Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omlaag

Auteur Topic: Kyte: nog meer problemen  (gelezen 39909 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re: Kyte: nog meer problemen
« Reactie #60 Gepost op: september 13, 2012, 01:28:43 pm »

In mijn wereld zitten er op een forum vooral mensen die vragen en aandragen... Naar voren denken.


Hahr, Harh, dat is ook mijn wereld......
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

PaulPaul

  • Gast
Re: Kyte: nog meer problemen
« Reactie #61 Gepost op: september 14, 2012, 03:45:45 pm »

Dank je Wijnand en anderen voor de positieve instelling. Ik had er inderdaad vorige week zwaar de pé in. De Kyte is niet meer te gebruiken dit jaar. Je zou bijna gaan hopen dat het nu maar slecht weer blijft. :N
Ik had na het weekendje weg het plan de Kyte daar wat langer te laten staan: er zijn nog een paar klusjes te doen aan elektra en watervoorziening. Maar daar had Weer on line me mooi te pakken! Hopla; binnen een dag verdubbeling van de regen-kansen.
Dus maandag snel terug naar Mander en alles ingepakt. En toen ook maar even de carbonstok boven die 2 ramen nagekeken. Dat ding kraakt al het hele jaar bij opzetten en afbreken. Het lijkt wel of er een scheur in de lengte loopt in dat materiaal.Ook dat nog.
Ik weet niet wanneer dat zou zijn ontstaan maar ik kan wel een aantal mogelijkheden opnoemen. Het valt me ook op dat de stokken met die hefboomwerking precies gelijk moeten worden bewogen omdat ander(bij ons) die carbonstok gelijk kraakt. Indien die stokken onafhankelijk van elkaar zouden kunnen bewegen, zou het opzetten voor ons een stuk makkelijker zijn.Mijn vrouw heeft maar één goed werkende arm door een ongeluk een paar jaar geleden. En precies de handelingen aan die stokken met meerdere bewegingen gelijktijdig, is dan erg lastig. Ik weet ook niet waarom ze vast zitten i.p.v. dat ze kunnen roteren om die carbonstok. Kan me aan andere kant voorstellen dat het schuren van ijzer op carbon de levensduur van die stok ook niet zal verlengen. Maar eens kijken of daar ook wat voor is te bedenken.
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 385
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re: Kyte: nog meer problemen
« Reactie #62 Gepost op: september 14, 2012, 05:58:07 pm »

Er is een band meegeleverd zodat je in je eentje in drie stappen de voortent op spanning kunt zetten.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.966
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Kyte: nog meer problemen
« Reactie #63 Gepost op: september 15, 2012, 10:34:31 am »

@paulpaul je kan het Hulpframe opzetten met de idd mee geleverde banden.
Zodat de stok eerst half staat.
Maar met zijn 2e is makkelijker.
Als je het in eens doet dan tordeerd de carbons tok teveel waar deze niet tegenkan.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: Kyte: nog meer problemen
« Reactie #64 Gepost op: oktober 08, 2012, 11:17:27 pm »

Hi PaulPaul. Hoe is de status nu van je gevoel? Ben je met HK in conclaaf (geweest)?
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re: Kyte: nog meer problemen
« Reactie #65 Gepost op: oktober 09, 2012, 12:24:51 am »

Nee, nog niet. Kar staat klaar voor transport naar schoonouders in Drenthe. Wat ook klaar staat is een lange mail met vanallesennogwat. Ook onze bevindingen als"proefkonijn Flappie" met die muggendichte binnentent.
Ik sluit niet uit dat de Kyte de deur uit gaat. Mijn vrouw is het ding spuugzat. Ze lobby't niet voor een sleurhut, maar ik weet wel hoe de vlag staat. Voordeel: ze is net als ik een overtuigd  kampeerder, en daar hoort tentdoek bij. Maar ja: dit wordt ons echt te zot.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Kyte: nog meer problemen
« Reactie #66 Gepost op: oktober 09, 2012, 01:00:52 am »

Voordeel: ze is net als ik een overtuigd  kampeerder, en daar hoort tentdoek bij. Maar ja: dit wordt ons echt te zot.
Hmmm... Maar bij Holtkamper ben je dan in feite zo langzamerhand uitgewinkeld, toch? En als je geen ander merk en geen sleurhut wilt, resteert zowat alleen nog een legertent in een aanhanger. :#
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.966
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Re: Kyte: nog meer problemen
« Reactie #67 Gepost op: oktober 09, 2012, 06:22:46 am »

Nee, nog niet. Kar staat klaar voor transport naar schoonouders in Drenthe. Wat ook klaar staat is een lange mail met vanallesennogwat. Ook onze bevindingen als"proefkonijn Flappie" met die muggendichte binnentent.
Ik sluit niet uit dat de Kyte de deur uit gaat. Mijn vrouw is het ding spuugzat. Ze lobby't niet voor een sleurhut, maar ik weet wel hoe de vlag staat. Voordeel: ze is net als ik een overtuigd  kampeerder, en daar hoort tentdoek bij. Maar ja: dit wordt ons echt te zot.
nou klinkt heavy.
Kan wel snappen als je een aantal keren pech hebt dat je ook klaar bent op een gegeven moment.
Zou jammer zijn want wat moet je dan?

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: Kyte: nog meer problemen
« Reactie #68 Gepost op: oktober 09, 2012, 07:08:56 pm »

Balen man. Misschien heb je een maandag kar? Misschien omruilen voor een andere ofzo? Een windforce (...) misschien. Wij hadden (bijvoorbeeld) ook dat gekraak, maar na een servicebeurt was het wel over. Stel anders een kampeerweekend met de heren Holtkamper voor. Kunnen ze zelf eens zien hoe en wat. Succes verder! Gertjan
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Kyte: nog meer problemen
« Reactie #69 Gepost op: oktober 09, 2012, 11:29:15 pm »

Jeetje Paul, dat is echt balen dat het zo tegenvalt. Al een voorzichtige optie mbt een opvolger.

Ben erg benieuwd naar de reactie van HK, zo snel zo klaar zijn met een kampeermiddel is voor hen ook geen reclame. Succes met het vervolg, ook voor je vrouw :J
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re: Kyte: nog meer problemen
« Reactie #70 Gepost op: oktober 13, 2012, 05:30:49 pm »

Zo; ik heb ondertussen een lange mail aan HK gestuurd. Daarbij de lange lijst met gebreken, hoe ik het zie en een verzoek om een onderhoud. En dan bedoel ik niet een gesprek met de koffiejuffrouw. Hoop dat ze begrijpen dat het me nu ernst is. Mijn vrouw ziet ons al in een sleurhut. ::)
Ook heb ik mijn mening over de beestjesdichte binnentent op een rijtje gezet.

Het toeval wil dat ik van mijn vrouw hoorde dat een stel goede kennissen van haar momenteel een vw aan het zoeken is. Ze hebben uitgebreid rondgekeken en de keus gaat tussen 2 types: de Kyte XL ?f de Aart Kok Livingstone(denk ik). Ik stond op een zeker moment voor dezelfde keuze en volgens mij nog minimaal 2 anderen hier. Nou moet ik vanavond een objectieve mening geven.
Ik denk ten eerste dat ik ze de raad geef hier lid te worden en eens goed rond te neuzen.
Met wat ik nu weet, werd het geen Kyte, maar als mijn problemen naar vermogen worden opgelost kijk ik er vast weer anders tegen aan. In ieder geval vind ik die Livingstone echt een vouwwagen om de vingers bij af te likken.
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Kyte: nog meer problemen
« Reactie #71 Gepost op: oktober 14, 2012, 08:17:44 am »

PaulPaul,

Ik hoop voor jullie dat alles wordt opgelost. We hebben toen ook gekeken naar de Livingstone, maar met 2 kleine kids is deze toch wat kleiner dan de Kyte. Daarnaast vind ik de Kyte veel mooier, geen scheerlijnen ed.

Met 2 personen op vakantie is de livingstonen met het kingsize bed en die ramen bovenin de tentdoek wel enorm gaaf.

Succes en we horen het wel.

Gr,
Erik.
Gelogd
Groeten,

Erik

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.966
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Kyte: nog meer problemen
« Reactie #72 Gepost op: oktober 14, 2012, 08:30:42 am »

Zo; ik heb ondertussen een lange mail aan HK gestuurd. Daarbij de lange lijst met gebreken, hoe ik het zie en een verzoek om een onderhoud. En dan bedoel ik niet een gesprek met de koffiejuffrouw. Hoop dat ze begrijpen dat het me nu ernst is. Mijn vrouw ziet ons al in een sleurhut. ::)
Ook heb ik mijn mening over de beestjesdichte binnentent op een rijtje gezet.

Het toeval wil dat ik van mijn vrouw hoorde dat een stel goede kennissen van haar momenteel een vw aan het zoeken is. Ze hebben uitgebreid rondgekeken en de keus gaat tussen 2 types: de Kyte XL ?f de Aart Kok Livingstone(denk ik). Ik stond op een zeker moment voor dezelfde keuze en volgens mij nog minimaal 2 anderen hier. Nou moet ik vanavond een objectieve mening geven.
Ik denk ten eerste dat ik ze de raad geef hier lid te worden en eens goed rond te neuzen.
Met wat ik nu weet, werd het geen Kyte, maar als mijn problemen naar vermogen worden opgelost kijk ik er vast weer anders tegen aan. In ieder geval vind ik die Livingstone echt een vouwwagen om de vingers bij af te likken.
bij ons stond idd de livingstone ook op het lijstje.
Voornamelijk afgevallen vanwege de looks (dan bedoel ok niet de keuken) mijn vrouw was helemaal weg van de kyte en nog overigens.
Als ik nu de keuze opnieuw zou moeten doen zou het toch weer de kyte worden.
Maar het is lastig tussen die 2 kiezen.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

PaulPaul

  • Gast
Re: Kyte: nog meer problemen
« Reactie #73 Gepost op: november 01, 2012, 11:40:40 am »

Het antwoord van HK op mijn lange mail met bijlagen is eindelijk binnen. Verontschuldiging voor late reactie: druk druk, beurs beurs etc. Geen probleem.

Mail bevat 2 voorstellen:
 1. we maken een afspraak, leveren de Kyte z.s.m. in Emmen in en proberen er samen uit te komen.
of
 2. we bieden onze Kyte aan tegen een voorgesteld bedrag om door te verkopen aan potentiële      klanten die graag bij HK een occasion zouden willen aanschaffen . De verdere afwikkeling staat niet omschreven.

We gaan hier samen eens even over nadenken.

Paul

Ps. kom later terug op dit onderwerp
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Kyte: nog meer problemen
« Reactie #74 Gepost op: november 01, 2012, 12:17:16 pm »

2. we bieden onze Kyte aan tegen een voorgesteld bedrag om door te verkopen aan potentiële      klanten die graag bij HK een occasion zouden willen aanschaffen .
Op de keper beschouwd een vreemde situatie. Anders gezegd: Wie zou er een occaission willen hebben waarvan je bewezen hebt dat die bij normaal gebruik problemen oplevert en/of die je bij normaal gebruik in korte tijd aan alle kanten kapot trekt?
Nou zal dat jouw zorg niet zijn uiteraard, maar d'r zijn n.m.m. logisch gezien maar twee opties:

1. Er mankeert wat aan die Kyte wat niet oplosbaar is en dan hoort-ie niet verkocht te worden aan een argeloze koper. En zeker niet via of door HK
2. Er mankeert niks aan de Kyte c.q. wat er aan mankeert is oplosbaar en dan is er geen reden om er vanaf te komen.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal