Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: wij zoeken een vouwwagen maar weten het even niet meer  (gelezen 6013 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

reeseend

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 39
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country 2006
Re: wij zoeken een vouwwagen maar weten het even niet meer
« Reactie #15 Gepost op: januari 18, 2016, 04:55:26 pm »

Wat een bekend verhaal. Vorig jaar hebben wij exact dezelfde keuze gemaakt.
Na de zomervakantie de caravan direct verkocht aan een particulier via MP.
In November tegen een mooie gebruikte CombiCampCountry aangelopen met extra gastencabine voor de kinderen.

Of het ons gaat bevallen moeten we zien, maar ik denk het wel. En het opzetten daar komen we ook wel uit.
Gewoon blijven zoeken op het internet als je eenmaal weet wat je wilt.
Een nieuwe VW vonden wij te prijzig aan de hand van het aantal weken wat je ermee weggaat.
Succes met kiezen en zoeken.
Gelogd

Poeke

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: wij zoeken een vouwwagen maar weten het even niet meer
« Reactie #16 Gepost op: januari 18, 2016, 06:13:26 pm »

Je kan ook even neuzen in Noord Bergum (Quatrebras). Via www.vouwwagencentrumnoordbergum.nl. Hij heeft momenteel een combi camp valley tweedehands staan. Kun je meteen ook de Jametic bekijken.
Succes.
Gelogd

Spokey

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 68
  • Merk Vouwwagen: Baco 4000
Re: wij zoeken een vouwwagen maar weten het even niet meer
« Reactie #17 Gepost op: januari 18, 2016, 09:31:25 pm »

wat een reacties als zeg.. fantastisch.. bedankt. We wonen in kop van noord holland dus Leeuwarden is een optie.. roden dan weer ff  verder . maar goed we gaan er zeker wel kijken maar denk dat het al prettiger kijkt als je groot deel kan wegstrepen. een vouwwagen met vast bed en keuken en geen bak lijkt me idd idealer maar dacht dat alleen aart kok deze heeft??? de holtkamper liggen volgens mij ver boven ons budget??? wil voor  ong 8000 euro wat aanschaffen maar dan ook weer geen een die 10 jaar oud is...

Cabanon verkopen ze bij Pauw in Heerhugowaard (Malawi)
Jamet bij de Vries in Heerhugowaard
smitveld  zit in Heemskerk
Combi camp en bij Aart Kok in Heemstede
Gelogd

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: wij zoeken een vouwwagen maar weten het even niet meer
« Reactie #18 Gepost op: januari 18, 2016, 10:15:46 pm »

Vooropgesteld: we hebben zelf geen kinderen. Wij hebben wel allebei een gedegen kampeeropvoeding gehad. Zelf sliep ik met zes jaar al alleen in een tentje en alleen bij nachtvorst sliep ik bij mijn ouders. Mijn wederhelft sliep altijd met zijn tweelingbroer in een eigen tentje. Wat ik eigenlijk zeggen wil; ik snap de behoefte naar gastencabines en kindertentjes niet zo goed. Het is toch veel leuker/spannender om in je eigen tentje te liggen? Thuis ligt de ganse familie toch ook niet op één kamer?
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: wij zoeken een vouwwagen maar weten het even niet meer
« Reactie #19 Gepost op: januari 18, 2016, 11:22:55 pm »

Vooropgesteld: we hebben zelf geen kinderen. Wij hebben wel allebei een gedegen kampeeropvoeding gehad. Zelf sliep ik met zes jaar al alleen in een tentje en alleen bij nachtvorst sliep ik bij mijn ouders. Mijn wederhelft sliep altijd met zijn tweelingbroer in een eigen tentje. Wat ik eigenlijk zeggen wil; ik snap de behoefte naar gastencabines en kindertentjes niet zo goed. Het is toch veel leuker/spannender om in je eigen tentje te liggen? Thuis ligt de ganse familie toch ook niet op één kamer?

Maar wel in 1 huis/vouwwagen! :)
Gelogd

muis

  • Gast
Re: wij zoeken een vouwwagen maar weten het even niet meer
« Reactie #20 Gepost op: januari 18, 2016, 11:48:06 pm »

Het is wat kookaburra zegt,  wat voor ervaring heb je zelf. Bij mij thuis grepen we elke kans om in een tentje te slapen, in de tuin en op de camping, altijd feest :J  Nu bij ons vond de oudste een eigen tentje niet zo nodig tot hij een tent kreeg en nu wil hij niet meer de vouwwagen in :#


Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: wij zoeken een vouwwagen maar weten het even niet meer
« Reactie #21 Gepost op: januari 19, 2016, 06:22:26 am »

oww ja ik snap je opmerking hoor. mijn kinderen sliepen vanaf 7 en 5 jaar in een tentje naast de caravan echter hebben we 2 jaar geleden een vreselijk noodweer mogen meemaken in de ardeche met onweer inslagen in nagelegen bomen en zijn er meerdere tenten de lucht ingevlogen waarna onze dochter van  nu 10 jaar nu niet meer alleen durft te slapen. Onze zoon van 14 vind het nog steeds cool en spannend maar vorig jaar heeft onze dochter na twee nachten huilen en stress bij ons de caravan geslapen en geeft nu heel duidelijk aan nog niet in een klein tentje te durven slapen. Ik ga er zeker vanuit dat met 2 -3 jaar dit over zal zijn vandaar dat mijn keuze ook niet op een 4 of 6 persoons vouwwagen valt maar op een 2 persoons met een klein achtertentje. We gaan zeker even naar leeuwarden dit weekend en misschien rijden we meteen maar door naar roden. Bedankt tot dusver voor jullie reactie's.

 iig super bedankt voor de reacties tot nu toe
Gelogd

kph

  • Gast
Re: wij zoeken een vouwwagen maar weten het even niet meer
« Reactie #22 Gepost op: januari 19, 2016, 11:56:32 am »

Wij hebben ook bij Pauw gekeken, wij zijn voor de Cabanon Malawi gegaan (ook een hele zoektocht aan vooraf gegaan -> liefst hadden we een Holtkamper Kyte gehad, maar die lag veel te ver boven ons budget en 2dehands toen ook niet onder de 15.000). Wij hebben 3 kleine kids (6-5-3) en vinden het een heerlijke vouwwagen!! Afgelopen jaar het achtertentje mee gehad, maar komend jaar gaan we zonder achtertentje op pad (hebben een 3 stapelbed gekocht van disc-o-bed). Lekker om een nieuwe vouwwagen te hebben, die zo groot te maken is als je zelf wilt (kan 'm dus ook klein houden met allen basistent en luifel of voortent). Geen spijt van onze aankoop gehad in iedergeval!

Succes met de zoektocht!!
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: wij zoeken een vouwwagen maar weten het even niet meer
« Reactie #23 Gepost op: januari 19, 2016, 06:28:42 pm »

Als ik dit verhaal lees is de Malawi echt wel een goede optie. Onze oudste is 13 en slaapt al jaren in een eigen tentje, maar als er noodweer op komst is of hij wil om wat voor reden dan ook een nachtje bij ons (bv bij een enkele overnachting), dan ligt hij in de wagentent van de Malawi. Past makkelijk (passen wel drie matrasjes als het moet). Jongste is 10 en een heel ander kind. Slaapt heerlijk in het achtertentje, het gezelligste plekje in de vouwwagen, vind ik. Privacy, maar toch een veilig gevoel voor hem. Hij wil voorlopig niet anders, maar als de tijd komt dat hij apart wil is dat ook prima. Bij een enkele overnachting liggen ze samen in de wagentent en past de bench van de hond er ook nog bij.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: wij zoeken een vouwwagen maar weten het even niet meer
« Reactie #24 Gepost op: januari 19, 2016, 06:48:22 pm »

Cabanon verkopen ze bij Pauw in Heerhugowaard (Malawi)
Jamet bij de Vries in Heerhugowaard
smitveld  zit in Heemskerk
Combi camp en bij Aart Kok in Heemstede
Pauw heeft ook de Teun staan.
Overigens heb je voor 8000 euro best wel een Holtkamper van minder dan 10 jaar oud. Er staan nu wel een paar cocoon's op MP.
En om toch in de sfeer van Pauw te blijven, daar staat een Flyer geloof ik. Kan ook een ander model zijn van Holtkamper.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Spokey

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 68
  • Merk Vouwwagen: Baco 4000
Re: wij zoeken een vouwwagen maar weten het even niet meer
« Reactie #25 Gepost op: januari 19, 2016, 08:22:40 pm »

Pauw heeft ook de Teun staan.
Overigens heb je voor 8000 euro best wel een Holtkamper van minder dan 10 jaar oud. Er staan nu wel een paar cocoon's op MP.
En om toch in de sfeer van Pauw te blijven, daar staat een Flyer geloof ik. Kan ook een ander model zijn van Holtkamper.

Dacht ik later nog aan, aan de Teun.
Er staat ook een 2e hands Jametic, Mijts heeft ook nog een aantal 2e hands vouwwagens staan.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: wij zoeken een vouwwagen maar weten het even niet meer
« Reactie #26 Gepost op: januari 20, 2016, 06:51:52 am »

de teun vind ik zie zo heel mooi model en de malawi is zeker een optie al vind ik persoonlijk de kleur wat minder maar goed dat is een kwestie van even live gaan kijken. qua indeling is het wel een heel goed idee. persoonlijk vind ik boogtenten wat mooier. speelser maar we gaan even op de beurs kijken.. wie weet komt er wat moois op ons pad. Iig bedankt zover. toch nog twee merken ontdekt met jullie... had deze zelf niet gezien!!
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: wij zoeken een vouwwagen maar weten het even niet meer
« Reactie #27 Gepost op: januari 20, 2016, 10:40:20 am »

de malawi is zeker een optie al vind ik persoonlijk de kleur wat minder

Ja vind ik ook, wij hebben hem in het rood, maar die wordt niet meer gemaakt.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal