Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: hulp gevraagd bij keuze vw... 2 heel verschillende belangen.  (gelezen 4392 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PaulV

  • Gast
hulp gevraagd bij keuze vw... 2 heel verschillende belangen.
« Gepost op: maart 20, 2013, 08:17:56 pm »

Dag mede forummers,
Ik en mijn pa hopen dat jullie ons wat tips kunnen geven.

Situatie is als volgt:

Pa wil graag een vouwwagen kopen waar hij zelf zijn droomreis mee kan doen in zijn eentje, en waarnaast een gezin met 2 jonge kinderen plus hond ook op vakantie kan!

Pa viel/valt op de jametic, welke erg mooi is, maar ook erg klein voor een gezin met een zoontje van 3, een dochter van 6, en een stuiterbal hond.
Als noobs mbt vouwwagens dachten wij dat een luifel welke je volledig kan afsluiten, en dus je leefruimte mee vergroot een standaard was! Afijn we zijn er inmiddels achter dat dit helaas niet zo is, en weten nu niet meer welke VW voor ons de ideale gaat zijn.

Pa moet alleen op vakantie kunnen, en bv slaapgedeelte, plus luifel kunnen opzetten in z'n uppie, en ik plus broertje met een gezin moeten er ook mee weg kunnen zonder dat als het slecht weer is we te kort ruimte hebben met een gezin.

Aub help!

Budget is 2500,- dus zoeken tweedehands...

Bij meer info nodig roept u maar!
Gelogd

Marinajl

  • Gast
Re: hulp gevraagd bij keuze vw... 2 heel verschillende belangen.
« Reactie #1 Gepost op: maart 20, 2013, 09:44:21 pm »

Wel een heel groot verschil in gebruik hoor. Eigenlijk ben je op zoek naar 2 verschillende soorten vouwwagens.
Maar: Zo klein is de Jametic toch niet?
Heeft 4 slaapplaatsen en een behoorlijke voortent. wil je warm of koud kamperen? dwz ga je naar het mooie weer toe of niet? dat maakt een groot verschil in het gebruik van een voortent.
Misschien is de Jametic Rondo iets: een nog grotere voortent. Ik heb geen idee of die al tweedehands voorradig zijn.
Gelogd

KlaasV

  • Gast
Re: hulp gevraagd bij keuze vw... 2 heel verschillende belangen.
« Reactie #2 Gepost op: maart 20, 2013, 09:52:21 pm »

Ja het is idd nogal een mega verschil deze belangen!
De Jametic zie ik persoonlijk als een erg mooie vw, maar met de huidige leeftijd van de kids en de stuiterbal hond echt erg krap.

We gaan mbt weer uit van nederland, en of omringende landen.

Deze reaktie heb ik net gegeven op het voorstelrondje. Misschien net wat aanvullende info:

We hebben ons best gedaan de site door te spitten. Probleem is onder andere dat we niet weten of bv de Jamet Arizona zonder voortent alleen is op te zetten. We hebben gezien dat bij latere modellen de luifel ook als voortent bruikbaar is, en de voorwand is in te ritsen in de luifel...(met het idee dat de luifel kleiner en lichter is dan de voortent) Vanaf welke jaartallen dit kan, geen idee!  
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: hulp gevraagd bij keuze vw... 2 heel verschillende belangen.
« Reactie #3 Gepost op: maart 21, 2013, 08:29:46 am »

8 jaar met de Jametic gekampeerd. Met 2 volwassenen en 2 kinderen. Toen we begonnen waren de kids 4 en 6 jaar en sliepen in de wagen. Later, toen ze ouder werden, sliepen ze in een eigen tentje. Ook bij slecht weer nooit te weinig ruimte gehad. Soms haalden we het bed links weg en zette we daar de tafel neer voor extra ruimte. Was volgens mij niet eens echt nodig. Als je een ondertent neemt kan je daar ook nog heel wat in kwijt zodat bepaalde spullen niet in je voortent hoeven te staan. Wij hebben wel geen hond maar volgens mij heb je zat ruimte. Ik zal wel de adventure luifel kiezen. Een hond kan immers ook prima onder een luifel liggen, toch? En anders in de voortent in een bench als hij/zij teveel "stuitert". Ik zou zeker niet gaan voor een vouwwagen waar de voortent los opgebouwd moet worden. Meestal is dit erg lastig in je uppie. Of je moet ervan uitgaan dat je altijd wel hulp kunt krijgen. In ieder geval succes met de zoektocht.
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: hulp gevraagd bij keuze vw... 2 heel verschillende belangen.
« Reactie #4 Gepost op: maart 21, 2013, 10:04:48 am »

Ik heb dezelfde ervaring met de Odyssee. maar dan met zelfs drie kinderen in de Wagentent.
We hadden voor de jongste toen wel een zijtentje aangeritst.

Ik weet wel dat deze in mijn eentje lastig op te zetten was. (En ik was toen nog eind dertig en niet rond de zestig (?) zoals jouw vader!)
Als ik het goed begrijp gaat je vader in het voor- of najaar en je broer en jij in de zomer, dus is het de vraag of de campings in Italië dan al zo gevuld zullen zijn dat hulp voorhanden is.

Je zou eens kunnen kijken naar een Camplet, die is als ik het goed heb in je eentje goed op te zetten en  heeft 4 slaapplaatsen.
« Laatst bewerkt op: maart 21, 2013, 10:50:23 am door WimS »
Gelogd

Hobbes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
Re: hulp gevraagd bij keuze vw... 2 heel verschillende belangen.
« Reactie #5 Gepost op: maart 21, 2013, 10:19:17 am »

Ik raad de Jamet Rondo af, voor het openklappen van de tent moet je echt met zijn tweeën zijn. Dit lukt je niet in je eentje.
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re: hulp gevraagd bij keuze vw... 2 heel verschillende belangen.
« Reactie #6 Gepost op: maart 21, 2013, 11:18:05 am »

Inderdaad 2 verschillende belangen. Op zich is de Jametic naar mijn idee groot genoeg voor 2 volwassenen, 2 kids en een hond. Maar ik heb toch mijn twijfels of deze door 1 persoon op te zetten en in te klappen is. Als de droomvakantie van pa ook nog bestaat uit het rondtrekken en dus veel uit- en inklappen. Om er achter te komen of dit gaat lukken moet je dit toch proberen door een wagen die je op het oog hebt ook door pa alleen uit en in te laten klappen en dan ook nog op de juiste plek neer te zetten. Want vaak moet je op een kampeerplek toch nog met eigen kracht de wagen het laatste stukje op de plek zetten.
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: hulp gevraagd bij keuze vw... 2 heel verschillende belangen.
« Reactie #7 Gepost op: maart 21, 2013, 12:02:24 pm »

Het al dan niet in zijn eentje kunnen in- en uitklappen door je vader lijkt me geen doorslaggevend argument. Er is altijd wel iemand te vinden die het beslissende zetje wil geven om die kar op zijn plek te krijgen en in- of uit te klappen.

Een biertje doet in dat opzicht wonderen, daarnaast schijnen er ook lichte movers te zijn....

Daarnaast lijken je kinderen jong, maar voor je het weet willen ze in hun eigen tentje slapen, ook dat heeft weer gevolgen voor je wensenpakket.
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: hulp gevraagd bij keuze vw... 2 heel verschillende belangen.
« Reactie #8 Gepost op: maart 21, 2013, 12:37:22 pm »

Als de droomvakantie van je vader is om veel rond te trekken, en hij is alleen kan ik de Eriba caravan aanbevelen. Ja, geen vouwwagen, maar zo'n kleine caravan is zeer geschikt voor dát doel.

Komt niet overeen met de andere wensen, of wellicht budget.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: hulp gevraagd bij keuze vw... 2 heel verschillende belangen.
« Reactie #9 Gepost op: maart 21, 2013, 01:01:47 pm »

Is de keus beperkt tot een Jametic? Er zijn verschillende andere merken die denk ik dichter bij jullie wensen uitkomen. (Zei een vader van 2 kinderen die regelmatig in z'n eentje met de vouwwagen er op uit trekt  ;) )
Gelogd

primera

  • Gast
Re: hulp gevraagd bij keuze vw... 2 heel verschillende belangen.
« Reactie #10 Gepost op: maart 21, 2013, 06:55:08 pm »

Waarom geen alpen kreuzer allure.
Makelijk alleen op te zetten en groot genoeg als je weggaat met kinderen.

Wel een oude type.

Ik zet deze meestal alleen op en gaat prima.
Gelogd

Theun1957

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango game drive
Re: hulp gevraagd bij keuze vw... 2 heel verschillende belangen.
« Reactie #11 Gepost op: maart 22, 2013, 07:39:29 am »


Kijk hier eens naar, iets over budget maar dekt de vlag aardig denk ik.
http://kamperen.tweedehands.net/vouwwagens/camplet-royal-2003.html
Gelogd

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re: hulp gevraagd bij keuze vw... 2 heel verschillende belangen.
« Reactie #12 Gepost op: maart 22, 2013, 12:16:11 pm »

Ik weet niet hoelang jullie met de vw wilen doen maar met zo'n grote verschillen kwa gebruik waarom dan geen 2 wagens?

Bijv 1 Roadmaster/apelkruizer/scout oid.
      2 Paradiso/camplet/combicamp.

Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

muis

  • Gast
Re: hulp gevraagd bij keuze vw... 2 heel verschillende belangen.
« Reactie #13 Gepost op: maart 22, 2013, 12:59:42 pm »

in dit topic vind je veel info en tips :J

en HIER div vergelijkingen en keuzetips :J
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: hulp gevraagd bij keuze vw... 2 heel verschillende belangen.
« Reactie #14 Gepost op: maart 24, 2013, 05:53:38 am »

Ik heb een holtkamper flyer, alleen op te zetten en genoeg ruimte. Enige nadeel is dat de keuken er elke keer af moet met opzetten, dus als je dagelijks in- en uitklapt is dat niet handig, maar je zult ergens concessies moeten doen...

Verstuurd van mijn HTC Vision met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal