Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Serviceluik Flyer  (gelezen 8050 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Serviceluik Flyer
« Gepost op: mei 04, 2012, 04:56:00 pm »

Heeft er iemand informatie, fabrikant, afmetingen of nog beter foto's van de serviceluikjes een nieuwer type flyer (of spacer)?
Gelogd

Kole

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
  • Kole Tenttrailers
Re: Serviceluik Flyer
« Reactie #1 Gepost op: mei 04, 2012, 09:17:25 pm »

Ik heb er één staan! Net een paar dagen mee weg geweest.
De serviceluiken werken fantastisch.

afmeting en foto's kan ik je bezorgen. Zet je mailadres even aan mij door dan stuur ik er wat.
Je kunt de Flyer natuurlijk ook bij mij bekijken!
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Serviceluik Flyer
« Reactie #2 Gepost op: mei 04, 2012, 09:23:47 pm »

Ik heb er ook een, nu voor de deur staan. Als je in de buurt bent kun je ook hier komen kijken en meten. Omgeving Schiphol.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re: Serviceluik Flyer
« Reactie #3 Gepost op: mei 04, 2012, 09:33:16 pm »

PaneVino vliegt van schiphol met zijn flyer naar kom es an  :K :K :K
maar is zo iets alleen voor hk gemaakt of zijn er nog andere wagens met zo iets handigs :)
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Serviceluik Flyer
« Reactie #4 Gepost op: mei 05, 2012, 12:18:24 am »

Mijn klapkratjes passen niet door de achterdeur, dus nu licht ik het deksel en gebruik de zijdeur om ze naar binnen te schuiven.
Maar dat lichten van het deksel en dan daarna vooral het openen van het onderste grendeltje is nogal lastig wurmen, dus vandaar dat ik eigenlijk een serviceluikje wil aan de andere kant om ze naar binnen te schuiven, zonder de wagen te hoeven openklappen.
Dus het is misschien ook wel handig voor andere merken, waar de klapkratten er niet zo in passen.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Serviceluik Flyer
« Reactie #5 Gepost op: mei 05, 2012, 02:24:28 pm »

Iets lagere kratjes???
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Serviceluik Flyer
« Reactie #6 Gepost op: mei 05, 2012, 03:28:30 pm »

Dan worden het wel erg lage kratjes, als ik ze door de achterdeur erin wil schuiven...
Het lukt zo wel, maar het moet makkelijker kunnen  :J
Uiteraard hebben ze dat bij Holtkamper ook al bedacht, aangezien ze nu wel met serviceluikjes uitgerust zijn...
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Serviceluik Flyer
« Reactie #7 Gepost op: mei 05, 2012, 03:29:51 pm »

Wij hadden zo'n lage lange kratten met deksel, ze schuiven mooi onder het luik door. Te koop bij IKEA denk ik.
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Serviceluik Flyer
« Reactie #8 Gepost op: mei 05, 2012, 03:41:44 pm »

Bedankt voor de suggestie om lagere kratjes te gebruiken, maar die optie heb al eens overwogen, maar voor mij niet echt handig,
omdat ik toch teveel spullen heb, die dan evengoed nog niet in die kratjes passen/door het achterdeurtje kunnen.
Dus vandaar dat ik graag een serviceluik wil inbouwen in 1 van de bankjes en daar graag info over wil hebben  ;)
Het gaat me vooral om de maximale hoogte en of het zo gaat met de wanddikte van de vouwwagen, omdat die toch lager is dan wat de fabrikant aangeeft als minimum.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: Serviceluik Flyer
« Reactie #9 Gepost op: mei 05, 2012, 04:26:59 pm »

De maximale hoogte van je mogelijke luik wordt bepaald door de hoogte van de bankjes, waar de bedlade overheen rolt. Die hoogte is 24 a 25 cm. Ik heb daar namelijk kratjes op uitgezocht :-)

De achterkant is eitjes minder hoog. ik schat zo;n 2cm. Ik heb 4 kratten, 2 voor mij en mijn vrouw en 2 voor de kinderen. De eerste 2 kunnen niet door de achterkant en wel door service-luik aan de zijkant. De 2 kinderkratten kunnen door beide gaten.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Serviceluik Flyer
« Reactie #10 Gepost op: mei 05, 2012, 05:37:25 pm »

Ik heb 31cm ruimte onder de bedlade, dus zeg maar +/- 30cm hoogte onder de bankjes,
kratten zijn 25cm hoog, dus ik heb nog ongeveer 5cm speelruimte over voor een luik.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Serviceluik Flyer
« Reactie #11 Gepost op: mei 05, 2012, 06:36:51 pm »

Ik ben ook eens ooit op zoek gegaan naar een seviceluik (om een bermkeuken te bouwen) ik kwam toen hier uit :http://www.onlinekampeerwinkel.be/contents/nl/p664.html Misschien heb je hier iets aan?
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Serviceluik Flyer
« Reactie #12 Gepost op: mei 05, 2012, 09:15:51 pm »

Zoiets zit ik inderdaad naar te kijken, maar daar staat dus dat de inbouwdikte minimaal 23mm moet zijn en volgens mij is de wand van de flyer dunner dan dat,
dus ik vraag me af hoe ze dat opgevuld hebben bij de latere edities waar al wel een serviceluik in zit, fabriek af.
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Serviceluik Flyer
« Reactie #13 Gepost op: mei 05, 2012, 09:53:43 pm »

Zoiets zit ik inderdaad naar te kijken, maar daar staat dus dat de inbouwdikte minimaal 23mm moet zijn en volgens mij is de wand van de flyer dunner dan dat,
dus ik vraag me af hoe ze dat opgevuld hebben bij de latere edities waar al wel een serviceluik in zit, fabriek af.

Ik zou een multiplex plaat nemen om aan die dikte te komen levert ook gelijk veel stijfheid op in de constructie.

Het gewicht zal meevallen omdat je alleen maar een buitenring en een binnenring nodig hebt.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Mieke

  • Gast
Re: Serviceluik Flyer
« Reactie #14 Gepost op: mei 06, 2012, 10:48:14 am »

Ik vermoed idd dat ze zoiets gedaan hebben wat Gaan zegt.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal