Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Ontwerp je eigen keuken, hoe ziet deze dan eruit?  (gelezen 90289 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mopo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 61
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer
Re: Ontwerp je eigen Greenbox keuken, hoe ziet deze dan eruit?
« Reactie #15 Gepost op: september 08, 2016, 04:58:10 pm »

Die ziet er inderdaad strak uit! Maar ze worden toch niet meer gemaakt? Waarom laten ze deze variant dan op een beurs zien?
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Ontwerp je eigen Greenbox keuken, hoe ziet deze dan eruit?
« Reactie #16 Gepost op: september 08, 2016, 06:31:32 pm »

Ik vond de whitebox keuken ook bijna goed. Ik heb er kleine wijzigingen aan gebracht. Er stond eer vierpits gasstel in dat is een 3 pits geworden in aardkleuren ipv inox.
Water heb ik nooit gemist.
Er is een ander stapelrekje in gezet zodat de borden niet op elkaar stonden maar gemakkelijk te nemen waren. Opzij jeb ik kleefhaakjes gehangen en daar kon ik dan allerlei spulletjes aan hangen. Er was ook licht in onze keuken gemaakt.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Ontwerp je eigen Greenbox keuken, hoe ziet deze dan eruit?
« Reactie #17 Gepost op: september 08, 2016, 06:54:09 pm »

zijn er maatvoeringstekeningen van de white en green box keuken?
Gelogd

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Re: Ontwerp je eigen Greenbox keuken, hoe ziet deze dan eruit?
« Reactie #18 Gepost op: september 08, 2016, 07:33:48 pm »

Zo  8) Dit voorjaar hebben wij onze opberg-whitebox verbouwd tot eenvoudig keukentje. Omdat we graag alle keukenspullen en boodschappen erin kwijt wilden, hebben we de koelkast er uit gelaten. Ook water hoeft voor ons niet: de opvouwbare jerrycan staat op de skottel. Dat is kraan genoeg voor ons.
Manlief wilde idd ook heel graag een makkelijk aankliksysteem voor de skottel. Het gasbusje staat in het midden; tijdens het kamperen kan het pannensetje daar nog voor staan, tijdens het rijden gaan die in een lade en kan de haringzak precies voor de gasbus in dat vak. Middenboven een bestekbak. De bakjes op en aan de plank passen precies in een ondiepe lade tijdens het rijden. De curverbakken staan op ladegeleiders. We hebben er inmiddels 3 weken mee gekampeerd en zouden eigenlijk niets willen veranderen. Nouja, alleen nog led-verlichting, maar daarvoor zoek ik nog even naar een versie met mooi warm licht. Weet iemand toevallig waar je die leuke stormlamtaarntjes met ledlicht erin kunt krijgen?

Tekeningen weet ik niet. Wij hebben alles ter plekke opgemeten.
« Laatst bewerkt op: september 08, 2016, 07:39:26 pm door Bagheera »
Gelogd

whizzle

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 49
Re: Ontwerp je eigen Greenbox keuken, hoe ziet deze dan eruit?
« Reactie #19 Gepost op: september 08, 2016, 08:58:45 pm »

Wij hebben net dit jaar onze whitebox (deels) verbouwd. De koelkast stond al rechts en een deel vand e opbouw was aanwezig. Er is een nieuw blad opgekomen met hierop een 2 -pits gasstel ipv het oude 3-pits. Hierdoor hebben we naast het gasstel nog aflegruimte. Dit is vergroot door een klein uitklapplankje an de linkerkant waarop een pannetje/keteltje oid past. Achter het gasstel hebben we 2 gazen mandjes staan voor kruiden/ boterhamzakjes/aansteker etc.
We hebben klapdeurtjes gemaakt die in open stand ook iets kunnen dragen (helaas klapt de bovenste klep te snel dicht dus daar moet een ander systeem op) De vorige opzet had alleen een lege ruimte waar een plastic bak in hing voor de pannen. We hebben de ruimte opgedeeld in 2 gedeelten. In het ene deel staat de gasfles met 2 aansluitingen voor gasstel en koelkast, beiden afzonderlijk af te sluiten. Hiervoor staan dan de pannetjes en de koekepan.Verder hangt er bovenin een bestekbakje. Het andere deel is weer opgedeeld met een plankje waar bovenop de borden en bekers staan en het grote bestek ligt. En onder is dan ruimte voor koffie/thee/suiker/koek/beleg en nog veel meer. Op de plaats van bestemming verplaatst een en ander naar het aflegplankje waarmee in het kastje ruimte komt voor brood ed.
Aan weerskanten van de keukenopbouw is nog net ruimte voor zeep, afwasborstel, ovenhandschoenen etc. aan de ene kant en plankjes, slinger voor de pootjes gereedschap etc. aan de andere kant

Bijgevoegd een fotootje ter verduidelijking, let niet op de rommel;-) was een snelle stop onderweg. Het gebruikte materiaal is multplex, enkele malen gelakt met parketlak.

We zijn nu erg blij met het keukentje. Nog verbeterpunt is dus scharnier van bovenste klepdeurtje en ik wil nog graag een klein bakje ergens plaatsen voor hand/thee/vaatdoekjes. Maar verder is het helemaal naar onze zin geworden en we zijn er dan ook erg trots op!
Gelogd

whizzle

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 49
Re: Ontwerp je eigen Greenbox keuken, hoe ziet deze dan eruit?
« Reactie #20 Gepost op: september 08, 2016, 09:00:26 pm »

o ja, het plankje boven op de koelkast ligt op de dissel, daar staat jerrycan op met een emmertje eronder. Daaronder ligt een snijplank. Ener is nog een haak voor het keukenpapier die we aan het aflegplankje kunnen haken.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Ontwerp je eigen Greenbox keuken, hoe ziet deze dan eruit?
« Reactie #21 Gepost op: september 08, 2016, 10:33:31 pm »

Op de site van Holtkamper kun je een filmpje bekijken over een beurs in Duitsland. Aan het eind zie je ook een whitebox keuken. Die vind ik er nou strak en mooi uitzien. Ik zie hem verder niet op de site van Holtkamper, maar als je een beetje handig bent en je hebt de juiste materialen is hij goed zelf te maken.

heb je een linkje naar het filmpje?
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Ontwerp je eigen Greenbox keuken, hoe ziet deze dan eruit?
« Reactie #22 Gepost op: september 08, 2016, 10:35:48 pm »

Ik vond de whitebox keuken ook bijna goed. Ik heb er kleine wijzigingen aan gebracht. Er stond eer vierpits gasstel in dat is een 3 pits geworden in aardkleuren ipv inox.
Water heb ik nooit gemist.
Er is een ander stapelrekje in gezet zodat de borden niet op elkaar stonden maar gemakkelijk te nemen waren. Opzij jeb ik kleefhaakjes gehangen en daar kon ik dan allerlei spulletjes aan hangen. Er was ook licht in onze keuken gemaakt.

hoi Mieke, welk gasstel zit er nu in?

mijn ervaring is dat de pitten bij de kampeerkeuken zo dicht op elkaar zitten dat je de 3e pit nooit kunt gebruiken omdat de pannen te breed zijn voor 3 naast elkaar... 2 pitten zijn mijn inziens dan ook voldoende...

hoe denken anderen daar over?
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.297
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: Ontwerp je eigen Greenbox keuken, hoe ziet deze dan eruit?
« Reactie #23 Gepost op: september 08, 2016, 10:38:05 pm »

met hierop een 2 -pits gasstel ipv het oude 3-pits.

Van de aldi. Topding! ik heb m ook. echt lekkere krachtige branders!
Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Ontwerp je eigen White / Greenbox keuken, hoe ziet deze dan eruit?
« Reactie #24 Gepost op: september 08, 2016, 10:49:00 pm »

hoi Mieke, welk gasstel zit er nu in?

mijn ervaring is dat de pitten bij de kampeerkeuken zo dicht op elkaar zitten dat je de 3e pit nooit kunt gebruiken omdat de pannen te breed zijn voor 3 naast elkaar... 2 pitten zijn mijn inziens dan ook voldoende...

hoe denken anderen daar over?
Bij de Malawi is er meer dan genoeg ruimte, maar ik heb nog nooit 3 tegelijk gebruikt.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Ontwerp je eigen White / Greenbox keuken, hoe ziet deze dan eruit?
« Reactie #25 Gepost op: september 08, 2016, 10:50:45 pm »

De Whitebox (is terug) en greenbox worden beide geleverd,  ze passen op de Cocoon  :J
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Ontwerp je eigen Greenbox keuken, hoe ziet deze dan eruit?
« Reactie #26 Gepost op: september 09, 2016, 10:22:31 am »

Of je plaatst een zoekopdracht met Holtkamper ( verrijdbaar ) keukenonderstel. Of frame.
Zo zoek ik al jaren. Alleen op de term "holtkamper" Als je te veel er in zet is de raakkans kleiner. Als het van een Holtkamper is, zet men dat er altijd bij.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Ontwerp je eigen Greenbox keuken, hoe ziet deze dan eruit?
« Reactie #27 Gepost op: september 09, 2016, 10:23:42 am »

Op de site van Holtkamper kun je een filmpje bekijken over een beurs in Duitsland. Aan het eind zie je ook een whitebox keuken. Die vind ik er nou strak en mooi uitzien. Ik zie hem verder niet op de site van Holtkamper, maar als je een beetje handig bent en je hebt de juiste materialen is hij goed zelf te maken.
Holtkamper levert die Whitebox niet meer. De leverancier levert ze namelijk niet meer. dat is ons verteld in 2014.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

cato

  • Gast
Re: Ontwerp je eigen Greenbox keuken, hoe ziet deze dan eruit?
« Reactie #28 Gepost op: september 09, 2016, 10:24:23 am »

heb je een linkje naar het filmpje?

Misschien dat een van de beheerders van dit forum dat kunnen doen. Ik zou niet weten hoe dit moet. Sorry.
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.562
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Ontwerp je eigen White / Greenbox keuken, hoe ziet deze dan eruit?
« Reactie #29 Gepost op: september 09, 2016, 10:37:46 am »

https://www.youtube.com/watch?v=yJGAVX4c35Q&feature=youtu.be

Hier is de link van het filmpje.
Nou ja, het filmpje zelf dan!  :#
Gelogd
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal