Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Reus zoekt vouwwagen  (gelezen 28177 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #45 Gepost op: februari 28, 2013, 05:05:15 pm »

Inderdaad kunnen constateren dat de ruimte beperkter is. Wel kun je veel meenemen op het bed waardoor je uiteindelijk net zoveel mee krijgt. Het bed in de Country is 140 x 200 en dat is gewoon te klein voor mij. De Valley is precies goed. En met de gastencabine eraan is er voor ons dochtertje ook een perfecte oplossing die echt muggendicht is.

We zijn gewoon om alles in de kofferbak te proppen... Tent, stoelen, tafel etcetc. Dus ik verwacht dat er alleen kleding op het bed zal liggen want stoelen en tafel kunnen mooi op de klapper. Ook in de disselast kun je flink wat kwijt.

De modulaire opbouw spreekt ons inderdaad ook erg aan. Hadden we ook met onze tent en dat was erg handig. Ik zie op de foto da jullie ook de boogluifel hebben. Ziet er mooi uit, bevalt die een beetje?

Ook kunnen we de Valley krijgen zonder keuken. We twijfelen erg want koken deden we altijd buiten de tent. Daarnaast vinden we 2000 euro voor de keuken veel geld.
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #46 Gepost op: februari 28, 2013, 09:40:57 pm »

Als de Valley een alternatief is: Heb je al eens naar een Trigano Alpha gekeken? Daar zit een bed in van 212 x150 (langer dan in de folder staat) en is vrijwel gelijk aan de Combicamp Country. Het opzetsysteem is een schaamteloze kopie, maar je krijgt wel meer voor je geld. De bagageruimte is iets kleiner dan de Country, maar veel groter dan de Valley. Ook de disselbak is een flinke maat groter (en steviger).
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #47 Gepost op: februari 28, 2013, 09:49:10 pm »

Ik zie op de foto da jullie ook de boogluifel hebben. Ziet er mooi uit, bevalt die een beetje?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de boogluifel behoorlijk aan de dure kant vond. Wij hadden het geluk door omstandigheden alles in één keer te kunnen kopen. Achteraf heb ik er ook echt geen spijt van. Het geeft de wagen net even een andere 'smoel'. Het kost -in je eentje- een dikke tien minuten extra opzettijd. Voordeel bij mooi weer is dat je een behoorlijk stuk extra schaduw hebt, bij slecht weer staan schoenen en laarzen droog en heb je een droge instap in de voortent.

Het nadeel van bagage ?p het bed, zoals bij de Valley ipv de Country, telt eigenlijk alleen wanneer je regelmatig verkast. De gastencabine kun je, zeker bij de Valley, gewoon mee invouwen dus die hoef je niet steeds aan- of af te ritsen.

Voor de keuken geldt hetzelfde als voor de varioluifel. Wij koken ook vaak buiten op de Skottel maar toch is de keuken ideaal als bergplaats, voor het eitje bij het ontbijt, kopje soep onderweg, kopje koffie 's avonds en altijd een koud biertje op voorraad. Maar ik besef dat dat persoonlijke argumenten zijn, dat hangt van je eigen manier van kamperen af.

Succes met de keuze! 
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #48 Gepost op: februari 28, 2013, 10:10:26 pm »

Na dit draadje vanaf het begin al mee te lezen toch ook maar eens reageren.
 
Uiteraard promoot ik ook een CC, anders zou ik hem zelf ook niet hebben gekocht; maar als je tot aanschaf van een CCV zonder keuken over zou gaan is het handig als je er wel van overtuigd bent het ook zonder keuken te kunnen doen. Ik sluit me bij mijn voorganger aan dat het vooral een hele handige opbergruimte is waar je toevallig ook op kunt koken. Ook wij kokene voornl. buiten, voorheen op de scottelbraai, tegenwoordig op de Cobb; maar ik ben maar wat blij dat we er toch een 'keuken' achter hebben hangen, al moet ik ook bekennen dat ? 2.000,- voor dat blok wel heel wat geld is.
 
Zie ook mijn draadje..... http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=8309.0
« Laatst bewerkt op: maart 01, 2013, 12:03:34 am door nunogconway »
Gelogd

carmendeblock

  • Gast
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #49 Gepost op: maart 01, 2013, 04:37:49 pm »

Hallo,
Reeds een paar dagen volg ik dit item. Ikzelf (1m92) en mijn man (2m04) hebben exact dezelfde vraag. Reeds 9 jaar hebben we een JAMET ARIZONA met een zeer groot bed, heel veel stahoogte en ruimte, maar mits de kinderen niet meer meegaan is dit veel te groot geworden. Ook het opstellen ervan duurt veel te lang.
Omdat we in Belgie wonen (tegen de Franse grens) en er nergens dealers zijn, hebben we vorig jaar gaan passen naar Nederland. Alles van Aart Kok viel ontzettend tegen. Mss wel een goed groot bed, maar als lange mensen moet je je in bochten wringen om erbij te kunnen. Dus weinig ruimte en vooral de stahoogte viel ook tegen. Het was overal bukken. Via mail heb ik de zaakvoerder dit medegedeeld. Als je een groot bed promoot, denk er dan toch ook even op na erbij te kunnen...
De Combi camp vonden wij ook goed, maar eveneens de stahoogte viel wat tegen. Alhoewel dit niet primeert, maar als vrouw moet je toch ook eens binnen kunnen staan. Dus waren we ook niet 100% zeker en dus niet overgegaan tot de aankoop.
Wel waren we heel enthousiast over de 3dog. Best prijzig, maar het was toch volledig ons ding. Totdat we luifel zagen. Die is niet vastgeritst aan het dak, waarbij je maar op een hoogte komt van een goede 1m90. Heel jammer, want zo'n hoge VW met dan een ontzettende lage luifel.
DUs weeral niets voor ons...

Ondertussen verder blijven zoeken en dan heb ik online de campwerk gezien. De luifel is daar hoger en die lijkt ons nu helemaal op maat van ons beiden te zijn.

Weten jullie soms iemand die deze reeds aangeschaft heeft? Ik vind nergens reacties hiervan. Willen we hem eens gaan bekijken, dan moeten we 700 km rijden (heen en terug) hiervoor...

Of andere tips zijn ook steeds welkom. Een extra lang en groot bed en gemakkelijk op te zetten zijn "slechts" onze 2 voorwaarden.

Groetjes
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #50 Gepost op: maart 01, 2013, 05:22:48 pm »

@carmendeblock kijk eens naar de roadmaster Family S.. aangerits luifel, bedden van 2.10 x 1.40 mtr en groot genoeg om er in te staan...
Gelogd

villeke

  • Gast
Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #51 Gepost op: maart 01, 2013, 05:30:44 pm »

@carmendeblock kijk eens naar de roadmaster Family S.. aangerits luifel, bedden van 2.10 x 1.40 mtr en groot genoeg om er in te staan...

Alleen niet gemakkelijk op te zetten......
En ik weet waar ik over praat want wij hadden een RM. De rest is wel prima. Idd groot bed en prima stahoogte.
Ik denk dat het voor lange mensen van 2m+ sowieso lastig is om een passend model te vinden.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #52 Gepost op: maart 01, 2013, 05:41:20 pm »

Alleen niet gemakkelijk op te zetten......
En ik weet waar ik over praat want wij hadden een RM. De rest is wel prima. Idd groot bed en prima stahoogte.
Ik denk dat het voor lange mensen van 2m+ sowieso lastig is om een passend model te vinden.
Villeke, dan heb jij het vaak fout gedaan, want het is makkelijk opbouwen, zie mijn foto sessie...

En ik weet ook waar ik over praat....  :O
Gelogd

carmendeblock

  • Gast
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #53 Gepost op: maart 01, 2013, 06:00:40 pm »

Hallo,
Die Roadmaster Family is bijna precies dezelfde als onze Jamet Arizona, die we van de hand willen. Inderdaad heel goed betreffende bed en stahoogte, maar voor 2 personen is die veel te groot en teveel werk om op te zetten.

Tja, iets klein maar met een groot bed gaat meestal niet samen. En ook liever het slaapgedeelte in de trailer, want zoals we nu hebben dat het bed rust op 2 kleine stokken vind ik niet al te stevig. Grote mensen wegen nu ook eenmaal ietsje meer :)
Gelogd

villeke

  • Gast
Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #54 Gepost op: maart 01, 2013, 07:00:43 pm »

Villeke, dan heb jij het vaak fout gedaan, want het is makkelijk opbouwen, zie mijn foto sessie...

En ik weet ook waar ik over praat....  :O

Wellicht heb ik gemakkelijk verward met snel want makkelijk is het opzetten van een RM zeker maar niet snel. Van belang is om je doel te bepalen. Indien je snel wilt kunnen klappen omdat je meerdere campings wilt aandoen dan is naar mijn mening de RM daarvoor geen goede keus, maar dat geldt natuurlijk iedere klapper die op een vergelijkbare manier klapt.
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #55 Gepost op: maart 01, 2013, 07:02:35 pm »

Wij waren bij Holtkamper en daar stond de nieuwe Cocoon Aero... Bed van 218, snel op te zetten en niet te groot. Mooi ding zonder kinderen.

En voldoende stahoogte en de luifel van de Kyte.
« Laatst bewerkt op: maart 01, 2013, 07:07:18 pm door TallGuy212 »
Gelogd

jozefien

  • Gast
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #56 Gepost op: maart 01, 2013, 09:55:01 pm »

Toen wij vorig jaar onze Jamet kochten hebben we staan twijfelen tussen een Jamet Arizona en de Jamet rondo XL.
Het is toen de Jamet rondo XL geworden om dat die een 123- opzetsysteem heeft en omdat de sta hoogte binnen hoger is.
In de Arizona zit een binnentent (ziet er wel mooi afgewerkt uit) maar haalt wel de sta hoogte naar beneden.
Mijn man meet ook 2m+
Ik weet niet in welk gedeelt van Belgie jullie wonen?
De Jamets kun vinden bij De Wit in Schijndel en bij Campolife in Heinenoord.
Waarschijnlijk op nog wel meer plaatsen maar deze winkels liggen relatief dichter bij Belgie.
Veels succes
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #57 Gepost op: maart 02, 2013, 07:57:59 am »

Wij waren bij Holtkamper en daar stond de nieuwe Cocoon Aero... Bed van 218, snel op te zetten en niet te groot. Mooi ding zonder kinderen.

En voldoende stahoogte en de luifel van de Kyte.

Kan daar niet een kindertent aan die mee klapt? Volgens mij moet dat kunnen. Of vind je de binnenruimte te  beperkt?
Gelogd

carmendeblock

  • Gast
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #58 Gepost op: maart 02, 2013, 09:02:31 am »

Wij hangen inderdaad nooit de binnentent op in de voortent van onze Jamet Arizona omdat we dan veel meer stahoogte hebben. Maar al die luxe en details interesseren ons ook minder.
We wonen 180 km van Antwerpen (dicht bij De Panne, de zee), dus reeds een flink eind rijden. We blijven toch nog een oogje hebben op tenttrailers. Hebben vorig jaar de 3dog  bezocht bij Dewit vermoed ik.
Waar kunnen we terecht om, liefst niet ver van elkaar, de Relax tenttrailer en de campwerk te zien?

Gr
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #59 Gepost op: maart 02, 2013, 09:10:39 am »

Kan daar niet een kindertent aan die mee klapt? Volgens mij moet dat kunnen. Of vind je de binnenruimte te  beperkt?

Klopt, maar de binnenruimte is te beperkt. Ons campeermeubilair is natuurlijk ook het grootste verkrijggbare spul. Holtkamper sr is het daar mee eens.

Holtkamper werkt al jaren samen met de Klub Lange Mensen en hij vertelde ons dat er niet alleen een groter bed in zit, maar ook een steviger bed daar lange mensen ook zwaarder zijn. Ook is er voldioende stahoogte. Dit is iets waar andere fabrikanten lering uit kunnen trekken want er zijn steds meer lange mensen.
« Laatst bewerkt op: maart 02, 2013, 02:58:26 pm door TallGuy212 »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal