Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: flyer 1998?  (gelezen 11046 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

postmasters

  • Gast
flyer 1998?
« Gepost op: april 22, 2015, 11:25:45 pm »

Ik stelde deze vraag in een ander topic maar besef mij dat het eigenlijk een nieuw topic is:
Morgen als newbee bij deze flyer kijken: http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m911502344-holtkamper-flyer-vouwwagen-tenttrailer.html
Volgens de verkoper is hij uit 1998. Denken jullie dat dat bouwjaar klopt als je naar voortent en kussentjes kijkt?:
De reden dat ik twijfel is dat ik deze voortent en kussentjes volgens mij eerder op MP bij oudere modellen voorbij heb zien komen, maar ik ben geen expert; wellicht weet één van jullie het.


Gelogd

muis

  • Gast
Re: flyer 1998?
« Reactie #1 Gepost op: april 23, 2015, 12:02:58 am »

Volgens mij zou dat wel kunnen.  Ik zou kijken op de dissel.  Daar staat een jaartal op. Zal even kijken of ik een foto van die van ons kan uploaden  :J
Gelogd

muis

  • Gast
Re: flyer 1998?
« Reactie #2 Gepost op: april 23, 2015, 12:10:40 am »

Onder het stikkertje zie je het ingeslagen nummer  :J (Hij is van 2005)
« Laatst bewerkt op: april 23, 2015, 12:13:08 am door muis »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: flyer 1998?
« Reactie #3 Gepost op: april 23, 2015, 12:26:01 am »

Er staat er nog 1 van 1998 op marktplaats, die lijken wel echt op elkaar.
Gelogd

postmasters

  • Gast
Re: flyer 1998?
« Reactie #4 Gepost op: april 23, 2015, 12:36:54 am »

Dank! Ik check morgen de dissel!
Hij lijkt ook erg op de flyer uit nieuwkuijk die in losse onderdelen wordt aangeboden zie ik nu (1993)..
Leuke puzzel
Gelogd

muis

  • Gast
Re: flyer 1998?
« Reactie #5 Gepost op: april 23, 2015, 12:49:17 am »

Ja er staat er 1 op speurders uit 94 maar die heeft zijn foto's "geleend "  ::) dat zie je helaas toch vaker. Wij hebben de onze  in maart gekocht, we hebben verschillende wagens met dezelfde foto's gezien.

Gewoon goed kijken en als je twijfelt zou ik het niet doen , heel veel succes  :J
Gelogd

Flipover

  • Gast
Re: flyer 1998?
« Reactie #6 Gepost op: april 23, 2015, 02:25:14 am »

Een goede flyer uit 1996/1997 expedition uitvoering, dus met veel ventilatie, een whitebox doet zo rond de € 2.000 +. Dat is deze niet: kleurstelling van de tent is van eerdere datum, de voorwand heeft geen ramen aan het deurvlak, oude binnentent, oude keuken. € 1.000,- zou dan wel kunnen denk ik. Maar dan moet het doek wel heel goed zijn zou ik zeggen. Misschien een beetje weer, maar zeker geen lekkages. En goede ritsen.
« Laatst bewerkt op: april 23, 2015, 04:34:17 am door Flipover »
Gelogd

nieuweklapster

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 325
  • Merk Vouwwagen: holtkamper cocoon m mtt 2009
Re: flyer 1998?
« Reactie #7 Gepost op: april 23, 2015, 11:45:04 am »

Komt die van ons dan ook uit 2005???? Ik snap niets van die nummers.... sorry wel een beetje :off
« Laatst bewerkt op: april 23, 2015, 11:49:54 am door nieuweklapster »
Gelogd

mar-ine

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 313
  • Merk Vouwwagen: AartKok- LS/RL/GD
Re: flyer 1998?
« Reactie #8 Gepost op: april 23, 2015, 01:18:46 pm »

Ik zou zeggen. Februari2000
Gelogd

Flipover

  • Gast
Re: flyer 1998?
« Reactie #9 Gepost op: april 23, 2015, 04:11:09 pm »

Het ingeslagen nummer zegt alleen iets over het bouwjaar van het chassis, niets over de tent. Mijn vorige Flyer heb ik gemaakt van de beste onderdelen van twee. De tent zat oorspronkelijk op een bak van een later bouwjaar.
Gelogd

Kole

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
  • Kole Tenttrailers
Re: flyer 1998?
« Reactie #10 Gepost op: april 23, 2015, 08:04:30 pm »

Het ingeslagen nummer op het chassis zegt niets over het bouwjaar van het chassis en al helemaal niets over het bouwjaar van de Holtkamper.
Bouwjaar van de Holtkamper is heel lastig te achterhalen. Van de jongere modellen kun je het chassisnummer (is aan de zijkant van de dissel in geslagen) bij Holtkamper opvragen.

Dat er bewust of uit onwetendheid veel onjuistheden op MP staan is wel bekend.

De Flyer waar Postmasters naar vraagt is van het bouwjaar 1986 - 1988. Er zit zelfs nog een zwenkwiel aan de bedlade. Neemt niet weg dat wagen goed kan zijn. 

Een redelijke indicatie om het bouwjaar te vinden is het productiejaar van de velg. Deze staat met weeknummer en jaar ingeslagen op de velg.
De wagen zelf kan dan natuurlijk iets jonger zijn, maar je hebt dan een redelijke indicatie.
Gelogd

postmasters

  • Gast
Re: flyer 1998?
« Reactie #11 Gepost op: april 23, 2015, 08:25:10 pm »

Wat een leuk forum is dit! Dank voor alle reacties!
Interessant, en inderdaad vreemd dat dat zo moeilijk te vinden is!

Ik ben vandaag niet meer wezen kijken, ik had weinig tijd en er ondertussen geen goed gevoel meer bij: geleende foto's (kijk maar eens op speurders), een jaartal dat er flink naast zit, ik vermoed ook wat gephotoshop-ed tentdoek (op de geleende foto is een zwart vlekje wonderbaarlijk verdwenen).
Nog even geduld hebben en mijzelf goed afvragen hoeveel ik wil neerleggen voor een eind jaren 90 flyer.  :**
Mochten jullie een buitenkans voorbij zien komen..

Leuk zo'n nieuwe hobby  ::)

Gelogd

postmasters

  • Gast
Re: flyer 1998?
« Reactie #12 Gepost op: april 23, 2015, 10:55:32 pm »

Hallo Kole, jij geeft aan dat er zelfs nog een zwenkwiel aan de lade zit. Als ik op marktplaats kijk dan zie ik dat volgens mij bij alle modellen van eind jaren 90? Zijn die dus allemaal ouder?

Het ingeslagen nummer op het chassis zegt niets over het bouwjaar van het chassis en al helemaal niets over het bouwjaar van de Holtkamper.
Bouwjaar van de Holtkamper is heel lastig te achterhalen. Van de jongere modellen kun je het chassisnummer (is aan de zijkant van de dissel in geslagen) bij Holtkamper opvragen.

Dat er bewust of uit onwetendheid veel onjuistheden op MP staan is wel bekend.

De Flyer waar Postmasters naar vraagt is van het bouwjaar 1986 - 1988. Er zit zelfs nog een zwenkwiel aan de bedlade. Neemt niet weg dat wagen goed kan zijn. 

Een redelijke indicatie om het bouwjaar te vinden is het productiejaar van de velg. Deze staat met weeknummer en jaar ingeslagen op de velg.
De wagen zelf kan dan natuurlijk iets jonger zijn, maar je hebt dan een redelijke indicatie.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: flyer 1998?
« Reactie #13 Gepost op: april 24, 2015, 12:03:43 am »

Oke Kole, helder. Dan is het dus toeval dat daar 05 staat ::)
Sorry postmaster, succes bij je zoektocht
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: flyer 1998?
« Reactie #14 Gepost op: april 24, 2015, 06:18:09 am »

Via het andere topic dat postmaster over dit onderwerp opende had ik ook al laten weten dat ik dacht dat deze ouder was maar zo oud had ik niet durven vermoeden.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal