Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Wandelen/wandelroutes Ruoms/Vallon Pont D'Arc  (gelezen 3411 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Inge

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 65
  • Nog 'n paar maandjes - trotse eigenaar Jamet Easy
Wandelen/wandelroutes Ruoms/Vallon Pont D'Arc
« Gepost op: april 12, 2018, 02:17:11 pm »

Nog een paar maandjes en het is zover.... zomervakantie :-)
Mijn man vindt het heerlijk om tijdens zijn vakantie enkele mooie wandelingen te maken. Alleen, met hond en soms met ons als gezin (dit hangt ook van de wandeling af :-)

Wij zijn al wel eerder in de buurt van Ruoms op vakantie geweest, maar vooral ook de bezienswaardigheden enzo toen gedaan.
Voor komende zomer zijn we eigenlijk op zoek naar mooie, uitdagende etc. wandelingen om te doen tijdens de vakantie.
Op internet is een hoop te vinden, maar ook een hoop GPS - en het liefst heeft hij de routes op papier mee.

Iemand hier die mooie routes op zijn PC heeft staan? Of een leuke tip qua boekje? Of misschien wel een boekje waar hij/zij niets mee doet en dat voor een paar centjes is over te nemen?

Ik hoor het graag van jullie!!
Gelogd

Jeeveetje

  • Gast
Re: Wandelen/wandelroutes Ruoms/Vallon Pont D'Arc
« Reactie #1 Gepost op: april 12, 2018, 05:40:01 pm »

Zelf heb ik een stuk of zes prachtige wandeltochten gemaakt op.l.v. een gediplomeerde gids die onderweg ook van alles over het ontstaan en de natuur vertelt (zeer goed en duidelijk  Engels sprekende gids uit Vallon).  Hij komt ook op plekjes die je niet zo snel zou vinden.
Als je interesse hebt kan ik je zijn gegevens doorgeven. Zelf ben ik ook van plan komende zomer weer een tochtje met hem te maken...
Gelogd

RobB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 169
  • Merk Vouwwagen: Jametic Blue Style-CP
Re: Wandelen/wandelroutes Ruoms/Vallon Pont D'Arc
« Reactie #2 Gepost op: april 12, 2018, 07:36:37 pm »

Ardeche is inderdaad een heel mooi gebied om te wandelen. Ikzelf gebruik dit boekje vaak: https://www.dezwerver.nl/r/europa/frankrijk/ardeche/c/boeken/wandelgidsen/9782751409110/wandelgids-d007-l-ardeche-a-pied-ffrp/
Of gewoon op internet zoeken naar wandelroutes.

Een advies: neem voldoende water mee. Sommige routes zijn lang en het is daar meestal erg warm.
Gelogd

ronijho

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 220
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S (2018)
  • Robert is de naam..
Re: Wandelen/wandelroutes Ruoms/Vallon Pont D'Arc
« Reactie #3 Gepost op: april 12, 2018, 08:08:41 pm »

Kijk eens naar de app wikiloc. Ik heb de tip eerder gegeven bij fietsroutes. Ook wandelroutes zijn in je omgeving te vinden. De routes worden door veelal lokale mensen erin gezet. Zo kom je nog eens op mooie wandelingen die je zelf niet zou verzinnen.
« Laatst bewerkt op: april 12, 2018, 08:14:57 pm door ronijho »
Gelogd
Carpe Diem

Jeeveetje

  • Gast
Re: Wandelen/wandelroutes Ruoms/Vallon Pont D'Arc
« Reactie #4 Gepost op: april 12, 2018, 09:03:22 pm »

Een fotoimpressie met routes van een paar wandelingen zijn te vinden op http://www.frankrijkinbeeld.com/index.php/117-wandelen-ardeche
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.649
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Wandelen/wandelroutes Ruoms/Vallon Pont D'Arc
« Reactie #5 Gepost op: april 12, 2018, 09:13:31 pm »

Kijk eens naar de app wikiloc. Ik heb de tip eerder gegeven bij fietsroutes. Ook wandelroutes zijn in je omgeving te vinden. De routes worden door veelal lokale mensen erin gezet...
Toptip, dank!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Wandelen/wandelroutes Ruoms/Vallon Pont D'Arc
« Reactie #6 Gepost op: april 12, 2018, 09:58:53 pm »

Ik heb meerdere plaatselijke Office du toerisme aangeschreven. En werk later vielen er 4 dikke enveloppen op de deurmat met daarin leuke wandel routes op papier.  Misschien is dat een idee om te doen? Ik houd er zelf namelijk hélemaal niet van om met mijn kinderen langs en richel en afgrond te moeten lopen.  Dat is me 1x gebeurd maar sinds ik vooraf steeds alles gericht op vraag is het altijd prima gegaan!
Gelogd

Inge

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 65
  • Nog 'n paar maandjes - trotse eigenaar Jamet Easy
Re: Wandelen/wandelroutes Ruoms/Vallon Pont D'Arc
« Reactie #7 Gepost op: april 13, 2018, 11:10:58 am »

Ik heb meerdere plaatselijke Office du toerisme aangeschreven. En werk later vielen er 4 dikke enveloppen op de deurmat met daarin leuke wandel routes op papier.  Misschien is dat een idee om te doen? Ik houd er zelf namelijk hélemaal niet van om met mijn kinderen langs en richel en afgrond te moeten lopen.  Dat is me 1x gebeurd maar sinds ik vooraf steeds alles gericht op vraag is het altijd prima gegaan!

Ik heb enkele bureaus aangeschreven. Eentje gaat iets opsturen... ben benieuwd. Andere geeft aan dat je langs kunt komen als je er bent om routes te kopen.... Ik hoef het ook niet persé gratis te krijgen :-) maar ga altijd graag goed voorbereid op vakantie :-)
Mag ik vragen welke bureaus jij hebt aangeschreven? Was dat ook in de Ardèche?
Gelogd

Inge

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 65
  • Nog 'n paar maandjes - trotse eigenaar Jamet Easy
Re: Wandelen/wandelroutes Ruoms/Vallon Pont D'Arc
« Reactie #8 Gepost op: april 13, 2018, 11:18:02 am »

Zelf heb ik een stuk of zes prachtige wandeltochten gemaakt op.l.v. een gediplomeerde gids die onderweg ook van alles over het ontstaan en de natuur vertelt (zeer goed en duidelijk  Engels sprekende gids uit Vallon).  Hij komt ook op plekjes die je niet zo snel zou vinden.
Als je interesse hebt kan ik je zijn gegevens doorgeven. Zelf ben ik ook van plan komende zomer weer een tochtje met hem te maken...

Een gids zou een goed idee kunnen zijn, maar mijn man gaat er liever zelf op uit - op een eigen gekozen dag/moment van de dag...... maar ik neem hem wel mee als tip!! Thanks!
Gelogd

Inge

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 65
  • Nog 'n paar maandjes - trotse eigenaar Jamet Easy
Re: Wandelen/wandelroutes Ruoms/Vallon Pont D'Arc
« Reactie #9 Gepost op: april 13, 2018, 11:20:34 am »

Kijk eens naar de app wikiloc. Ik heb de tip eerder gegeven bij fietsroutes. Ook wandelroutes zijn in je omgeving te vinden. De routes worden door veelal lokale mensen erin gezet. Zo kom je nog eens op mooie wandelingen die je zelf niet zou verzinnen.


Wikiloc is vooral GPS toch??? Wij hebben geen GPS apparaat om ze te zien/laden..... op mobiel wordt afgeraden hoorde ik......
Nog andere tips?? :-)
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Wandelen/wandelroutes Ruoms/Vallon Pont D'Arc
« Reactie #10 Gepost op: april 13, 2018, 01:22:44 pm »

Ik heb enkele bureaus aangeschreven. Eentje gaat iets opsturen... ben benieuwd. Andere geeft aan dat je langs kunt komen als je er bent om routes te kopen.... Ik hoef het ook niet persé gratis te krijgen :-) maar ga altijd graag goed voorbereid op vakantie :-)
Mag ik vragen welke bureaus jij hebt aangeschreven? Was dat ook in de Ardèche?

We gaan dit jaar naar de Drome dus helaas geen tips voor je....Voor een jaar of 5 geleden werk in dezelfde richting geweest waar jullie nu geen gaan maar weet ik niet meer VVV ik geen aangeschreven... Min ervaring is wel dat de meest kleine office du toerisme vaak het wel willenste zijn met opsturen!
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Wandelen/wandelroutes Ruoms/Vallon Pont D'Arc
« Reactie #11 Gepost op: april 14, 2018, 08:44:13 am »

Er zijn daar veel wandelroutes. Allemaal aangegeven met die gele of rood geverfde pijltjes / wandeltekens op de weg / bomen etc.
Echter, als je die gaat volgen heb je er een nieuwe hobby bij: spoorzoeken. Veel tekens zijn al vervaagd, staan op onlogische plekken of zijn er gewoon niet. Neem dus altijd een GPS mee. Ik volg die paden ook deels op de MTB en weet dus wat voor ellende het kan zijn. :J
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal