Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omlaag

Auteur Topic: Kyte: nog meer problemen  (gelezen 39975 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Kyte: nog meer problemen
« Reactie #45 Gepost op: september 09, 2012, 05:01:01 pm »

Tevens is 'andersom denken' iets dat heel verhelderend kan werken. Als je nu eens gaat denken 'wat doe IK verkeerd dat het niet gaat' en 'zou het misschien anders moeten?', dan kom je heel ergens anders uit dan 'wat is er nu weer mis met die tent!'
Daar zit wat in. De kernvraag daarbij is in feite: pas ik mij aan aan het product of vind ik dat het product zich aan mij aan zou moeten passen. Dat laatste is bij een vouwwagen (maar ook bij veel andere producten)  natuurlijk geen optie.
Helemaal los daar van vind ik dat je gezien hun positie toch in het algemeen vrij veel gepruttel over de Kyte (en Holtkamper) hoort.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Kyte: nog meer problemen
« Reactie #46 Gepost op: september 09, 2012, 09:05:26 pm »

Wat is nu de perfecte wagen? En voor wie?
Die bestaat gewoon niet je kiest de wagen die het meest aan je eisen voldoet.
Ik kampeer al mijn hele leven vanaf 1 jaar met mijn ouders mee vanaf 16 jaar zelfstandig met tent begonnen tot caravan kamper en vouwwagen.
Alles geprobeerd en gedaan.

Ben er mee eens dat de kyte een best kostbaar product is en er ook problemen mee waren.
Zover ik weet en mijn ervaring is zij de meeste problemen opgelost.

Ik vind het een heerlijke snelle wagen met veel ruimte.

En hoop idd dat ik geen afscheurende ogen of wat dan ook tegen kom.
Maar die dingen kan ook met andere merken gebeuren.
Ik hoop voor PP dat alles weer opgelost wordt ( dat zal ook wel) en dat hij weer met plezier gaat klappen bier bier


Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

PaulPaul

  • Gast
Re: Kyte: nog meer problemen
« Reactie #47 Gepost op: september 10, 2012, 01:17:52 am »

Ik wil nogmaals reageren op de diverse opmerkingen. Maar wel globaal anders vindt weer deze of gene zich aangesproken. Maar, dat je als nieuwe klant en nog niet eens bezitter of gebruiker van een HK Kyte  diverse statements wil plaatsen? Abbes zou misschien toch even niet voor zijn/haar beurt moeten praten. Even dimmen en wachten tot je de eerste haringen de grond in hebt geslagen misschien??  Pfffff ::) ::) ::) ::)
Maar: jullie mogen het zeggen hoor: ik krijg het zonder alle commentaar ook voor elkaar bij HK en waarschijnlijk beter. Ik doe al 10 jaar of meer zaken met Holtkamper in Emmen. Tukker versus Drent= ik zeg wat ik doe en doe wat ik zeg. Ze weten donders goed wat ik wil en dat ik ze respecteer om de manier van handelen in het verleden. Voor de tigste keer: ik heb mijn eisen en verlangens. Het is een spel om aan de ene kant(HK) de best mogelijke credits te krijgen voor aan mij geleverde service.Aan de andere kant dan mijn eisen om dat ding(nu Kyte, voorheen Astro/Flyer te krijgen zoals wij het willen.  En :afspraak is dan dat ik dan ook, naast mijn klaag-berichten, ook de positieve ervaringen meldt. En dat doe ik. Ook: zo nu en dan hou ik mijn mond over bepaalde dingen als ik dat een relevante vraag vind.
Dus: willen jullie ook in de toekomst horen hoe het me vergaat in die meestal prettige battle for the best? En ik ben er van overtuigd dat iedereen van de ervaringen van een mede-genieter van HK producten en resultaten die in weet ik welke product-onderhandelingen zijn behaald mee-profiteert. Zeg het maar.

Die losse luifelpunt: denk je dat ze daar bij HK er niet ontzettende ziekte over in hebben??
Als ze het horen(Vakantietijd:dus nog niet zo alert) gaan daar bellen rinkelen. Het is de basis van de hele Kyte. En dat knapt na één jaar.

Dus: groeten van Paul, dit weekend met de Kyte in prachtig nazomer weer. Wauwww.

Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Kyte: nog meer problemen
« Reactie #48 Gepost op: september 10, 2012, 08:51:13 am »

Als ik je verhaal zo lees krijg ik de indruk dat je de conflicten die je met Holtkamper hebt, bijna lekker vindt. Je koopt in tien jaar meerdere producten van Holtkamper. Je hebt kennelijk tien jaar chronisch gesodemieter met ze en je maakt kennelijk tien jaar zowat een sport van de strijd met ze. Persoonlijk (en dat heeft niks met de Kyte en niets met Holtkamper te maken dus ja, ik behoud ik me als niet-Holtkamperklant of -bezitter toch echt ook nu het recht voor om daar een uitspraak over te doen) zou ik in jouw geval al lang weggegaan zijn bij Holtkamper. Want op enig moment wordt je bij een leverancier toch het hilarische onderwerp bij de koffie. Uiteindelijk is er namelijk maar één die aan het langste eind trekt.
« Laatst bewerkt op: september 10, 2012, 11:01:06 am door Frankie »
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: Kyte: nog meer problemen
« Reactie #49 Gepost op: september 10, 2012, 10:32:47 am »

Nou, ik vind het maar vreemd...

Als neutrale lezer, zonder enig belang, krijg ik bij alle tekst, die ik voorbij zie komen, een heel negatief beeld over de Kyte en over Holtkamper. Dat wordt in het bericht 10-sept-2012 01:17 enigszins genuanceerd, maar overall is het door mij verkregen beeld over de Kyte en HK absoluut niet positief.

Als ik op het punt stond om een nieuwe vouwwagen-keuze te maken (wat ik niet sta), dan was ik hierdoor zeker een beetje afgeschrikt.... Ik kan me niet voorstellen dat Holtkamper daar om gaat lachen bij de koffie  :N
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Kyte: nog meer problemen
« Reactie #50 Gepost op: september 10, 2012, 10:55:13 am »

Internet is soms een raar medium.

Iedereen kan ALLES roepen. Op sites kun je de meest negatieve reacties over VW lezen, toch is het een merk met een goede naam en ook het best verkochte merk.

Wat dat betreft blijft de wijsheid "maakt niet uit waarover, als ze maar over je praten" overeind staan.

Een chronische klager over HK zorgt echt niet voor minder omzet, als je dat denkt dan onderschat je de gemiddelde consument. De meeste weten dat je op internet tussen de regels door moet lezen om je oordeel te vellen. Zowel de zeer negatieve als zeer positieve reacties kun je beter beschouwing laten.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Kyte: nog meer problemen
« Reactie #51 Gepost op: september 10, 2012, 10:58:04 am »

Amen  WW
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Kyte: nog meer problemen
« Reactie #52 Gepost op: september 10, 2012, 12:03:20 pm »

Feit blijft natuurlijk dat de Kyte naast alle lofuitingen samen met de Jametic zo ongeveer de meeste topics op zijn naam heeft staan met zaken die niet deugen, kapot zijn gegaan, of waarbij HK net weer even de opzetinstructie heeft veranderd, of zelfs concrete aanpassingen aan de vouwwagen zelf, zonder dat aan de huidige gebruikers mee te delen.

@Paulpaul: ik zou me zeker niet laten weerhouden door iemand die net een week op het forum zit en zijn vouwwagen notabene nog moet ophalen. Maar ondertussen wel een stevige mening heeft over leden die hier al iets langer rondlopen en de ontwikkelingen rond de Kyte daadwerkelijk hebben meegemaakt en gevolgd. Zoals Muis het zo mooi zei: een schuurpapierreactie. Ik hoop dat je er uit komt met HK, je koopt een vouwwagen natuurlijk niet om 'm zo snel en uit onvrede weer weg te doen.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re: Kyte: nog meer problemen
« Reactie #53 Gepost op: september 10, 2012, 03:28:20 pm »

Algemeen is het zo dat juist mensen die iets te klagen hebben op een forum zitten. Mensen waarbij alles oke is hoor je in het algemeen niet.

Overigens is op elke vouwwagen wel iets aan te merken. Wij zijn vorig jaar overgestapt van de Cocoon op de Kyte en het eerste seizoen had ik ook zoiets van "was dat nou wel zo'n verstandige beslissing?". Maarja dat komt natuurlijk ook doordat we de Cocoon zeven seizoenen hadden gebruikt en alle onhebbelijkheden daarvan inmiddels wel kenden, hadden opgelost of hadden geaccepteerd.
Inmiddels hebben we nu twee seizoenen gekampeerd met de Kyte en begin ik te wennen aan de onhebbelijkheden van dat model.

groet, Rob

ps.
Overigens, voor de Cocoon hebben we een Walker gehad en daar hadden we toch wel heel erg veel op aan te merken. Bijvoorbeeld: onmogelijk om op te zetten in de stromende regen zonder de boel binnen kletsnat te krijgen.......
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Kyte: nog meer problemen
« Reactie #54 Gepost op: september 10, 2012, 06:18:47 pm »

In mijn wereld zitten er op een forum vooral mensen die vragen en aandragen... Naar voren denken.




(beetje utopie, I know)
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re: Kyte: nog meer problemen
« Reactie #55 Gepost op: september 10, 2012, 06:20:04 pm »

Volgens mij heeft het aantal posts over HK, het is het meest besproken merk op dit forum maar niet het meest verkochte, meer te maken met het enthousiasme over de klapper dan met de al dan niet vermeende problemen.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Kyte: nog meer problemen
« Reactie #56 Gepost op: september 10, 2012, 07:14:16 pm »

Algemeen is het zo dat juist mensen die iets te klagen hebben op een forum zitten. Mensen waarbij alles oke is hoor je in het algemeen niet.
Overigens is op elke vouwwagen wel iets aan te merken. Wij zijn vorig jaar overgestapt van de Cocoon op de Kyte en het eerste seizoen had ik ook zoiets van "was dat nou wel zo'n verstandige beslissing?". Maarja dat komt natuurlijk ook doordat we de Cocoon zeven seizoenen hadden gebruikt en alle onhebbelijkheden daarvan inmiddels wel kenden, hadden opgelost of hadden geaccepteerd.
Inmiddels hebben we nu twee seizoenen gekampeerd met de Kyte en begin ik te wennen aan de onhebbelijkheden van dat model.
groet, Rob
ps.
Overigens, voor de Cocoon hebben we een Walker gehad en daar hadden we toch wel heel erg veel op aan te merken. Bijvoorbeeld: onmogelijk om op te zetten in de stromende regen zonder de boel binnen kletsnat te krijgen.......

[off-topic mode ON]
niet mee eens:
Wij zijn redelijk actief aanwezig op dit leuke informatieve en gezellige forum en hebben toch helemaal niets te klagen  ;)
Wij hebben onze vouwwagen nu 2 jaar en hebben nog steeds niets kunnen vinden wat ons niet naar het zin is  :>
Dat kan dus wel degelijk. Neemt niet weg dat anderen ook op ons type vw wel weer het e.e.a. aan te merken zouden kunnen hebben.
[off-topic mode OFF]
« Laatst bewerkt op: september 10, 2012, 07:15:52 pm door bensi »
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Theun1957

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango game drive
Re: Kyte: nog meer problemen
« Reactie #57 Gepost op: september 10, 2012, 08:16:37 pm »


Denk dat het item zolangzamerhand in het cafe thuishoort.
Dit geldt trouwens wel voor meer Holtkamper ja of nee discussies waar het heel vaak op uitdraait.
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: Kyte: nog meer problemen
« Reactie #58 Gepost op: september 10, 2012, 08:53:53 pm »

Mijn two-cents. Volgens mij gaat PaulPaul er erg veel op uit met zijn Kyte (de bofkont).
Dan kom je ook veel dingen tegen. Dat je die dan hier neerschrijft, ben ik hem wel dankbaar voor. Ik kan zijn frustratie mail scheiden van de opmerkingen. Het blijkt dat er (met of zonder HK) voor de meeste dingen een oplossing wordt aangedragen.

@GJT, goede beschrijving van het opzetten en gebruiken van de lussen. Ga ik (helaas pas) volgend jaar ook proberen!
Heb jij toevallig eeen foto waarop ik kan zien hoever je de tent 'onder' de wagen trekt? Ik denk dat wij niet ver genoeg gaan.

Thanks, en PP: nog heel veel plezier op vakantie!
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Kyte: nog meer problemen
« Reactie #59 Gepost op: september 10, 2012, 10:52:15 pm »

@naamgenoot: ik heb hier helaas geen foto van. Ik zou zeggen, op de hoeken, precies haaks onder het frame. Zodanig dat de wielkast dus iets uitsteekt.
Hij kan beter een paar cm meer onder de bak staan dan dat hij schuin je tent in loopt. Recht eronder werkt bij ons echter tot nu toe altijd.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal