Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Vraag over Spacer voortent-/luifel-frame  (gelezen 2709 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Drummer-64

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • There is no place like 127.0.0.1
Vraag over Spacer voortent-/luifel-frame
« Gepost op: januari 22, 2013, 12:54:30 pm »

Hallo

Aangezien ik geen geschreven opzetinstructie voor onze Spacer kan vinden en die helaas desgevraagd niet van Holtkamper krijg, hierbij mijn vraag.
Wanneer ik voor de uitgeklapte wagentent sta met mijn gezicht naar de tent moet ik de twee frame-delen uitklappen om de voortent/luifel op te bouwen. Deze twee delen zitten boven elkaar met ringen om de buis van de wagentent. Moet ik nu de bovenste of de onderste gebruiken om als eerste (naar voor mij links) uit te klappen?
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Vraag over Spacer voortent-/luifel-frame
« Reactie #1 Gepost op: januari 22, 2013, 02:20:43 pm »

Maakt op zich volgens mij niets uit. Als ik het het even voor de geest haal gebruiken wij de bovenste om naar links te halen.
Bijgaand tref je nog een foto aan die we bij Holtkamper hebben gemaakt toen we daar onze Spacer hebben gekocht.
Zoals je ziet is de bovenste naar links gedraaid. De Spacer was destijds door Holtkamper zelf opgezet.
Gelogd

Drummer-64

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • There is no place like 127.0.0.1
Re: Vraag over Spacer voortent-/luifel-frame
« Reactie #2 Gepost op: januari 22, 2013, 03:34:50 pm »

@EdwinMerks Dankjewel, helder verhaal  WW

De belangrijkste reden voor mijn vraag is dat wanneer ik de voortent opzet, de strook met dubbele stof niet op de uitgeschoven stok ligt. Maar iets daarnaast. In dit geval aan de rechter zijde. Ik doe dus kennelijk iets anders fout  :?
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Vraag over Spacer voortent-/luifel-frame
« Reactie #3 Gepost op: januari 22, 2013, 08:37:15 pm »

@EdwinMerks Dankjewel, helder verhaal  WW

De belangrijkste reden voor mijn vraag is dat wanneer ik de voortent opzet, de strook met dubbele stof niet op de uitgeschoven stok ligt. Maar iets daarnaast. In dit geval aan de rechter zijde. Ik doe dus kennelijk iets anders fout  :?

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt...

Wij schuiven de stokken (schuine dwarsliggers) uit maar zetten ze nog niet op spanning. Vervolgens de staanders tot ongeveer een hoogte van 1,80m of zo. Vervolgens rollen we het dak uit over de dwarsliggers en bevestigen we die aan de staanders. Omdat je ze niet te hoog hebt staan kun je er gemakkelijk bij. Vervolgens brengen we de staanders op hoogte en brengen daarna te liggers op spanning door ze uit te schuiven. Vervolgens ga je haringen plaatsen. Als je de voorwand gebruikt kun je die al vastzetten voordat je de staanders op hoogte brengt. Verder is het wat geven en nemen met de hoogte en lengte van de buizen. Alles moet een geheel zijn. Soms pas je tijdens het opzetten wat aan.
Gelogd

Drummer-64

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • There is no place like 127.0.0.1
Re: Vraag over Spacer voortent-/luifel-frame
« Reactie #4 Gepost op: januari 23, 2013, 12:08:36 pm »

Dit is wat ik bedoel (beetje lastig omschrijven idd)
Aan de linker kant zit de dubbele strook netjes boven de ligger. Rechts zit ie ernaast(?)
Wij hebben dus geen 'membrane airco'. (sorry voor de groooote foto ...)
« Laatst bewerkt op: januari 23, 2013, 12:22:06 pm door Drummer-64 »
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Vraag over Spacer voortent-/luifel-frame
« Reactie #5 Gepost op: januari 23, 2013, 08:39:43 pm »

Daar kun je denk ik weinig aan veranderen. Het dak zal toch bevestigd moeten worden aan de staanders. Zit het daar wel recht?
Anders lijkt het doek wat scheef op de bak te zitten maar daar kun je weinig aan doen denk ik. Als het doek in zijn geheel wat naar links zou moeten om op de drager te liggen dan kom je rechts wat te kort denk ik.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal