Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8   Omlaag

Auteur Topic: Welk merk vouwwagen?  (gelezen 27851 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marie

  • Gast
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #105 Gepost op: februari 01, 2016, 06:51:58 am »

We zullen deze vragen ook eens bij aart kok stellen en kijken wat ze er van zeggen en evt oplossingen voor hebben. Daar ben ik dan wel benieuwd naar.
Het is niet zo dat we de keuze hiervan laten af hangen.
Ik kan me herinneren dat er een merk is welke hun zeil groter hebben gemaakt maar dat was in ieder geval dan niet de combi camp.

Heb ik nog een vraag (ja ik blijf bezig  :O)..
Een imperiaal voor de fietsen of gewoon een fietsendrager achter op de auto?

We twijfelen over het nemen van een disselbak omdat we hoorden dat de inhoud van de flexi XL juist groter is gemaakt zodat een disselbak niet perse nodig is (tenzij je natuurlijk nog meer opslag wilt).

Is het alweer februari..nog een paar maandjes en het kampeer seizoen kan beginnen  :>


Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #106 Gepost op: februari 01, 2016, 08:36:26 am »

Wij hebben zelf een Kariba en missen de zijramen in de tent niet. Er zitten volop ramen in het slaapgedeelte en in de voorwand. Nu hebben wij de oranje (oker) uitvoering en dat geeft heerlijk warm licht in de tent.
Ik zou altijd kiezen voor een disselbak alle vieze rotzooi kan je er in kwijt maar je kan ook bij je gereedschap etc. etc.
De varioluifel is ideaal en heerlijk groot.
We hebben al een paar keer naast een flexi gestaan en wij vonden die erg plastic overkomen juist ook door de extra ramen..
De Kariba lijkt mij weersbestendiger door de zijflappen maar daardoor wel meer haringen.


« Laatst bewerkt op: februari 01, 2016, 08:38:04 am door Krizz »
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #107 Gepost op: februari 01, 2016, 08:44:40 am »

Heb ik nog een vraag (ja ik blijf bezig  :O)..
Een imperiaal voor de fietsen of gewoon een fietsendrager achter op de auto?
Hoe zet je een fietsendrager achter op de auto als de vouwwagen is aangekoppeld?  :P

Wij hebben een imperiaal op de vouwwagen aangezien we 4 fietsen mee willen nemen. Paar weken geleden nog een aanbieding (rosebikes, 3 voor €120) tegenkomen zodat we nu 4 Thule fietsdakdragers hebben voor op de imperiaal. En fietsen haal je vrij makkelijk van de Thule drager af.
Je kan ook kiezen voor op de dissel als je geen disselbak hebt en er zijn vouwwagens met een kogel op de dissel of achterop (of is dat allemaal "custom made"?) zodat je daar een normale fietsdrager op kan bevestigen.
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #108 Gepost op: februari 01, 2016, 09:40:53 am »

Fietsendrager of kogel op de dissel (voor de eigen fietsendrager) kan allebei, en is ook allebei normaal te koop (gelukkig!).
Disselbak is denk ik wel gemakkelijk, maar levert ook weer het gevaar op dat we NOG meer mee gaan nemen  ::)

Is dan ook wel weer een bak geld voor extra ruimte die je (in eerste instantie) niet nodig hebt was onze afweging.

Verschil tussen een kogel en een fietsendrager is financieel niet echt groot (40 euro dacht ik).
Als je de fietsen op locatie ook wel eens wilt meenemen achterop de auto is een kogel ideaal, anders een fietsendrager vast op de dissel was daarbij onze afweging.

Imperiaal op de wagen leek ons minder praktisch omdat we de vouwwagen ook willen gebruiken voor een tussenstop. Maar: da's echt op gevoel. Er zijn zat mensen die wel een imperiaal erop hebben en dat kwartier extra geen probleem vinden!
Gelogd

Zeldenrust

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 226
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #109 Gepost op: februari 01, 2016, 10:36:32 am »


Ik kan me herinneren dat er een merk is welke hun zeil groter hebben gemaakt maar dat was in ieder geval dan niet de combi camp.

Aart Kok heeft voor de Zambezimodellen een extender (strook met dubbele ritsen) waarmee je het dekzeil een aantal centimeters omhoog brengt.
Gelogd
Zambezi River Camp Cross-road 2016

marie

  • Gast
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #110 Gepost op: februari 01, 2016, 11:35:14 am »

Bedankt! Ik denk dat op de dissel voor ons ook handiger is dan een imperiaal. Zelfde reden als sanneman..ook wij rijden niet in 1 dag door. 
Ik zal alle info hier nog eens op een rijtje zetten. Erg handig. 

De Kariba is erg mooi.. al ben ik het er niet mee eens dat de flexi een meer plastic look heeft.  Ik irriteerde me persoonlijk aan alle scheerlijnen bij de Kariba . Ik zie het zo voor me dat m'n kleine daar straks continue over struikelt ( doet hij het niet dan doe ik het wel  :#)
Maar hoe dan ook is het zeker een mooie wagen.
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #111 Gepost op: februari 01, 2016, 12:18:25 pm »

Ik laat de scheerlijnen aan de voorzijde van de varioluifel bij elkaar uitkomen zodoende krijg je twee grote uitgangen.

Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #112 Gepost op: februari 01, 2016, 01:29:51 pm »

Bedankt! Ik denk dat op de dissel voor ons ook handiger is dan een imperiaal. Zelfde reden als sanneman..ook wij rijden niet in 1 dag door. 
Ik zal alle info hier nog eens op een rijtje zetten. Erg handig. 
Wij ook niet, maar erop/eraf is totaal maximaal een kwartier denk ik. Bij het opzetten bij De Wit zat het imperiaal erop en die eraf halen is nog het meeste werk (4 knoppen losdraaien, bovenste deel eraf en de 4 overgebleven delen naar beneden duwen).
Gelogd

marie

  • Gast
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #113 Gepost op: februari 02, 2016, 10:03:19 am »

Ik laat de scheerlijnen aan de voorzijde van de varioluifel bij elkaar uitkomen zodoende krijg je twee grote uitgangen.

Prachtige vouwwagen! Maar die scheerlijnen vind ik maar niks. Mooie kleur ook trouwens!

Qua imperiaal denk ik dat we dan ook kiezen voor een fietsendrager voor op de dissel. Lijkt me ook handiger met een laden en lossen systeem.

We wachten het weekend maar weer af, kijken of we dan onze keuze definitief hebben gemaakt!
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #114 Gepost op: februari 02, 2016, 10:41:32 am »

Prachtige vouwwagen! Maar die scheerlijnen vind ik maar niks. Mooie kleur ook trouwens!

Qua imperiaal denk ik dat we dan ook kiezen voor een fietsendrager voor op de dissel. Lijkt me ook handiger met een laden en lossen systeem.

We wachten het weekend maar weer af, kijken of we dan onze keuze definitief hebben gemaakt!
Thanx we zijn er ook nog steeds heel blij mee.
De korte scheerlijnen aan de zijkant zorgen ervoor dat de tent altijd strak staat en voor grote weerbestendigheid.
De lijnen aan de luifel zijn noodzakelijk anders kan je niet zo'n knoeperd  stormvast houden.
Nog even een beter plaatje.  Je went aan de lijnen. Wel zo handig voor drogen van je handdoeken.

Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #115 Gepost op: februari 02, 2016, 11:57:46 am »

Het is niet mijn smaak en ook te veel scheerlijnen.
Eén van de redenen dat we een Cabanon hebben gekozen is de hoogte (~240cm). Toen we de caravan van mijn schoonouders leenden moest ik elke keer bukken vanwege de lage luifel. Bij de Cabanon kan ik gewoon rechtop naar binnen lopen.
De Cabanon heeft in principe 3 scheerlijnen aan de voorkant.
Gelogd

johan123

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 148
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
  • Johan
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #116 Gepost op: februari 26, 2016, 02:18:01 pm »

Wij hebben ook een zoektocht achter de rug. 5 jaar een trigano oceane gehad. Prima ding om op 1 plek mee te blijven staan. ruime voortent (fijn met 2 kleine kinderen) maar opzetten duurde lang. Dus ook 5 jaar gehunkerd naar een snelopzetter (en stiekem een holtkamper). Een holtkamper vonden we beiden super mooi, maar nieuw ook duur.
De kyte echt te duur voor ons. En een nieuwe cocoon uiteindelijk ook.
De binnenruimte van cocoon XL kan net, maar is beperkt als het een keer twee dagen regent.
Als alteratief voor de cocoon leek me de raclet panama up wel iets.

Een 1 jaar oude raclet panama bekeken. Ik vond hem wel mooi, maar mijn vrouw twijfelde over de kwaliteit en het karretje vond ik ook wel erg breed. (breder dan onze auto). Hij heeft wel een grotere binnentent dan de cocoon. Keuken kan blijven zitten, grote laadruimte. Dit is echt wel een mooie wagen (gastencabine eraan en alleen luifel geen voortent alleen de vaste tent aan de zijkant opzetten) is goed gevonden (ik vind 'm zelf beter dan de Malawi), maar wij waren toch nog niet overtuigd. Na het oceane debacle bleef een holtkamper maar lonken.

Ook de combi camp flexi comfort bekeken. Prijs leek te doen, maar er komt toch nog veel bij als je een luifel en inritsbaar kuipzeil en iq doek, etc. wil. Luifel staat ook altijd laag (altijd bukken) toch nog best veel haringen erin, keuken heeft geen wieltjes, in het echt viel ie voor ons tegen. Al zullen er natuurlijk heel veel mensen onwijs blij mee zijn.

De holtkamper bleef in het geheugen. Een spacer of flyer dan.
De flyer vonden wij het grote voordeel hebben dat als je alleen de luifel opzet. Dat je echt snel klaar bent.
Een voordeel ten opzichte van de spacer. En dat je niet naast de kinderen slaapt. Zit een ruimte tussen.
En dat je net als bij de cocoon, met het opzetten van de basis, dan toch al een kleine leefruimte ter beschikking hebt (bij de spacer niet). En als voordeel op de cocoon, dat je wel de een grotere leefruimte kan creëren.

Toen kwam er een mooie Flyer voorbij. Een gebruikt karretje (uit 2000) met een whitebox keuken (2006) met een nieuw oranje kruiwagentje eronder en nu het mooiste: met een nieuwe tent (laatste model 2015), nieuw luifel, froli, nieuw matras en nieuwe kussens + voorschort en kuipzeil. Hij heeft ook de voorbereidende ritsen voor een adventuretent. Dus alles oogt als nieuw is en is schoon en fris. Het karretje en opzetsysteem zag er goed uit en hebben we een jaar garantie op.

Dat moest 'm worden. Voor ons de ideale combinatie. Al snap ik ook dat er genoeg mensen zijn die hadden gekozen voor een 1 jaar oude flexi of panama of odyssee en ons voor gek verklaren om met dat budget voor een oud karretje te gaan.  We zijn er blij mee. Volgende week ophalen. Laat de zon maar gaan schijnen!

Een lang verhaal kort: Je kan ook overwegen om een combinatiemodel (dus met een nieuwe tent) aan te schaffen. Bij holtkamper zelf staat op dit moment nog een spacer in de outlet.

Gelogd
Space
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal