Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Kyte, binnenbuis en de hoek  (gelezen 11897 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: Kyte, binnenbuis en de hoek
« Reactie #30 Gepost op: mei 19, 2015, 07:10:04 pm »

Het antwoord van Holtkamper met betrekking op de foto's.

Quote:
Ik kan u gerust stellen over het framedeel in de binnentent, wat ik op de foto zie is goed. De tegenoverliggende hoek van dit framedeel is haaks. Hier ligt de naad op de hoek van het frame. In deze hoek aan de linker zijde is het doek ook gefixeerd aan het frame. Dit om te voorkomen dat het doek door de spanning van de luifel naar voren getrokken word. Op de hoek die u op de foto’s toont ligt het doek los op het frame. Dit moet omdat katoendoek krimpt en rekt, en daardoor de positionering altijd iets veranderd. Op de foto zie ik dat de groene versterking op het buisje van het hulpframe rust. Dit is ook zo bedoelt zodat deze uitstekende delen geen schade aan het doek veroorzaken. Als het doek weer uitrekt zal het ook weer minder uitpuilen aan de achterzijde.
Eind Quote.

Ik dacht dat die groen versterking op de hoek moest, dat schijnt dus niet zo te zijn. Maar goed, als HK zegt dat het goed is, is dat zo. Denk ik  :O
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Kyte, binnenbuis en de hoek
« Reactie #31 Gepost op: mei 19, 2015, 09:37:34 pm »

Als ik eerlijk ben zou ik dit niet accepteren als zijnde 'normaal' Dat een tent krimpt en uitzet begrijp ik, en ook bij mijn wagen zie je de buis wel door het doek, maar dit is wel erg extreem.
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re: Kyte, binnenbuis en de hoek
« Reactie #32 Gepost op: mei 19, 2015, 11:12:48 pm »

Dan moet je geen Kyte kopen, ze hebben het allemaal. Het wel of niet accepteren is geen optie.

Voor het op spanning zetten van de tent trek ik wel de hoek zover mogelijk naar buiten, tijdens het klappen wil deze wel eens wat verschuiven. Of het echt wat uitmaakt weet ik niet, er komt zoveel spanning op dat de hoek uit zichzelf ook wel goed gaat zitten.
Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: Kyte, binnenbuis en de hoek
« Reactie #33 Gepost op: mei 20, 2015, 07:15:08 pm »

Heb er nog eens rustig over nagedacht en constructie bekeken. De reactie van Holtkamper klinkt logisch en de ronding in de buis aan die zijde zit er niet voor niets. Misschien niet zo heel fraai optisch maar ergens moet er wat speling zijn om het doek te laten werken. Ik kan er in ieder geval uitstekend mee leven.

Overigens, nu ik eens rustig de tijd heb genomen alle constructiedetails van de Kyte te bekijken, kan ik alleen maar bewonderend concluderen dat dit echt een briljant ontwerp is - ontzettend knappe engineering.
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: Kyte, binnenbuis en de hoek
« Reactie #34 Gepost op: mei 20, 2015, 09:32:00 pm »

.. Ik kan er in ieder geval uitstekend mee leven.

.. echt een briljant ontwerp is - ontzettend knappe engineering.

Eens! Ik leef er ook mee, en bewonder de simpele doch uitermate functionele constructie ook
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal