Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: we zoeken een vouwwagen voor groot gezin  (gelezen 5415 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

verdo

  • Gast
we zoeken een vouwwagen voor groot gezin
« Gepost op: april 04, 2013, 12:46:33 pm »

Hallo, wij zijn een gezin met 5 kinderen van 0 tot 9 jaar. We willen graag een gebruikte vouwwagen kopen. Ons budget is rond de 1000 euro. We kijken steeds naar een roadmaster. We hebben gehoord dat dit goede wagens zijn. Maar met ons budget kom je snel uit op een wagen van 12-15 jaar oud. Is dit een probleem, of gaan ze echt 30 jaar mee? Mits goed onderhouden dan. En wat is nu eigenlijk het voordeel/nadeel van een afdekzeil of harde kap? Hopelijk kan iemand ons hier iets meer over vertellen.
Vr.gr.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: we zoeken een vouwwagen voor groot gezin
« Reactie #1 Gepost op: april 04, 2013, 01:18:09 pm »

Over de kwaliteiten van Roadmaster zullen de eigenaars van die wagens gaan opscheppen  ::)

Roadmasters zijn prima wagens, ik denk dat men het daar over eens is.

Vast deksel lijkt wat minder inbraakgevoelig, maar heeft met een groot gezin een nadeel: het deksel 'hangt' bij een dubbelklapper als het ware onder een bed, waardoor de ruimte voor een ondertent wat kleiner wordt. Die ruimte houdt toch al niet heel erg over.

Daarnaast heeft een los zeil als voordeel dat het flexibel is: een beetje trekken en het past weer, ook als het te vol is onder het zeil, of de boel wat minder netjes is opgevouwen. Nadeel: men kan er vrij gemakkelijk onder komen zodat je er niet al te waardevolle spullen onder moet stoppen. (bij ons gewoon goede stoelen en grondzeil).

Over het lang meegaan: Het frame is een kwestie van goed gebruiken. Echter, doek slijt onder invloed van licht. Daarom altijd alles goed bekijken en laten uitklappen. Goed letten op klemmende dingen of 'handigheidjes' dan kan duiden op een risico en/of gebrek. Verder natuurlijk dit forum checken, met name de onderwerpen over het kiezen en kopen van tweedehands vouwwagens.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: we zoeken een vouwwagen voor groot gezin
« Reactie #2 Gepost op: april 04, 2013, 01:21:33 pm »

Hoi Verdo :zw

Welkom!

Volgens mij moet je een vouwwagen van die leeftijd altijd individueel beoordelen., ook (zelfs) als het een roadmaster is. maar daar moeten zeker wagens tussen zitten waar je nog lang plezier van kunt hebben.

Wat betreft de harde of zacht kap: op een harde kap kun je bij een groot gezin spullen bovenop kwijt. Een vouwbare dakkoffer bijvoorbeeld. Maar er zullen zeker voorwaarden aan het gewicht gesteld worden. Bij een zacht top is het zo dat je die spullen er onder kwijt kunt. Je zou dan nog evt. kunnen kiezen voor een aangepast dekzijl of een afneembare imperiaal.  Ik zou gevoelsmatig in zo'n geval sneller voor een hard deksel kiezen.

Gelogd
Adventure Awaits

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Gelogd
live life outdoors

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: we zoeken een vouwwagen voor groot gezin
« Reactie #5 Gepost op: april 04, 2013, 02:50:02 pm »

Die laatste is zelfs ingericht voor 8 personen! 2x 4pers servies etc.

Gelogd
Adventure Awaits

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re: we zoeken een vouwwagen voor groot gezin
« Reactie #6 Gepost op: april 04, 2013, 02:53:41 pm »

Het grote voordeel vind ik is dat bij een Roadmaster de fietsen dragers/dakkoffer kan blijven zitten.
Dit gaat wel ten kosten van een slaapplaats.

Onze eerste VW was een scout routier van 30 of 40 jaar oud.
Die hebben we overgenomen voor 200 euro.
Daar hebben we nog 3 jaar mee gekampeerd.
Het laatse jaar hadden we wel lekkage en dat we met een stijkdoekje opgelost.
Het imperrial eraf halen vond ik altijd een vervelend en tijd rovende klus.

Dus JA je kan voor weinig geld nog best goede maar oude vw kopen.
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

Miss BBQ

  • Gast
Re: we zoeken een vouwwagen voor groot gezin
« Reactie #7 Gepost op: april 04, 2013, 02:55:05 pm »

Zie dat een of meer kids al ouder als 7 jaar zijn.
Misschien is het een optie om voor hen een bijzettentje aan te schaffen.
Vaak willen ze rond deze leeftijd een "eigen" verblijf. Die van ons slaapt sinds hij bijna 8 was in een eigen tentje (2-persoons) en vind het geweldig.

Dit verruimt mss. de mogelijkheden voor welke vouwwagen te kiezen.
Het "probleem" van het lagere ondertentje onder de dekselzijde van een Roadmaster is hiermee helemaal opgelost. En je kunt de ruimte onder de deksel dan evt. gebruiken om houdbare, maar niet persé gekoelde opslag nodig hebbende, zaken opbergen. Ook kun je hier evt. een leeggeruimde dakkoffer wegleggen, zodat deze niet gedurende de gehele vakantie op de auto hoeft.

Succes met speuren en kiezen, want er is genoeg aanbod.
Gelogd

Lutgerink

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 230
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Parade 2000
  • PARADEpaartje
    • Vouwwagenclub
Re: we zoeken een vouwwagen voor groot gezin
« Reactie #8 Gepost op: april 04, 2013, 03:16:02 pm »

Ik zou voor (zeker om te proberen) voor deze gaan:
http://www.speurders.nl/overzicht/caravans-en-kamperen/vouwwagens/alpenkreuzer-126518163.html

Alpen Kreuzer Parade, wij hebben er al jaren plezier van!
Stevige en zeer ruime vouwwagen geschikt tot 10 personen met de slaapcabines meegerekend.
De harde deksel is meteen een 2 persoonsbed, en ik weet niet hoe het bij andere vouwwagens zit, maar er is meer dan genoeg ruimte over in de slaapcabine onder de deksel.
Verder is het wellicht persoonlijk, maar ik vind een harde deksel handiger.
Beide hebben we gehad (zeil en hard deksel) maar op de harde deksel (ook dankzij de imperiaal welke daarop zit) is de boel beter vast te zetten.
Gelogd
Op vakantie in DE Parade :-)

verdo

  • Gast
Re: we zoeken een vouwwagen voor groot gezin
« Reactie #9 Gepost op: april 04, 2013, 10:05:20 pm »

Bedankt allemaal voor de vlotte reacties.
Over een harde deksel of niet, daar zijn we nog niet uit. Wel gaan we waarschijnlijk voor de Roadmaster omdat die bedden 2,10 meter zijn. Mijn man is 1,96 m en dan kun je die extra cm volgens mij wel gebruiken. Ik heb bij sommige Jamet Arizona vw's ook de maat 2,10 m. gezien, maar bij de meesten staat gewoon 2 meter. Zijn dit bepaalde modellen waarvan de bedden groter zijn?
We zijn hard aan het speuren, dat is ook leuk werk. Het wordt dus waarschijnlijk een Roadmaster, nu maar kijken wie de meest complete aanbiedt..
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: we zoeken een vouwwagen voor groot gezin
« Reactie #10 Gepost op: april 04, 2013, 10:12:17 pm »

Wij zijn begonnen met een Trigano Oceane 3.15, onder de ?1000. De wagen was 13 jaar oud. Tsja, je hebt dan een oudere wagen waar wat mee kan zijn. Bij ons waren de stokken soms wat krom waardoor het opzetten niet zo eenvoudig was, en we kregen het kleine luifeltje niet strak meer omdat er iets niet met de stokken klopte. Ook denk ik achteraf dat de oplooprem ook niet goed was.

Gelukkig was alles wel waterdicht wat wij dat jaar uitvoerig hebben kunnen testen.

Toen wij eenmaal zeker wisten dat we het vouwwagenkamperen wat vonden zijn wij toch op zoek gegaan naar een nieuwe. Toch meer 'eigen', en niet van die kleine probleempjes die je nou eenmaal tegen kan komen bij een oudere wagen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal