Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Zometeen op TV, de zelfopzettende Kyte  (gelezen 10794 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Zometeen op TV, de zelfopzettende Kyte
« Reactie #15 Gepost op: januari 06, 2013, 08:40:08 pm »

Ja je schijnt hem dus ook 'leeg'  te kunnen zuigen en dan klapt hij ook weer in je moest alleen een paar palmjes los zetten
Een paar Palmpjes los zetten bier  tijdens het in- of uitklappen kan sowieso geen kwaad natuurlijk  :#
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.262
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Zometeen op TV, de zelfopzettende Kyte
« Reactie #16 Gepost op: januari 07, 2013, 08:35:36 am »

Heb hem in het echt mogen zien en kan jullie vertellen dat ik onder de indruk ben.
Ook het inklappen gaat zo goed als vanzelf en netjes.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Zometeen op TV, de zelfopzettende Kyte
« Reactie #17 Gepost op: januari 07, 2013, 09:00:35 am »

@Alex: dan zou het inderdaad een ideaal ding zijn. Vrees alleen wel dat het prijskaartje niet bepaald in ons straatje ligt.....
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Zometeen op TV, de zelfopzettende Kyte
« Reactie #18 Gepost op: januari 07, 2013, 09:03:36 am »

Ik heb 2 maanden terug de Kyte en de earo allebei zien in en uitklappen bij hk in bunnik.
Ze waren toen bezig met de voor bereidingen van de opnames van campinglife.
En ik moet zeggen het werkt super.
De earo heeft overigens ander soort doek, lijkt wel soort plastiek laag wat erop zit.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Zometeen op TV, de zelfopzettende Kyte
« Reactie #19 Gepost op: januari 07, 2013, 09:23:42 am »

De earo heeft overigens ander soort doek, lijkt wel soort plastiek laag wat erop zit.
De lucht mag natuurlijk niet te makkelijk kunnen ontsnappen, anders werkt het systeem niet. Zal w.s. ook inhouden dat het doek niet/minder ademt en je weinig ventilatie zult hebben en daar terdege rekening mee dienen te houden bij het kamperen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Zometeen op TV, de zelfopzettende Kyte
« Reactie #20 Gepost op: januari 07, 2013, 09:55:31 am »

De lucht mag natuurlijk niet te makkelijk kunnen ontsnappen, anders werkt het systeem niet. Zal w.s. ook inhouden dat het doek niet/minder ademt en je weinig ventilatie zult hebben en daar terdege rekening mee dienen te houden bij het kamperen.
Bij de kyte air werkt het ook gewoon met doek hoor.
Je moet wel de ventilatie openingen dicht ritsen en dat zal bij de earo precies eender zijn.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Zometeen op TV, de zelfopzettende Kyte
« Reactie #21 Gepost op: januari 07, 2013, 10:54:12 am »

Ik heb 2 maanden terug de Kyte en de earo allebei zien in en uitklappen bij hk in bunnik.
Ze waren toen bezig met de voor bereidingen van de opnames van campinglife.
En ik moet zeggen het werkt super.
De earo heeft overigens ander soort doek, lijkt wel soort plastiek laag wat erop zit.

Ik heb de fimpjes bekeken maar ik vermoed dat er nog wel wat handelingen zijn nadat het ding is opgeblazen.. Het viel me op dat de Kyte slapper staat, ook na afspannen. Er zal wel een ander frame inzitten?

Het schijnt idd dat er een nieuw doek is (zelfreinigend, nanocoating o.i.d?, voor zover dat werkt). Ik weet niet of dit overal gebruikt gaat worden. Mijn eerdere ervaringen met dit soort coatings is dat het de ventilatie niet ten goede komt. Wat er ook wordt belooft. Ik kan me wel voorstellen dat het voor het dak (i.v.m. vlekken) handig kan zijn. Mocht het dan te warm worden, zet je het dak open.
Ik vind het tot nu toe gebruikte doek van HK mooi van kwaliteit, maar door de kleur helaas erg kwetsbaar voor vlekken. Een vuilafstotend dak zou handig kunnen zijn. Hoewel de coating van het doek van de Cabanon na een paar jaar ook minder ging werken. Je zag daar dan ook (niet verwijderbare) zwarte strepen van de regen in komen. In het begin kreeg je dat doek gewoon niet nat.

@jellejawa
Onze Kyte zou ook om te bouwen zijn tot, of te bestellen als Kyte Air. Het zelfde katoenen doek kan dus gewoon gebruikt worden.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Zometeen op TV, de zelfopzettende Kyte
« Reactie #22 Gepost op: januari 07, 2013, 11:14:50 am »

Ik heb de fimpjes bekeken maar ik vermoed dat er nog wel wat handelingen zijn nadat het ding is opgeblazen.. Het viel me op dat de Kyte slapper staat, ook na afspannen. Er zal wel een ander frame inzitten?

Het schijnt idd dat er een nieuw doek is (zelfreinigend, nanocoating o.i.d?, voor zover dat werkt). Ik weet niet of dit overal gebruikt gaat worden. Mijn eerdere ervaringen met dit soort coatings is dat het de ventilatie niet ten goede komt. Wat er ook wordt belooft. Ik kan me wel voorstellen dat het voor het dak (i.v.m. vlekken) handig kan zijn. Mocht het dan te warm worden, zet je het dak open.
Ik vind het tot nu toe gebruikte doek van HK mooi van kwaliteit, maar door de kleur helaas erg kwetsbaar voor vlekken. Een vuilafstotend dak zou handig kunnen zijn. Hoewel de coating van het doek van de Cabanon na een paar jaar ook minder ging werken. Je zag daar dan ook (niet verwijderbare) zwarte strepen van de regen in komen. In het begin kreeg je dat doek gewoon niet nat.

@jellejawa
Onze Kyte zou ook om te bouwen zijn tot, of te bestellen als Kyte Air. Het zelfde katoenen doek kan dus gewoon gebruikt worden.
De kyte air heeft hetzelfde doek als de kyte.
Er zit idd een ander frame in en alles is carbon.
De ventilator komt aan de zijkant te hangen en neemt dus geen laadruimte in beslag, tenzij je een sidebag hebt dan kan je die niet meer gebruiken.
Wat handig is en zal misschien ook voor de gewone kyte komen zijn de afspan punten waar je mee begint aan de wagen zijde. dan hoef je daar geen haringen te gebruiken.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

PaulPaul

  • Gast
Re: Zometeen op TV, de zelfopzettende Kyte
« Reactie #23 Gepost op: januari 17, 2013, 09:25:11 pm »

Toen ik onze "probleem-kyte" zo'n 2 maand geleden ter reparatie afleverde heb ik ook om een demo gevraagd.
Het systeem is echt geweldig; d.w.z. de werking. Openklappen ging al prima( er zijn idd aanpassingen aan het frame). Het weer inklappen, en dat is gewoon een kwestie van de luchtpomp omgekeerd laten werken, was indrukwekkend. Zo mooi krijg ik dat ding niet weer ingepakt.
Af fabriek krijg je gewoon een ietwat aangepast frame met wat meer carbon. Men studeert nog op de mogelijkheid om het ook aan te bieden als een aanpassing op een al verkochte Kyte.
Gelogd

Kien

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 406
  • Merk Vouwwagen: Malawi 2.0
  • lekker water is nog geen bier....
Re: Zometeen op TV, de zelfopzettende Kyte
« Reactie #24 Gepost op: januari 20, 2013, 10:42:26 pm »

Net gezien op de Caravana, leuk, heel leuk, niet zo charmant als de Manga  :# maar wel leuk....
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Zometeen op TV, de zelfopzettende Kyte
« Reactie #25 Gepost op: januari 21, 2013, 08:25:26 am »

Toen ik onze "probleem-kyte" zo'n 2 maand geleden ter reparatie afleverde heb ik ook om een demo gevraagd.
Het systeem is echt geweldig; d.w.z. de werking. Openklappen ging al prima( er zijn idd aanpassingen aan het frame). Het weer inklappen, en dat is gewoon een kwestie van de luchtpomp omgekeerd laten werken, was indrukwekkend. Zo mooi krijg ik dat ding niet weer ingepakt.
Af fabriek krijg je gewoon een ietwat aangepast frame met wat meer carbon. Men studeert nog op de mogelijkheid om het ook aan te bieden als een aanpassing op een al verkochte Kyte.
Als de ombouw niet teveel kost heb ik er misschien wel interesse in.
Vooral vanwege het grondzeil is het wel ideaal.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

keijzer

  • Gast
Re: Zometeen op TV, de zelfopzettende Kyte
« Reactie #26 Gepost op: januari 24, 2013, 01:25:58 pm »

Nou ik heb ge?nformeerd en schrik niet.....2995 euro! Maar dan krijg je een carbon frame..
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Zometeen op TV, de zelfopzettende Kyte
« Reactie #27 Gepost op: januari 24, 2013, 02:36:39 pm »

Nou ik heb ge?nformeerd en schrik niet.....2995 euro! Maar dan krijg je een carbon frame..
tja bij holtkamper schrik ik niet zo gauw meer maar de prijs is toch wel stevig
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Zometeen op TV, de zelfopzettende Kyte
« Reactie #28 Gepost op: januari 24, 2013, 06:56:51 pm »

Toch wel inclusief afstandsbediening om het ding vanaf het terras  bier en  W: te kunnen bedienen hoop ik?
Gelogd

keijzer

  • Gast
Re: Zometeen op TV, de zelfopzettende Kyte
« Reactie #29 Gepost op: januari 25, 2013, 08:12:48 am »

Ja dat dan weer wel....... :P
Dus ik zeg W:
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal