Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Nieuwe vouwwagenbezitter?  (gelezen 5548 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nicky75

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 182
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha '19, Trigano Odyssee '14, Holtkamper Flyer '91, Trigano Oceane '05.
Nieuwe vouwwagenbezitter?
« Gepost op: januari 20, 2016, 06:13:47 pm »

Hallo,

ik ben bij vouwwagenclub terecht gekomen omdat wij, natuurlijk, een vouwwagen willen kopen. :#
Wij is ons gezin dat bestaat uit mijn vrouw, onze zonen van 4 en 1,5 maand en ik, Nicky.
We zijn nu al een tijdje aan het rondkijken en omdat we "beginnende"kampe erders zijn hebben we ons een budget van rond de €1000 gesteld.
Misschien niet veel maar als het fout gaat vallen we onszelf niet zo'n hele grote buil.
We willen een redelijk grote vw met een luifel, dit puur voor de ruimte voor de kids en onszelf mocht het weer wat minder zijn.
Nu ga ik zaterdag kijken naar een Jamet Louisiana uit 2000 en hier heb ik een klein vraagje over.
Ik las elders hier op het forum de kleurstellingen van de Louisiana en als het goed gelezen heb zou het betekenen, deze heeft een groene bak/wit zeil, dat ie van voor 2000 is.
Kan iemand mij hier meer over vertellen en wat zijn, buiten het doek goed controleren, meer dingen waar ik op moet letten?

Groet Nicky.

Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Nieuwe vouwwagenbezitter?
« Reactie #1 Gepost op: januari 20, 2016, 06:26:57 pm »

Welkom hier. Heb je toevallig al gekeken in het forum bij merk en dan Jamet?  Staat veel informatie misschien kun je daar wijzer van worden. Veel succes met de aankoop. Goed kijken en opzetten is het advies.
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Nieuwe vouwwagenbezitter?
« Reactie #2 Gepost op: januari 20, 2016, 07:37:56 pm »

Welkom!

Budget lijkt me prima: daar kun je een goede tweedehands klapper van kopen om te kijken of het bevalt.
Als je daarna de klapper weer wilt verkopen zal je zo ongeveer het bedrag er ook weer voor terugkrijgen, dus in dat opzicht is het inderdaad 'veilig' proberen zo.

Groot is relatief natuurlijk, maar het model dat jullie gaan bekijken en eventueel een roadmaster passen dan denk ik goed: grote wagens die lang mee (kunnen) gaan.

Let op het doek inderdaad: verkleuring hoeft niet heel erg te zijn, maar vuiligheid, gaatjes en eventuele reparaties zeggen wel iets over hoe met de klapper is omgegaan. Kijk ook of alles compleet is: wagen helemaal opzetten (dus inclusief voortent en luifel) is dan aan te raden. Je weet of alles erbij zit en werkt, en je kunt meteen spieken hoe dat opzetten werkt :-)
Verder kun je op de banden letten (code geeft leeftijd aan, ouders dan zes jaar is vervangen in de regel), of de breekkabel nog heel is en of verlichting en de handrem goed werken. Op het forum (techniek-deel) staat heel veel informatie die je kunt doornemen op dat vlak.

Veel succes en plezier!
Gelogd

hedix

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 75
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Nieuwe vouwwagenbezitter?
« Reactie #3 Gepost op: januari 20, 2016, 08:49:12 pm »

Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Nieuwe vouwwagenbezitter?
« Reactie #4 Gepost op: januari 20, 2016, 11:32:48 pm »

Er wordt al 1350 geboden en er zit geen luifel bij. Maar i.d. wel een mooie wagen!
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Nieuwe vouwwagenbezitter?
« Reactie #5 Gepost op: januari 20, 2016, 11:39:59 pm »

Maar goed,  de vraag is wie weet hoe het zit met de kleuren en jaartal van een jamet van het jaar 2000
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Nieuwe vouwwagenbezitter?
« Reactie #6 Gepost op: januari 21, 2016, 08:13:57 am »

Maar goed,  de vraag is wie weet hoe het zit met de kleuren en jaartal van een jamet van het jaar 2000

Ik ben aan het zoeken en volgens mij hoort de Jamet louisiana vanaf 2000 blauw met beige te zijn met een blauw dekkleed. Ik heb het idee dat sommige oudere jamets als 2000 types worden aangeboden. De eigenaar heeft dan misschien een 1999 gekocht in 2000. Ik zal even verder zoeken. En anders zoek je toch op eentje uit 2001/2 het zal in prijs weinig uitmaken bij dit type.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Nieuwe vouwwagenbezitter?
« Reactie #7 Gepost op: januari 21, 2016, 08:20:07 am »

Gelogd

hedix

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 75
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Nieuwe vouwwagenbezitter?
« Reactie #8 Gepost op: januari 21, 2016, 08:20:19 am »


Er wordt al 1350 geboden en er zit geen luifel bij. Maar i.d. wel een mooie wagen!

Er zit wel degelijk een luifel bij. Staat alleen niet op de foto. En als je geïnteresseerd bent en/of vragen hebt, dan zou ik even contact opnemen met de verkoper. Marktplaats biedingen zeggen maar weinig. En uit betrouwbare bron kan ik je vertellen dat hij nog niet weg is. Verkoper is mijn partner;-)
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Nieuwe vouwwagenbezitter?
« Reactie #9 Gepost op: januari 21, 2016, 08:27:19 am »

Er zit wel degelijk een luifel bij. Staat alleen niet op de foto. En als je geïnteresseerd bent en/of vragen hebt, dan zou ik even contact opnemen met de verkoper. Marktplaats biedingen zeggen maar weinig. En uit betrouwbare bron kan ik je vertellen dat hij nog niet weg is. Verkoper is mijn partner;-)


Zeg dat dan meteen joh!  KK
Gelogd

hedix

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 75
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Nieuwe vouwwagenbezitter?
« Reactie #10 Gepost op: januari 21, 2016, 08:28:45 am »

Lol, dat zeg ik toch:-)!!
Gelogd

Nicky75

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 182
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha '19, Trigano Odyssee '14, Holtkamper Flyer '91, Trigano Oceane '05.
Re: Nieuwe vouwwagenbezitter?
« Reactie #11 Gepost op: januari 21, 2016, 12:01:44 pm »

Hallo,

@MartijnMarleen, thnx. Ik heb al gezocht onder Jamet en daar stond dus bij de kleurstellingen dat een groene bak van voor 2000 zou moeten zijn.
Misschien is van  1999, maakt, mij nog niet zoveel uit, maar het is wel een beetje liegen. ;)
Het gaat om deze. http://link.marktplaats.nl/m959155131

@Sanneman, thnx. Ik ga de vw zaterdag met de huidige eigenaar opzetten, dus eventuele scheuren, oneffenheden o.i.d. komen dan wel naar voren.

@Hedix, ik heb die van u ook zien staan alleen de biedingen zijn wat meer dan dat wij er aan uit zouden willen geven.
Nu is die van u wel eens tuk jonger dus dat billijkt de hogere prijs wel.
Wij komen uit de buurt van Nijmegen en ik heb wel serieuze interesse, misschien via pb even verder praten?
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 247
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Nieuwe vouwwagenbezitter?
« Reactie #12 Gepost op: januari 21, 2016, 12:51:41 pm »

Hoi Nicky,
ik zag dat in de advertentie staat "wel een beetje weer".
Weer is schimmel, het ontstaat door nat opbergen, zijn zwartje plekjes. Kan je niet verwijderen en zal nooit weggaan/bleken door b.v. zonlicht. Deze plekken kunnen voor lekkage zorgen en tasten de sterkte van het doek aan.
Mijn advies is dus: heel goed kijken waar de weer-plekjes allemaal zitten en bedenken wat de evt. risico's kunnen zijn.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Nieuwe vouwwagenbezitter?
« Reactie #13 Gepost op: januari 21, 2016, 12:59:24 pm »

Hoi Nicky,
ik zag dat in de advertentie staat "wel een beetje weer".
Weer is schimmel, het ontstaat door nat opbergen, zijn zwartje plekjes. Kan je niet verwijderen en zal nooit weggaan/bleken door b.v. zonlicht. Deze plekken kunnen voor lekkage zorgen en tasten de sterkte van het doek aan.
Mijn advies is dus: heel goed kijken waar de weer-plekjes allemaal zitten en bedenken wat de evt. risico's kunnen zijn.

Ik heb deze kleuren ook nog nooit gezien qua wagenbak. Ik zou het niet doen, er staan meer voor deze prijs te koop!
Gelogd

Nicky75

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 182
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha '19, Trigano Odyssee '14, Holtkamper Flyer '91, Trigano Oceane '05.
Re: Nieuwe vouwwagenbezitter?
« Reactie #14 Gepost op: januari 21, 2016, 01:14:58 pm »

@astridG, @_Jeroen_, thnx voor de heads up!
Dat van het weer weet ik, daar ga ik ook goed op letten.
Ik vind het sowieso lastig, want het kan zomaar zijn dat de vw bij de koop goed is en later blijkt er toch het een en ander niet goed.
Dit is natuurlijk inherent aan iets wat 2e-, 3e-hands is, maar vervelend als je daar pas bij een flinke bui achter komt.
Ik ben in contact gekomen met hedix en kijk even hoe dat verloopt.
Ben best bereid ons budget te stretchen voor een jongere vw.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal