Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Ontwerp je eigen keuken, hoe ziet deze dan eruit?  (gelezen 91114 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Ontwerp je eigen keuken, hoe ziet deze dan eruit?
« Gepost op: september 07, 2016, 10:11:46 pm »

Stel dat je de "Greenbox kitchen" van Holtkamper modulair kon opbouwen naar je eigen keuken!

Hoe zou de indeling er dan voor jou eruit zien?

B.v.
besteklades en/of deurtjes, opbergruimte?
aflegruimte / werkruimte / aanrechtblad?
geen, 1 of 2 koelkasten? (drank / voedsel)
wel/geen water/jerrycan?
kraan met waterpompje?
wel/geen spoelbak?
wel/geen gascomfort, hoeveel pits, al dan niet met afdekplaat?
wel/niet verrijdbaar?
positie gasfles?
...
vult u gerust aan!

hoe zou je hem afwerken en met welke materialen?
hoe ziet jou indeling en aanzicht eruit, maak ons nieuwsgierig en laat het ons zien op een schets  :J
« Laatst bewerkt op: oktober 02, 2016, 01:41:52 pm door Hemertje »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Ontwerp je eigen Greenbox keuken, hoe ziet deze dan eruit?
« Reactie #1 Gepost op: september 07, 2016, 10:24:59 pm »

Het ontwerp van Holtkamper dat wij hebben zou ik dan in een ander materiaal willen, we hebben nu hout. Het trespa dat nu gebruikt wordt vind ik al vele malen beter.
Ik zou onder het fornuis een lade willen ipv een afwasteil. Hoewel ik eerst erover dacht om de koelbox te vervangen voor een kastje is het toch wel erg prettig. 
Een extra stuk qua aflegruimte zou fijn zijn. Bij ons staat hij op een verrijdbaar onderstel.

Omdat onze whitebox wel een opknapbeurt kan gebruiken ga ik dit topic met belangstelling volgen :J
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Ontwerp je eigen Greenbox keuken, hoe ziet deze dan eruit?
« Reactie #2 Gepost op: september 08, 2016, 12:02:43 am »

Ik ben, weliswaar nog in begin stadium (lees; in mijn hoofd, maar dat komt goed) bezig met het ontwerpen en wil uiteindelijk voor de volgende vouwwagen een eigen keuken bouwen. Dit om de, voor ons, simpele reden dat wij het bij geen een vouwwagen-keuken goed opgelost vinden. Dit terwijl je er vaak zomaar €1500,- (Raclet Panama up) voor mag betalen.
Wat sowieso helder is is een 2 pits fornuis en zoveel mogelijk werk/ afleg ruimte. Deze white of green box krijgt een aluminium kleur, want ik wil een aluminium disselbak gaan gebruiken.
En wat ik nu in gedachte heb worden het vooral lades. En om hem te kunnen verplaatsen denk ik wel sterk aan het systeem van de white box. Dus met 2 wielen die je op kunt draaien en dan kan je ermee op pad als ware het een kruiwagen.
Verder zoveel mogelijk plug and play. Dus elektra en gas moeten makkelijk aangesloten kunnen worden.
« Laatst bewerkt op: september 08, 2016, 12:17:31 am door Theu »
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Ontwerp je eigen Greenbox keuken, hoe ziet deze dan eruit?
« Reactie #3 Gepost op: september 08, 2016, 07:33:40 am »

Het grote probleem is de ruimte die je hebt. Daarom zou ik de gasfles, watercontainer en koelkast er niet inzetten. Een paar lades is handig, maar ik twijfel of je wel alles daar goed in kwijt kunt. Ik heb daarom gekozen voor 3 lades: 2 kleiner 1 groter. Hierin ligt al het bestek, kruiden en diverse klein grut. De rest staat gewoon op planken en geen deurtjes ervoor, want die zitten toch maar in de weg. Voor het fornuis zou voor mij 2 pitten genoeg zijn, als er maar ver genoeg tussen ruimte is. En ja inclusief volledige waterbak met kraan, vindt ik onmisbaar.

Wat kleine plankjes boven het blad voor die dingen die anders rondzwerven is ook handig. En verrijdbaar, maar zeker ook zo dat je bij een overnachting hem er niet hoeft af te halen.

Dus in het kort: De keuken zoals ik hem nu heb :-)
« Laatst bewerkt op: september 08, 2016, 07:39:08 am door Drikusniet »
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Ontwerp je eigen Greenbox keuken, hoe ziet deze dan eruit?
« Reactie #4 Gepost op: september 08, 2016, 08:19:39 am »

Drikus

Heb je een paar fotookes ter inspiratie?
Voor-, en bovenaanzicht?
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Ontwerp je eigen Greenbox keuken, hoe ziet deze dan eruit?
« Reactie #5 Gepost op: september 08, 2016, 09:05:25 am »

Het grote probleem is de ruimte die je hebt. Daarom zou ik de gasfles, watercontainer en koelkast er niet inzetten. Een paar lades is handig, maar ik twijfel of je wel alles daar goed in kwijt kunt. Ik heb daarom gekozen voor 3 lades: 2 kleiner 1 groter. Hierin ligt al het bestek, kruiden en diverse klein grut. De rest staat gewoon op planken en geen deurtjes ervoor, want die zitten toch maar in de weg. Voor het fornuis zou voor mij 2 pitten genoeg zijn, als er maar ver genoeg tussen ruimte is. En ja inclusief volledige waterbak met kraan, vindt ik onmisbaar.
Dus in het kort: De keuken zoals ik hem nu heb :-)
Zelfde idee geldt voor de CC keuken. Wat we wel hebben is het niet kwijt kunnen van een grotere koekenpan of 'brede' pan. Daar is de Malawi keuken weer goed in. De Greenbox keuken is vrij compact volgens mij. Ik mis dan vaak wat aflegruimte, of je moet iets van een dissel tafel kunnen plaatsen.

Als ik een greenbox zou mogen vullen dan zou ik opslag lades+groter kastje, gascomfort en water een pre vinden. Een koelbox/gasfles en watertank zou je nog los mee kunnen nemen en naast/onder de wagen kwijt kunnen. Je hebt dan gelijk ook een grotere koelbox (compressor) als je hem los meeneemt. Voor 5 personen is degene die in de CC zit te klein. (luxe kamperen ;) voordeel van de kleine is wel weer is de 12v/gas aansluiting. Misschien ook iets van water/gas aansluiting direct aan de buitenzijde zodat je de slangen/stroom alleen maar eraan hoeft te klikken?

Ik vindt de bamboo/houten keukens zelf erg mooi en mooier integreren in het natuurgevoel. De houten lades in de CC geven ook net weer even een mooier/luxer uiterlijk vind ik persoonlijk.


Veel aflegruimte is ook weer een hoop rommel ;)
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Ontwerp je eigen Greenbox keuken, hoe ziet deze dan eruit?
« Reactie #6 Gepost op: september 08, 2016, 10:21:47 am »

Dat is denk ik ook het hele punt, de meeste keukens hebben een totaal ander formaat, daar bij komt nog de schuine lijn van box en deksel. Bij de Conway hadden we meer aflegruimte  (waardoor ik dat nu een beetje mis) wij hebben dit nu opgelost door een tafeltje naast de keuken te zetten.
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Ontwerp je eigen Greenbox keuken, hoe ziet deze dan eruit?
« Reactie #7 Gepost op: september 08, 2016, 11:40:07 am »

Ik volg dit topic met veel interesse!
Wij hebben een whitebox op onze Spacer maar zonder onderstel  deze gebruiken we als disselbak.
Maar we waren het gesleep met de koelkast eigenlijk wel zat. We hebben een zware Mobicool C40.
Dus kregen we plannen om een keuken in de box te maken, maar we wilden wel graag dat hij verrijdbaar zou zijn.
En we hadden geluk! Vorige week een origineel onderstel op MP gekocht!
Dus de verbouwing kan beginnen!
We willen dus graag de koelbox erin! Het liefst een aantal laden of bakken die als lades gebruikt worden. En een dicht kastje.
we hebben een fijn duur tweepits gasstelletje amper gebruikt, die gaan we integreren. Een gootsteen en kraan vinden we heel fijn en belangrijk, maar vanwege de toch beperkte ruimte gaan we dat er niet in maken! We hebben nu een bak en een jerrycan met een kraantje op 12 volt erop gemonteerd en dat voldoet ook prima!
Maar welke materialen we gaan gebruiken en hoe weten we nog niet!
We hebben al een andere passende koelkast gekocht, een Dometic. Gas gaan we hier niet voor gebruiken wel de 12 volt en 230.
Helaas hebben we geen grote schuur of werkplaats, dus het een en ander moet toch redelijk simpel te maken zijn!
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Ontwerp je eigen Greenbox keuken, hoe ziet deze dan eruit?
« Reactie #8 Gepost op: september 08, 2016, 12:06:10 pm »

Drikus

Heb je een paar fotookes ter inspiratie?
Voor-, en bovenaanzicht?
Wordt dan niet eerder als het weekend, zit momenteel voor mijn werk in Roemenië.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Ontwerp je eigen Greenbox keuken, hoe ziet deze dan eruit?
« Reactie #9 Gepost op: september 08, 2016, 12:07:22 pm »

Geen probleem natuurlijk
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Ontwerp je eigen Greenbox keuken, hoe ziet deze dan eruit?
« Reactie #10 Gepost op: september 08, 2016, 12:36:24 pm »

Ik volg dit topic met veel interesse!
Wij hebben een whitebox op onze Spacer maar zonder onderstel  deze gebruiken we als disselbak.
Maar we waren het gesleep met de koelkast eigenlijk wel zat. We hebben een zware Mobicool C40.
Dus kregen we plannen om een keuken in de box te maken, maar we wilden wel graag dat hij verrijdbaar zou zijn.
En we hadden geluk! Vorige week een origineel onderstel op MP gekocht!
Dus de verbouwing kan beginnen!
We willen dus graag de koelbox erin! Het liefst een aantal laden of bakken die als lades gebruikt worden. En een dicht kastje.
we hebben een fijn duur tweepits gasstelletje amper gebruikt, die gaan we integreren. Een gootsteen en kraan vinden we heel fijn en belangrijk, maar vanwege de toch beperkte ruimte gaan we dat er niet in maken! We hebben nu een bak en een jerrycan met een kraantje op 12 volt erop gemonteerd en dat voldoet ook prima!
Maar welke materialen we gaan gebruiken en hoe weten we nog niet!
We hebben al een andere passende koelkast gekocht, een Dometic. Gas gaan we hier niet voor gebruiken wel de 12 volt en 230.
Helaas hebben we geen grote schuur of werkplaats, dus het een en ander moet toch redelijk simpel te maken zijn!

Leuk om te lezen!
Wij hebben het water en wasbak bij onze vorige vouwwagen nog nooit gebruikt en zien de noodzaak ervan om deze in de keuken op te nemen dan ook niet.

Een koelkast met voorlader ipv bovenlader lijkt mij handiger, nu namen we van thuis een tafelmodel koelkast met vriesvakje mee. Je kunt dan makkelijker bij je spullen.

Onder welke benaming stond / staat zo'n onderstel op MP?
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Ontwerp je eigen Greenbox keuken, hoe ziet deze dan eruit?
« Reactie #11 Gepost op: september 08, 2016, 12:52:00 pm »

Ik heb hem gevonden bij Caravans en Kamperen. Daar typte ik dan Holtkamper in!
Hier vind je behalve de vouwwagens ook allerlei onderdelen van Holtkamper die aangeboden worden.
En dit hield ik heel goed in de gaten!
Of je plaatst een zoekopdracht met Holtkamper ( verrijdbaar ) keukenonderstel. Of frame.
« Laatst bewerkt op: september 08, 2016, 01:12:22 pm door herowebe »
Gelogd

johan123

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 148
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
  • Johan
Re: Ontwerp je eigen Greenbox keuken, hoe ziet deze dan eruit?
« Reactie #12 Gepost op: september 08, 2016, 01:37:39 pm »

Ik vind de whitebox keuken eigenlijk best goed doordacht.
Links gasfles en twee kleine lades.
Links hebben wij ook altijd een stapel bekers staan.
In het midden de koelkast.
Rechts pannen, borden en daarboven 3 gaspitten. (3 vind ik wel echt fijn).
Ik heb voorlopig geen plannen om aanpassingen te gaan doen.

Aanpassingen die ik fijn zou vinden zijn:
1) In plaats van de wasbak onder de gaspitten een plank om de borden op te zetten ( 1/3 van de hoogte ) geen la.
    En daaronder 2/3 van de ruimte open houden voor de pannen (vragen iets meer plek).
2) Een andere oplossing voor de stroomaansluiting voor de koelkast (nu heb ik een verlengsnoer door de whitebox naar buiten lopen).
    Hoe zou ik eigenlijk nog niet weten. Vaste aansluiting kan niet want de boel moet wel verrijdbaar blijven.
3) Aflegplank in de deksel



Gelogd
Space

Mopo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 62
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer
Re: Ontwerp je eigen Greenbox keuken, hoe ziet deze dan eruit?
« Reactie #13 Gepost op: september 08, 2016, 03:14:01 pm »

Helemaal mee eens, Johan! Wij zijn ook erg tevreden met onze Whitebox. Paar maanden geleden tweedehands mét origineel Holtkamper tafeltje op dissel voor een prikje kunnen kopen.
Net als bij onze vorige keuken wat aanpassingen aangebracht: plankje op de plek van de afwasbak en hier een in breedte verschuifbare bestekbak in gehangen. Borden en snijplank onder de bestekbak.
Met klitteband houd ik tijdens de reis de koffie, hagelslag en "kruiden, suiker, melkcupjes doos" op de plek. We hebben nu dus een Holtkampertafeltje maar eerder gewoon een zelfgemaakte die ook prima voldeed.
Gelogd

cato

  • Gast
Re: Ontwerp je eigen Greenbox keuken, hoe ziet deze dan eruit?
« Reactie #14 Gepost op: september 08, 2016, 03:38:57 pm »

Op de site van Holtkamper kun je een filmpje bekijken over een beurs in Duitsland. Aan het eind zie je ook een whitebox keuken. Die vind ik er nou strak en mooi uitzien. Ik zie hem verder niet op de site van Holtkamper, maar als je een beetje handig bent en je hebt de juiste materialen is hij goed zelf te maken.
Gelogd
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal