Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: jamet arizona of een jametic??? of Trigano Alpha?  (gelezen 20857 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: jamet arizona of een jametic??? of Trigano Alpha?
« Reactie #30 Gepost op: augustus 17, 2012, 10:42:25 am »

Snap niet dat er nu ineens de Galleon geadviseerd word.
Er werd een snelle op zetter gevraagd.
Vandaar de alpha je kan op de deksel zo een bedje zetten. En als de kids ouder zijn leg je een inflatable neer of veldbedje.
De odyssee heeft overigens ook 4 slaapplekken standaard en staat ook snel.
Verder de holtkamper spa er ook goede snelle optie.
Je moet eerst maar eens goed kijken naar de wagens.
Als je naar Boxtel rijd kan je daarna ook door naar Bunnik waar holtkamper zit en ook Erica recreatie.

Suc6

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.345
Re: jamet arizona of een jametic??? of Trigano Alpha?
« Reactie #31 Gepost op: augustus 17, 2012, 10:57:18 am »

 
Omdat de Galleon in een eerdere post genoemd werd reageerde ik daar op. En daarbij heb ik ook aangeven dat het een heel ander soort wagen is. 

Volgens mij gaf ik als advies juist om wat breder te oriƫnteren, niet zozeer om een Galleon te kiezen en ik gaf aan waarom wij (als gezin) juist niet voor de Alpha kozen.


Gelogd
Adventure Awaits

StijnMattheus

  • Gast
Re: jamet arizona of een jametic??? of Trigano Alpha?
« Reactie #32 Gepost op: augustus 17, 2012, 11:12:25 am »

Snap niet dat er nu ineens de Galleon geadviseerd word.
Er werd een snelle op zetter gevraagd.
Vandaar de alpha je kan op de deksel zo een bedje zetten. En als de kids ouder zijn leg je een inflatable neer of veldbedje.
De odyssee heeft overigens ook 4 slaapplekken standaard en staat ook snel.
Verder de holtkamper spa er ook goede snelle optie.
Je moet eerst maar eens goed kijken naar de wagens.
Als je naar Boxtel rijd kan je daarna ook door naar Bunnik waar holtkamper zit en ook Erica recreatie.

Suc6



Ik ben het met je eens.
Toen ik klein was sliep ik ook vanaf mijn 6 jaar in een aparte tent op ons plekje.
Het vaste deksel lijkt mij de ideale plaats om volgend campeerseizoen het kinderbedje te plaatsen (is lekker binnen en van de grond).
indien nodig kan volgend jaar nog altijd de gastenkabine aangeschaft worden (in optie) om dan daar een slaapplaats in te richten.
een bed van 1m50 op 2m is toch te groot voor een kind, dan lijkt een luchtbed me knusser. (zo gaan wij trouwens ook al 12 jaar kamperen en we leven nog)
Gelogd

Tonia

  • Gast
Re: jamet arizona of een jametic??? of Trigano Alpha?
« Reactie #33 Gepost op: augustus 17, 2012, 11:17:59 am »

@Spikehome: bedankt voor tip waar we Holtkamper kunnen zien maar da's toch wel te duur hoor voor ons...
Volgens mij is de Alpha zelfs wat nagekeken van de Holtkamper. Zou dat kunnen?
Graag had ik vernomen of er eventueel slechte ervaringen zijn met de Alpha.  Want we gingen eerst voor een Jametic gaan maar ik lees hier toch wel wat te veel negatieve ervaringen...
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: jamet arizona of een jametic??? of Trigano Alpha?
« Reactie #34 Gepost op: augustus 17, 2012, 11:45:44 am »

Onze vorige vw was een Jametic uit 2003. Nieuw gekocht. Wij hebben hier, samen met onze 2 kids in 2003 6 en 8 jaar oud, veel plezier van gehad. Nooit problemen, nooit iets kapot gegaan. Altijd genoeg ruimte. Veel verkassen. Bleven nooit langer dan 5 dagen max. op een camping staan (3 weken weg). Staat in 45 minuten, met luifel, en alle haringen erin. Met een overnachting sta je binnen 30 minuten, zonder luifel en aantal haringen. 8 jaar hebben we deze wagen gehad en weg moeten doen omdat ik de keuken niet meer kon tillen. Anders was hij niet weggegaan. Je leest nu inderdaad over meer problemen hoe dit kan snap ik niet. Maar deze problemen doen zich niet alleen voor bij Jamet. Ook andere merken hebben die. Wij hebben nu een HK Kyte maar hier hebben wij wel wat probleempjes mee terwijl dit toch een zeer dure wagen is (alhoewel ik vind dat dit ook bij andere nieuwe VW niet voor mag komen). Maar ondanks die probleempje, die overigens netjes worden opgelost, zou ik nu niet zeggen dat je niet voor een HK moet gaan. Dus als je de Jametic goed vind en je een goede zaak weet die alles prima oplost als er probleempjes zijn dan zou ik deze optie niet aan de kant leggen. In ieder geval veel succes met jullie zoektocht en hopelijk kunnen jullie volgend jaar zomer tevreden onder een luifel zitten en zeggen we hebben de goede keuze gemaakt  :).
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: jamet arizona of een jametic??? of Trigano Alpha?
« Reactie #35 Gepost op: augustus 17, 2012, 11:47:58 am »

@Spikehome: bedankt voor tip waar we Holtkamper kunnen zien maar da's toch wel te duur hoor voor ons...
Volgens mij is de Alpha zelfs wat nagekeken van de Holtkamper. Zou dat kunnen?
Graag had ik vernomen of er eventueel slechte ervaringen zijn met de Alpha.  Want we gingen eerst voor een Jametic gaan maar ik lees hier toch wel wat te veel negatieve ervaringen...
De Alpha is afgekeken van de combi camp.
Deze lijkt mij ook wat degelijker.
Echter de prijs maakt veel goed.
Wij hebben 10 jaar de odyssee gehad en nooit wat kapot gehad mijn lijkt dat de alpha ook gewoon zo lang (en langer) mee kan.
Jametic heb ik geen ervaringen mee, maar las idd wel vervelende dingen.
« Laatst bewerkt op: augustus 17, 2012, 11:50:27 am door spikehome »
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

ILOnA_013

  • Gast
Re: jamet arizona of een jametic??? of Trigano Alpha?
« Reactie #36 Gepost op: augustus 17, 2012, 12:12:11 pm »

Ik heb het topic eens door zitten lezen en kan je geen advies geven over welke je moet kopen...
Het is namelijk ook een gevoelskwestie...

Voor dat jullie de rit maken naar Nederland, maak eens lijstje met dingen die voor jullie een must zijn in de vouwwagen, bijvoorbeeld de ruimte, snel opzetten, wel of geen vast kuipzeil en dat soort dingen.

En snel opzetten, tsja wij deden er de eerste keer ook velen malen langer over, dan dat we dat nu doen. Het is ook gewoon een handigheid die je erin moet krijgen. Meneer de dealer kan wel zeggen, nou mevrouw deze staat binnen 20 minuten, maar de dealer heeft het waarschijnlijk al veel vaker gedaan.


Kruip ook eens op het bed van de vouwwagen, dan weet je meteen of je het makkelijk vind of niet..
Wij zijn bij de wit geweest en hebben toen de nieuwe lousiana helemaal uitgeplozen, we zijn in, op, onder, achter, binnen en buiten de wagen geweest. Daar staat ie voor om hem helemaal te  bekijken. Ik heb zelfs de tentstokken laten zakken en opnieuw vastgemaakt (wel met beleid natuurlijk  ;) )
Maar de nieuwe stokken zijn vele malen makkelijker, dan die wij hebben...
Ga ook eens zitten op de zitjes die er bij staan, in de voortent,  heb je misschien een beter overzicht, van hoe groot ie is.

Kortom, neem een lijstje mee met de dingen die je graag wil, probeer alles uit in de winkel en bij twijfel niet in halen (zei mijn rij instructeur altijd  :+ ) Dus als je twijfelt, niet kopen, krijg je misschien spijt van...

Ik wens jullie heel veel succes met beslissen


* uit eigen ervaring:
wij hebben een louisiana uit 94, het slaapgedeelte staat echt binnen no -time, paar haringen er in en klaar. Zal misschien 15 - 20 minuten zijn... Maar ik denk, dat als je van te voren al weet, dat je een tussen camping neemt, dat je daar ook wel rekening mee houdt met het inladen van de auto en de kar.



Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: jamet arizona of een jametic??? of Trigano Alpha?
« Reactie #37 Gepost op: augustus 17, 2012, 03:10:56 pm »

De Alpha is afgekeken van de combi camp.
Deze lijkt mij ook wat degelijker.
Leg eens uit? De dealer heeft het mij namelijk niet kunnen uitleggen. Het prijsverschil wordt voornamelijk door de naam bepaald. Maar ook combi camp heeft zo zijn problemen (gehad). Kijk maar eens op het cc forum of vraag wat door bij de dealer.

@Tonia: Als je de Alpha van een achtertent voorziet kunnen daar twee kinderen slapen in een afgesloten tent. Die achtertent staat in tien minuten, dus doet niet echt af aan het snelle opzetten.

Negatieve ervaringen? Van modeljaar 2010 en 2011 zijn er wagententen geweest die lekkageproblemen hadden. Maar die wagententen zijn of vervangen voor een tent van 2012 of aangepast naar 2012. Sinds dat modeljaar zijn de lekkageproblemen verleden tijd. Wij hebben nooit een druppel water binnen gehad, en ook deze vakantie hebben we enorme hoosbuien meegemaakt. Verder is onze enige negatieve ervaring dat de vakantie veel te snel om is.... :).

Ook nu zien we weer mensen die een dag lang aan het inpakken zijn met Roadmasters, Jamets, Alpen Kreuzers, Conways, etc. Wij hebben net even de achtertent er afgehaald, Vanavond even een halfuurtje alles op zijn plek leggen en morgenochtend klappen we de kar in en binnen een kwartier rijden we. Met andere woorden: je vakantie wordt langer :).
Gelogd

StijnMattheus

  • Gast
Re: jamet arizona of een jametic??? of Trigano Alpha?
« Reactie #38 Gepost op: augustus 17, 2012, 03:13:16 pm »

Leg eens uit? De dealer heeft het mij namelijk niet kunnen uitleggen. Het prijsverschil wordt voornamelijk door de naam bepaald. Maar ook combi camp heeft zo zijn problemen (gehad). Kijk maar eens op het cc forum of vraag wat door bij de dealer.

@Tonia: Als je de Alpha van een achtertent voorziet kunnen daar twee kinderen slapen in een afgesloten tent. Die achtertent staat in tien minuten, dus doet niet echt af aan het snelle opzetten.

Negatieve ervaringen? Van modeljaar 2010 en 2011 zijn er wagententen geweest die lekkageproblemen hadden. Maar die wagententen zijn of vervangen voor een tent van 2012 of aangepast naar 2012. Sinds dat modeljaar zijn de lekkageproblemen verleden tijd. Wij hebben nooit een druppel water binnen gehad, en ook deze vakantie hebben we enorme hoosbuien meegemaakt. Verder is onze enige negatieve ervaring dat de vakantie veel te snel om is.... :).

Ook nu zien we weer mensen die een dag lang aan het inpakken zijn met Roadmasters, Jamets, Alpen Kreuzers, Conways, etc. Wij hebben net even de achtertent er afgehaald, Vanavond even een halfuurtje alles op zijn plek leggen en morgenochtend klappen we de kar in en binnen een kwartier rijden we. Met andere woorden: je vakantie wordt langer :).

vooral dat laatste is wat ik wil....
Gelogd

ILOnA_013

  • Gast
Re: jamet arizona of een jametic??? of Trigano Alpha?
« Reactie #39 Gepost op: augustus 17, 2012, 03:43:39 pm »


Ook nu zien we weer mensen die een dag lang aan het inpakken zijn met Roadmasters, Jamets, Alpen Kreuzers, Conways, etc. Wij hebben net even de achtertent er afgehaald, Vanavond even een halfuurtje alles op zijn plek leggen en morgenochtend klappen we de kar in en binnen een kwartier rijden we. Met andere woorden: je vakantie wordt langer :).

Heb je het dan over het inpakken van hun "eigen spullen" of puur over de vouwwagen... Want wij doen echt geen dag over het inpakken/ inklappen van de vouwwagen...

hoe lang ben je dan bezig met de achtertent er af halen en opruimen? gewoon nieuwsgierig  :+

Gelogd

Hobbes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
Re: jamet arizona of een jametic??? of Trigano Alpha?
« Reactie #40 Gepost op: augustus 18, 2012, 10:26:37 am »

Heb je het dan over het inpakken van hun "eigen spullen" of puur over de vouwwagen... Want wij doen echt geen dag over het inpakken/ inklappen van de vouwwagen...

hoe lang ben je dan bezig met de achtertent er af halen en opruimen? gewoon nieuwsgierig  :+

Mee eens, het enige wat wij de dag van te voren eruit halen is het kuipszeil. Mocht deze vies zijn dan kan je hem even rustig schoonmaken. Verder is hij de volgende ochtend in 3 kwartier op geruimd en ingeklapt.
Gelogd

Remco Heeringa

  • Gast
Re: jamet arizona of een jametic??? of Trigano Alpha?
« Reactie #41 Gepost op: augustus 18, 2012, 03:01:07 pm »

Wij hebben gekozen voor de tussen oplossing namelijk de Dakota!
Je kunt hier namelijk het wagengedeelte in ongeveer 5 min. Opzetten ( exclusief de 4 steunen, maar dat moet bij iedere vw.) volledig opgezet incl. aanritsbaar tentje heb je ruimte voor 10 personen! Dus ruimte genoeg. Succes met je keuze!
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: jamet arizona of een jametic??? of Trigano Alpha?
« Reactie #42 Gepost op: augustus 18, 2012, 10:53:15 pm »

Heb je het dan over het inpakken van hun "eigen spullen" of puur over de vouwwagen... Want wij doen echt geen dag over het inpakken/ inklappen van de vouwwagen...

hoe lang ben je dan bezig met de achtertent er af halen en opruimen? gewoon nieuwsgierig  :+
Dan gaat het uiteraard niet alleen over het inklappen van de vouwwagen. Dat neemt niet zoveel tijd, bij geen enkel model. Maar noem het "het wegkomen van de plek" met alles wat daar bij komt kijken. Dus ook alle spullen die ingepakt moeten worden etc. Bij bijvoorbeeld de roadmaster is veel bagageruimte tussen de bankjes beschikbaar. Maar als je die ruimte wilt gebruiken moet je die voor vertrek dus wel weer volpakken. Bij ons ligt alles onder het bed en daar hoeven we dus niets aan te doen. Gewoon als een voorbeeld.

Onze achtertent lag binnen een kwartier droog en netjes opgevouwen achter in de auto, met stokken en binnentent. Die achtertent hebben wij niet standaard in de vouwwagen liggen, omdat die tent eigenlijk alleen met grotere vakanties mee gaat. Gisteravond heb ik alleen de laatste spullen ingepakt en dat heeft vanwege het warme weer in Tsjechie voor ons doen lang geduurd:klein uurtje. Vanochtend waren we binnen een kwartier na het douchen weg.
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: jamet arizona of een jametic??? of Trigano Alpha?
« Reactie #43 Gepost op: augustus 18, 2012, 10:59:54 pm »

Het wordt een beetje  :off, maar bij ons is die ruimte in de bak gevuld met tafel, 5 stoelen, krukje, dat soort dingen. Past dat ook nog dan? Ik zou er bijna geen bagage meer bij weten te krijgen.
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: jamet arizona of een jametic??? of Trigano Alpha?
« Reactie #44 Gepost op: augustus 18, 2012, 11:04:32 pm »

Wij hebben een groot deel van de kampeeruitrusting in de bagagebak liggen. Ergens op het forum moet daar nog wel een foto van zwerven. Er gaat in elk geval meer in dan wat jij omschrijft.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal