Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Hulp bij keuze vouwwagen rondtrekkend koppel  (gelezen 10657 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Anke W

  • Gast
Re: Hulp bij keuze vouwwagen rondtrekkend koppel
« Reactie #15 Gepost op: maart 02, 2013, 08:43:19 pm »

Onze eerste trip zou een 6-weekse trektocht door Scandinavie zijn. En als alles loopt zoals gepland staan er nog zulke reizen op het programma  :# dus ja. Hij zou toch wel intensief gebruikt worden.
Vandaag zijn we een workshop gaan volgen waarbij we de alpha hebben kunnen opzetten en weer inklappen en dit heeft ons denk ik toch wel over de streep getrokken.
Nogmaals bedankt voor jullie advies, maar ik denk dat we eruit zijn  :#
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Hulp bij keuze vouwwagen rondtrekkend koppel
« Reactie #16 Gepost op: maart 02, 2013, 08:46:43 pm »

aha, bij Ridderbeks geweest...
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.267
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Hulp bij keuze vouwwagen rondtrekkend koppel
« Reactie #17 Gepost op: maart 02, 2013, 09:11:39 pm »

Die Alpha staat hoog op mijn lijstje als eens een andere wagen wil.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

villeke

  • Gast
Re: Hulp bij keuze vouwwagen rondtrekkend koppel
« Reactie #18 Gepost op: maart 02, 2013, 09:16:34 pm »

Onze eerste trip zou een 6-weekse trektocht door Scandinavie zijn. En als alles loopt zoals gepland staan er nog zulke reizen op het programma  :# dus ja. Hij zou toch wel intensief gebruikt worden.
Vandaag zijn we een workshop gaan volgen waarbij we de alpha hebben kunnen opzetten en weer inklappen en dit heeft ons denk ik toch wel over de streep getrokken.
Nogmaals bedankt voor jullie advies, maar ik denk dat we eruit zijn  :#

Nou gefeliciteerd dan  :# :#
Of is dat nog wat voorbarig? ;)
Gelogd

Anke W

  • Gast
Re: Hulp bij keuze vouwwagen rondtrekkend koppel
« Reactie #19 Gepost op: maart 03, 2013, 09:42:38 am »

Dat is nog wat voorbarig inderdaad  :) nog alles goed laten bezinken want het blijft een stevig prijskaartje natuurlijk en er kan de komende dagen nog altijd een leuke occasion verschijnen... We bekijken het nog even
Gelogd

jozefien

  • Gast
Re: Hulp bij keuze vouwwagen rondtrekkend koppel
« Reactie #20 Gepost op: maart 03, 2013, 01:40:23 pm »

Veel succes met de keuze.
Gelogd

Parker700

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
  • Merk Vouwwagen: Zambezi original 1998
Re: Hulp bij keuze vouwwagen rondtrekkend koppel
« Reactie #21 Gepost op: maart 03, 2013, 02:31:22 pm »

Niet makkelijk binnen het budget te vinden, maar wij vinden het een heerlijke vouwwagen: Zambezi original.
Erg snel klappen, muggendicht slapen en nat in te pakken.
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Hulp bij keuze vouwwagen rondtrekkend koppel
« Reactie #22 Gepost op: maart 03, 2013, 06:43:04 pm »

Ik hoop niemand voor de schemen te schoppen maar:

Als ik zo het filmpje en de foto's van de Alpha zie lijkt mij:

- de Alpha niet geschikt om aan Noorwegen aan de kust te staan..  ik zie erg weinig scheerlijnen.
- de opzet tijd veel langer is als je ook binnen wilt koken.
- Bij aflopende ondergrond mogelijk problemen met opzetten omdat je in je deksel loopt!  (dit komt nogal eens in Scandinavie voor)


Onze ervaring met meerdere jaren Noorwegen en 1x Schotse kusten met onze Aart Kok Kariba.
- Staat zeker zo snel overeind
- meeste tijd bezig met hameren van de rotspennen
- beduidend stormvaster (eigen ervaring boven windkracht 8 zowel in Noorwegen bijna op het strand als in Schotland op de Hebriden)
- Koken in je vaste tent


De prijzen ontlopen elkaar nauwelijks.
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.267
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Hulp bij keuze vouwwagen rondtrekkend koppel
« Reactie #23 Gepost op: maart 03, 2013, 09:21:15 pm »

Voor storm hoef je niet echt bang zijn.
Dit omdat de zijwanden aan de deksel zitten.
Ja je luifel maar dit is bij alle wagens zo.

Binnen koken kost meer tijd want je moet de zijwanden in ritsen.
Met een paar keggen hou je je deksel ook goed recht.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Qwaqa

  • Gast
Re: Hulp bij keuze vouwwagen rondtrekkend koppel
« Reactie #24 Gepost op: maart 03, 2013, 09:33:42 pm »

Wij stonden met onze Columbia met luifel, een enorme windvanger, precies verkeerd. Recht in de wind, en die was er veel en hard. Geen krimp gaf dat ding.

Het lijkt dus wel mee te vallen met stormgevoeligheid van vouwwagens.     
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Hulp bij keuze vouwwagen rondtrekkend koppel
« Reactie #25 Gepost op: maart 03, 2013, 10:01:39 pm »

Wagens als de CC en dus waarschijnlijk ook de Alpha zet je juist op z?nder scheerlijnen aan de wagentent: z'n kracht haalt de wagen uit uit mee kunnen bewegen met de wind/storm. Scheerlijnen beperken die beweging en werken derhalve averechts. Als je bij dergelijke wagens toch scheerlijnen wilt gebruiken, zet er dan altijd een elastiek tussen.
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Hulp bij keuze vouwwagen rondtrekkend koppel
« Reactie #26 Gepost op: maart 03, 2013, 10:09:13 pm »

Voor storm hoef je niet echt bang zijn.
Dit omdat de zijwanden aan de deksel zitten.
Ja je luifel maar dit is bij alle wagens zo.

Binnen koken kost meer tijd want je moet de zijwanden in ritsen.
Met een paar keggen hou je je deksel ook goed recht.
Maar die zijwanden worden niet als bij bijvoorbeeld een de Waard tent met meerdere scheerlijnen en haringen vastgezet...
Ik laat me graag overtuigen...  maar de echte stormvastheid was voor ons een must ivm kamperen bij Noorse Fjorden als ik de ravages zag bij niet stormvaste tenten en bij voortenten van caravans etc. waarbij zelfs stormbanden het begaven was ik erg blij met ons karibaatje.

Niet alleen het wij van WC eend adviseren gevoel...
Ik bekeek gewoon even heel en mischien wel te kritisch de Alpha.

Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Hulp bij keuze vouwwagen rondtrekkend koppel
« Reactie #27 Gepost op: maart 04, 2013, 05:59:40 am »

En toch is de opmerking van een vast deksel op een aflopende grond een goede. Ondanks keggen is het niet altijd makkelijk zo'n deksel goed te plaatsen. Heb het met onze Jametic al meerder malen meegemaakt in Hongarije en Tsjechie. Stond soms erg beroerd en die heeft niet eens een vast deksel. Je bent gewoon veel beperkter in het kiezen van een plaats.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Cdr

  • Gast
Re: Hulp bij keuze vouwwagen rondtrekkend koppel
« Reactie #28 Gepost op: maart 04, 2013, 09:08:38 am »

Wij hebben een paar jaar met de holtk. Flyer gekampeerd, deze was wel stormvast. ( Door engeland en schotland getrokken) Maar het waterpas zetten en het klappen van het vaste deksel op een vlakke ondergrond kostte veel tijd. Zeker bij ongelijk terrein. Daarom kijken wij nu weer meer naar een soft top/kuipzeil of naar systemen met pootjes, die- dat denken wij- wat minder last hebben van ongelijke terreinen. We gaan er van uit dat fabrikanten de stormvastheid hebben getest, je zet tenslotte geen vouwwagen op in een showroom als je gaat kamperen. Is er al eens een test gedaan naar stormvastheid van verschillende vouwwagens? En dan bedoel ik een vergelijkende test, niet een verkoop test.

Nou ligt het deksel van de flyer wel een stuk dichter bij de grond dan het deksel van de combi camp. Die heeft het imperial op de grond. Met cc heb ik geen ervaring. Maar het lijkt me dat je daarvan het deksel wat eenvoudiger corrigeert als er speling zit door de ondergrond.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Hulp bij keuze vouwwagen rondtrekkend koppel
« Reactie #29 Gepost op: maart 04, 2013, 09:24:46 am »

Nou ligt het deksel van de flyer wel een stuk dichter bij de grond dan het deksel van de combi camp. Die heeft het imperial op de grond. Met cc heb ik geen ervaring. Maar het lijkt me dat je daarvan het deksel wat eenvoudiger corrigeert als er speling zit door de ondergrond.

Klopt, over het algemeen is dit goed te doen. Het is ook maar waar je voor kiest: horizontaal of parallel met de ondergrond. Hier zijn al hele discussies over gevoerd, ieder heeft z'n eigen voorkeur. Mocht je het deksel van de CC willen ondersteunen dan volstaan 2 keggen op de hoeken. Zelf heb ik het nog niet mee gemaakt dat een plek voor mij 'te schuin' was, er is meestal wel iets creatiefs op te vinden. Terwijl wij toch best veel op kleinere, 'simpele' campings komen in o.a. Frankrijk waar ze van egaliseren nog nooit gehoord hebben  ;)

Wat het aantal scheerlijnen aan de zijwanden/voortent betreft: een CC heeft wel degelijk een behoorlijk aantal afspanpunten aan de voortent, een Alpha zal die dan ook wel hebben? Alleen de wagentent zet je op zonder haringen/scheerlijnen. CC is natuurlijk (van oorsprong) Deens, ik ga er gemakshalve van uit dat die wagens geschikt zijn voor het Noordelijke klimaat?
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal