Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Holtkamper Astro - afmetingen bed/matras  (gelezen 2907 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ellis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Eerst Trigano Alpha 2015, nu Holtkamper Cocoon Modulair 2015
Holtkamper Astro - afmetingen bed/matras
« Gepost op: augustus 30, 2017, 08:46:51 am »

Hallo allemaal,

We zijn na jaren tentkamperen nu op zoek naar een vouwwagen voor het volgend zomerseizoen (je kunt niet op tijd genoeg beginnen  :P)
Nou zit ik te denken aan een Holtkamper Astro. Die is uit productie, maar nieuw was hij toch wat te prijzig voor ons.

Nou ben ik op zoek naar Astro bezitters die misschien een vraag voor me kunnen beantwoorden; Het bed van de astro (na 2005) is 170cm breed, maar het matras is 150cm breed. Wil dat zeggen dat een vervangend matras van bv 160cm er ook in past? Of gaat de kar dan niet meer dicht? Ik heb de afmetingen van de site van Holtkamper, maar ik snap er niets van  ::)

Alvast bedankt!
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Holtkamper Astro - afmetingen bed/matras
« Reactie #1 Gepost op: augustus 30, 2017, 11:21:35 am »

Nee een breder matras gaat niet passen, omdat de stangen gedeeltelijk om het matras vallen bij het inklappen.
Gelogd

gateman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 130
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro S 2002
Re: Holtkamper Astro - afmetingen bed/matras
« Reactie #2 Gepost op: september 07, 2017, 02:26:19 pm »

Hallo allemaal,



Nou ben ik op zoek naar Astro bezitters die misschien een vraag voor me kunnen beantwoorden; Het bed van de astro (na 2005) is 170cm breed, maar het matras is 150cm breed. Wil dat zeggen dat een vervangend matras van bv 160cm er ook in past? Of gaat de kar dan niet meer dicht? Ik heb de afmetingen van de site van Holtkamper, maar ik snap er niets van  ::)

Alvast bedankt!

Wij hebben een Astro (te koop  :)) maar een matras breder dan 1.50 gaat inderdaad niet passen. Wel hebben op het originele matras nog een extra matras van koudschuim.
Gelogd

HansAstro

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro XL
Re: Holtkamper Astro - afmetingen bed/matras
« Reactie #3 Gepost op: september 28, 2017, 10:43:45 am »

Het bed van de astro (na 2005) is 170cm breed, maar het matras is 150cm breed. Wil dat zeggen dat een vervangend matras van bv 160cm er ook in past? Of gaat de kar dan niet meer dicht? Ik heb de afmetingen van de site van Holtkamper, maar ik snap er niets van  ::)
Mogelijk dat dit op de site staat. Het matras dat ik aantrof in mijn Astro XL van 2013 leek me 205x145cm. Dit vond ik eigenlijk te groot voor deze vouwwagen. Uiteindelijk heb ik, in overleg met Holtkamper, gekozen voor een Defa matras (200x140 en 10 cm dik). Holtkamper kon mij toendertijd niets vertellen over de eigenschappen van hun matrassen behalve de kreet traagschuim.

Dit omdat de Holtkamper matras te hard bleek te zijn en toch wel traagschuim zou zijn. Nou indrukken dat ging echt niet, dus kennelijk geen traagschuim). Maar die 10 cm is eigenlijk ook te dun (het bewuste Holtkamper matras was dikker, maar ik weet niet meer hoe dik). Uiteindelijk maar eens rondgestruind op internet wat de eigenschappen zouden moeten zijn van een goede matras. Dit staat of valt toch echt met de kwaliteit van het schuim (bijvoorbeeld koudschuim of een combinatie van koud -en traagschuim). Een dikte van 15 cm voor de totale matras is eigenlijk een minimum. Het grootste probleem lijkt me de noodzakelijke ventilatie, want voor de vouwwagen moet het vocht toch echt goed worden afgevoerd en dat stelt eisen aan het schuim die op papier dus gesteld kunnen worden. De defa matras doet dat, mijns inziens, onvoldoende. In de winkel zie je dus schuim waarbij het gebruikte schuim onvoldoende gespecificeerd is om de juiste conclusies te kunnen trekken. Ik kan me herinneren dat de Consumentengids ooit een koudschuim matras adviseerde als een goed matras, maar ik weet niet welke specificaties (dikte en soort schuim) die matras had.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal