Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 »   Omlaag

Auteur Topic: Kyte: nog meer problemen  (gelezen 39900 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PaulPaul

  • Gast
Kyte: nog meer problemen
« Gepost op: september 07, 2012, 10:39:08 pm »

Zo, we zijn al weer een aantal weekjes terug uit Noorwegen. Dat was weer een prachtige vakantie. Vandaag weer lekker de Kyte opgezet op onze favoriete camping in de buurt. Camping aan het Twentepad.
Zet ik vanochtend het ding op, blijkt de hele naad op het uiteinde van de luifel losgegaan te zijn. Ik kijk zo op het einde van de buis. Heb een noodreparatie uitgevoerd met een stuk scheerlijn: eerst door het metalen ook daar boven en dan door gaatje in groene kunststof flapje helemaal op de punt.

Pff ik heb het wel zo ongeveer gehad met de HK-kwaliteit.
De mankementenlijst is al weer aardig lang, zoals o.a.:

weer een kapot oog aan grondzeil
2 kleine gaatjes in het doek onder de roofextention
uitschuif-buis boven keuken die alleen met een stevige tang uit te schuiven valt
de "spanner" van de zwarte band is wel te spannen maar alleen met grof geweld te ontspannen
watervoorziening werkt niet meer
zelfs op vlakke ondergrond lastig afspannen/bungelende elastieken

enz enz
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.297
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: Kyte: nog meer problemen
« Reactie #1 Gepost op: september 07, 2012, 10:47:42 pm »

Getver. Ik kan me het gevoel van teleurstelling helemaal voorstellen!
Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!

PaulPaul

  • Gast
Re: Kyte: nog meer problemen
« Reactie #2 Gepost op: september 07, 2012, 11:07:15 pm »

Ja, het hangt me zo langzamerhand ook mijlenver de strot uit(sorry voor het woordgebruik). Mijn vrouw is het gemier met de HK producten dusdanig zat( en dan vooral mijn chagrijn als er wéér iets niet doet wat het zou moeten doen) dat ze al stevig aan het pushen is om die HK er met een mooie boog er uit te mieteren. Een caradinges is dan de volgende stap. Over my dead body !!!!

Maar wat dan? Weer een klets- en demosessie waarbij er weer haarfijn wordt ingewreven dat deze oude l*l geen tent/vouwwagen kan opzetten? We hebben al zat van die gesprekken gehad. Zowel bij de Flyer als bij de Astro als nu bij de Kyte.
Telkens het gevoel dat je gelijk hebt, je hoort het nooit en het is ook blijkbaar bedrijfsstrategie om noooooooit toe te geven dat ook HK fouten maakt.
Kijk je dan later naar het betreffende product, zie je dat de aanvankelijk ontkende tekortkomingen gewoon zijn gecorrigeerd zoals door ondergetekende was voorgesteld.

Wie ze wil kan die voorbeelden (3 stuks tot nu toe) krijgen.
Gelogd

StijnMattheus

  • Gast
Re: Kyte: nog meer problemen
« Reactie #3 Gepost op: september 07, 2012, 11:30:58 pm »

Ben wel ge?nteresseerd door die voorbeelden eigenlijk.
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: Kyte: nog meer problemen
« Reactie #4 Gepost op: september 07, 2012, 11:33:13 pm »

Mooi balen man! Welke voorbeelden hebnje? Ben wel benieuwd. Onze kyte hebben wij pas 2 seizoenen, maar tot nog toe weinig ( dus niet geen!) problemen. Ik vindt het idd wel teleurstellend dat HK zo slecht reageert op klachten. Als ze mij zouden proberen wijs te maken dat het de oude l*l manier is, zouni, ze waarschijnlijk redelijk hard terechtwijzen! Voor die 16795 euro mag je wel wat verwachten..
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Kyte: nog meer problemen
« Reactie #5 Gepost op: september 07, 2012, 11:40:23 pm »

Geen goede reclame voor HK dit...tjongejonge...Ik vind de Kyte nog steeds super om te zien maar ik zou er nu geen aan durven schaffen. Het feit Holtkamper niet adequaat reageert baart me echter nog meer zorgen..neigt naar arrogantie die ze op termijn wel eens de kop zou kunnen kosten...
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 385
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re: Kyte: nog meer problemen
« Reactie #6 Gepost op: september 08, 2012, 11:50:07 am »

Ik ben mischien bevooroordeeld omdat we na twee jaar gebruiken heel veel mooie herinneringen aan onze vakanties met de Kyte hebben, hoewel wij vorig jaar ook onze aanloop probleempjes hadden, maar die hadden ook te maken met de omschakeling van lange tijd op een plaats kamperen met een tent naar rondtrekken met een vouwwagen. Dit jaar betaalde de ervaring zich al uit en we kunnen niet wachten om volgend jaar weer met de Kyte er op uit te trekken.


Zo, we zijn al weer een aantal weekjes terug uit Noorwegen. Dat was weer een prachtige vakantie. Vandaag weer lekker de Kyte opgezet op onze favoriete camping in de buurt. Camping aan het Twentepad.
Zet ik vanochtend het ding op, blijkt de hele naad op het uiteinde van de luifel losgegaan te zijn. Ik kijk zo op het einde van de buis. Heb een noodreparatie uitgevoerd met een stuk scheerlijn: eerst door het metalen ook daar boven en dan door gaatje in groene kunststof flapje helemaal op de punt.

Pff ik heb het wel zo ongeveer gehad met de HK-kwaliteit.
De mankementenlijst is al weer aardig lang, zoals o.a.:

weer een kapot oog aan grondzeil
2 kleine gaatjes in het doek onder de roofextention
uitschuif-buis boven keuken die alleen met een stevige tang uit te schuiven valt
de "spanner" van de zwarte band is wel te spannen maar alleen met grof geweld te ontspannen
watervoorziening werkt niet meer
zelfs op vlakke ondergrond lastig afspannen/bungelende elastieken

enz enz

De losse naad bij de luifelstok is zeer vervelend en ook jammer dat het gebeurt. Holtkamper repareert het echter en dan is het probleem weer opgelost. Ze hebben het bij ons zelfs gerepareerd voordat het stuk was. Je kunt je afvragen of Holtkamper dit niet had moeten weten dat hier problemen konden ontstaan bij deze constructie, maar volgens mij wisten ze dat ook. Alleen hadden ze het niet in deze mate verwacht. Vergeet niet dat er totaal geen ervaring is met een dergelijke luifel.

Wij hebben nog geen kapotte  ogen aan het grondzeil gehad. Maar ik ga ook niet met m'n hele hebben en houden aan het grondzeil hangen om het strak te krijgen. Dat lukt ook niet want het zeil is overmaats en dat is maar goed ook. Anders heb je problemen op een niet geheel vlakke ondergrond, alles buiten de toonzaalvloer. Lees het Jamet gedeelte van dit forum er maar op na met een precies passend grondzeil en de bijbehorende problemen. Mij is dus niet helemaal duidelijk hoe het kan dat deze ogen herhaaldelijk stuk gaan.

Heb je foto's van de gaatjes onder de roofextrensions?

De buis bij de keuken niet kunnen uitschuiven heb ik vorig jaar een keer last van gehad. Ik laat hem bij opvouwen nu 1 cm uitsteken om hem beter vast te kunnen pakken en heb er geen problemen meer mee gehad.

De spanner van de zwarte band is een standaard spanbandratel. Ik zou echt niet weten hoe je deze met grof geweld los zou kunnen maken. Ik zeg altijd tegen mijn kinderen: 'Als het niet wil dan doe je iets fout. Doorrammen heeft geen zin'. Ik gebruik de hefboom om de spanning van het blokkeerplaatje in het vaste deel af te halen. Dit is nu eenvoudig met de andere hand uit het tandwiel te schuiven en te houden. De band wordt nu op spanning gehouden door het blokkeerplaatje in de hendel. Dit plaatje is wat groter en daardoor makkelijker uit het tandwiel te trekken. De band springt nu los. Er is vast een vrachtwagenchauffeur op het forum die 30 spanbanden binnen een minuut lost die een betere manier heeft en die met ons wil delen.

Wij hebben geen watervoorziening, die kan dus ook niet stuk gaan. Maar ook hier geldt, wat is er stuk? Batterij leeg? :#

GJT die dit jaar voor het eerst met de Kyte op pad is geweest heeft recent nog duidelijk beschreven hoe je de te hoog staande elastieken kunt voorkomen. Wij hebben hier ook geen problemen meer mee.

Ik ben ook benieuwd naar al je andere problemen. Wat me uit jouw posts wel opvalt is dat jij Bert Holtkamp steeds moet vertellen hoe je een vouwwagen moet bouwen. Jammer dat ie niet wil luisteren. Dat je niet naar je vrouw luistert om een caravan te kopen siert je, maar een ander merk vouwwagen zou mischien geen slecht idee zijn. Na drie wagens en drie problemen moet je mischien concluderen dat je niet zo goed bij elkaar past en beter een ander merk kunt proberen. Daar is niks mis mee, merkentrouw is iets uit het verleden. Houd ons wel op de hoogte over je bevindigen met dat merk.
Gelogd

primera

  • Gast
Re: Kyte: nog meer problemen
« Reactie #7 Gepost op: september 08, 2012, 01:04:40 pm »

Nou dat gerotzooi met de spanbanden kan ik me wel voorstellen.
En die van de vouwwagen en van de vrachtwagen kun je echt niet met elkaar vergelijken.

Die van de vrachtwagen zijn een stuk groter,sterker en vooral duurder.
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 385
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re: Kyte: nog meer problemen
« Reactie #8 Gepost op: september 08, 2012, 01:38:01 pm »

Nog nooit een Kyte opgezet?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Kyte: nog meer problemen
« Reactie #9 Gepost op: september 08, 2012, 02:14:04 pm »

Ben wel ge?nteresseerd door die voorbeelden eigenlijk.
Paul heeft deze voorbeelden al eerder in topics vermeld. Dit lijkt me hier nu niet thuis horen.

@Paulpaul, super vervelend dat het toch niet is wat je er van verwacht en hoopt. Ik hoop dat je samen met HK tot een oplossing kunt komen.
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re: Kyte: nog meer problemen
« Reactie #10 Gepost op: september 08, 2012, 02:17:47 pm »

Muis heeft gelijk, zelfs al 2 keer ergens geloof ik. Even zoeken op trefwoord Kyte.
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re: Kyte: nog meer problemen
« Reactie #11 Gepost op: september 08, 2012, 02:21:53 pm »

Ik ga even proberen een 3-tal foto's te plaatsen van mijn noodreparatie aan de luifel. Gemaakt met Blackberry en dat is niet de beste foto-kwaliteit.
Bij deze:
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Kyte: nog meer problemen
« Reactie #12 Gepost op: september 08, 2012, 04:36:56 pm »

Vervelende ervaring. Dit wil je niet met een dergelijke vw.
De ratel werkt bij ons echter perfect. Ook het ontgrendelen werkt soepel. Wellicht hebben ze een nieuw type gebruikt?

De gescheurde luifelpunt hoort natuurlijk niet. Zet je de ratel wel dusdanig strak dat de wand aan de disselzijde iets slapper komt te staan? De spanning in de mast vang je dan volledig op met de band. Het doek ontlast je daarmee normaliter. Tenzij het doek bij opzetten opgerekt was. Als het dan weer krimpt krijg je er wel spanning op. Bij ons is dit echter dusdanig geconstrueerd dat ik niet zou weten hoe dat stuk moet gaan.

De ogen aan het grondzeil gebruik ik enkel met de elastieken die er bij aflevering in zaten. Die span ik half op. Meer dan zat. De tent/grondzeil komt aan de buitenkant dan ook niet omhoog bij het onder spanning zetten. Dit voorkom je door de eerder aangegeven methode: het grondzeil een klein beetje schuin onder de wagen zetten. De elastieken die bij jou bungelen kun je bij mij zonder al te veel spanning aan de grond krijgen.

De buis bij de keuken steekt bij ons zo'n 5 a 6 cm uit. Gaat extreem makkelijk naar buiten, zonder trekken. Zit er gewoon los in.

Al met al blijft het jammer dat je dergelijke ervaringen hebt.  Nog een keer met Holtkamper in discussie? Kan me voorstellen dat je er nu klaar mee bent, maar zonde om het nu al op te geven. Tja en anders naar je vrouw luisteren...  :P
Gelogd

Hanneke

  • Gast
Kyte: nog meer problemen
« Reactie #13 Gepost op: september 08, 2012, 05:17:54 pm »

Wat zonde zeg! Je legt er een klap geld voor neer en dan moet het ook goed zijn! De arrogantie van Hk is 1 vd reden waarom wij niet voor de Kyte gegaan zijn,maar ook AK heeft die neiging zijn we inmiddels achter.super happy met
Zambezi riverlodge overigens,maar ze leveren zwakke alumium stokken bij de luifel die dus zo kapot gaan (is bij ons ook gebeurd),maar ze blijven beweren dat het degelijke stokken zijn.zelf maar vervangen voor degelijke exemplaren,maar het klopt niet dat je voor zo'n duur apparaat niet de kwaliteit krijgt die je mag verwachten!
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Kyte: nog meer problemen
« Reactie #14 Gepost op: september 08, 2012, 05:53:45 pm »

ze leveren zwakke alumium stokken bij de luifel die dus zo kapot gaan (is bij ons ook gebeurd),maar ze blijven beweren dat het degelijke stokken zijn.zelf maar vervangen voor degelijke exemplaren,maar het klopt niet dat je voor zo'n duur apparaat niet de kwaliteit krijgt die je mag verwachten!
een beetje off topic hier misschien, maar het feit dat die stokken van licht aluminium zijn is in de showroom duidelijk te zien. Als je dat te zwak vindt kun je bij aankoop al zeggen dat je de stokken in wilt ruilen. Kan dat niet, dan wordt je wagen gewoon een paar tientjes duurder...  Hoe je die stokken kapot krijgt anders dan door er op te gaan staan of er tegenaan te drukken, is mij een raadsel. Van het opzetten en afbreken van de tent zelf gaan ze in ieder geval niet kapot.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal