Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Reus zoekt vouwwagen  (gelezen 28182 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #15 Gepost op: februari 17, 2013, 04:11:58 pm »

meeste klappers zijn "dwars"slapers. (voorbeeld cocoon / kyte)
wellicht een tip om zgn "lengte" slapers als basis te kiezen. (voorbeeld Astro/flyer/spacer)
dan maakt het niet uit als je voeten iets uitsteken, komen niet tegen tentdoek aan, je hebt alle ruimte.
In praktijk liggen de meeste mensen in de foetushouding, met opgetrokken benen op de zij....dan heb je een kingsize bed niet nodig.

opgesomde types van holtkamper zijn slechts voorbeelden, ik promoot geen merk......ik weet zo snel geen ander types.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #16 Gepost op: februari 17, 2013, 04:43:50 pm »

De trigano odyssee is ook een lengte slaper.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

jozefien

  • Gast
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #17 Gepost op: februari 17, 2013, 11:25:36 pm »

Misschien is het een optie om ook eens een kijkje gaan nemen bij een Jamet rondo xl.
 De instap van het bed is aan het voeteneind. Dus je ligt dan niet klem in het bed.
We zijn er best tevreden over mijn reus en ik.
Veel succes met alle overwegingen.
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #18 Gepost op: februari 18, 2013, 10:20:33 am »

Vandaag op bezoek geweest bij Holtkamper en in principe zijn mijn vrouw en ik erg enthousiast over de Kyte XL met kindertent Large. Helaas kost zo'n ding in de door ons gewenste uitvoering op 20 euro na een misselijk makende 22.000 euro! Dat gaat hem dus niet worden ben ik bang.
Ik herinner mij van de beurs dat er ook een (Aero?) uitvoering was van de HK Cocoon met een groter bed, vergelijkbaar met het grotere bed dat bij Aart Kok Lingstone kan worden besteld.
Deze bedden zijn volgens mij  extra lang.
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #19 Gepost op: februari 18, 2013, 04:03:22 pm »

Klopt idd. De cocoon aero heeft een bed van 2.18 lang. Alleen is deze te klein qua leefruimte voor iemand met mijn proporties.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #20 Gepost op: februari 18, 2013, 04:11:45 pm »

Klopt idd. De cocoon aero heeft een bed van 2.18 lang. Alleen is deze te klein qua leefruimte voor iemand met mijn proporties.
toch sparen voor de Kyte  :O
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

antonva

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Gerjak Tago Settler
  • Gerjak Tago Settler Crossing 2010 (model 2009)
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #21 Gepost op: februari 18, 2013, 06:27:08 pm »

https://www.caravankoopwijzer.nl/uitgebreid-zoeken/vouwwagens/3
hier kun je lengte bed invoeren, bij 220 cm komen er 16 vouwwagens uit de vergelijking
Gelogd
"due to the current economic situation the light at the end of the tunnel will be turned off until further notice"

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #22 Gepost op: februari 18, 2013, 08:14:24 pm »

toch sparen voor de Kyte  :O

Er is al gespaard, maar hoe mooi en inventief we de klapper ook vinden, we vinden het gewoon veel te veel geld en hebben het er gewoon niet voor over.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #23 Gepost op: februari 18, 2013, 08:16:01 pm »

Er is al gespaard, maar hoe mooi en inventief we de klapper ook vinden, we vinden het gewoon veel te veel geld en hebben het er gewoon niet voor over.
je hebt ook gelijk het is een hele dure wagen.
Kijk eens naar de livingstone met xl bed.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #24 Gepost op: februari 18, 2013, 09:18:29 pm »

De livingstone is ook een mooie klapper en dat bed lijkt me inderdaad geweldig. Als ik diverse filmpjes bekijk krijg ik het idee dat de stahoogte weer te laag zal blijken.... Dat is na de maat van het bed de volgende uitdaging. Zo is bijvoorbeeld ook de relaxtenttrailer afgevallen. En mijn vrouw weet dat een te geringe stahoogte tot gevolg heeft dat zij alles uit de tent mag halen, daar trapt ze nooit meer in  ::)

Helaas ontbreekt op bijna alle sites en brochures de hoogte van de klapper dus dat is best lastig. Dus moeten we de showrooms langs. Gaat overigens net zo snel als een auto uitzoeken... Past ie niet... Next!
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #25 Gepost op: februari 18, 2013, 09:28:11 pm »

In je eerste post noem je nogal een lading eisen die het gecombineerd het een moeilijke zoektocht maken. De Cabanon Columbia, nu Chamonix, is hoog en groot. Maar, het is geen wagen die in 5 minuten staan. Wél in 45, tenminste voor ons, maar dan moet je wel weer iets laten vallen van je lijst qua wensen.
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #26 Gepost op: februari 18, 2013, 09:44:33 pm »

Klopt helemaal... We zullen eisen moeten laten vallen, dat zijn we gewend. Alles in ons leven is een compromis want mijn dimensies zijn nou eenmaal geen gemeengoed. Het kan alleen nooit kwaad om in eerste instantie voor 100% te gaan. De Kyte XL ticks all the boxes, maar is te duur... Dus zoeken we verder naar het beste compromis.

We vinden de Cabanon prachtig, maar ik denk toch dat de tijd voor opzetten doorslaggevend gaat zijn in de uiteindelijke keuze.
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #27 Gepost op: februari 23, 2013, 10:29:33 am »

Altijd jammer als je compromis moet gaan doen, omdat je in je achterhoofd altijd de wens(en) blijft zitten.
Nu weet ik niet wat iemands budget is , maar op marktplaats staat momenteel een Kyte te koop.

Wij haddn eerst een Jamet louisiana uit 2009. Qua ruimte, helemaal top. Voor beide kids van 6 en 4 genoeg ruimte in de voortent. Het jammere aan deze wagen is het opzetten en afbreken, wat kost dat een tijd. Ook het losse keukenblok, wat een drama, zwaar en onhandig.

We hebben via deze site een aantal merken genoteerd en afgegaan bij een aantal dealers, waaronder de Combi Camp, Aart Kok en Holtkamper. De combi camp viel af omdat wij tov de jamet er te weinig op voorit zouden gaan in onze beleving. Wel qua kwaliteit maar die voortent weer met stokken. Ik vond zelf de livingstone erg prachtig vanwege dat dak en het xl bed. Deze viel af, omdat de kids bij wat minder weer echt een stuk ruimte minder hadden dan de Jamet. Als laatste kwamen we ij Holtkamper, gewoon eens kijken, maar we dachten hier geen succes te hebben, omdat Holtkampers erg duur zijn.

Maar tjonge, wat een kwaliteit, de materialen welke zijn gebruikt het voelde allemaal zo ontzettend mooi en gaaf. Zelf was ik direct verliefd op de Kyte, wat een mooi model. Na terugkomst eens goed overnagedacht, het forum doorgelezen en wat filmpjes bekeken.
Uiteraard zitten aan elk model nadelen, zoook aan de Kyte. Deze hebben we allemaal genoteerd, over sommigen waren het direct eens dat het voor ons geen nadeel is, waaronder de keuken die niet toegankelijk is tijdens het rijden, we eten en drinken altijd aan de snelweg bij zo'n wegrestaurant. Het enige wat ons wat zorgen baard is het nietmug vrij zijn van onze slaapcabine. Deze heb ik voorgelegd aan HK en zij hebben ons verzekerd dat het is opgelost in ons model (2012). Zo niet, ze hebben nu een binnentent die nodig is voor het Windforce systeem, die kunnen we altijd er nog in zetten.

Al met al hebben in augustus 2012 toch besloten de Kyte aan te schaffen, na wat onderhandelingen bij HK zijn eruit gekomen. We hebben enorm veel zin om binnenkort te gaan kamperen met onze Kyte. We zullen wellicht tegen dingetjes aanlopen, maar goed dat zien we wel. Onze jamet was nooit waterdicht bij enorme regen, maar zelf hadden we daar geen last van, we werden niet nat ofzo.

Waar ik nu wel een beetje van schrok is dat TallGuy22 een prijs van 22.000 euro noemde voor de Kyte. Ik dacht, jemig welke opties neemt hij allemaal wel niet, want wij kwamen niet verder dan rond de 17.000 euro inclusief diverse opties, waaronder een kindertent XL.

Ben even snel naar de HK site gegaan en schrok van de enorme prijsverhogingen van de HK Kyte. De btw die verhoogd is, snapte ik, maar voor de rest snap ik niet waarom de Kyte nu zo enorm duur is geprijsd.

Ik wens iedereen een prachtig kampeer jaar en TallGuy succes met zoeken en ben benieuwd waarmee jullie thuiskomen.
Gelogd
Groeten,

Erik

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #28 Gepost op: februari 24, 2013, 12:25:35 am »

Tja, de recessie lijkt volledig aan HK voorbij te gaan en de prijs is enom omhoog gegaan. En wellicht moeten we eerst een paar keer me een andere klapper op pad om later toch dat geld neer te tellen voor een Kyte. Vooralsnog is en blijft het geen optie, hoezeer wij ons ook in de argumenten voor kunnen vinden.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #29 Gepost op: februari 24, 2013, 08:53:57 am »

Verhaal van abbes komt erg overeen met ons. Ik heb ook geen mug binnen gezien in onze Kyte. Gaten in de slaapcabine kon ik ook niet vinden.... na de opmerking over de muggen te hebben gemaakt mocht ik er naar zoeken!

De prijsverhoging is behoorlijk! Als ik dit jaar de zelfde overweging als vorig jaar zou moeten maken dan zou het hem niet zijn geworden.

Kwa ruimte is de Kyte echt goed (ben zelf 1,97m). Wellicht zijn de grotere Cabanons een optie? Ik zou de Chamonix eens gaan bekijken. Bij de Mercury die wij hadden was de luifel vrij krap kwa hoogte.

Voor wat betreft snelheid: Ik kon de Mercury met voortent in 30 minuten opzetten (2 personen). Zeker met mijn lengte had je voordelen bij het opzetten van de Cabanon.
De Kyte is sneller, maar inclusief het neerleggen van beschermende folie voor het grondzeil scheelt het 15 tot 30 minuten. Je kunt je afvragen of dit heel erg is. Hangt ook erg af van de manier waarop je kampeert.
Bedenk in het verlengde hiervan wel na over het formaat... een Cabanon past niet op iedere plek. We liepen hier vrij vaak tegenaan bij reserveren....we hadden incl.de scheerlijnen  van de zonneluifel 11m nodig!

De Cabanon is wel modulair. Evt.met de luxe luifel heb je aardig wat mogelijkheden en sta je vlot voor een overnachting. 5 min ga je ook met de Kyte niet halen!

« Laatst bewerkt op: februari 24, 2013, 09:03:05 am door GJT »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal