Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Reus zoekt vouwwagen  (gelezen 28180 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #60 Gepost op: maart 03, 2013, 09:57:23 am »


Gisteren maar weer op pad. Gekeken naar een gebruikte CombiCamp Country. Even passen of dat goed gaat en ook in de Country kan ik, ondanks het kleinere bed, prima slapen. Er is ruimte genoeg in de cabine. Maar een 2e hansje is nooit zo samengesteld als wij hem willen hebben. Dan komt er toch nog een flink bedrag bovenop en slaat de twijfel toe over nieuw of gebruikt...

Nou stond die CCC bij een Jamet dealert... Dus toch maar geluisterd naar de verkoper en mee naar de Jamet Dakota... En toen waren mijn vrouw en ik het niet meer eens.

Zij is nog steeds weg van de CCC of CCV, maar die zou dan de prijs moeten hebben van de Dakota als het aan mij ligt. Ik ben bang dat we die combinatie niet gaan vinden. Nu kun je afwerkingsniveau van de Jamet niet vergelijken met die van CC, maar om als eerste klapper te hebben en te kijken hoe je deze gaat gebruiken is wellicht geen verkeerde keuze. Meer geld uitgeven kan in de toekomst altijd nog roep ik dan.

Eerst maar eens uitzoeken hoe snel dat ding klapt en klaar is voor een overnachting.
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #61 Gepost op: maart 03, 2013, 10:27:06 am »

Qua leefruimte heb je inderdaad in de Dakota voldoende mogelijkheden als "langer-dan-gemiddeld-mens". Zelf vind ik het een ideale vouwwagen waarin vrijwel al onze eisen vertegenwoordigd zijn. Alleen hoop ik dat het bed lang genoeg voor je is, want volgens mij is dat maar 2.00 m lang. Wel weer lekker breed (1.65m), maar voor sommigen compenseert dat niet de lengte.



Bij de Jametic Panorama heb je wel weer 5cm langere bedden, maar dan ontbreekt wel de zitruimte in de bak als je 2 bedden wilt gebruiken. En wij vonden juist die zitruimte erg belangrijk (ook om je ongestoord om te kunnen kleden e.d.).
« Laatst bewerkt op: maart 03, 2013, 10:33:43 am door Ccindy »
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Qwaqa

  • Gast
Re: Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #62 Gepost op: maart 03, 2013, 10:40:38 am »

Nu kun je afwerkingsniveau van de Jamet niet vergelijken met die van CC, maar om als eerste klapper te hebben en te kijken hoe je deze gaat gebruiken is wellicht geen verkeerde keuze. Meer geld uitgeven kan in de toekomst altijd nog roep ik dan.
Ga dan voor een tweede hands waarvan de prijs lekker laag ligt. Kan je een jaar ervaren waar je echt tegen aanloopt. Natuurlijk kan je een nieuwe kopen, die dan verkopen en weer een andere nemen, maar of dat de meest effectieve besteding is van de geld...
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #63 Gepost op: maart 03, 2013, 12:02:08 pm »

@ccindy:  is die zitruimte juist weer niet erg krap voor iemand van meer dan 2.00 meter?
Mijn man is 1.94 en voor hem was die ruimte al erg klein (in een Louisiana (2008) weliswaar, maar volgens
mij komt dit redelijk overeen)
Om je om te kleden heb je juist meer ruimte in de Combicamp.
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #64 Gepost op: maart 03, 2013, 01:13:57 pm »

Daar wij veel door Duitsland rijden op weg naar Italie is een 100km toelating een eis. Ik vind 100 al langzaam, maar 80 ga ik, zeker door Duitsland, niet trekken. Oudere wagens ontberen vaker die mogelijkheid en dit realiseren vraagt om extra investering die zo'n oude klapper niet waard is. Tevens heb je dan vaak geen lattenbodem en wil ik zeker de matrassen vervangen. Al met al is een oud beestje dan ook geen erg goed investering. De goedkoopste oplossing is niet het doel, wel een betaalbare en dat is voor iedereeen verschillend.

Over het omkleden in de combiCamp vs de Dakota denk ik dat het verschil wel meevalt. De stahoogte is beter in de dakota, de vloeroppervlak groter in de CC tenzij hier het besje van onze dochter staat. Ik denk niet dat het erg veel gaat schelen. En het is zeker niet onze bedoeling om de bak uitgebreid te gebruiken om in te zitten. Het zal meer relaxed lezen op het bed zijn verwacht ik.
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #65 Gepost op: maart 03, 2013, 01:31:28 pm »

@ccindy:  is die zitruimte juist weer niet erg krap voor iemand van meer dan 2.00 meter?

Die zitruimte was in ons geval meer bedoeld om kinderen te laten spelen als het slecht weer is (spelletje doen, beetje tekenen, etc.), niet zozeer voor onszelf, want de voortent is ook best ruim.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #66 Gepost op: maart 03, 2013, 02:08:20 pm »

@Ccindy: hoe bevalt jullie het witte dak, zowel qua licht, vuilgevoeligheid en warmte. Wij vinden de 2012 mooier dan de 2013 versie. De 2013 versie heeft een donker dak en dat is weer gewoon van katoen.

En hoe snel staat het slaapgedeelte van de klapper?
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #67 Gepost op: maart 03, 2013, 02:28:15 pm »

@Ccindy: hoe bevalt jullie het witte dak, zowel qua licht, vuilgevoeligheid en warmte. Wij vinden de 2012 mooier dan de 2013 versie. De 2013 versie heeft een donker dak en dat is weer gewoon van katoen.

En hoe snel staat het slaapgedeelte van de klapper?

Ik kan het je over 3 weken vertellen.  ;)  We halen hem dan pas op bij de dealer en krijgen dan ook meteen de instructie (al heb ik die wel al een keer eerder gezien; ging behoorlijk snel). Na 1,5 jaar oriĆ«nteren is onze keuze  vorig jaar op de Dakota gevallen. Eind september naar de Wit geweest om te kijken voor een leuke deal (per 1 oktober ging de BTW omhoog) en zij hebben ons toen een leuk voorstel gedaan voor de 2012 versie. Eigenlijk hadden beide versies zo hun voor- en nadelen, maar het feit dat het donkere dak niet meer ge?mpregneerd was, vonden wij toch minder. En qua licht in de voortent lijkt het me ook best een verschil, al heeft de nieuwe versie dan wel weer een "dakraam". Al met al ging de voorkeur iets meer uit naar het 2012 model en toen we daarvoor ook nog een leuke prijs konden afspreken (? 6.600,- met alle opties die wij wilden) was de deal rond.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

carmendeblock

  • Gast
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #68 Gepost op: maart 03, 2013, 03:24:03 pm »

@tallguy212
Ons gewicht samen is ook iets  boven de 200 kg en wij hebben dus ook zo'n symmetrische VW waarbij dan beide bedden steunen op 2 poten. Hiervan willen wij afstappen omdat ik steeds bang ben dat die 2 pootjes ons gewicht niet kunnen dragen. Mijn man vindt dit flauwe kul en moet er dan van mij een extra versteviging onder doen...
Daarom wil ik ook overstappen naar het model zoals CC of de tentrailers die we graag zouden bezichtigen waarbij het bed in of op de kar ligt.
Mss om iets mee rekening te houden :J
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #69 Gepost op: maart 03, 2013, 04:10:43 pm »

@carmendeblock: er zitten standaard 3 pootjes onder is ons verteld en er kunnen 2 bij gezet worden. Het is een metalen frame, dus dat mag geen probleem zijn.

Verwacht hier geen problemen eerlijk gezegd.
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #70 Gepost op: maart 07, 2013, 05:10:34 pm »

De speurtocht is ten einde...

We hebben zo ongeveer alles gezien, gepast en gemeten. Er is gewikt en gewogen over opzetsnelheid versus ruimte. Uiteindelijk is het een compromis geworden. De CombiCamp had lang de beste kaarten, maar de stahoogte was eigenlijk net iets te beperkt in de voortent en gebruikt vonden we ze nogal aan de prijs.

Dus hebben we een nieuwe Jamet Dakota 2013 besteld. Geen extrem snelle klapper, maar voor een overnachting goed te doen. Mijn lengte is erg handig bij het klappen en de prijs is alleszinds redelijk. Wel worden er extra pootjes onder het bed geplaatst. Hoeft niet, maar is voor de gemoedsrust.

We zijn er allebei heel erg blij mee en ik kan niet wachten op begin mei, want dan wordt ie geleverd. Met pinksteren gaan we dan lekker naar de kust, heerlijk!
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #71 Gepost op: maart 07, 2013, 06:37:53 pm »

Gefeliciteerd met de aankoop! Gaan jullie hem eerst nog een keer opzetten voor Pinksteren, of wordt dat meteen de vuurdoop?
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

jozefien

  • Gast
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #72 Gepost op: maart 07, 2013, 07:16:33 pm »

Gefeliciteerd met jullie aankoop. Daar gaan jullie geen spijt van krijgen.
Wij zijn ook helemaal in onze nopjes met onze Jamet.
Jammer dat je nog een poosje moet wachten met klappen. (Het lijkt wel of deze winter een eeuw duurt.)
Gelogd

rvesan

  • Gast
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #73 Gepost op: maart 07, 2013, 07:20:44 pm »

Gefeliciteerd met je nieuwe vouwwagen. Het was leuk om je zoektocht te volgen en te horen wat de voor en nadelen van elke kar zijn voor iemand met een meer dan gemiddelde lengte. Dank voor het delen van deze ervaring.
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Reus zoekt vouwwagen
« Reactie #74 Gepost op: maart 07, 2013, 07:24:19 pm »

We hebben een grote tuin met een grasmat van 1500 m2. We zullen de klapper eerst in de tuin opzetten en dan als we hem netjes hebben afgespannen nat spuiten zodat het tentdoek kan zetten. En dan met pinksteren op pad... Als het weer een beetje wil meewerken tenminste.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal