Vouwwagenclub.info

(Openbaar)De vouwwagen => vouwwagenmerken informatie => Trigano => Topic gestart door: jame op augustus 23, 2016, 10:16:58 pm

Titel: Gewicht Trigano Odyssee
Bericht door: jame op augustus 23, 2016, 10:16:58 pm
Hallo,

ik ben vandaag, nadat we op de terugweg van onze reis 2 x een klapband gehad hebben, onze Odyssee eens gaan wegen.
De depanneur in Frankrijk vond het niet abnormaal dat we klapband kregen, hij beweerde dat onze Odyssee overladen was.
Wij reizen met een imperiaal met daarop 5 fietsen (4 lichtgewicht aluminium fietsen en 1 normale stadsfiets). Ik dacht dat we nog ruim beneden het toegelaten gewicht van 650 kg zaten.
Vandaag dus gaan wegen met een zo goed als lege Odyssee (geen extra bagage in de bak, enkel de 'vaste' uitrusting en het imperiaal (zonder fietsen).
Resultaat : 580 kg. Dus amper 70 kg minder dan toegelaten ! Met de 5 fietsen en nog wat bagage (kledij, gasflessen,...) zaten we zeker ruim boven de toegelaten 650 kg.

Volgend jaar laten we onze fietsen thuis!


Titel: Re: Gewicht Trigano Odyssee
Bericht door: weep op augustus 23, 2016, 10:34:52 pm
Oei, twee keer een klapband. Ik heb ooit een keer een klapband met de Odyssee gehad, wat een ramp was dat. Maar of dat dat komt omdat ie overbeladen is? Je rijdt veel minder hard dan de banden kunnen, er komen veel minder krachten op dan bij een auto (aandrijving, sturen). Pomp je ze wel hard genoeg op (3.0 )? Dat was toen bij mij het probleem.
Titel: Re: Gewicht Trigano Odyssee
Bericht door: caspar op augustus 23, 2016, 10:35:50 pm
Buiten dat je te zwaar was heb je veel schade van de klap banden
Titel: Re: Gewicht Trigano Odyssee
Bericht door: sanderv op augustus 23, 2016, 10:53:37 pm
Hallo,

ik ben vandaag, nadat we op de terugweg van onze reis 2 x een klapband gehad hebben, onze Odyssee eens gaan wegen.
De depanneur in Frankrijk vond het niet abnormaal dat we klapband kregen, hij beweerde dat onze Odyssee overladen was.
Wij reizen met een imperiaal met daarop 5 fietsen (4 lichtgewicht aluminium fietsen en 1 normale stadsfiets). Ik dacht dat we nog ruim beneden het toegelaten gewicht van 650 kg zaten.
Vandaag dus gaan wegen met een zo goed als lege Odyssee (geen extra bagage in de bak, enkel de 'vaste' uitrusting en het imperiaal (zonder fietsen).
Resultaat : 580 kg. Dus amper 70 kg minder dan toegelaten ! Met de 5 fietsen en nog wat bagage (kledij, gasflessen,...) zaten we zeker ruim boven de toegelaten 650 kg.

Volgend jaar laten we onze fietsen thuis!

Ik denk dat het vooral een probleem van de gebruikte banden en de bandenspanning is. Wat voor een banden zaten er onder? De Odyssee staat op 135 80 R13 70T banden. Die laatste code geeft aan dat de banden 335 kg per stuk kunnen dragen bij een snelheid van 190 km/h. Dat is dus 770 kg op topsnelheid. Je zult zeker overbeladen zijn geweest en misschien zelfs in de buurt gekomen zijn van de max load van de banden, maar dat mag nog niet zo maar een klapband opleveren. Een heel ander verhaal is het als er 5.20 - 13 banden onder zaten. Dat zijn diagonaalbanden en die zijn heel wat gevoeliger voor oververhitting. En was het echt een klapband, of betrof het loopvlakken die loslieten?
Titel: Re: Gewicht Trigano Odyssee
Bericht door: jame op augustus 24, 2016, 07:52:40 pm
Ik denk dat het vooral een probleem van de gebruikte banden en de bandenspanning is. Wat voor een banden zaten er onder? De Odyssee staat op 135 80 R13 70T banden. Die laatste code geeft aan dat de banden 335 kg per stuk kunnen dragen bij een snelheid van 190 km/h. Dat is dus 770 kg op topsnelheid. Je zult zeker overbeladen zijn geweest en misschien zelfs in de buurt gekomen zijn van de max load van de banden, maar dat mag nog niet zo maar een klapband opleveren. Een heel ander verhaal is het als er 5.20 - 13 banden onder zaten. Dat zijn diagonaalbanden en die zijn heel wat gevoeliger voor oververhitting. En was het echt een klapband, of betrof het loopvlakken die loslieten?

Er zaten/zitten inderdaad 135 80 R13 70T banden onder.
Of het echte klapband was, weet ik niet, ik ben geen kenner, maar de band was wel telkens helemaal kapot. De eerste keer zou het wel kunnen dat het het loopvlak was dat los gekomen is, want dat hing nog in 1 stuk aan de rest van de band. Dat stuk heeft trouwens enkele keren tegen de onderkant van onze bak geslaan, waardoor er nu een gat zit in de bodem. Het plastieken wielkapje dat rond het wiel zat, was ook helemaal kapot.

335 kg per band, dat wil toch zeggen een totaal van 670 kg en daar zullen wij inderdaad een heel stuk boven gezeten hebben.
Titel: Re: Gewicht Trigano Odyssee
Bericht door: caspar op augustus 24, 2016, 07:59:42 pm
[quote waardoor er nu een gat zit in de bodem. Het plastieken wielkapje dat rond het wiel zat, was ook helemaal kapot.
[/quote] dan kan je schrikken van de prijs een standaard bak kost 71€ zonder plaatsen
Titel: Re: Gewicht Trigano Odyssee
Bericht door: jame op augustus 24, 2016, 10:02:48 pm
[quote waardoor er nu een gat zit in de bodem. Het plastieken wielkapje dat rond het wiel zat, was ook helemaal kapot.
 dan kan je schrikken van de prijs een standaard bak kost 71€ zonder plaatsen

Ik ben vrij handig en ga de herstelling dan ook zelf doen.
Titel: Re: Gewicht Trigano Odyssee
Bericht door: sanderv op augustus 25, 2016, 12:23:02 am
Er zaten/zitten inderdaad 135 80 R13 70T banden onder.
Of het echte klapband was, weet ik niet, ik ben geen kenner, maar de band was wel telkens helemaal kapot. De eerste keer zou het wel kunnen dat het het loopvlak was dat los gekomen is, want dat hing nog in 1 stuk aan de rest van de band. Dat stuk heeft trouwens enkele keren tegen de onderkant van onze bak geslaan, waardoor er nu een gat zit in de bodem. Het plastieken wielkapje dat rond het wiel zat, was ook helemaal kapot.

335 kg per band, dat wil toch zeggen een totaal van 670 kg en daar zullen wij inderdaad een heel stuk boven gezeten hebben.

Oeps, rekenen in de vakantie gaat niet altijd goed... :) Maar als ik het zo hoor, vraag ik me nog steeds af wat voor banden jij had. In deze maat zijn er ook coverbanden te koop namelijk. Typisch trouwens dat ze bij Trigano dus banden gebruiken die qua specs zo tegen de bovenwaarde van de vouwwagen zitten. Maximaal mag een Trigano 650 kg wegen. Haal daar de kogeldruk vanaf, het restant is voor de banden. 670 kg is dan niet heel veel marge, ook al geldt dat bij een hogere snelheid. Ik zou meer marge willen hebben, bv door 145 80 R13 75T banden te gebruiken. Die zijn 1 cm breder en 1,6 cm hoger, dus het moet wel passen, maar het draagvermogen per band is 50 kg meer, dus 100 kg in totaal.
Titel: Re: Gewicht Trigano Odyssee
Bericht door: Theu op augustus 25, 2016, 10:13:23 am
Om de hoogte van deze maat op te vangen kun je ook 145/70-R13 nemen. Die is dan weer net zo hoog als de originele band.
Titel: Re: Gewicht Trigano Odyssee
Bericht door: Maarten80 op augustus 25, 2016, 02:03:22 pm
Kon je de band wel gemakkelijk vervangen? Merkte zelf laatst dat er amper ruimte is om de velg (met band) uit de wielkast te halen als deze opgekrikt is.
Misschien komt het doordat we er schokbrekertjes onder hebben ivm de 100km goedkeuring. Vraag me nu soms al af hoe in hemelsnaam de band te verwisselen als mij dit een keer gaat overkomen.
Titel: Re: Gewicht Trigano Odyssee
Bericht door: weep op augustus 25, 2016, 03:30:32 pm
Dat kreeg ik ook bijna niet voor elkaar, er is erg weinig ruimte tussen de as en de wagenrand, ligt niet aan de schokbrekers.  Mij is het toen met redelijk grof geweld gelukt maar het lijkt me handiger om de band gewoon leeg te laten lopen
Titel: Re: Gewicht Trigano Odyssee
Bericht door: jame op augustus 25, 2016, 07:07:16 pm
Dat wisselen was inderdaad een probleem. We hadden de klapband op de autosnelweg in Frankrijk, dus werden we eerst gedepanneerd (dat is nl. verplicht in Frankrijk). Die depanneur wilde dan snel ons reservewiel er op leggen, maar dit ging inderdaad niet zo gemakkelijk. Hij heeft de wagen heel hoog moeten opkrikken en uiteindelijk zelfs de band moeten laten leeg lopen vooraleer hij het reservewiel er op kreeg.  Ik had meteen dezelfde bedenking : hoe kan ik dat ooit voor elkaar krijgen als ik nog eens een lekke band heb...
Titel: Re: Gewicht Trigano Odyssee
Bericht door: jame op augustus 25, 2016, 07:26:28 pm
Om de hoogte van deze maat op te vangen kun je ook 145/70-R13 nemen. Die is dan weer net zo hoog als de originele band.

bedankt voor jullie tips ivm de banden, maar er zitten nu net 2 nieuwe onder, dus hoop ik daar nog een jaar of 5 mee te kunnen rijden...
Welke er precies onder zaten zou ik eens moeten checken (het reservewiel is nog een originele). Wat ik wel vermoed is dat de banden oud waren. Ik heb de vouwwagen in het voorjaar pas (tweedehands) gekocht en ik moet toegeven dat ik die banden nooit gecontroleerd heb  ::)
Titel: Re: Gewicht Trigano Odyssee
Bericht door: Zeldenrust op augustus 25, 2016, 08:40:05 pm

Volgend jaar laten we onze fietsen thuis!

Of op het dak van de auto!
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160825/01c3c94d2431683fa9a5d113b99b342e.jpg)
Titel: Re: Gewicht Trigano Odyssee
Bericht door: jame op augustus 25, 2016, 08:51:05 pm
Of op het dak van de auto!

Tja, wij rijden met een renault trafic bus, dus dan wordt het wel heel hoog...
Ik moet ook toegeven dat ik zowiso al aan het twijfelen was om ze nog mee te nemen, want bij het op en afbreken is het toch altijd een heel gedoe. En we gebruiken de fietsen ook niet zo heel veel.
Titel: Re: Gewicht Trigano Odyssee
Bericht door: Zeldenrust op augustus 25, 2016, 08:52:46 pm

Tja, wij rijden met een renault trafic bus, dus dan wordt het wel heel hoog...
Daar heb je dan weer helemaal gelijk in. Maar als ik een bus tot mijn beschikking had nam ik twee fietsen mee en dan ín de bus...!
Titel: Re: Gewicht Trigano Odyssee
Bericht door: jame op augustus 25, 2016, 08:55:26 pm
Daar heb je dan weer helemaal gelijk in. Maar als ik een bus tot mijn beschikking had nam ik twee fietsen mee en dan ín de bus...!

tja, die bus is er ook omdat we een grote hond mee hebben die zo ongeveer de helft van de kofferruimte inneemt. We overwegen wel om 2 vouwfietsen mee te nemen, die kunnen er waarschijnlijk nog net in...
Titel: Re: Gewicht Trigano Odyssee
Bericht door: sanderv op augustus 26, 2016, 12:40:57 am
Dat wisselen was inderdaad een probleem. We hadden de klapband op de autosnelweg in Frankrijk, dus werden we eerst gedepanneerd (dat is nl. verplicht in Frankrijk). Die depanneur wilde dan snel ons reservewiel er op leggen, maar dit ging inderdaad niet zo gemakkelijk. Hij heeft de wagen heel hoog moeten opkrikken en uiteindelijk zelfs de band moeten laten leeg lopen vooraleer hij het reservewiel er op kreeg.  Ik had meteen dezelfde bedenking : hoe kan ik dat ooit voor elkaar krijgen als ik nog eens een lekke band heb...

Bizarre constructie. Kun je iets grotere banden met meer draagvermogen ook wel vergeten. Is allemaal wel heel erg in de marge ontworpen dan.
Titel: Re: Gewicht Trigano Odyssee
Bericht door: Maarten80 op augustus 26, 2016, 10:07:50 am
Begreep laatst bij de vouwwagenspecialist (Boxtel) dat het nieuwe Trigano vouwwagens soms al verouderde banden hebben als ze daar nieuw afgeleverd worden.
Ze maken dus soms de restantjes op in de fabriek. Dat is voor de eerste paar jaar geen probleem maar maakt wel dat je er geen jaren mee rond kunt rijden.
Ik ga ze in ieder geval ook op tijd vervangen (modeljaar 2011).
Titel: Re: Gewicht Trigano Odyssee
Bericht door: wendyenbob op augustus 26, 2016, 10:52:24 am
onze Jametic uit 2012 is ook afgeleverd met banden uit 2010....kwamen we toevallig vorig jaar bij een politie (vakantie) keuring achter...als we ooit nog een nieuwe vouwwagen kopen gaan we daar dus wel op letten.
Titel: Re: Gewicht Trigano Odyssee
Bericht door: weep op augustus 26, 2016, 01:25:14 pm
Dit is wel eens vaker op dit forum aan de orde geweest. In de bandenbranche geldt tot twee jaar oud als nieuw. Dit kan je dus ook bij de lokale bandenboer overkomen.
Titel: Re: Gewicht Trigano Odyssee
Bericht door: sanderv op augustus 26, 2016, 01:27:05 pm
Maar hoe oud is deze Trigano dan? Stond die nog op fabrieksbanden? Zat pas geleden een KCK te lezen waar een caravan in de keuring was waar banden onder zaten die 10 jaar ouder waren dan de caravan zelf. Daar is dus duidelijk later iets niet goed gezet. Ik ben wel benieuwd welke banden de topicstarter nou onder z'n Trigano had.
Titel: Re: Gewicht Trigano Odyssee
Bericht door: enveloppe op augustus 26, 2016, 08:00:44 pm
In het algemeen: banden 7 jaar na productiedatum vervangen. Al  lijken ze dan nog als nieuw, het voorkomt een hoop ellende. Daarmee wil ik niet zeggen dat dit in dit specifiek geval de oorzaak is geweest natuurlijk. Klinkt als een redelijk horror verhaal.
Bij een beurt aan onze Astro heb ik direct het beladen gewicht laten meten. 435kg wat mij erg mee viel aangezien deze in totaal 750kg mag wegen. Ook afgelopen zomer met regelmaat 160km/h op gps. Moet er niet aan denken dat de bandjes dan klappen. Zet je toch weer aan het denken zo'n verhaal.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Titel: Re: Gewicht Trigano Odyssee
Bericht door: jame op augustus 26, 2016, 08:04:37 pm
Maar hoe oud is deze Trigano dan? Stond die nog op fabrieksbanden? Zat pas geleden een KCK te lezen waar een caravan in de keuring was waar banden onder zaten die 10 jaar ouder waren dan de caravan zelf. Daar is dus duidelijk later iets niet goed gezet. Ik ben wel benieuwd welke banden de topicstarter nou onder z'n Trigano had.

Geen idee hoe oud onze Odyssee is. Ik kocht hem tweedehands en weet niet hoe ik het bouwjaar kan achterhalen.
Ik heb net wel eens het reservewiel bekeken en kunnen achterhalen dat die band dateert uit het jaar 2005  ::)
Of de 2 banden die er op lagen ook zo oud waren weet ik niet (die zijn achtergebleven in Frankrijk :#) maar ik heb zo'n sterk vermoeden van wel... Ik had dit toch beter allemaal op voorhand gecontroleerd...
Titel: Re: Gewicht Trigano Odyssee
Bericht door: jame op augustus 26, 2016, 08:12:18 pm
Klinkt als een redelijk horror verhaal.

zo horror was het nu ook weer niet hoor. Door het feit dat ik met een vrij zware en grote auto rijd (Renault Trafic bus) voelde ik eigenlijk nauwelijks dat er iets mis was.
Het was wel 2 x veel tijdverlies, waardoor we pas laat in de nacht thuis waren (dit gebeurde dus op onze terugreis). Uiteindelijk hebben we onze vouwwagen ook moeten achterlaten bij de depanneur, want een bandje was op een zondagavond niet zo snel geregeld (het reservewiel hadden we dus de eerste keer al gebruikt).

De vouwwagen stond op 500 km van ons huis en we hebben dan besloten om er nog een (extra) mini-reisje van te maken. We zijn een week na onze terugreis met gans de familie opnieuw richting Frankrijk vertrokken, hebben de inmiddels herstelde vouwwagen opgehaald en hebben nog een mooie 4-daagse van gemaakt...
Titel: Re: Gewicht Trigano Odyssee
Bericht door: enveloppe op augustus 26, 2016, 09:43:23 pm
Zoals ze bij ons in Amsterdam zeggen: ieder nadeel heb z'n voordeel ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Titel: Re: Gewicht Trigano Odyssee
Bericht door: sanderv op augustus 27, 2016, 12:38:26 am

Ik heb net wel eens het reservewiel bekeken en kunnen achterhalen dat die band dateert uit het jaar 2005  ::)


Van welk merk?
Titel: Re: Gewicht Trigano Odyssee
Bericht door: Gait op augustus 27, 2016, 02:31:55 am
160km/h met een vouwwagen? Dan ben ik blij dat ik niet bij je in de buurt was....
Titel: Re: Gewicht Trigano Odyssee
Bericht door: jame op augustus 27, 2016, 08:51:50 am
Van welk merk?
Barum

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Titel: Re: Gewicht Trigano Odyssee
Bericht door: Hemertje op augustus 27, 2016, 09:27:49 am
Voordat wij op vakantie gingen heb ik de vouwwagen ook laten wegen
Met de wagen achter de auto en de wielen op de weegbrug zat de wagen al op 620kg incl onze standaard uitrusting en imperial, de 3 fietsen en koelkast kwamen daar nog bij

De jametic mag maximaal 650kg hebben, we zouden dus op een 700kg uitkomen

Toen nog maar eens naar de inhoud van de uitrusting gekeken
Wat we het afgelopen jaar niet gebruikt hebben eruit gehaald en ook dit jaar niet gemist ;)
En verder de zware spullen als safari chef, de matten etc uit de wagen gehaald en achter in de auto geladen

Dit leverde de benodigde 50kg op waardoor we op het maximaal gewicht van de wagen zitten

Doordat we alle laadbakken en spullen separaat gewogen hebben hebben we nu een goed inzicht in de gewichtsverdeling

We zaten links en rechts met de huidige indeling op nog geen 3kg verschil , zeer stabiel dus
De kogeldruk zat bij vertrek en terugreis netjes op een 50-55kg

Dus door ff goed naar je belading te kijken is er al veel winst te behalen!
Titel: Re: Gewicht Trigano Odyssee
Bericht door: gaaf op augustus 27, 2016, 09:51:14 am
Klinkt als een redelijk horror verhaal.
Ook afgelopen zomer met regelmaat 160km/h op gps. Moet er niet aan denken dat de bandjes dan klappen. Zet je toch weer aan het denken zo'n verhaal.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dit klinkt als een behoorlijk horrorverhaal. Ik hoop dat 160km/h een typefout is.
Als dit niet zo is snap ik niet dat je voor een vakantie je je eigen leven en dat van vele anderen op het spel durft te zetten.
Titel: Re: Gewicht Trigano Odyssee
Bericht door: sanderv op augustus 27, 2016, 12:08:01 pm
Barum


Die hebben bij mijn weten geen coverbanden gemaakt. Dan zal het inderdaad toch de leeftijd geweest zijn icm de belading en bandenspanning.
Titel: Re: Gewicht Trigano Odyssee
Bericht door: Poeke op augustus 27, 2016, 12:28:06 pm
Dit topic zet ook ons aan het denken.
Wat mij niet duidelijk is, is het ledig gewicht en laadgewicht. De odyssee heeft ledig gewicht van 365 kg. Is dit inclusief stokken en doek van luifel en zijtent? Of dien je deze bij het laadgewicht op te tellen? Weet iemand dit? 
Titel: Gewicht Trigano Odyssee
Bericht door: PenH op augustus 27, 2016, 01:34:04 pm
Meestal geeft de fabrikant een zo gunstig mogelijk (dus laag) leeggewicht op. Daarbij worden alle losse onderdelen zoals luifel, zijtentjes en misschien zelfs wel het reservewiel e.d. weggelaten.

Maar meten = weten, dat wordt dus een ritje naar de weegbrug.

Wat ik wel opvallend vind is het max. gewicht van 650kg. Hoe komt de fabrikant op dit relatief lage gewicht uit? Alle geremde assen die ik online kan vinden beginnen bij 750kg. Is dit gewicht misschien om wettelijke regels in Frankrijk gekozen en kan de wagen dus technisch gezien best meer gewicht hebben?
Titel: Re: Gewicht Trigano Odyssee
Bericht door: sanderv op augustus 27, 2016, 02:12:30 pm
Meestal geeft de fabrikant een zo gunstig mogelijk (dus laag) leeggewicht op. Daarbij worden alle losse onderdelen zoals luifel, zijtentjes en misschien zelfs wel het reservewiel e.d. weggelaten.

Maar meten = weten, dat wordt dus een ritje naar de weegbrug.

Wat ik wel opvallend vind is het max. gewicht van 650kg. Hoe komt de fabrikant op dit relatief lage gewicht uit? Alle geremde assen die ik online kan vinden beginnen bij 750kg. Is dit gewicht misschien om wettelijke regels in Frankrijk gekozen en kan de wagen dus technisch gezien best meer gewicht hebben?

Dat komt volgens mij dus door de gebruikte banden. 135 80 13 70T banden mogen 335kg per stuk hebben. Dat is bijzonder weinig marge tussen de maximum massa en de loadindex, dat zie je zelden. Meestal is de as inderdaad de beperkende factor en dan op 750kg vanwege het kenteken. En iets grotere banden hebben behoorlijk meer marge, maar als ik het allemaal zo lees is de originele bandenmaat al eigenlijk niet op de kar te krijgen zonder kunstgrepen.
Titel: Re: Gewicht Trigano Odyssee
Bericht door: Paulvh op augustus 27, 2016, 09:08:36 pm
De klapper is van 2013, maar nav zoals boven beschreven ga ik bij aankomende najaarstreffen eventjes naar de bandjes kijken. Voor de winter toch naar bandenexpert voor nieuwe voorbanden voor de auto en dan even met hem de zaak bespreken. Ik denk niet dat ik grotere banden kan opzetten want mijn Jamet heeft ook een Triago chassis.
Titel: Re: Gewicht Trigano Odyssee
Bericht door: CEO op augustus 28, 2016, 09:04:42 am
Wat ik wel opvallend vind is het max. gewicht van 650kg. Hoe komt de fabrikant op dit relatief lage gewicht uit? Alle geremde assen die ik online kan vinden beginnen bij 750kg. Is dit gewicht misschien om wettelijke regels in Frankrijk gekozen en kan de wagen dus technisch gezien best meer gewicht hebben?

Bij onze Odyssee was het chassis inderdaad voor 750 kg, maar de remmen waren tot 650. Lijkt me iets om eerst te checken.
Titel: Re: Gewicht Trigano Odyssee
Bericht door: xray op mei 16, 2017, 01:57:38 pm
Even een kickje.
Heb onze nieuwe odyssee GL gewogen voor de meivakantie op een weegbrug in de buurt, VW aan de auto laten zitten en auto van de weegplaat gereden. Had de stokken, luifel zijtent, grondzeil, loopzeil en alle kampeerspullen (lees zo'n beetje de hele inboedel) plus de keukenspullen en 4 kratten met kleding in de VW zitten. Koelkast en krat met eten en de krat met haringen, houten plankjes etc. zat in de auto.
Gewicht was 580 KG. Mooie marge voor evt. wat fietsen of andere dingen erop maar meer hoeft niet sleep al genoeg mee  :P
Titel: Re: Gewicht Trigano Odyssee
Bericht door: Theu op mei 16, 2017, 03:24:02 pm
Kogeldruk erbij optellen en je weet het totaal gewicht.


Proud owner of a Combi Camp Flexi T&T
Titel: Re: Gewicht Trigano Odyssee
Bericht door: xray op mei 16, 2017, 03:28:11 pm
Bedankt Theu, dan zat ie bijna aan z'n gewicht  :#

Dan wordt een imperiaal met fietsen dus wat tentdoek/andere balast in de auto gooien......
Titel: Re: Gewicht Trigano Odyssee
Bericht door: Wfikse op mei 16, 2017, 05:30:03 pm
Ik ben vorig jaar aan dit verhaal ontsnapt. Na de zomervakantie tot maar een keer laten keuren. Nooit gedaan met onze inmiddels 3 jaar oude, veel oudere 2e hands. Bleek ook het loopvlak bij een van de banden al voor 10x10 cm weg te zijn. Volgens de verkoper van de wagen waren de banden het jaar voor verkoop vervangen. Meer dan 7 jaar oud lijkt mij dus onwaarschijnlijk.

Ga het gewicht wel een kritisch bekijken. Afgelopen jaar wel de imperial weg gedaan omdat deze tijdens de reis verbogen was met twee kinder en twee volwassenfietsen. Gewicht kan dus wel een dingetje zijn geweest.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal