Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Welk merk vouwwagen?  (gelezen 27854 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #15 Gepost op: januari 11, 2016, 10:38:54 pm »


He bedankt voor de tip van de campingbedjes!
Ik zag dat jullie allebei de Flexi hebben gekozen! Bevalt hij goed?
Sorry, nog geen echte ervaring, we hebben de Flexi eind vorig jaar gekocht en daarna is ie meteen de stalling in gegaan. Maar als je even rondkijkt in het subforum van combi camp dan is daar van alles te vinden. 
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #16 Gepost op: januari 12, 2016, 05:48:01 am »


Daarom moet het wel eentje zijn die dit bij wijze van 15 tot 20 jaar kan volhouden zonder teveel problemen.

Om nu een keuze te maken voor 15 tot 20 jaar, da's wel heel lang.
Kies dan voor flexibiliteit. Eentje die in de basis niet te groot is en uitbreidbaar naar behoefte. De kinderen willen op een gegeven moment toch in een eigen tentje. En dat komt soms sneller dan je denkt. En dan moet je niet nog 10 jaar of langer met een vouwwagen op pad moeten die niet meer bij je past.
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #17 Gepost op: januari 12, 2016, 12:01:33 pm »

Om nu een keuze te maken voor 15 tot 20 jaar, da's wel heel lang.
Kies dan voor flexibiliteit. Eentje die in de basis niet te groot is en uitbreidbaar naar behoefte. De kinderen willen op een gegeven moment toch in een eigen tentje. En dat komt soms sneller dan je denkt. En dan moet je niet nog 10 jaar of langer met een vouwwagen op pad moeten die niet meer bij je past.

En dat is precies de reden wat voor ons de doorslag gaf voor een Malawi!!!

(Country stond hier eigenlijk op nr. 1, maar met de opties die ik graag wilde werd die echt veel te duur.......volgens mij zouden we dan op een dikke 17.000 euro uitkomen).
Gelogd

l.holt

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte s
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #18 Gepost op: januari 12, 2016, 02:13:49 pm »

Hallo

Ik ben zelf nogal fan van de Aart kok Kariba.
Deze is geschikt voor zes personen, heeft een inritsbaar kuipzeil en heeft daarnaast de mogelijkheid voor een varioluifel.

Met name prettig bij het koken, zo heb je het kooktoestel niet in de tent en sta je toch beschut te koken.
Zeker als de kinderen gaan lopen is het fijn dat ze binnen kunnen knutselen/kleuren, spelen zonder dat je zorgen hoeft te maken om de hete pannen binnen.

Veel plezier met het zoeken.
Gelogd

marie

  • Gast
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #19 Gepost op: januari 12, 2016, 04:38:43 pm »

Om nu een keuze te maken voor 15 tot 20 jaar, da's wel heel lang.
Kies dan voor flexibiliteit. Eentje die in de basis niet te groot is en uitbreidbaar naar behoefte. De kinderen willen op een gegeven moment toch in een eigen tentje. En dat komt soms sneller dan je denkt. En dan moet je niet nog 10 jaar of langer met een vouwwagen op pad moeten die niet meer bij je past.

klopt, ik denk ook dat dat inderdaad het handigste is. Het is niet de bedoeling dat we nu onze hard gespaarde centjes in een vouwwagen stoppen om deze vervolgens over 5 of 10 jaar weer weg te doen. Het is natuurlijk een enorme uitgave..

De cabanon vind ik ook interessant, ook qua prijs, maar het blijft een Frans merk en daar ben ik niet zo fan van (hoor ook van mensen om mij heen te veel negatieve verhalen). Maar zal me in deze toch gaan verdiepen.

Aart Kok Kariba zal ik ook nog eens bekijken. De sfeer van Aart Kok vind ik ook erg mooi, al mis ik in sommige klappers hier van (volgens mij ook de Kariba) de ramen. Naar mijn idee zijn sommige erg donker). We hebben afgelopen weekend toen we er waren voornamelijk bij de Tundra gekeken. Deze vonden we prachtig groot. Maar misschien wel veel te groot als je inderdaad op lange termijn gaat kijken.

We zullen in de zomervakanties voornamelijk naar het buitenland gaan. Maar het is ook de bedoeling dat we in de lente etc weekendjes weg gaan in Nederland, dus we moeten zowel met slecht als met goed weer rekening houden qua grootte van de voortent.

Ondanks dat het lastig is om een goede keuze te maken, vermaak ik me hier prima mee:)
Fijn ook om de ervaringen van iedereen te lezen. En hopelijk kunnen we volgende week tijdens de Caravana een boel met elkaar vergelijken.


« Laatst bewerkt op: januari 12, 2016, 04:42:13 pm door marie »
Gelogd

Gait

  • Gast
Welk merk vouwwagen?
« Reactie #20 Gepost op: januari 12, 2016, 04:57:09 pm »

Toen wij de Country en de Alpha naast elkaar zagen konden we de verschillen goed zien en was de keuze snel gemaakt.
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #21 Gepost op: januari 12, 2016, 04:57:17 pm »


De cabanon vind ik ook interessant, ook qua prijs, maar het blijft een Frans merk en daar ben ik niet zo fan van (hoor ook van mensen om mij heen te veel negatieve verhalen). Maar zal me in deze toch gaan verdiepen.


Ik hoor juist zelden klachten of negatieve verhalen van Cabanon! Ben benieuwd welke verhalen je te horen hebt gekregen........(of niet, straks krijg ik nog spijt van mijn aankoop haha  ::) ).
Ik had persoonlijk zelf meer mijn twijfels bij Trigano en Raclet.........vond ik wat goedkoop en soms gammelig ogen (althans, sommige wagens -> is heel persoonlijk!!).

Ga vooral alle vouwwagendealers langs! Ga alles goed bekijken en voelen!!! Er zit vast een mooie voor je bij die voldoet aan het budget en je eisen!!!! Onze zoektocht heeft 2 jaar geduurd  :J
« Laatst bewerkt op: januari 12, 2016, 04:59:29 pm door kph »
Gelogd

marie

  • Gast
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #22 Gepost op: januari 12, 2016, 05:05:40 pm »

Ik hoor juist zelden klachten of negatieve verhalen van Cabanon! Ben benieuwd welke verhalen je te horen hebt gekregen........(of niet, straks krijg ik nog spijt van mijn aankoop haha  ::) ).
Ik had persoonlijk zelf meer mijn twijfels bij Trigano en Raclet.........vond ik wat goedkoop en soms gammelig ogen (althans, sommige wagens -> is heel persoonlijk!!).

Ga vooral alle vouwwagendealers langs! Ga alles goed bekijken en voelen!!! Er zit vast een mooie voor je bij die voldoet aan het budget en je eisen!!!! Onze zoektocht heeft 2 jaar geduurd  :J

Haha sorry!! ik heb over de Cabanon nog niets negatiefs gehoord hoor! Ik ken het hele merk niet. Maar over Franse merken in het algemeen. Maar dat zegt niets natuurlijk.
Ja kan je nagaan 2 jaar..... Ik hoop dat wij dit jaar eentje vinden maar we zullen de weekenden nu wel vullen met bezoeken aan dealers:-)
« Laatst bewerkt op: januari 12, 2016, 05:15:34 pm door marie »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #23 Gepost op: januari 12, 2016, 07:02:17 pm »

Dat negatieve komt wel eens voorbij. Wat je ziet is dat binnen de Trigano groep 3 merken worden gemaakt, het topmerk is Trigano,  dan komt Raclet en daarna de Jamet.  Slecht zijn deze wagens niet maar de afwerking is op sommige punten minder.  De meeste merken zoeken naar steeds meer gemak. Dat doet Jamet ook wel maar die hebben ook nog de uitgebreide "bouwwagen "  Er is zo wel voor elke portemonnee een vouwwagen te vinden. 
Cabanon maakt een goede kwaliteit en er zijn verschillende merken waarvoor zij de wagentent etc maakten.
Gelogd

marie

  • Gast
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #24 Gepost op: januari 12, 2016, 07:12:41 pm »

Dat negatieve komt wel eens voorbij. Wat je ziet is dat binnen de Trigano groep 3 merken worden gemaakt, het topmerk is Trigano,  dan komt Raclet en daarna de Jamet.  Slecht zijn deze wagens niet maar de afwerking is op sommige punten minder.  De meeste merken zoeken naar steeds meer gemak. Dat doet Jamet ook wel maar die hebben ook nog de uitgebreide "bouwwagen "  Er is zo wel voor elke portemonnee een vouwwagen te vinden. 
Cabanon maakt een goede kwaliteit en er zijn verschillende merken waarvoor zij de wagentent etc maakten.

Bedankt voor deze uitleg! Hier kan ik wat mee! Cabanon ook maar op ons lijstje erbij!
Gelogd

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #25 Gepost op: januari 12, 2016, 08:02:44 pm »

Overigens komt de stof van de Cabanon uit Nederland (Ten Cate) en v.w.b. Franse spullen: zolang het niet elektrisch is, valt het wel mee.  :o
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #26 Gepost op: januari 13, 2016, 09:22:27 am »

Weet niet of je nu ook al kampeert, maar wellicht is de Teun ook te overwegen.  -> http://www.kampeercentrumdejong.nl/vouwwagens/teun-tent-trailer-4/

De basis is eigenlijk hetzelfde als de combicamp flexi of zijn Aart kok broertje. het is een doorontwikkeling van de Tago Settler.
Maar de voortent is dieper en met een lekkere stevige luifel en voldoet verder aan jouw wensenlijstje volgens mij.

succes en veel plezier met kiezen!
Gelogd
Adventure Awaits

winnieandbuzz

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 244
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive 2021
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #27 Gepost op: januari 13, 2016, 04:37:54 pm »

Wij hebben sinds een jaartje een Trigano Odyssee en zijn er zeer tevreden over maar mijn advies zou zijn om eens bij verschillende dealers op bezoek te gaan en te kijken naar alle modellen en merken en de voors en tegens van de modellen.
Persoonlijk vond ik de Camplet fraai maar een beetje oubollig en het vloerzeil zit met klittenband vast en het bed is ook een bankje. Maar de keuken vonden wij wel tof dat ie uitzwaait want dat scheelt je heel veel gesjouw. Maar uiteindelijk wilden we graag buiten kunnen koken dus onze wens was een losse keuken (met de nadelen zoals sjouwen). En zo heeft ieder merk wel zijn voors en tegens.
Een andere reden voor ons om voor de Odyssee te kiezen is dat de voortent mee klapt. Bij sommige andere merken/modellen klap je de vouwwagen uit en kun je daarna nog optioneel de voortent eraan vastritsen. Ook dit is weer heel persoonlijk, als je snel ergens wilt staan voor 1 nachtje is het zonder voortent ideaal. Wij zien het alleen niet zitten om iedere keer weer een voortent te moeten aanritsen.

Mijn advies is dan ook om voor jezelf een lijstje met wensen en eisen op te stellen dat je steeds weer aanvult na je bezoeken aan dealers. Denk goed na over de voor- en nadelen van de verschillende uitklapmethodes, de kwaliteit van de bedden, klittenband versus ritsen etc. Hoewel er echt wel verschil zit in kwaliteit tussen de modellen en merken is het ook weer niet zo dat een dure automatisch langer meegaat. Uiteindelijk is onderhoud behoud. Daarom zien sommige tenten/vouwwagens er na 20 jaar nog super fris en als nieuw uit en sommige zijn na 1 vakantieseizoen al doorrookt en beschadigt.

Succes met het maken van de keuze en laat je het horen als de keuze is gemaakt? Mocht je vragen hebben over Odyssee dan hoor ik het wel :)

Gelogd

marie

  • Gast
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #28 Gepost op: januari 14, 2016, 02:08:00 pm »

Weet niet of je nu ook al kampeert, maar wellicht is de Teun ook te overwegen.  -> http://www.kampeercentrumdejong.nl/vouwwagens/teun-tent-trailer-4/

De basis is eigenlijk hetzelfde als de combicamp flexi of zijn Aart kok broertje. het is een doorontwikkeling van de Tago Settler.
Maar de voortent is dieper en met een lekkere stevige luifel en voldoet verder aan jouw wensenlijstje volgens mij.

succes en veel plezier met kiezen!

Ik had de Teun inderdaad gezien, maar deze heeft geen keuken en dat lijkt me wel heerlijk om die erbij te hebben.

We hebben een lijstje gemaakt en we zijn er beide over uit dat we het liefst toch een klapper hebben met 2 bedden en een tafel ruimte er tussen.
Dat lijkt ons ook fijn en handig met kinderen.
We komen tot nu toe steeds uit op de Tundra van Aart kok of eventueel de Country van Combi Camp, al heeft deze maar 1 bed en zal je een slaapcabine er aan vast moeten doen.

Bij Trigano zagen we de Olympe en Cabanon de Chamonix maar deze moeten we eerst in het echt eens bekijken.
Vanaf volgend weekend gaan we dealers bezoek en vragen waarom we 'hun' klapper moeten kopen.


De Odyssee en bijv de Combi Camp flexi vind ik mooie modellen, maar het lijkt me zo onhandig wanneer je 2 bedden hebt zonder tussen stuk om je kindjes op bed te brengen. Die moet je er vanaf de voorkant in gooien, overigens moet je er zelf ook vanaf de voorkant in springen :#

Misschien toch ook maar eens kijken naar een 2e hands klapper. Scheelt toch een hoop geld.
Gelogd

winnieandbuzz

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 244
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive 2021
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #29 Gepost op: januari 14, 2016, 03:08:04 pm »

Citaat
De Odyssee en bijv de Combi Camp flexi vind ik mooie modellen, maar het lijkt me zo onhandig wanneer je 2 bedden hebt zonder tussen stuk om je kindjes op bed te brengen. Die moet je er vanaf de voorkant in gooien, overigens moet je er zelf ook vanaf de voorkant in springen :#

Dat was ook onze 'zorg' bij de Odyssee. Het is een beetje afhankelijk van hoe oud je kinderen zijn maar die van ons was bij aankoop drie jaar en klom er als een aap in. En je krijgt er een opstapje bij :)

Dat zit gedeelte in het midden kan handig zijn maar als je daar een tafel hebt staan moet je je er wel langs 'wurmen' (zo vonden wij dat) als je je bed uitkomt. Als je naar warme oorden gaat zul je waarschijnlijk dan ook vaker in de voortent of buiten eten/knutselen. En mocht je er 's-avonds zitten dan maak je wellicht je kinderen sneller wakker.

Sorry, was nu toch stiekem een beetje de Odyssee aan het promoten maar wij zijn dan ook erg tevreden met de Odyssee. Succes met het bezoeken van de dealers!
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal