Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Reus zoekt vouwwagen  (gelezen 28177 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #30 Gepost op: februari 24, 2013, 11:48:26 am »

Vooralsnog lijkt het inderdaad tussen de HK Kyte en de Cabanon Chamonix te gaan. Allebei voor en nadelen met als belangrijkste nadeel van de Cabanon inderdaad de ruimte die deze klapper in neemt en de flexibiliteit qua modulaire opbouw. En wij gaan graag naar Italie en daar zijn de plekjes vaak erg krap. We hebben alleen de Columbia gezien en willen nog de Chamonix bekijken en belangrijk is dan of de klapper ook deels op te zetten is. Onze vorige tent was ook royaal, deze nam volledig opgezet 10 meter in en was 4 meter breed maa doordat deze in 4 stukken ( cabine, voortent, luifel en nog een deel om de luifel af te sluiten schuin naar voren) op te zetten was konden we naar hartelust combineren afhankelijk van het formaat van de plek.

Wat wij alleen niet snappen is dat de cabanon geen zijuitgangen heeft... Dat is wel zo handig als de klapper alleen in de breedte op een plek past. En hoewel de collectie 2013 inmiddels op de site van Cabanon staat is er niets over de Chamonix terug te vinden.

Tja... Nadeel van de Kyte s eigenljk vooral de prijs... Thats it! Oh ja, ook geen zijuitgang.

Het prijsverschil tussen deze twee klappers is enorm, daar koop je een mooie trekauto van! En aangezien ik per 1 mei mijn baan en leaseauto kwijt ben is dat best een sterk argument.
« Laatst bewerkt op: februari 24, 2013, 11:50:40 am door TallGuy212 »
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #31 Gepost op: februari 25, 2013, 08:42:21 am »

De Chamonix is in principe gelijk aan de Columbia. Hoe die past in Italië weet ik niet. Bij de Columbia hoef je de luifel er niet aan te zetten, ok zou dat bij de Chamonix even controleren.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #32 Gepost op: februari 25, 2013, 09:54:01 am »

Verhaal van abbes komt erg overeen met ons. Ik heb ook geen mug binnen gezien in onze Kyte. Gaten in de slaapcabine kon ik ook niet vinden.... na de opmerking over de muggen te hebben gemaakt mocht ik er naar zoeken!

De prijsverhoging is behoorlijk! Als ik dit jaar de zelfde overweging als vorig jaar zou moeten maken dan zou het hem niet zijn geworden.

Kwa ruimte is de Kyte echt goed (ben zelf 1,97m). Wellicht zijn de grotere Cabanons een optie? Ik zou de Chamonix eens gaan bekijken. Bij de Mercury die wij hadden was de luifel vrij krap kwa hoogte.

Voor wat betreft snelheid: Ik kon de Mercury met voortent in 30 minuten opzetten (2 personen). Zeker met mijn lengte had je voordelen bij het opzetten van de Cabanon.
De Kyte is sneller, maar inclusief het neerleggen van beschermende folie voor het grondzeil scheelt het 15 tot 30 minuten. Je kunt je afvragen of dit heel erg is. Hangt ook erg af van de manier waarop je kampeert.
Bedenk in het verlengde hiervan wel na over het formaat... een Cabanon past niet op iedere plek. We liepen hier vrij vaak tegenaan bij reserveren....we hadden incl.de scheerlijnen  van de zonneluifel 11m nodig!

De Cabanon is wel modulair. Evt.met de luxe luifel heb je aardig wat mogelijkheden en sta je vlot voor een overnachting. 5 min ga je ook met de Kyte niet halen!
voor een overnachting is de vouwwagen idd niet sneller dan onze vorige trigano.
Het maakt bij de kyte niet uit of je overnacht ov 3 weken staat, het is bijna even veel werk.
In 15m staat deze wel over het algemeen.
Wat ik wel groot voordeel ook vind van de kyte is dat de bagage ruimte giga is.
Ik denk dat daar maar weinig concurrentie in is.
Wat is jou ervaring daarin GJT?
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

mars

  • Gast
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #33 Gepost op: februari 25, 2013, 07:14:19 pm »

Ik ben zelf 1,97 en ook 'aan het gewicht'.
Wij hebben hiervoor een HK Flyer gehad. Bij deze had ik zelf op een simpele en zeer stevige manier het bed verlengd.
Een 3 cm dikke houten plaat gemaakt op breedte van het bed. Lengte(= verlenging) kun je zelf maken zoals je dat uitkomt.
Deze ligt aan 2 kanten op het zitgedeelte van het zitje.
Tussen de 3cm dikke plaat en het zitje een stuk antislip aan beide zijden en, ik dacht, 2x het rugkussen gebruiken als matras voor de verlenging.
Wij sliepen altijd met het hoofd op de verlenging.
Enig nadeel is dat het muskietengaas niet meer dicht kan. Maar dat was voor ons nooit een probleem.
Je kunt je bed door deze simpele constructie precies op maat maken.
Misschien een ideetje?
gr,
Marcel
« Laatst bewerkt op: februari 25, 2013, 07:18:17 pm door mars »
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #34 Gepost op: februari 25, 2013, 08:24:20 pm »

Wat ik wel groot voordeel ook vind van de kyte is dat de bagage ruimte giga is.
Ik denk dat daar maar weinig concurrentie in is.
Wat is jou ervaring daarin GJT?

Ik had met de Cabanon in combinatie met de grote disselbak al weinig te klagen. Voordeel van de Kyte is de toegankelijkheid van je bagage en het feit dat je het niet te verplaatsen hoeft. Er is idd ook meer ruimte. We pakken alles een stuk 'luchtiger' in.

Ik ben zelf 1,97 en ook 'aan het gewicht'.
Wij hebben hiervoor een HK Flyer gehad. gr,
Marcel

Ik heb precies dezelfde lengte maar moest behoorlijk krom om onder de luifel (opgezet als voortent) van de Flyer te komen.
Gelogd

mars

  • Gast
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #35 Gepost op: februari 26, 2013, 03:00:56 pm »

Ik had met de Cabanon in combinatie met de grote disselbak al weinig te klagen. Voordeel van de Kyte is de toegankelijkheid van je bagage en het feit dat je het niet te verplaatsen hoeft. Er is idd ook meer ruimte. We pakken alles een stuk 'luchtiger' in.

Ik heb precies dezelfde lengte maar moest behoorlijk krom om onder de luifel (opgezet als voortent) van de Flyer te komen.

Joh, een kleinigheidje hou je altijd.... :#
Maar wel heerlijk laaaaang slapen. :J
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #36 Gepost op: februari 26, 2013, 03:59:09 pm »

Nu we het over de lengte hebben ik ben 1,94.
En bij de kyte kan je gewoon overal staan. Maar dat kon ik in de trigano odyssee ook.
Er zij zat klappers waar je vakantie een buk vakantie word.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #37 Gepost op: februari 26, 2013, 06:13:21 pm »

Een buk klapper zal het niet worden. Mijn vrouw weet dan dat zij alles uit de klapper mag halen en dat ik blijf zitten. Een bukkend bestaan is funest voor mijn rug dus dat gaan we niet doen. Nee, vooralsnog lijkt de Chamonix de best papieren te hebben, maar wij orienteren rustig verder. En wellicht weet mijn advocaat mijn werkgever zo'n oprotpremie te ontfrutselen dat het een Kyte kan worden  :>
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #38 Gepost op: februari 26, 2013, 09:08:07 pm »

Geen baan maar wel een Kyte. Ik zie hier een opertunity voor een Nomaden bestaan  :K
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #39 Gepost op: februari 28, 2013, 03:13:27 pm »

Vandaag met het gezin in de auto en op weg naar Aart Kok in Heemstede. Eigenlijk vooral voor de Livingstone met het grote bed.... Daar blijkt echter wel een ontwerpfoutje cq denkfoutje in te zitten.... De beduitbreiding zit precies daar waar er stahoogte is, dus ik kan wel liggen maar nergens meer staan in de klapper.

Grote verrassing was de Combi Camp Valley. Een bed van 220 x 160 en voldoende stahoogte in de voortent. Alleen in het deel met de vaste bodem kan ik net niet staan, maar moet mijn hoofd een beeje buigen en dat is niet echt een probleem. En wat is zo'n CCV ontzettend snel uitgeklapt... We zijn allebei stiekem een beetje verliefd.

Ik vind alleen niet zoveel info terug over de Valley, maar wel over de Country. Zijn er leden met hands om ervaring met de Valley?
Gelogd

MirandaPatrick

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Kyte XL
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #40 Gepost op: februari 28, 2013, 03:18:00 pm »

Een buk klapper zal het niet worden. Mijn vrouw weet dan dat zij alles uit de klapper mag halen en dat ik blijf zitten. Een bukkend bestaan is funest voor mijn rug dus dat gaan we niet doen. Nee, vooralsnog lijkt de Chamonix de best papieren te hebben, maar wij orienteren rustig verder. En wellicht weet mijn advocaat mijn werkgever zo'n oprotpremie te ontfrutselen dat het een Kyte kan worden  :>

Vraag me toch af waar de nummer 1 op jullie lijst is gebleven; de Campwerk family. Heb het filmpje bekeken en deze leek aan al jullie eisen te voldoen. Was voor ons zeker een optie geweest als we eerder van het bestaan hadden geweten.  :?
Ben heel benieuwd waarom deze van jullie shortlist is gevallen?
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #41 Gepost op: februari 28, 2013, 03:24:07 pm »

Vandaag met het gezin in de auto en op weg naar Aart Kok in Heemstede. Eigenlijk vooral voor de Livingstone met het grote bed.... Daar blijkt echter wel een ontwerpfoutje cq denkfoutje in te zitten.... De beduitbreiding zit precies daar waar er stahoogte is, dus ik kan wel liggen maar nergens meer staan in de klapper.

Grote verrassing was de Combi Camp Valley. Een bed van 220 x 160 en voldoende stahoogte in de voortent. Alleen in het deel met de vaste bodem kan ik net niet staan, maar moet mijn hoofd een beeje buigen en dat is niet echt een probleem. En wat is zo'n CCV ontzettend snel uitgeklapt... We zijn allebei stiekem een beetje verliefd.

Ik vind alleen niet zoveel info terug over de Valley, maar wel over de Country. Zijn er leden met hands om ervaring met de Valley?
Sta hoogte was bij mij ook het probleem van de Livingstone., verder hele mooie wagen.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Muilwijk

  • Gast
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #42 Gepost op: februari 28, 2013, 03:45:58 pm »

Valley en de Country zijn afgezien van het bed en wel of geen keuken exact dezelfde wagens.
Country heeft een verhoogd bed waar je bagage onder gaat, hierdoor is het iets kleiner. Mijn man is 1.94 en
kan prima slapen op een bed van maar 2.00 meter. Voor ons was de bagage onder het bed + keuken de belangrijkste
reden om voor de Country te kiezen.
Wagen zelf zijn wij erg tevreden over. Voortentdak/luifel laten we aangeritst zitten tijdens het klappen. Voor een overnachting staat
hij supersnel. Je moet alleen wennen aan het bukken voor de stang bij het naar binnen stappen van de wagentent.
Nog een groot voordeel voor ons: hij is modulair op te zetten.
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #43 Gepost op: februari 28, 2013, 04:43:54 pm »

De CampWerk family heeft als groot nadeel dat er geen echte slaapcabine is voor de kinderen (net zoals de 3dog) die ook goed muggenvrij is.  Ook merken wij dat wij het prettig vinden dat de instap in het bed eenvoudig en dus niet te hoog is. Die is 120cm hoog in de family. Ook de wijze waarop grondzeil en deuropening zijn opgelost zal voor erg veel ergernis gaan zorgen.

Verder is het lastig dat er geen Nederlandse dealer is, praat toch wat makkelijker. Met CampWerk eea besproken en wij hebben besloten om eerst te kijken wat er in de buurt te krijgen is. Qua prijs blijft het interessant want een Valley is ook niet de goedkoopste.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #44 Gepost op: februari 28, 2013, 04:44:32 pm »

Ik ben zelf 1.93 meter en slaap ook prima op het kleinere bed van de Country. Zoals Muilwijk al aangeeft zijn de Country en de Valley eigenlijk dezelfde wagens. De Country heeft grotere wielen dan de Valley. Hierdoor ontstond de noodzaak voor een wielkast, waardoor het bed verhoogd moest worden. Omdat de wagentent nu niet meer ?p het bed paste, is het bed kleiner gemaakt waardoor de wagentent (het frame) ?m het bed valt bij het inklappen. Heeft inderdaad wel tot gevolg dat vrijwel alle bagage onder het bed past. Om de één of andere reden staat op de site van CC voor zowel de Valley als de Country dezelfde bagageinhoud vermeldt. Dat klopt niet, onder het bed kent de Country dus aanmerkelijk meer ruimte.

En inderdaad: heerlijk modulair op te zetten! Wagentent plus luifel voor een overnachting, complete voortent bij slechter weer, of de boel zo aan te passen dat je voldoende schaduw hebt!

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal