Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omlaag

Auteur Topic: Kyte noviteit  (gelezen 39801 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.251
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Kyte noviteit
« Reactie #45 Gepost op: april 28, 2012, 12:16:47 pm »

Even het interview erbij zetten. :P

Nos uitzending van 20-04-2012
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Kyte noviteit
« Reactie #46 Gepost op: april 28, 2012, 12:55:11 pm »

Ik moest bij de melding onder "commercieel" toch wel even lachen over de zinsnede "nu is de tenttrailer voor iedereen bereikbaar". Deze optie zal vast niet gratis zijn of voor een laag bedrag worden aangeboden. Aangezien een Kyte toch al vrijwel het dubbele kost van de gangbare vouwwagen, lijkt mij dat die stelling flink aan realiteitszin mist.

Ik denk dat er maar een paar doelgroepen zijn voor dit soort systemen: welgestelden die toch willen kamperen, maar door een beperking (van welke aard ook) niet in staat zijn om een vouwwagen op te zetten. Of mensen die een Opera stiekem wel leuk vinden, maar te weinig op een tent vinden lijken... Voor de grote massa is dit absoluut niet bereikbaar.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.251
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Kyte noviteit
« Reactie #47 Gepost op: april 28, 2012, 02:04:09 pm »

Bedoel ook eigenlijk de doelgroep die een beperking hebben en geen caravan willen hebben.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Sami

  • Gast
Re: Kyte noviteit
« Reactie #48 Gepost op: april 28, 2012, 02:09:29 pm »

Bij HK weten ze van gekkigheid niet meer wat ze moeten.
Volgens mij zijn ze het spoor volledig kwijt en zijn ze alleen maat patent en publiciteits geil.
Het slaat gewoon nergens op.
Laten ze weer eens terug gaan naar de oorsprong van het kamperen.
Op Wikepedia vond ik de onderstaande definitie van kamperen:

Kamperen is een vorm van openluchtrecreatie waarbij men in een tent, caravan, camper, tenthuisje of ander relatief eenvoudige recreatiewoning op een buitenterrein verblijft.

De nadruk ligt hierbij op relatief eenvouding.

Volgens mij snappen ze dit bij HK niet meer. Hoe meer (electrische)techniek je inbouwd, hoe verder je af komt te staan van de definitie.

Jammer want kamperen met een vouwwagen kan zo leuk en betaalbaar zijn.

Sami
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Kyte noviteit
« Reactie #49 Gepost op: april 28, 2012, 03:14:22 pm »

Ik moest bij de melding onder "commercieel" toch wel even lachen over de zinsnede "nu is de tenttrailer voor iedereen bereikbaar". Deze optie zal vast niet gratis zijn of voor een laag bedrag worden aangeboden. Aangezien een Kyte toch al vrijwel het dubbele kost van de gangbare vouwwagen, lijkt mij dat die stelling flink aan realiteitszin mist.

Ik denk dat er maar een paar doelgroepen zijn voor dit soort systemen: welgestelden die toch willen kamperen, maar door een beperking (van welke aard ook) niet in staat zijn om een vouwwagen op te zetten. Of mensen die een Opera stiekem wel leuk vinden, maar te weinig op een tent vinden lijken... Voor de grote massa is dit absoluut niet bereikbaar.
Volgens het intervieuw kost het opblaassysteem zo'n 2000 Euro. En de intervieuwer haalt al aan dat de pomp ter grootte van een uit de kluiten gewassen stofzuiger, 9A trekt. daarom moet de pomp langzamer draaien om minder A af te nemen en duurt het opblazen zo'n 3 minuten. Daar moet je natuurllijk nog wel het waterpas zetten bij rekenen. ca. 15 minuten. Eigenlijk is het enige voordeel dat je zelf niets hoeft te doen aan het uitklappen. De luifel moet nog wel worden uitgeklapt begrijp ik uit het gesprek. En zonder haringen? Lijkt me dat zo'n windvanger toch vast moet staan, anders is het altijd een verrassing of tie er nog staat als je terug komt. Ben eigenlijk best wel benieuwd, toch maar eens kijken bij HK.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re: Kyte noviteit
« Reactie #50 Gepost op: april 28, 2012, 08:18:59 pm »

Bij HK weten ze van gekkigheid niet meer wat ze moeten.
Volgens mij zijn ze het spoor volledig kwijt en zijn ze alleen maat patent en publiciteits geil.
Het slaat gewoon nergens op.
Laten ze weer eens terug gaan naar de oorsprong van het kamperen.
Op Wikepedia vond ik de onderstaande definitie van kamperen:

Kamperen is een vorm van openluchtrecreatie waarbij men in een tent, caravan, camper, tenthuisje of ander relatief eenvoudige recreatiewoning op een buitenterrein verblijft.

De nadruk ligt hierbij op relatief eenvouding.

Volgens mij snappen ze dit bij HK niet meer. Hoe meer (electrische)techniek je inbouwd, hoe verder je af komt te staan van de definitie.

Jammer want kamperen met een vouwwagen kan zo leuk en betaalbaar zijn.

Sami

Waarom moet je eenvoudig kamperen? Iedereen die dat wil doen heeft de mogelijkheid daarvoor. Iedereen die luxe wil kamperen komt ook steeds beter aan z'n trekken. Je krijgt steeds meer keuze. Wat is daar mis mee? Ook op dit forum zijn er mensen die met pijn in het hart afscheid moeten nemen van de vouwwagen omdat het fysiek niet meer gaat. Als het met dergelijke vindingen nog wel kan is dat toch prachtig! Tuurlijk kost het geld en is het niet voor iedereen bereikbaar maar over een aantal jaren komen deze wagens op de tweedehands markt en wordt het voor meer mensen een optie. Ik zeg tegen alle vouwwagenfabrikanten: Ga door met innoveren.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Kyte noviteit
« Reactie #51 Gepost op: april 29, 2012, 07:13:39 am »

Toch denk ik dat het gemak tegenvalt. Kijk maar eens naar de grote pomp die je moet meezeulen en verplaatsen en aansluiten met die dikke slang. Kost ten eerste aardig tijd om die te pakken/aansluiten/opruimen. Gaat ten koste van je bergruimte. En als je zoiets neemt omdat je wat gebrekkig bent, loop je weer te slepen met deze spullen. Het is natuurlijk erg mooi dat zoiets wordt bedacht en wellicht heeft straks de officiele uitvoering een kleinere en handzame (ingebouwde) luchtpomp. Maar toch blijf ik sceptisch.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Edwinv

  • Gast
Re: Kyte noviteit
« Reactie #52 Gepost op: april 29, 2012, 09:13:37 am »

Met innovatie is niets mis. In tegendeel. En ik ga ook net zeggen dat eenvoudig camperen moet.
Ik vind deze vinding een beetje als spijkers zoeken op laag water. Het is niet schokkend dat de gehele vouwwagenwereld op zijn kop zal komen te staan.
Het punt van mijn verbazing is dat je dit soort zaken wordt opgedrongen, lekker mee worden gemaakt. Als je inderdaad ouder bent en de gebreken komen en je hebt zo'n wagen dan is een een goede oplossing.
Maar volgens mij is deze doelgroep voor hk klein. Om toch voldoende te kunnen verkopen, zal de marketingmolen straks gaan draaien om ze te verkopen aan mensen die eigenlijk iet tot de doelgroep zullen behoren.

Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Kyte noviteit
« Reactie #53 Gepost op: april 29, 2012, 09:27:18 am »

Ik vind het een leuk idee.
En er moeten gewoon toch mooie ontwikkelingen zijn in vouwwagen wereld.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Kyte noviteit
« Reactie #54 Gepost op: april 29, 2012, 09:40:29 am »

zal de marketingmolen straks gaan draaien om ze te verkopen aan mensen die eigenlijk iet tot de doelgroep zullen behoren.
Dat is misschien waar als de doelgroep alleen bestaat uit de mensen die jij omschreef. Maar jij bent in je eentje niet degene die bepaalt wat de doelgroep is. Er is nu eenmaal een ontwikkeling gaande in de richting van luxe en 'glamping'. Denk daarbij aan de Opera tenttrailer. Daar past deze optie prima in.
« Laatst bewerkt op: april 29, 2012, 12:40:54 pm door Frankie »
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re: Kyte noviteit
« Reactie #55 Gepost op: april 29, 2012, 12:37:26 pm »

Toch denk ik dat het gemak tegenvalt. Kijk maar eens naar de grote pomp die je moet meezeulen en verplaatsen en aansluiten met die dikke slang. Kost ten eerste aardig tijd om die te pakken/aansluiten/opruimen. Gaat ten koste van je bergruimte.

Ik heb nog niks gezien, maar ik neem aan dat het een prototype is. Bij een productiemodel is dit waarschijnlijk gewoon in te bouwen, in de bagageruimte of in de disselbak. Stekker inpluggen en klaar. Dat gaat dan ten koste van de bergruimte maar het is geen gezinswagen. Die is er dus genoeg in de Kyte.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Kyte noviteit
« Reactie #56 Gepost op: april 29, 2012, 12:58:39 pm »

Deze zal nooit binnen mijn budget passen vrees ik. Maar ik ben er zeker van dat er kopers zullen voor zijn.  Ik kijk wel uit een een echt demofilmpje. ;)
Gelogd

Edwinv

  • Gast
Re: Kyte noviteit
« Reactie #57 Gepost op: april 29, 2012, 01:21:51 pm »

Pffff het maakt wel wat los zeg  ;) alleen maar goed, daar is een forum ook voor bedoeld.

Nu ga ik het wat breder trekken. Volgens mij is het groter groter groots gedoe. Een maatschappelijk probleem. Waarom zitten al die rabobanken, gemeentes in van de mega luxe en dure panden. Let wel. Dat is jouw en mijn geld dat daar staat. Om de zoveel tijd moet er weer iets nieuws komen.
Nu weet ik wel met zo'n opblaas kyte is het je eigen keuze. Maar het heeft wel gemeenschappelijk dat het groter en luxer en ook duurder moet. Mensen, we worden gek gemaakt. De leveranciers van al dit luxe die lachen, jij en ik huilen straks omdat we straks niet meer mee kunnen.

Ik weet het, het klinkt zwaar op de hand, maar dit iswel de valkuil waar je als je niet oppast vrolijk in zal lopen
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Kyte noviteit
« Reactie #58 Gepost op: april 29, 2012, 02:48:59 pm »

Dat klopt allemaal Edwin. Was wat jij beschrijft echter niet het geval, dan hadden we zelfs geen vouwwagens. Dan gingen we niet eens op vakantie. Trek dat nog breder en we woonden zelfs nog in holen en renden elkaar, onszelf op de borst rammend nog met knuppels achterna om het vrouwtje aan de haren het hol binnen te slepen. :#
Maar gaan we niet een tikkie off-topic?

PS je schrijft: "Waarom zitten al die rabobanken, gemeentes in van de mega luxe en dure panden. Let wel. Dat is jouw en mijn geld dat daar staat." Dat klopt. En dat is maar goed ook. Waarin zou je anders graag willen dat jouw geld gestopt werd? Het alternatief zou kunnen zijn: een heule, heule grote sok onder het matras van de directeur van de Rabobank. Dan zouden die gebouwen niet gebouwd worden. En dat zou weer een aantal bouwbedrijven schelen. En dus salarissen van bouwvakkers, die dan geen huizen konden kopen, die weer gebouwd worden op basis van hypotheken van de Rabobank...
« Laatst bewerkt op: april 29, 2012, 03:46:01 pm door Frankie »
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Kyte noviteit
« Reactie #59 Gepost op: april 29, 2012, 03:11:45 pm »

ik kan me nog herrineren dat mercedes in de jaren 70 met een autogordel kwam, volvo met kreukelzone...
waren dure opties...
en nu zijn deze in elke auto te vinden...

hoe heet het ook alweer....hm
vooruitgang...

ja, vroeger (toen de guldens van hout waren en poep met een lange oe schreef :H :H :H)
waren de kampeervakanties eenvoudig. :J
tent, slaapzak, paardendeken en koken op een houtvuurtje (nu nog bij de scouting)
zitten op de grond en lezen bij een thee-lichtje...

wat hebben we nu allemaal veel spullen weten te verzamelen en maken ons druk om een nieuwe-(nu nog overbodige)-innovatie.
tja, mensen wennen slecht aan vernieuwwing, totdat ze het ervaren...

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal