Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omlaag

Auteur Topic: Kyte noviteit  (gelezen 39675 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Kyte noviteit
« Reactie #60 Gepost op: april 29, 2012, 06:35:50 pm »

Ik heb nog niks gezien, maar ik neem aan dat het een prototype is. Bij een productiemodel is dit waarschijnlijk gewoon in te bouwen, in de bagageruimte of in de disselbak. Stekker inpluggen en klaar. Dat gaat dan ten koste van de bergruimte maar het is geen gezinswagen. Die is er dus genoeg in de Kyte.
Elders op het forum is een bericht hierover. Met een foto van de Kyte en een grote pomp met een hele dikke luchtslang. Natuurlijk zullen ze die op termijn ergens inbouwen. Anders is er niet echt een voordeel.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Kyte noviteit
« Reactie #61 Gepost op: april 29, 2012, 07:59:15 pm »

Ik vind overigens dat het van een bijzonder hoogontwikkeld gevoel voor publiciteit getuigt om de primeur van een opblaasbare vouwwagen te gunnen aan een radioprogramma.  ::)
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Kyte noviteit
« Reactie #62 Gepost op: april 29, 2012, 08:18:23 pm »

Ik vind overigens dat het van een bijzonder hoogontwikkeld gevoel voor publiciteit getuigt om de primeur van een opblaasbare vouwwagen te gunnen aan een radioprogramma.  ::)
Dan zullen de diverse tvzenders er misschien wel geen brood in hebben gezien, of de zendtijd was te duur .
Gelogd

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re: Kyte noviteit
« Reactie #63 Gepost op: mei 01, 2012, 12:03:32 pm »

Toch is de combi opblaastent en vouwwagen niet geheel nieuw of zie ik dat verkeerd? Aart Kok maakt samen met Karstententen toch ook een Zambezi met opblaasvoortent? En Karsten maakte eerder ook een combi van een karstentent met een trailer. Die vind ik nu niet terug op de site, dus misschien zijn ze daar vanaf gestapt? Ik begrijp uit het verhaal dat Holtkamper de vouwwagen zelf dmv lucht laat opzetten, maar ik zie daar nu niet zo een voordeel van. Het openklappen gaat met sommige wagens al heel gemakkelijk.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Kyte noviteit
« Reactie #64 Gepost op: mei 01, 2012, 04:12:55 pm »

Toch is de combi opblaastent en vouwwagen niet geheel nieuw of zie ik dat verkeerd? Aart Kok maakt samen met Karstententen toch ook een Zambezi met opblaasvoortent?
Het vernieuwende zit 'm in het feit dat de gehele wagentent met lucht opgezet wordt. En dat-ie z'n vorm krijgt (en inklapt) door daadwerkelijk lucht in de tent te blazen resp. eruit te zuigen. En niet c.q. niet alleen in  opblaasbare 'stokken'. Het patent omvat namelijk niet bij voorbaat opblaasbare stokken. Het kan ook toegepast worden op een stalen frame.

Het patent is na aanvraag in juli 2008 al in januari 2010 verleend. Ze zijn dus eigenlijk vrij lang bezig geweest voor er een werkend exemplaar was.

Voor de liefhebbers is hier het patent te vinden  I:
« Laatst bewerkt op: mei 01, 2012, 04:51:29 pm door Frankie »
Gelogd

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re: Kyte noviteit
« Reactie #65 Gepost op: mei 01, 2012, 04:56:29 pm »

Aha, wel leuk om te lezen eigenlijk  :). Het is een nieuwe manier van gebruik maken van lucht, ik kan begrijpen (hoewel ik er geen verstand van heb  ;)) dat daar een patent voor verleend wordt. Ik vind het ook bewonderenswaardig dat ze toch steeds weer met iets bijzonders voor de dag komen. Maar als ik het zo hoor en lees, denk ik niet meteen iets van wow! In tegenstelling tot mijn eerste ontmoeting met de Kyte. Dat was wel meteen een WOW-moment, en in hoofdletters  :J.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Kyte noviteit
« Reactie #66 Gepost op: mei 01, 2012, 05:03:44 pm »

Maar als ik het zo hoor en lees, denk ik niet meteen iets van wow! In tegenstelling tot mijn eerste ontmoeting met de Kyte. Dat was wel meteen een WOW-moment, en in hoofdletters  :J.
Neuh... Eigenlijk is het een beetje een soort langzame, stroomvretende versie van de Aart Kok Zambezi Original.   :#
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Kyte noviteit
« Reactie #67 Gepost op: mei 01, 2012, 07:38:55 pm »

Vorig jaar stond er nog wel een Karsten tent op een trailer bij Karsten in de showroom tijdens een kampeer evenement.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Kyte noviteit
« Reactie #68 Gepost op: mei 01, 2012, 07:58:29 pm »

Vorig jaar stond er nog wel een Karsten tent op een trailer bij Karsten in de showroom tijdens een kampeer evenement.
Maar pas op. Daar gaat het dus niet om. Bij de opblaas-HK gaat het eigenlijk om een gewone, luchtdichte tent op een bakkie, die als een soort harmonica opgeblazen wordt. Die opblazer (want het is geen klapper meer en hoort daardoor op dit forum eigenlijk niet thuis :# ) kan ook gewoon met een stalen frame uitgevoerd worden.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Kyte noviteit
« Reactie #69 Gepost op: mei 02, 2012, 07:42:13 am »

Voor de liefhebbers is hier het patent te vinden  I:

Alleen in NL geregistreerd? Dat Betekent feitelijk dat in een buurland eea gemakkelijk kan worden nagemaakt...

Gaaf dat de 'firma' blijft vernieuwen. Typisch dat ze dat niet op de bedrijfsnaam doen. Maar het nadeel is ook dat patenten erg veel geld kosten. Hoewel ik in dit geval een uitzondering zou willen maken, vind ik dat ze te vaak zaken patenteren en dat zie je terug in de prijs. (Aan de andere kant: het dakraam waar, ik dacht Aart K. mee begon, is ook schaamteloos gekopieerd door Jamet en nu ook Trigano).
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

michielw

  • Gast
Re: Kyte noviteit
« Reactie #70 Gepost op: mei 31, 2012, 09:43:55 am »

Het is officieel. Op de HK site staat nu de aankondiging van de Kyte Air.  :K

Verder geen enkele informatie over wat het is en hoe het werkt.  :N
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.966
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Kyte noviteit
« Reactie #71 Gepost op: mei 31, 2012, 10:13:39 am »

Jammer dat ze er geen filmpje bij plaatsen.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Kyte noviteit
« Reactie #72 Gepost op: mei 31, 2012, 10:21:51 am »

Het is officieel. Op de HK site staat nu de aankondiging van de Kyte Air.  :K

Verder geen enkele informatie over wat het is en hoe het werkt.  :N
Geen foto. Geen filmpje, niet eens een animatiefilmpje. Publicitair naar mijn idee een beetje een blunder.

Vraag me af hoe de luifelmast van de kyte air met lucht uitgeschoven en op spanning gebracht wordt.  :#
Gelogd

michielw

  • Gast
Re: Kyte noviteit
« Reactie #73 Gepost op: mei 31, 2012, 10:31:13 am »

Geen foto. Geen filmpje, niet eens een animatiefilmpje. Publicitair naar mijn idee een beetje een blunder.


Als ze mensen nieuwsgierig willen maken is dit geen blunder. En als ze mensen naar de showroom willen lokken voor een demonstratie en een verkoopgesprek, dan gaat ze dat ook wel lukken zo.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Kyte noviteit
« Reactie #74 Gepost op: mei 31, 2012, 11:54:03 am »

Als ze mensen nieuwsgierig willen maken is dit geen blunder. En als ze mensen naar de showroom willen lokken voor een demonstratie en een verkoopgesprek, dan gaat ze dat ook wel lukken zo.
Ik denk 't niet. Althans niet in de mate waarin dat het geval zou zijn als ze wel iets zouden laten zien.
Ik bedoel te zeggen: mensen gaan niet enkel en alleen voor deze versie naar de showroom. Ze zullen hooguit zeggen: we gaan naar de showroom (wat we toch al van plan waren) en dan kijken we gelijk even naar....

Waar het mij maar om gaat is dat Holtamper werkelijk uitpuilt van de Youtube filmpjes van henzelf zowel als van Campinglife. En nu ze (opnieuw) iets revolutionairs (zeggen te) hebben, dat visueel vast spectaculair zal zijn, is er naks. Nog niet eens een fotootje. ::) ::)
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal