Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Trigano Odyssee/ Combi Camp Valley  (gelezen 5125 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Twice3

  • Gast
Trigano Odyssee/ Combi Camp Valley
« Gepost op: augustus 07, 2012, 02:25:29 pm »

Heel langzaam maar zeker beginnen we een beeld te krijgen wat wij denken prettig te vinden om als VW aan te schaffen. We hebben een voorkeur voor bovenstaande merken en types. Evt overwegen we ook nog een Holtkamper flyer maar dan een wat oudere ivm de centjes en de Jamet Dakota outdoor maar die is voor mij eigenlijk al afgevallen door de vele kanttekeningen die ik op dit forum al heb gelezen. Zit er nou veel verschil tussen beide VW?
Ons gezin bestaat uit m'n man, mij en 3 kids van 12, 10 en 10. We willen er 1 die vlot op te zetten is  :>, met inritsbaar kuipzeil, lekker bed ivm rugklachten. De kids zullen de eerste 1 a 2 keer nog bij ons in de VW willen liggen maar we kijken ook al naar tentjes voor ze. Wat zijn jullie voors en tegens???
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Trigano Odyssee/ Combi Camp Valley
« Reactie #1 Gepost op: augustus 07, 2012, 03:28:21 pm »

Zijn beide snelle wagens.
Daarbij de trigano stuk goed koper.
Heb zelf bijna 10 jaar de odyssee gehad en super ervaring ermee gehad.
Toen wij daarna wat anders willen was ook de Combi Camp als optie en daar ook uitgebreid naar gekeken (het is een hk kyte geworden daarna).

Voordeel combi camp dat dmv de klep de wagen snel staat, nadeel (vind ik) je kan deze niet waterpas zetten dmv uitdraai poten rondom de poten bij de keuken zijn aleen ter stevigheid.
Ook de deksel moet je dmv blokken waterpas zien te krijgen.
Daarnaast vonden wij de ruimte in de wagen tekort doen maar dat is ook persoonlijk natuurlijk.

Trigano staat basic ook snel met een paar haringen voor stevigheid voor overnachting.
gewoon 4 uitdraai steunen, redelijk wat laadruimte, en anders onder het zeil de rest (kan ook bij de combi camp natuurlijk).
Trigano gewoon 4 slaap plaatsen gelijk klaar (kan je thuis allemaal al opmaken en laten liggen.

suc6
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

nikkel1964

  • Gast
Re: Trigano Odyssee/ Combi Camp Valley
« Reactie #2 Gepost op: augustus 07, 2012, 03:54:06 pm »

Het inritsbaar kuipzeil is pas sinds kort bij CC verkrijgbaar, je bent dan dus wel aangewezen op een nieuwe wagen tenzij je een mazzeltje hebt met een zeer recente occasion.

Het nadeel van de Valley t.o.v. de Country vind ik dat het merendeel van de bagage ?p het bed komt te liggen. Dat moet er dus eerst af voordat je kunt pitten.

Zoals Spikehome terecht opmerkt zijn de pootjes onder de keuken niet bedoeld om de boel recht te zetten. Dit moet met neuswiel en eventueel een keg onder het wiel. Praktijk wijst uit dat je dat meestal binnen de minuut voor elkaar hebt, denk niet dat dat met uitdraaipootjes sneller gaat. Het deksel moet, als de ondergrond niet vlak genoeg is, ondersteund worden. Dat is een nadeel van alle klappers met een vast deksel.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Trigano Odyssee/ Combi Camp Valley
« Reactie #3 Gepost op: augustus 07, 2012, 04:14:15 pm »

Ik vind de CC Country een stuk praktischer dan de Odyssee ( al is dit ook een heel praktische wagen) .
Je hebt gelijk een lekkere luifel, die je makkelijk tot voortent ombouwt. Het water loopt zijwaarts af en valt niet voor de tent. De keuken is gebruiksklaar. Voor in de dissel gas en water. Heeft al een bagagerek  Kwalitatief is de CC Country ook van iets hogere kwaliteit.

De odyssee is wel weer veel gunstiger geprijsd. In de 2e hands markt zul je dus nieuwere voor hetzelfde geld tegen komen, is mijn  voorspelling.

Beide dus lekkere karren, maar mijn voorkeur zou uitgaan naar de CCC.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Trigano Odyssee/ Combi Camp Valley
« Reactie #4 Gepost op: augustus 20, 2012, 08:12:20 pm »

Groot nadeel van het CC-kuipgrondzeil is dat de steunpoten van de keuken daarop rusten. Voorts heb ik een niet gefundeerde mening over de after sales van Combi-Camp.

Groot nadeel van de Trigano is dat het een Franse wagen is (en dus met de Franse slag gemaakt). Wij hebben na 1 zomer best wat garantiegevallen, we gaan de after sales van onze dealer vol vertrouwen testen :)

Als de kids snel niet meer meeslapen in de wagen lijkt een CC mij praktischer. Wij genieten nog even van onze Trigano tot ze allemaal in een tentje willen en gaan slapen.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Bosje

  • Gast
Re: Trigano Odyssee/ Combi Camp Valley
« Reactie #5 Gepost op: augustus 20, 2012, 08:22:07 pm »

Een trigano Alpha? is dat dan niet wat?
of heb ik het mis met het aantal slaapplaatsen?
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re: Trigano Odyssee/ Combi Camp Valley
« Reactie #6 Gepost op: september 02, 2012, 10:13:57 am »

Het nadeel van de Valley t.o.v. de Country vind ik dat het merendeel van de bagage ?p het bed komt te liggen. Dat moet er dus eerst af voordat je kunt pitten.


En bovendien....je moet de bagage er eerst afhalen en ergens anders neerleggen. Dit is meestal op de deksel, waar je dan weer niets anders kan neerleggen (provisorische slaapplaatsen bv.). Dat vond ik altijd wel een nadeel van de CCVenezia en daarom zou ik nu ook voor een CCC kiezen. Maar doordat het bed omhoog gehaald is is er weer minder ruimte voor het tentdoek. Ergo, minder makkelijk dichtklappen.

Zo is er altijd wat...pffff
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Trigano Odyssee/ Combi Camp Valley
« Reactie #7 Gepost op: september 02, 2012, 10:34:29 am »

Wij hebben een Valley, maar die heeft ook een hoog bed. Was standaard, ik weet zo ook niet wanneer dat nu wel of niet standaard was. Om de snelheid van de CC te gebruiken is dat eigenlijk wel een must.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Trigano Odyssee/ Combi Camp Valley
« Reactie #8 Gepost op: september 02, 2012, 11:34:54 am »

Maar doordat het bed omhoog gehaald is is er weer minder ruimte voor het tentdoek. Ergo, minder makkelijk dichtklappen.

Daar ben ik het niet mee eens. Wij klappen wagentent plus aangeritste luifel in terwijl er ook nog vier (dikke) slaapzakken en een twee persoons deken ?p het bed liggen. Even zorgen dat de lucht kan ontsnappen en het deksel sluit moeiteloos. Juist doordat de bagage onder het bed ligt weet je hoe 'hoog' je mag gaan met de bagage: het bed moet omlaag kunnen. Eén keer uitproberen wat er dan nog ?p het bed kan en je bent voor altijd klaar, nooit meer gokken!  :)

Wat de aftersales van CC betreft, dat hangt m.i. voornamelijk van de dealer af. Ik heb zeer goede ervaringen met B&A te Roden maar heb helaas ook andere verhalen uit andere delen van het land gehoord.

@NuNogConway: Heb jij de versie met 'dwars' bed (je ligt dus haaks op de rijrichting). Volgens mij heeft die ook een verhoogd bed?
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Trigano Odyssee/ Combi Camp Valley
« Reactie #9 Gepost op: september 02, 2012, 08:06:05 pm »

Nee geen haaks bed, we hebben gewoon hetzelfde bed als de Country.


En omdat we geen disselbak wilde hebben (liever fietsen op de dissel) hebben we uiteindelijk voor die Valley gekozen. Als dat verhoogde bed er niet in zou hebben gezeten dan zou ik nog wat getwijfeld hebben denk ik.
Gelogd

alkyone

  • Gast
Re: Trigano Odyssee/ Combi Camp Valley
« Reactie #10 Gepost op: september 02, 2012, 10:24:04 pm »

Een trigano Alpha? is dat dan niet wat?
of heb ik het mis met het aantal slaapplaatsen?

Gezien de grote van het gezin denk ik niet de Alpha een optie is.
Persoonlijk zou ik het niet doen.
De alpha is een mooie kar maar naar mijn bescheiden mening voor 2 personen, of de kinderren moet in de deksel slapen.
Zelf jaren lang naar alle tevredenheid een Odysee gehad.
Ook stond hij dit keer op ons lijstje maar omdat hij nu met twee bedden wordt gemaakt is deze afgevallen.
CC is om prijs technische reden ook afgevallen maar het is wel een hele mooie wagen.
Martin
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal