen en eigenlijk willen we graag richting zuid Frankrijk, in ieder geval wat verder weg zodat we de reis in tweeën willen gaan doen. Nou vragen we ons af of het handig is om de luifel die aan de wagenbak geritst kan worden aan te schaffen...

De prijs weerhoud ons daar eigenlijk een beetje van maar als het nou echt een super handig ding is is het het overwegen waard toch? :J

Kortom wie van jullie heeft deze luifel en wat zijn jullie gebruikers ervaringen?
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk: kampeermiddel : HK Flyer Bedouin
Re: luifel voor aan de wagenbak van de Columbia
« Reactie #1 Gepost op: februari 21, 2012, 12:56:39 am »

Sannie, wij hebben natuurlijk niet dezelfde luifel, want we hebben een heel andere wagen. Toch denk ik dat ik informatie van waarde heb hierover...

Je hoort het eigenlijk best vaak gezegd worden : Wij leven onder de luifel.
Iets dat meer en meer waarheid wordt naarmate het weer beter is op je kampeerbestemming. Wij hebben2 4 overdekte slaapplaatsen en een heel klein binnen-zitgedeelte, maar zitten eigenlijk altijd buiten, onder de luifel. Daar koken we, eten we, spelen we spelletjes, drinken we ... noem maar op. Zelfs een deel van de kleren en spullen staan onder de luifel. We kunnen van dat deel een voortent maken, maar doen dat eigenlijk vrij weinig. Alleen in de koude periodes en/of als we langer op 1 plaats staan doen we dat.

Wat ik wil zeggen is dus dat een lekkere luifel van grote meerwaarde kan zijn op je kampeergenot, omdat je dan veel vaker echt buiten zit. Het leven onder de luifel. Volgens mij kan dat jullie best goed passen.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Ber

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 192
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Cocoon 2024 + zelfbouw tenttrailer
luifel voor aan de wagenbak van de Columbia
« Reactie #2 Gepost op: februari 21, 2012, 06:57:03 am »

Wij hebben de luifel voor aan de wagentent. Ook wij hebben er heel lang over nagedacht, uiteindelijk toch gekocht.
Absoluut geen spijt, de investering meer dan waard. Super handig voor overnachtingen, maar ook voor weekendjes. Voor een overnachting zijn wij binnen 15 minuten slaap klaar en de volgende ochtend zo weer weg.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groet,
Ber


Sent from my iPad using Tapatalk
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: luifel voor aan de wagenbak van de Columbia
« Reactie #3 Gepost op: februari 21, 2012, 08:10:00 am »

Wanneer de prijs je tegenhoudt kun je ook altijd nog rondkijken naar een Tarp. Die kun je overal plaatsen wij hebben deze ook. Kun je kijken waar de zon vandaag komt en daar de Tarp neerzetten of juist niet natuurlijk.

Nu hebben we ook een wagen met luifel en gaan we kijken of we deze veel gaan gebruiken, wanneer er plek is gaan we deze er natuurlijk aan ritsen. Met een luifel wordt je wagen natuurlijk gelijk een stuk langer en heb je kans dat je de stokken en scheerlijnen op het pad voor je campingplaats moet zetten, maar dat is iets dat je ter plekke moet bekijken. Een Tarp daar in tegen zou je nog naast de tent kunnen zetten.

Misschien heb je niet veel aan dit antwoord, ook omdat wij nog niet veel kampeerervaring hebben, maar ja wie weet toch een overweging waard?
Gelogd

biccie

  • Gast
Re: luifel voor aan de wagenbak van de Columbia
« Reactie #4 Gepost op: februari 21, 2012, 08:33:10 am »

hoi Sannie,

ik moest ff diep speuren, maar wist dat er ooit eens een draadje is geweest waar dit besproken werd, misschien heb je er wat aan?
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,4879.60.html
en dan geloof ik vanaf blz. 6.
succes!
grtz,
bianca
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: luifel voor aan de wagenbak van de Columbia
« Reactie #5 Gepost op: februari 21, 2012, 10:10:08 pm »

@ panevino; klinkt goed maar ik denk toch dat wij de voortent wel erg prettig vinden, zeker met minder weer (in nederland) en bij langere verblijven...we hebben namelijk vrij veel zooi bij ons meestal :# en met alleen de luifel zou ik niet weten waar ik dat moet laten...

@ber; dit is idd waar wij de luifel ook voor willen gebruiken, voor enkele overnachtingen of bij goed weer een weekeinde oid.

@ Angel; Bedankt voor het meedenken! Maar ik ben eerlijk gezegd niet zo voor een tarp, lijkt me maar lastig ::)
Het probleem bij de cabanon is dat de gewone luifel (die je aan de voortent vastmaakt) niet op de wagenbak past, daar moet je weer een andere luifel voor aanschaffen, en juist over die aanschaf zijn we nu aan het nadenken. Het is dus niet dat de wagen dan nog langer word maar juist korter, alleen de wagenbak
met een luifel...

@ Biccie; Bedankt voor dit draadje, ik kon hem niet meer vinden! Ik vraag me nu alleen af of je aan de "luxe" luifel bij de Columbia ook nog de voortentluifel kan ritsen? Dat is namelijk een andere als die op de foto's staat...

Allemaal bedankt voor de reacties en verdere gebruikers ervaringen zijn uiteraard altijd welkom :#
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 387
  • Merk: kampeermiddel : Opblaasbare Kyte Full Options
Re: luifel voor aan de wagenbak van de Columbia
« Reactie #6 Gepost op: februari 21, 2012, 10:36:35 pm »

Ik zou altijd voor de extra luifel gaan, al gebruik je hem alleen maar bij overnachtingen. Al is het warm overdag, 's avonds kan het behoorlijk afkoelen in Frankrijk, zeker als je in de bergen zit, en dan zit je veel lekkerder onder de luifel dan in de open lucht. Het scheelt zo een paar graden en als de luifel tot aan de grond doorloopt zit je minder op de tocht.
Ook als het tijdens de overnachting regent, kan altijd een keer gebeuren, dan blijft het voor de wagen lekker droog, en dus in de wagen veel schoner. Je kunt je vieze schoenen voor de wagenbak uit doen en laten staan.
Gelogd

Gertjan De Meern

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 350
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Columbia
Re: luifel voor aan de wagenbak van de Columbia
« Reactie #7 Gepost op: februari 21, 2012, 10:56:32 pm »

Wij hebben onlangs een columbia gekocht. De voorluifel is alleen te koppelen aan de wagentent. De zonneluifel is hier niet op aan te sluiten. Deze voorluifel is volgens ons alleen handig voor een korte overnachting. De spullen zul je gewoon in de auto/buiten moeten laten. Wij hebben hem er niet bijgekocht.

Wel hebben we een zonneluifel gekocht die aan de voortent vastgemaakt kan worden. Zo hebben we de "buitenleefruimte" vergroot.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: luifel voor aan de wagenbak van de Columbia
« Reactie #8 Gepost op: februari 22, 2012, 02:22:16 pm »

@gertjan +Marjon; Hetzelfde hebben wij afgelopen jaar gedaan! Wel de luifel voor aan de voortent (zat in het edition pakket met de disselbak en het reservewiel) maar niet de luifel voor aan de wagenbak, toch zijn we nu aan het nadenken om hem alsnog aan te schaffen voor overnachtingen op de heen en terugreis...

Op de foto's in de link die Biccie hier geplaatst heeft zie je dat ze de luifel aan de wagenbak hebben en daaraan weer de luifel van de voortent alleen is dat de luifel van de Mercury en ik vroeg me dus af of dat met de columbia ook kan....
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Gertjan De Meern

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 350
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Columbia
Re: luifel voor aan de wagenbak van de Columbia
« Reactie #9 Gepost op: februari 22, 2012, 02:56:29 pm »

Hoi Sannie,

Volgens de verkoper kon je de extra luifel niet gebruiken aan de zonneluifel. Wellicht kun je voor de zekerheid even bellen met De Wit.
Gelogd

Ber

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 192
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Cocoon 2024 + zelfbouw tenttrailer
luifel voor aan de wagenbak van de Columbia
« Reactie #10 Gepost op: februari 22, 2012, 03:15:13 pm »

De zonneluifel kan zowel aan de tent als aan de luxe luifel.

Nog een reden, met de luifel aan de wagentent, staat alles droog. Met de zonneluifel eraan heb je een superluifel. Je trekt wel bekijks met de luxe luifel.


Sent from my iPad using Tapatalk
Gelogd

dorus_jolan

  • Gast
Re: luifel voor aan de wagenbak van de Columbia
« Reactie #11 Gepost op: maart 05, 2012, 09:04:38 am »

De zonneluifel is een goede optie alleen vind ik hem toch een beetje duur inderdaad. Misschien dat we hem volgend jaar aanschaffen als we een tussenstop maken onderweg. Voor de weekendjes willen we toch nog wat binnenruimte hebben voor onze kinderen (bijna 2 en een week oud). En we hebben dit jaar nog een behoorlijke wensen lijst naast de luifel.
Maar komen gaat hij in ieder geval alleen de vraag is wanneer en dat is met name vanwege de prijs!
Gelogd

annekeb

  • Gast
Re: luifel voor aan de wagenbak van de Columbia
« Reactie #12 Gepost op: mei 06, 2012, 02:02:55 pm »

Wij hebben een Tabora gekocht via marktplaats, hier zit standaard geen voortent aan dus die hebben we erbij gekocht.
Toen we de voortent aan de wagen ritstten bleek deze niet te passen, gebeld met de Wit en toen bleek dat de rits van een ander merk was dan de rits aan de wagen.
Let hier dus op als je een luifel koopt dat de ritsen overeenkomen. Onze voortent is nu bij de Wit en er wordt een nieuwe rits ingezet zodat het moet gaan passen.
Gelogd

Jeroenk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 57
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Columbia
Re: luifel voor aan de wagenbak van de Columbia
« Reactie #13 Gepost op: mei 06, 2012, 03:31:35 pm »

Wij hebben ook een columbia 2011. Vorig jaar in zuid- Frankrijk hebben wij de voorkant. Van de tent opengeritst met de zonneluifel (uit het pakket) Dan krijg je ook een soort van super luifel. We hebben de luxe luifel nog wel even overwogen, maar met de tent gaat het goed zo. Voordeel is ook ( vonden wij) dat je je spullen in de tent kan laten staan, omdat je die dicht kan ritsen.

Op doorreis zetten wij altijd alleen de wagenbak op. De spullen die in het middenpad staan zetten we onder het slaapgedeelte aan weerskanten. Dan ben je de volgende ochtend ook weer snel weg. Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd hoelang je er overdoet om de wagenbak, luxe luifel en zonneluifel op te zetten? Voor op doorreis lijkt het mij wat veel werk.

Gr. Jeroen
Gelogd

zippey

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi DL 2013 groen
Re: luifel voor aan de wagenbak van de Columbia
« Reactie #14 Gepost op: mei 06, 2012, 03:44:35 pm »

Wij hebben toevallig vandaag even in een recreatiegebied onze luxe luifel opgezet. Welliswaar is dit van een Cabanon Mercury, maar dan krijg je wel een idee. Het opzetten gaat best heel snel. Het is namelijk maar een klein oppervlak. Je hebt ook maar twee boogstokken nodig. Ik denk dat we het in 20 minuutjes hebben gedaan.

Verstuurd van mijn Transformer Prime TF201 met Tapatalk
Gelogd
Cabanon Malawi DL 2013 groen
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal