Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: D: Baden-Württemberg: Aitrach: Camping Iller  (gelezen 5919 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
D: Baden-Württemberg: Aitrach: Camping Iller
« Gepost op: september 05, 2016, 10:54:23 pm »

Camping Iller is een camping met 2 gezichten, zowel in kampeerplaatsen, als sanitair, als indeling als gevoel. Voor ik een oordeel ga vellen over de camping ga ik eerste de 2-deling uitleggen.

Dwars door de camping loop het riviertje de Iller. Na een aantal dagen met regen was het een flinke stromende rivier maar na een aantal droge dagen was het waterniveau aanzienlijk gedaald en was de Iller weer een prima riviertje voor de kinderen om in de spelen. De camping heeft daar ook handig op ingespeeld door er een kabelbaan overheen te spannen en diverse toegangsmogelijkheden te maken.
En groot gedeelte van de bezoekers bestaat uit vaste klanten (mensen die er een heel seizoen of nog veel langer staan) en dus is het gros van de 180 plaatsen bezet door vaste caravans. Daar tussendoor liggen wel toer-plaatsen maar het gros daarvan is bestemd voor caravanbezitters. Op 2 aparte velden zijn de tent en vouwwagen kampeerders te vinden. Dat bevordert de sfeer op die velden wél moet ik heel eerlijk zeggen, want dat drukke gedoe tussen al die sleurhutten is niet ons ding.
Het sanitair is geplaatst in 2 gebouwen (oud en nieuw liggen naast elkaar) en het mannen sanitair is deels in het oude en deels in het nieuwe deel te vinden. De douches en wasbakken zijn te vinden in het oude gedeelte, toiletten en douches in het nieuwe gedeelte. Dit geld trouwens ook voor de afwasgelegenheid: die is ook zowel in het oude als in het nieuwe deel te vinden.

Ons oordeel:

Als de eigenaar de helft van de vaste plaatsen schrapt en daar toer-plaatsen van maakt én het sanitair uitbreidt/ aanpast een prima camping! Helaas is het grootste gedeelte van de camping bezet door vaste gasten. De bloempjes, terrassen, lelijke bouwwerken en afdakjes tegen hagelstenen kom je over het grootste deel van de camping tegen en met name bij de ingang van de camping vind ik dat heel erg jammer. En 4 urinoirs en 6 wc's voor de mannen zorgt er regelmatig voor dat je geen koude wc bril hebt of even moet wachten tot er een aftap-punt beschikbaar is. En douchen tussen 8 en 10 moet je niet willen tenzij je wilt wachten. Daarentegen heb ik geen enkele keer een vieze douche of wc aangetroffen! Wat ik al zei een camping met 2 gezichten....

Het winkeltje stelt niks voor, het schep-ijs is lekker en zeer betaalbaar. De receptie is klein, gezellig én vriendelijk maar wel weer halverwege de camping te vinden en dus even zoeken.
Een supermarkt is in het dorp te vinden en die heeft een prima assortiment! Hij wordt trouwens verbouwd dus dat zal nog beter worden gok ik. Op loopafstand is een pizzaria te vinden waar je goede pizza's kan kopen als je geduld hebt.

De omgeving is eerlijk gezegd dé reden waarom wij zolang op de camping zijn gebleven. Er is binnen 1 uur rijden zoveel te doen! En naast her en der een dagje op de camping, een wandeling door de rivier de iller (tot hoever kunnen we gaan ....) en een toer-dag in de directe omgeving hebben we Munchen, Eistobel (aanrader!), Idar-Oberstein en Eltz castle bezocht en Menningen aangedaan. Trouwens vlak naast de camping ligt een oude fabriek waar je best leuke plaatsje kan maken  :J

Er wordt regelmatig van alles georganiseerd op de camping, van vlot bouwen tot muziek avonden. Dat zag er allemaal goed uit en was prima betaalbaar. Daarnaast is het gewoon keurig op tijd stil en loopt de eigenaar 's avonds nog een ronde om te zien/ horen of iedereen ook "stil".

De rivier de Iller is trouwens wel een aandachtspuntje: De camping is ons inziens niet geschikt voor kinderen zonder zwemdiploma omdat de rivier zo gemakkelijk te bereiken is. Hij is wél heel leuk voor kinderen mét een zwemdiploma  :J

    * Vriendelijkheid personeel: 8
    * Sanitair: 6 / 8 (voldoende aanwezig/ schoon)
    * Schoonheid van de camping zelf: 6/ 8 ( de vaste plekken zijn niet mooi/ de 2 kampeervelden prima in orde)
    * Animatie team: 8
    * Voorzieningen: 7 (het zwemwater was mijn inziens niet verwarmt en dat staat wel op de website, voldoende te doen voor de jeugd)
    * Eet gelegenheden op de camping: 7 (beperkt aanwezig maar de frietes waren prima, het ijs is goed)
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: D: Baden-Württemberg: Aitrach: Camping Iller
« Reactie #1 Gepost op: september 05, 2016, 10:59:21 pm »

De vaste plekken en caravan plaatsen:


Het grote kampeerveld:


De receptie en het speelveld:


Het zwembad:
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: D: Baden-Württemberg: Aitrach: Camping Iller
« Reactie #2 Gepost op: september 05, 2016, 11:02:01 pm »

Uiteraard staat hij op de recensie-kaart.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Beginnertje

  • Gast
Re: D: Baden-Württemberg: Aitrach: Camping Iller
« Reactie #3 Gepost op: september 15, 2016, 08:41:03 pm »

Ik sluit me volledig aan bij jou oordeel KenJo.

Wij en de jongens hebben zich kostelijk vermaakt.


en we hadden best verder kunnen lopen door de Iller maar dan hadden we onderwatercamera's gekregen ipv een DSLR. :H
Gelogd

RenH

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 95
  • Merk Vouwwagen: nog zoekende
Re: D: Baden-Württemberg: Aitrach: Camping Iller
« Reactie #4 Gepost op: september 15, 2016, 10:41:19 pm »

Wij hebben hier een nacht gestaan op doorreis naar italie. Prima camping voor wat ik er van gezien heb. We konden alleen op zondagavond niks meer te eten krijgen op de camping. Maar het dorp is dichtbij, dus hebben we daar wat gegeten. De watervalletjes van de rivier zijn overigens goed hoorbaar. Wij stonden er een eindje vandaan, maar ik kan me voorstellen dat dit snachts nogal hinderlijk is als je er dicht bij staat.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal