Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Oriënteren voor tweedehands vouwwagen, welke??  (gelezen 6971 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Saartje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2007
Oriënteren voor tweedehands vouwwagen, welke??
« Gepost op: februari 24, 2013, 12:47:43 pm »

We zien door de bomen het bos niet meer... We hebben nu een (hele oude) Eurocamper van de Wit. Op zich nog prima, waterdicht enzo, maar echt was ons eerste uitprobeersel om te kijken of we kamperen met vouwwagen, caravan of juist ingerichte tent fijner vinden. Die zoektocht is ten einde, met name vanwege budget is de keuze definitief gevallen op een vouwwagen.

Maar nu... Op zoek naar een nieuwere!
Gezin met 2 kinderen. Een peuter van 2 jaar en een dame van net 8 (die absoluut niet in een aparte tent wil slapen!). Vanwege leeftijdsverschil is het fijn dat de dames een aparte slaapplaats hebben, waarvan 1 in een ondertent (dat durft ze wel).

Wensenpakket:
- 2 vaste 2-pers. slaapplekken, mogelijkheid voor ondertent met 2 slaapplekken.
- keuken los te koppelen (vanwege buiten koken)
- zithoekje tussen slaapruimte
- genoeg bagageruimte (kunnen nu Voortent, luifel, 2 stoelen, skottelbraai etc kwijt in wagen, bedden zijn al opgemaakt met dekbed)
- Voortent en luifel
- uitschuifstokken
- makkelijk op te zetten, liefst incl. Voortent! Niet omdat we trekken, maar afgelopen jaar in smoorheet zuid-Frankrijk 5 uur bezig geweest en toen was het nog niet ingericht! Stokken gloeiheet en wij steeds duizeliger (en chagrijnig). Dus grote wens dat t wat makkelijker wordt!
- aanvullende, maar niet noodzakelijke wens is dat het grondzeil in te ritsen is.

Budget: 2000-3500 euro

Bouwjaar: 2003-nu (iets ouder, maar mooie die aan wensen voldoet is ook goed)

We kijken nu naar o.a. Trigano odyssee.

Wie oh wie kan een paar bomen in dat dichte bos "omzagen" zodat we een 3-tal types naast elkaar kunnen zetten om te vergelijken welke t best bij ons past? Bedankt!





Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.269
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

villeke

  • Gast
Oriënteren voor tweedehands vouwwagen, welke??
« Reactie #2 Gepost op: februari 24, 2013, 12:56:40 pm »

Behalve het zithoekje tussen de slaapruimtes voldoet de trigano odyssee volledig aan jullie wensen. Alternatief is Olympe. En verder inderdaad de genoemde topics doorlezen. Succes!
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Oriënteren voor tweedehands vouwwagen, welke??
« Reactie #3 Gepost op: februari 24, 2013, 01:19:19 pm »

Nog meer leesvoer ( en onpartijdige informatie):
http://www.vouwwageninfo.nl
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

villeke

  • Gast
Oriënteren voor tweedehands vouwwagen, welke??
« Reactie #4 Gepost op: februari 24, 2013, 01:29:05 pm »

Zie ook
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=10913.msg138157#msg138157

Hierin staat oa een link naar de kampeer en caravankoopwijzer
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Oriënteren voor tweedehands vouwwagen, welke??
« Reactie #5 Gepost op: februari 24, 2013, 01:35:31 pm »

Hoe kies je jouw merk en type vouwwagen

In bovenstaand topic staat op een duidelijke manier omschreven hoe je kunt kiezen.

Gelogd

mbosdijk

  • Gast
Re: Oriënteren voor tweedehands vouwwagen, welke??
« Reactie #6 Gepost op: februari 24, 2013, 02:35:46 pm »

Wij zijn gisteren op de 2e hands afdeling bij Obelink wezen kijken. Het handige is dat daar ook de 2e hands vouwwagens opgesteld staan. We hebben uiteindelijk een Jamet Texas Super DeLuxe uit 2000 aangeschaft voor 1595 euro. Deze ziet er echt heel netjes uit. Er staat nog eenzelfde met bouwjaar 2003. Ziet er ook nog keurig uit op een paar kleine verstelplekjes in de voortent maar dit was volgens mij prima gedaan. Prijs hiervan is 1695,-. Daar heb je een fijne vouwwagen voor met 2 x 2 persoonsbedden, een redelijk smalle tussenruimte, 2 onderslaap plaatsen en een behoorlijke voortent en voorluifel. Succes met jullie speurtocht.
Michiel
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Oriënteren voor tweedehands vouwwagen, welke??
« Reactie #7 Gepost op: februari 24, 2013, 03:16:25 pm »

Wij hebben een Jamet Dakota Outdoor gekocht. Deze voldoet aan jullie eisen, alleen zijn ze tweedehands vaak snel weg, dus dan moet je net geluk hebben.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Palafima

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL
Re: Oriënteren voor tweedehands vouwwagen, welke??
« Reactie #8 Gepost op: februari 24, 2013, 05:27:53 pm »

Als je niet binnen wil zitten heb je de keuze al gemaakt lijkt mij! Odyssee voldoet compleet!
Gelogd

kweep

  • Gast
Re: Oriënteren voor tweedehands vouwwagen, welke??
« Reactie #9 Gepost op: februari 25, 2013, 01:12:36 pm »

Wij hebben pas onze Alpen Kreuzer ingeruild. Voldoet aardig aan jullie wensen, alleen geen uitschuifstokken. Wel veel ruimte...

De foto's zijn mooi geworden:
http://www.dewitschijndel.nl/parade-deluxe-vouwwagen
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Oriënteren voor tweedehands vouwwagen, welke??
« Reactie #10 Gepost op: februari 25, 2013, 02:17:43 pm »

De combinatie van zithoekje tussen de slaapplaatsen en snelle klapper waarbij je meteen ook de voortent uitklapt lijkt mij lastig, ik ken alleen de Trigano Olympe en de Holtkamper Flyer die dat hebben. De Holtkamper is prijzig en de Olympe ook (want pas een paar jaar op de markt). Een alternatief is wellicht een wat oudere odyssee  (voor 2003) of jametic; die hebben een vast bed en een zithoek die je kunt ombouwen tot vast bed. Voor een peuter is dat ideaal, je legt tussen de bankjes van de zithoek een matras en je hebt een heerlijke beschutte slaapplek. Overdag leg je die spullen op je eigen bed en hebben de kinderen daar een heerlijke speelruimte. Nadeel is wel dat je  zelf 'op de plank'  moet slapen; dat hebben wij met een froli-systeem opgelost. Voor alternatief als ondertent kun je ook nog naar een gastencabine kijken, een uitbouw aan de zijkant. Ook mis je dan het inritsbare zeil , dat is pas sinds een paar jaar leverbaar; dat hebben wij opgelost met een grondzeil met opblaasbare rand.

Gelogd

Saartje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2007
Re: Oriënteren voor tweedehands vouwwagen, welke??
« Reactie #11 Gepost op: februari 26, 2013, 10:23:12 pm »

En een cabanon stratos of mercury? Misschien iets boven budget, maar wauw!
Of zie ik iets over t hoofd?
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Oriënteren voor tweedehands vouwwagen, welke??
« Reactie #12 Gepost op: februari 26, 2013, 11:25:55 pm »

De combinatie van zithoekje tussen de slaapplaatsen en snelle klapper waarbij je meteen ook de voortent uitklapt lijkt mij lastig, ik ken alleen de Trigano Olympe en de Holtkamper Flyer die dat hebben. De Holtkamper is prijzig en de Olympe ook (want pas een paar jaar op de markt). Een alternatief is wellicht een wat oudere odyssee  (voor 2003) of jametic; die hebben een vast bed en een zithoek die je kunt ombouwen tot vast bed. Voor een peuter is dat ideaal, je legt tussen de bankjes van de zithoek een matras en je hebt een heerlijke beschutte slaapplek. Overdag leg je die spullen op je eigen bed en hebben de kinderen daar een heerlijke speelruimte. Nadeel is wel dat je  zelf 'op de plank'  moet slapen; dat hebben wij met een froli-systeem opgelost. Voor alternatief als ondertent kun je ook nog naar een gastencabine kijken, een uitbouw aan de zijkant. Ook mis je dan het inritsbare zeil , dat is pas sinds een paar jaar leverbaar; dat hebben wij opgelost met een grondzeil met opblaasbare rand.
En de Smitveld Beauvist, de heeft dat ook   :J
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Oriënteren voor tweedehands vouwwagen, welke??
« Reactie #13 Gepost op: februari 27, 2013, 05:44:24 pm »

En de Smitveld Beauvist, de heeft dat ook   :J

O ja? Smitveld is toch een beetje onbekend; hun wagens zijn ook echt anders dan andere vouwwagens. Ik betwijfel of ze makkelijk te vinden zijn voor dat budget maar ik vind ze erg mooi en zou als ik nu een wagen moest kopen zou ik daar zeker naar kijken. Weer een boompje erbij in het bos

Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Oriënteren voor tweedehands vouwwagen, welke??
« Reactie #14 Gepost op: februari 27, 2013, 06:53:21 pm »

O ja? Smitveld is toch een beetje onbekend; hun wagens zijn ook echt anders dan andere vouwwagens. Ik betwijfel of ze makkelijk te vinden zijn voor dat budget maar ik vind ze erg mooi en zou als ik nu een wagen moest kopen zou ik daar zeker naar kijken. Weer een boompje erbij in het bos
ja hoor, kijk maar  ;)



Edit: excuus, ik had het niet helemaal goed, de beauvist heeft geen zitje tussen de 2 slaapcabines.   :?
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal