Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Gebruiksaanwijzing Cocoon: max aantal weken opgezette wagen?  (gelezen 1496 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Gebruiksaanwijzing Cocoon: max aantal weken opgezette wagen?
« Gepost op: augustus 19, 2017, 02:26:55 pm »

Deze vakantie zat ik in een moment van verveling de gebruiksinstructies aan de binnenkant van onze Cocoon nog eens te lezen. Ik las daar dat de wagen niet langer als drie weken achtereenvolgens opgezet mag blijven staan.

Iemand enig idee waarom dat is?
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re: Gebruiksaanwijzing Cocoon: max aantal weken opgezette wagen?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 19, 2017, 03:06:43 pm »

Omdat het dan tijd wordt om weer eens ergens anders te gaan kijken???  :>
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Gebruiksaanwijzing Cocoon: max aantal weken opgezette wagen?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 19, 2017, 03:38:21 pm »

In de handleidingen van HK heb ik gelezen dat ze langdurig kamperen op 1 plek of onder zeer vochtige omstandigheden aanraden om dit met een goed afgesloten (grond) kuipzeil te doen of met voldoende ventilatie, dit om schimmelvorming op het tentdoek te voorkomen

Volgens HK kan het tentdoek niet langdurig aan vocht worden blootgesteld zonder tussendoor goed te drogen waardoor er schimmel ontstaat
Gelogd

Martijn Verhaar

  • Gast
Re: Gebruiksaanwijzing Cocoon: max aantal weken opgezette wagen?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 19, 2017, 05:30:28 pm »

Hij is niet geschikt voor een seizoensplek maar ja wie doet dat met een tenttrailer, zet er dan een caravan met voortent neer


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gelogd

hooghenk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Gebruiksaanwijzing Cocoon: max aantal weken opgezette wagen?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 19, 2017, 08:02:33 pm »

Ook stom toevallig zat ik dit pas geleden te lezen in de gebruiksinstructie. Ik heb vorig jaar de trailer 9 weken achtereen op een camping laten staan in het voorseizoen (voorseizoensarrangement) Het was toen een verschrikkelijk slecht voorseizoen in de weekends als wij er naartoe gingen. Kachel aan en binnen zitten was niet leuk. Had nooit de moeite genomen om de handleiding eens goed door te lezen. Ik schrok er wel van en begrijp het ook wel. Het gaat meer om de aansprakelijkheid bescherming van HK. En inderdaad vocht kan veel ellende veroorzaken en daar is HK niet verantwoordelijk voor. Bij ons heeft de tent het goed gehouden in die 9 weken. Geen verkleuringen enzo. Er staat ook in de instructie dat je de tent beter niet onder bomen moet zetten. Ook dat heb ik het jaar daarvoor gedaan. Toen was hij echt vies geworden van de afscheiding van de bomen. Kleverig en goor. Nu dit jaar er een beetje op gelet en ik kan zeggen de zon doet wonderen. Wij worden rood en bruin maar de tent bleekt op.

Kortom de Holtkamper is een vouwwagen die tegen een stootje kan.
Maar om aansprakelijkheid en misverstanden te voorkomen staan dit soort dingen in de instructie!
Gelogd

Ebbingnl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: KeesKampeert No.13. Leef( en een Holtkamper Utopia XL)
Re: Gebruiksaanwijzing Cocoon: max aantal weken opgezette wagen?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 21, 2017, 09:16:36 pm »

Langer dan 3 weken overkomt je niets van, als kan af en toe regenachtige periode, spoelt doek weer mooi schoon 😁, ook nat inklappen overkomt je niet veel van mits je niet te lang ingeklapt laat, maar paar dagen geen probleem. Alleen windkracht7 of 8 kan  na 10 jaar ( ca 5a6 weken per jaar omhoog) resulteren in dat je dak en luifel bij buren uit de boom moet halen, stof wordt na zoveel jaar wel minder, scheurt makkelijker etc.  Langer dan 3 weken zal logischerwijs dit proces "versnellen" in jaartallen gezien.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal