Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Nieuw uiterlijk wagenbak  (gelezen 6621 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

peertjes

  • Gast
Nieuw uiterlijk wagenbak
« Gepost op: mei 15, 2013, 03:58:25 pm »

In april, tussen de buien door en vlak voor vertrek met de meivakantie heb ik enige aanpassingen aan onze Conway gedaan, meer uiterlijk dan dat het voor de levensduur noodzakelijk is (natuurlijk). En de meeste onderhoudsdingen zijn vaak niet in een beeld te vangen of interessant om te melden.

Een ander kleurtje is puur optisch, en de wagen een eigen smoel geven is ook leuk om te doen!
De disselbak mocht niet meer koelkastwit blijven en is nu donkerblauw met een antraciet kleur deksel. De wagenbak moest iets hoger gaan lijken en aan achterzijde ook minder hoekig. Een gestyleerde C (of CC) aan de achterzijde heeft het om verschillende redenen niet gehaald.
Na foto's bewerken en Paint inkleuren kwam ik op dit resultaat (foto's). De bak is niet helemaal donker om een gedrongen geheel te voorkomen en om niet op een doorsnee trailer met dekzeil te gaan lijken. Met het originele wit herken je de Conway nog steeds. En de bies doet de bak uiterlijk hoger (op de wielen) lijken. Door ook delen onder het chassis mat zwart te spuiten vallen ook deze minder op.
De wagen- en disselbak zijn van staalplaat standaard voorzien van een kunststof coating. Na goed ontvetten is de lak direct met schuimrollers (en zonder schuren) opgebracht. Als proef heeft de gehele disselbak nog een universele grondverflaag gekregen (Multi, ook voor kunststof) maar voor hechting en dekking hoefde dit niet. De rest is direct met lak afgewerkt.
Gebruikt: Antiek Blauw glanslak, Multi Grondverf en zwarte en antraciet spuitlak (o.a. Action/Karwei).

Een transparante mat spuitlaklaag had als beschermende finish op het blauw van de disselbak moeten werken maar het tegengestelde ontstond: een kwetsbare laatste laag, gevoelig voor vegen etc. De disselbak is daarna alsnog met glansblauw afgewerkt en gelijk aan de rest van de wagenbak.
'niks meer aan doen' 

Gelogd

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Re: Nieuw uiterlijk wagenbak
« Reactie #1 Gepost op: mei 15, 2013, 03:59:38 pm »

Mooi!!!
Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Nieuw uiterlijk wagenbak
« Reactie #2 Gepost op: mei 15, 2013, 06:55:09 pm »

leuk..
wat je met een beetje make-up kan doen.

ziet er gelijk jonger uit.

Gelogd

ko

  • Gast
Re: Nieuw uiterlijk wagenbak
« Reactie #3 Gepost op: mei 15, 2013, 07:08:01 pm »

Ziet er inderdaad zeer goed uit

Gr ko
 
Gelogd

woertje73

  • Gast
Re: Nieuw uiterlijk wagenbak
« Reactie #4 Gepost op: mei 15, 2013, 08:05:29 pm »

Netjes geworden zo hoor.
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Nieuw uiterlijk wagenbak
« Reactie #5 Gepost op: mei 15, 2013, 08:28:52 pm »

Zeer leuke make-over!!
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Nieuw uiterlijk wagenbak
« Reactie #6 Gepost op: mei 15, 2013, 09:26:57 pm »

Fiets liggend vervoeren heb ik ook wel eens naar gekeken.
Nu niet meer nodig ivm vervoer op de dissel.
Maar bij de trigano had ik ook zo'n beugel en vond het altijd best hoog (geen caravan gewend he) als de fietsen daar boven op stonden.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Mieke

  • Gast
Re: Nieuw uiterlijk wagenbak
« Reactie #7 Gepost op: mei 15, 2013, 09:44:34 pm »

Mooi, ziet er plots een andere vouwwagen uit. Kan meedoen aan het spelletje zoek de zeven verschillen  ;)
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Nieuw uiterlijk wagenbak
« Reactie #8 Gepost op: mei 16, 2013, 12:23:34 am »

Leuk, meteen een vraagje over de disselbak. Is die van hout? Wij hebben er 1 die er hetzelfde uitziet maar wij dachten dat het zelfbouw was.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Nieuw uiterlijk wagenbak
« Reactie #9 Gepost op: mei 16, 2013, 10:05:54 am »

Dat is een mooie face-lift en geeft de wagen inderdaad een verjong uiterlijk. Knap gedaan!
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

berkevelda

  • Gast
Re: Nieuw uiterlijk wagenbak
« Reactie #10 Gepost op: mei 16, 2013, 11:06:28 am »

Dat is inderdaad erg leuk/mooi om te zien.

Nog een vraagje: Waarom hebben jullie een touwtje om het neuswiel  :?
Gelogd

Lutgerink

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 230
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Parade 2000
  • PARADEpaartje
    • Vouwwagenclub
Re: Nieuw uiterlijk wagenbak
« Reactie #11 Gepost op: mei 16, 2013, 11:58:50 am »

Mooi hoor!, Het volgende is uiteraard geen kritiek maar puur persoonlijke smaak, ik zou de velgen nog eens mooi kaal maken met een staalborstel op de haakse slijper en de zilver spuiten, je zult zien hoe mooi dat staat!
Maar nogmaals, dat is een persoonlijke keuze natuurlijk.
Gelogd
Op vakantie in DE Parade :-)

peertjes

  • Gast
Re: Nieuw uiterlijk wagenbak
« Reactie #12 Gepost op: mei 16, 2013, 02:22:32 pm »

Leuk zulke aardige reacties, op iets simpels als opleuken van een oudere wagen  O0

Oorspronkelijk wilde ik helemaal van het wit op de bak af, vanwege zichtbaar vuil en vooral om nog meer een eigen gezicht te geven. Voorlopig blijft het hierbij en ook mijn idee van zilvergrijze velgen en bak is uitgesteld (kamperen krijgt voorrang).
Naast conway en eerdere cabanons hebben o.a. ook smitveld, gerjak, jamet/trigano witte bakken i.c.m. dekzeil. Misschien wat gedateerd maar als je lang genoeg wacht ook weer niet..

@berkevelda: tijdens de rit voorkomt dit standaard elastiek aan haak het zwaaien van het wieltje, maar vooral is dit tegen het eventuele zakken (van wiel) tijdens de rit. En stel dat de vw van de trekhaak losraakt staat het wiel in de rijrichting..

@muis: deze disselbak is origineel en van geplastificeerd staalplaat gelijk aan de wagenbak, zoals die van jullie (praktisch en sterk)

@spikehome: de fiets ligt ditmaal en voorkomt inderdaad windvang. Ik kan dit doen omdat er niet meer fietsen meegingen. Opbinden is vergeleken met de standaard dragers iets meer werk, als je beschadigingen wilt voorkomen.

tip voor bezitters met imperiaal en dezelfde montage aan de wagenbak: als je alleen de achterste bovenste imperiaalbouten (die met kunststof greep, aan keukenzijde) losdraait, kan je het geheel snel (en zonder hulp) tot over de voorzijde van de dissel heenklappen. De 2 draaipunten zitten dan links-/rechtsvooronder zover deze bouten niet te strak zijn vastgedraaid. Let er vooraf op dat de bout van het disselwiel goed vastzit omdat er een flink gewicht op de voorzijde bijkomt. 1x ging die door zijn hoef naar beneden. Bij ons rust de middelste fietsendrager met de rest op de voorzijde van de dissel.
Als ik alleen ben en wil laden/lossen met open dekzeil dan vind ik dit een handige manier om het imperiaal niet te hoeven tillen. Dit wegdraaien werkt zelfs vooraf en i.c.m. de tent uitgevouwen en de disselbak blijft toegankelijk
(foto ontbreekt anders had ik voorgaande tekst kunnen weglaten..)
« Laatst bewerkt op: mei 16, 2013, 05:57:10 pm door peertjes »
Gelogd

berkevelda

  • Gast
Re: Nieuw uiterlijk wagenbak
« Reactie #13 Gepost op: mei 16, 2013, 08:01:38 pm »

@berkevelda: tijdens de rit voorkomt dit standaard elastiek aan haak het zwaaien van het wieltje, maar vooral is dit tegen het eventuele zakken (van wiel) tijdens de rit. En stel dat de vw van de trekhaak losraakt staat het wiel in de rijrichting..

Ah OK. Die van ons draai ik als het ware de buis in. Zitten twee van die gleuven aan de zijkanten en kan daardoor dus nooit zwenken. Aangezien ik de boel altijd vrij stevig aandraai ga ik er eigenlijk vanuit dat deze nooit naar beneden kan zakken. Wellicht een punt om hier over na te denken  :**
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal