Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9   Omlaag

Auteur Topic: Kyte noviteit  (gelezen 39830 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Kyte noviteit
« Reactie #120 Gepost op: juli 23, 2012, 11:15:31 pm »

Holtkamper Kyte
Kijk. Now we're talking. Het beeld zegt weer meer dan duizend woorden. Maar nou wil ik niet lullig doen, maar ik zou me eerlijk gezegd doodschamen voor zo'n pakje bubblegum op wielen... De vraag is bovendien of mensen die deze feature kopen omdat ze vanwege fysieke beperkingen de tent niet kunnen uiklappen, wel in staat zijn om de rest van de benodigde handelingen te verrichten. Het is n.m.m. dan ook een beetje een halve oplossing. Ik vind de term 'lame' er wel op van toepassing...
« Laatst bewerkt op: juli 23, 2012, 11:17:20 pm door Frankie »
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Kyte noviteit
« Reactie #121 Gepost op: juli 23, 2012, 11:21:02 pm »

Ik krijg er een beetje een opgeblazen onderbuik gevoel van.
Wat is dan nog de charme van kamperen? Daar hoort toch zeker het opbouwen van je tent/vouwwagen bij.
Buisje hier , buisje daar of toch niet dat buisje hier maar daar...dan nog liever mikado  dan een opkomende opblaasterrorist euh toerist...
Tis handig voor mensen met een beperking...hulde daarvoor als het daar voor ontwikkeld zou zijn, maar denk eerder dat er een opblazen beurs  mee wordt gevuld.

Maar de techniek is mooi. dat dan weer wel..
« Laatst bewerkt op: juli 23, 2012, 11:23:43 pm door Mr Roadmaster »
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Kyte noviteit
« Reactie #122 Gepost op: juli 23, 2012, 11:38:58 pm »

Tis handig voor mensen met een beperking...
Nou, daar twijfel ik dus aan. Want als ik het goed zie moeten ze na het opblazen alsnog allerlei handelingen verrichten die ze waarschijnlijk ook niet kunnen verrichten als ze echt een beperking hebben waardoor ze niet kunnen klappen...
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Kyte noviteit
« Reactie #123 Gepost op: juli 24, 2012, 07:47:18 am »

Ziet er echt heel leuk en bijzonder uit!

Vermoed dat deze uitvoering vooral bedoeld is om de aandacht te trekken op shows, beurzen e.d. Als je dan als potentiele koper om de tafel gaat zitten, zal er snel gekozen worden voor de handmatige variant.

Daarnaast vraag ik me af hoe storingsongevoelig deze Kyte is? Er beweegt, vouwt en klapt wel heel veel, er hoeft maar weinig net niet te kloppen en de boel loopt vast en dan sta je alsnog handmatig te corrigeren.
Gelogd

michielw

  • Gast
Re: Re: Kyte noviteit
« Reactie #124 Gepost op: juli 24, 2012, 09:42:23 am »

Nou, daar twijfel ik dus aan. Want als ik het goed zie moeten ze na het opblazen alsnog allerlei handelingen verrichten die ze waarschijnlijk ook niet kunnen verrichten als ze echt een beperking hebben waardoor ze niet kunnen klappen...

Het openklappen van de tent is wel de zwaarste handeling. Als je om de een of andere reden niet veel kracht kan zetten, maar verder wel alle bewegingen kan maken, zou dit een uitkomst kunnen zijn.

Maar dat zijn dan wel heel specifieke gevallen. Ik vind dit een leuke gimmick in de categorie "omdat het kan" en het zou me verbazen als ze er veel van verkopen.  :N

Desalniettemin wel gaaf en knap dat ze het voor elkaar hebben gekregen.  WW
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Kyte noviteit
« Reactie #125 Gepost op: juli 29, 2012, 10:23:37 pm »

Ik vind het er goed uitzien.
Helaas is het filmpje niet van a tot z.
En natuurlijk teveel geld ervoor ook.
Zie wel dat ze wat aangepast hebben aan de manier van klappen.
Wil het iig wel in het echt zien.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: Kyte noviteit
« Reactie #126 Gepost op: juli 30, 2012, 01:56:54 pm »

Ziet er goed uit. Alleen de luifel is losgemaakt en ligt op het dak. Dus na opblazen moet de stok van de luifel weer vastgezet worden en naar buiten (extra handeling). En ze vergeten dat je de wagen ook waterpas moet zetten. Nu lijkt het net of het opzetten in 2 minuten is geklaard. En hoe zit het met het geluid. Nu hebben ze er een mooi muziekje onder maar als je op een camping komt en je moet de blazer aanzetten dan lijkt me dit toch behoorlijk veel geluid te maken. Zou ik niet fijn vinden. Als ik deze wagen niet meer zou kunnen opzetten of het alleen zou moeten doen dan ging ik over naar een wagen waar ik het wel kan of dan toch maar een carading. Ik zou nooit kiezen voor dit systeem. Maar gelukkig voor HK zijn er ook nog andere mensen ;).
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re: Kyte noviteit
« Reactie #127 Gepost op: juli 31, 2012, 12:46:37 am »

De constructie is inderdaad aangepast, met behoud van de mogelijkheid om nog met de hand op te zetten. Er zit bv een aangepast hulpframe in wat tijdens het kamperen ook blijft zitten. Het wordt dan wel naar boven tegen het dak aan geschoven en op spanning gezet. Ook zit er onder de vensters over de vloer een buis. Deze zit met armpjes aan de verticale masten bevestigd vlak boven het grondzeil. Ook deze moeten handmatig op spanning gezet worden. Wat er aan de constructie van het frame boven de wagen veranderd is heb ik niet gezien. Als de tent goeddeels is opgeblazen stop je de pomp even, ga je naar binnen en zet je de pomp weer aan na de deur weer gesloten te hebben. Als de tent volledig is opgeblazen zet je dus de twee hulpframen omhoog en op spanning en hetzelfde met de twee stangen naar de ' vloerbuis'. Deze duwt de zijwand weg en legt daarmee het grondzeil goed. Aan de wagenkant wordt het grondzeil bevestigd aan een nieuwe haak aan de wagen. Deze zou denk ik ook handig zijn voor wagens zonder windforce zoals die van ons.
De pomp zit vooraan aan de buitenkant van de wagen, op de plaats waar een side-bag geplaatst kan worden. Het systeem neemt dus geen bagageruimte in. Je hoeft ook niet te sjouwen met de pomp, alleen een kwart slag draaien. Het systeem wordt met een afstandbediening bediend en de pomp maakt minder lawaai dan ik had verwacht. Natuurlijk hoor je hem wel maar ik vond het niet zo irritant als de pompjes waarmee sommigen hun luchtbedjes oppompen.

Voor mij zijn de extra framedelen in het zicht in de tent wel even wennen, hoewel ze wel slank zijn uitgevoerd. Zeker de klemmen. Het was het prototype wat ik gezien heb en er zou dus nog het een en ander kunnen veranderen.

Ook het inklappen gaat wonderwel. Hij vouwt zo mooi op, dat krijgen we handmatig niet voor elkaar. De luifel moet inderdaad over de wagen gelegd worden. Deze moet dus los van de luifelstok maar die zit gewoon in het hoesje geschoven. Hij wordt niet vastgezet zoals bij onze wagens en dit gaat dus erg eenvoudig.

Verder is ook de buis om de roofextension uit te zetten nu van carbon, Dit om gewicht te besparen, een belangrijk aspect om het windforce systeem te laten werken. De roofextension moet nog gewoon handmatig. Volgens Holtkamper wordt 75% van het opzetten automatisch gedaan en 25% blijft handwerk. Het is echter wel het zware werk (het omklappen van het grondzeil) wat automatisch gaat. Er zijn geen haringen nodig maar het kan natuurlijk wel. Ook de luifel blijft handwerk. Dus afspannen kan nog steeds en is bij slecht(er) weer ook nodig. Dus vervelen hoeft niet tijdens de vakantie voor de mensen die altijd bezig zijn de wagen nog strakker te krijgen.

Mijn indruk van het systeem is niet slecht, Het opzetten en inklappen wordt een stuk lichter, zeker bij natte tent. Wij kunnen nog prima de wagen handmatig opzetten maar doen dat toch wel met z'n tweeen. Alleen zou kunnen maar dat kost veel kracht, zeker het omslaan van het grondzeil en het weer op de wagen leggen. Voor m'n vrouw zou het dus lastig zijn alleen met de kinderen (al vast vooruit) te gaan kamperen. Met het windforce systeem zou dat geen enkel probleem zijn. Ook mensen met fysieke problemen kunnen met dit systeem veel langer door kamperen dan anders het geval zou zijn. Hier valt ook gewone ouderdom onder omdat de krachten dan toch afnemen. Ik ben alleen bang dat de overige campinggasten blijven vragen om hem nog een keer in te klappen en op te zetten, want het blijft een fascinerend gezicht. Dit wordt een grote publiekstrekken op de beurs dit najaar denk ik. Net als de Opera twee jaar geleden die ook zichzelf opzette. Maar deze tent is veel minder extreem, wordt door veel mensen erg mooi gevonden en is financieel ook bereikbaarder. Ik denk dus dat we de Kyte Air meer zullen tegenkomen dan de Opera.

Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Kyte noviteit
« Reactie #128 Gepost op: juli 31, 2012, 07:33:48 am »

Dat aangepaste frame zouden ze dan ook wel in de standaard kyte mogen plaatsen.
Want idd zo mooi als deze word in gevouwen lukt ons ook niet.
Vooral de basis punt mechanisme (de 2 haringen die je als eerste moet plaatsen) lijkt me handig.
En ook de buis onder de venster is handig want dan trek je het grondzeil ook recht strak.
Lihte materialen zoals carbon roof extentensions is altijd goed.
Ben ook benieuwd idd hoe het Hulpframe blijft zitten en hoe dat er uit ziet.
Wij laten voor 1 a 2 nachten vaak het achterste hulp frame zitten.

En natuurlijk super dat je geen bagage ruimte inleverde met dit systeem.
Wist overigens niet dat je een site bag kon plaatsen op de kyte.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Theun1957

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango game drive
Re: Kyte noviteit
« Reactie #129 Gepost op: augustus 01, 2012, 11:52:45 am »

Of het nu wel of niet een zinvolle ontwikkeling kan je natuurlijk eindeloos over praten.
Innovatief is het in ieder geval wel. Ik ben alleen benieuwd waar de ventilator/ pomp of draait.
Op de autoaccu of alleen op 220V en hoeveel watt is dat ding.
Misschien kijk ik niet goed maar kan het nergens vinden. Wie weet het?
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: Kyte noviteit
« Reactie #130 Gepost op: augustus 01, 2012, 01:19:24 pm »

Ik ben alleen benieuwd waar de ventilator/ pomp of draait.
Op de autoaccu of alleen op 220V en hoeveel watt is dat ding.
Misschien kijk ik niet goed maar kan het nergens vinden. Wie weet het?
Daar wordt iets over gezegt tijdens het radiofragment. Liefst 10 amp. maar 6 kon ook alleen ging het dan langzamer. Wat ik me kan herinneren.
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Kyte noviteit
« Reactie #131 Gepost op: augustus 04, 2012, 08:18:30 pm »

al met al hebben ze vandaag toch de 1e afgeleverd aan de klant, best rap na de introductie vind ik zelf.
Gelogd
live life outdoors

Edwin_V

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: Kyte noviteit
« Reactie #132 Gepost op: oktober 20, 2012, 09:30:13 am »

Op de Beurs een goed naar het wind force systeem gekeken op de Kyte, Cocoon en Astro.

Toch wel een hele mooie vinding...
Wat mij betreft heeft het niet zoveel te maken met kamperen maar wel knap bedacht.

Edwin
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Kyte noviteit
« Reactie #133 Gepost op: oktober 20, 2012, 07:10:01 pm »

Holtkamper WindForce - Kampeer en Caravan Jaarbeurs 2012 preview  (van de sleurhut salon in Dusseldorf afgelopen augustus)
Gelogd
live life outdoors

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Kyte noviteit
« Reactie #134 Gepost op: oktober 20, 2012, 09:18:47 pm »

De cocoon air force .

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal