Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Flyer '99 met weerplekjes kopen?  (gelezen 3826 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

michr

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Flyer '99 met weerplekjes kopen?
« Gepost op: mei 13, 2015, 10:22:26 am »

Hoi,

Wij gaan a.s. zaterdag kijken naar een HK Flyer uit 1999. De huidige eigenaren hebben eerlijk aangegeven dat er bovenin de luifel en wagentent schimmelplekken zitten maar geven aan dat de wagen helemaal waterdicht is en dat de schimmel niet meer uitbreidt. De schimmel zou aan de buitenkant niet zichtbaar zijn, alleen van binnen.

We hebben een (voorlopige) prijs van €1750,- afgesproken. Daarvoor hebben we geen keuken, wel een binnentent. Voor een goede '99 leek me dit een prima prijs, maar gezien de schimmel heb ik toch wat twijfels. Ik heb zelf geredeneerd dat de prijs ok is als je ooit nog eens een het dak vervangt (ik schat zo'n €1000?). Wat is jullie advies in deze?
« Laatst bewerkt op: mei 13, 2015, 10:27:02 am door michr »
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Flyer '99 met weerplekjes kopen?
« Reactie #1 Gepost op: mei 13, 2015, 12:29:36 pm »

Hoi, de hele (bijna dan) vouwwagenclub is op kamp..je zal nu niet veel reactie's krijgen.

Schimmel is funest voor het doek, gaat geheid lekken. Maar je zal het zelf moeten aanschouwen, dus als het niet ver weg is...lekker kijken, voelen en vooral ruiken. Ruikt ie erg muf dan zou ik het niet doen, dat krijg je er bijna niet uit.

Bovendien zijn er behoorlijk wat flyers te koop nu, staar je dus niet op deze ene.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.298
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: Flyer '99 met weerplekjes kopen?
« Reactie #2 Gepost op: mei 13, 2015, 12:57:59 pm »

Eens met c&c

volgens mij zag ik ook nog een jongere voor een lagere prijs.
Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!

michr

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re: Flyer '99 met weerplekjes kopen?
« Reactie #3 Gepost op: mei 13, 2015, 01:06:08 pm »

Dank jullie!

Waar zag je de flyer precies?
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.298
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: Flyer '99 met weerplekjes kopen?
« Reactie #4 Gepost op: mei 13, 2015, 02:43:55 pm »

volgens mij op Marktplaats.

Ik ben niet op zoek, maar vind het soms wel eens leuk om gewoon door wat advertenties te klikken. Het ding kwam als suggestie toen ik een andere vouwwagen bekeken had.
Zal eens kijken of ik 'm nog kan vinden.

Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!

Mieke

  • Gast
Re: Flyer '99 met weerplekjes kopen?
« Reactie #5 Gepost op: mei 13, 2015, 09:06:11 pm »

Tja. Je hebt schimmelplekken en "schimmelplekken".  Wij hadden ooit ook een Astro met kleine schimmelplekjes. Was niet erg waren niet groter dan een 5 cent stuk en zeker niet meer dan 5 op heel de wagen.  kijken kost je weinig als het niet te ver rijden is. Van op afstand is het moeilijk in te schatten.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Flyer '99 met weerplekjes kopen?
« Reactie #6 Gepost op: mei 13, 2015, 11:08:04 pm »

Zoals CenC ook al min of meer gezegd heef: Schimmel en een muffe lucht is not-done. De verkoper kan natuurlijk zijn wagen vroegtijdig openklappen om te luchten zodat de geur "weg" is. Maar een klapper hoort te ruiken naar kamperen. Dàt geurtje is bijzonder en als dat er niet is, zou ik elders gaan kijken.

Als je de schimmel al weg krijgt dan kan je het doek natuurlijk laten behandelen om weer waterdicht te worden. Ik vraag me dan alleen af waarom je de aankoop zou doen, terwijl je wellicht voor iets meer geld een klapper kan kopen die in veel beter staat is.

Tip: Staar je niet kapot op zaken die vervangbaar zijn als keukenkastjes, zeil e.d. Op het forum is zoveel kennis aanwezig dat vrijwel alles wel een keer vervangen is in welke klapper dan ook. En als dat al niet het geval is dan zijn er genoeg leden die je van dienst kunnen en willen zijn. Tentdoek vervangen daarintegen is een vrij kostbare zaak en alleen voor de echte liefhebber weggelegd, maar ook daarover zijn diverse topics beschikbaar.

En inderdaad: vrijwel de hele club is op klapweekend dus het is niet hét ideale moment voor reacties..... Morgen vertrek ik ook  :> :> :>
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

michr

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re: Flyer '99 met weerplekjes kopen?
« Reactie #7 Gepost op: mei 22, 2015, 02:59:09 pm »

Hallo allemaal,

Even een update: sinds gisteren eigenaar geworden van een mooie 2000 Flyer Membrane.  :> Helaas toch wat schimmelplekken bovenin bij het slaap/zitgedeelte, maar ik heb dit maar voor lief genomen. Op die plekken na zag het doek er gewoon smetteloos uit. Verder een Froli systeem, whitebox die recent onder handen was genomen en mensen die duidelijk liefhebbers waren. Met enig pijn in het hart ging de flyer weg.

Van het weekend direct er mee weg en de schimmel eens goed bekijken. Ik denk erover om met azijn en water in ieder geval te zorgen dat de schimmel niet verder gaat (bron (naast vele andere): http://allaroundoz.com.au/tag/mold-on-canvas/). In het ergste geval moet ik met schimmelspul en impregneer aan de gang, maar dat doe ik liever niet. In het allerergste geval moet ik dat doek vervangen, schijnt circa €750 te kosten. Maar dan heb je wel een geheel nieuwe tent daar. Maar dat is hopelijk iets voor de (verre) toekomst!

Tot zover!

Groet
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 421
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Flyer '99 met weerplekjes kopen?
« Reactie #8 Gepost op: mei 22, 2015, 03:28:42 pm »

Van de FAQ van Holtkamper:

Hoe kan ik schimmel uit het tentdoek verwijderen ?

Er bestaan geen middelen om schimmel veilig uit het tentdoek te verwijderen. Schimmel ontstaat als tentdoek niet volledig droog, langdurig wordt ingevouwen. Let erop dat het tentdoek daar waar het dubbellaags is (bij b.v. binnentent,  dubbel dak en naden) meer tijd nodig heeft om te drogen. Voor meer informatie neemt u dan contact met ons op via het contact formulier klik hier of door te bellen met 0591-66 89 66.

Misschien eens bellen met hen?
Gelogd

reekie

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive
Re: Flyer '99 met weerplekjes kopen?
« Reactie #9 Gepost op: mei 22, 2015, 03:47:13 pm »

Heel veel plezier met je nieuwe vouwwagen. Geniet ervan en ik hoop voor je dat de schimmelplekjes weinig zorg geven.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal