Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Aanhanger kwaliteit  (gelezen 16983 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.572
Re: Aanhanger kwaliteit
« Reactie #15 Gepost op: maart 18, 2016, 12:16:01 am »

Hebben we al een keer gedaan. Zijn blijven hangen bij Cabanon, Aart Kok en Smitveld. Maar dan komt het hè, ruimte, gemak, comfort etcetera. We hebben zojuist afgesproken dat we het drietal nog een keer gaan bekijken waarbij de Aart Kok Livingstone een lichte voorkeur heeft(de Zambezi is ook gaaf- kijk en dit bedoel ik nou) want mooi van vormgeving en waardevast, de Cabanon Malawi is ook een mooie, en heeft erg veel ruimte en dat is ook niet verkeerd, de Smitveld heeft uiterlijk het meeste tentgevoel. Prijstechnisch ontlopen ze elkaar nogal, maar we hebben flink gespaard en op=op. Beter uitgeven aan een mooie vouwwagen dan een (bijna-) nieuwe auto waarvan de waarde de dag erna al met 10% of meer gedaald is.

En, laten we wel wezen, op een gegeven moment moet je ook gewoon beslissen maar deze tweede kijkronde zullen we beslist anders kijken met alle info die we op dit forum gelezen en gekregen hebben.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

muis

  • Gast
Re: Aanhanger kwaliteit
« Reactie #16 Gepost op: maart 18, 2016, 12:23:15 am »

Ja de keuze is reuze, heb je ook zelf wagens mogen openklappen? Dan krijg je ook een beter beeld van hoe en wat.
Veel plezier vooral met kiezen :J
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.572
Re: Aanhanger kwaliteit
« Reactie #17 Gepost op: maart 18, 2016, 12:45:17 am »

Dat is een goed advies, hebben we tijdens de eerste ronde niet gedaan, wel laten demonstreren, maar ja, als je de hele dag niet anders doet ziet het er gelikt uit. Gaan we doen, dankjewel.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Aanhanger kwaliteit
« Reactie #18 Gepost op: maart 18, 2016, 06:47:11 am »

wil je nieuw of tweedehands?? momenteel staat er op mp een hele mooie zambezi te koop nml.. maar goed je moet geen overhaaste beslissingen maken. ik denk dat wij ook ruim een half jaar gezocht hebben en we zeker nog een maand met de vier merken rondliepen. en ik hoopte via internet de juiste keuze te kunnen maken maar die werd pas gemaakt op moment dat ik ze echt live zag
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Aanhanger kwaliteit
« Reactie #19 Gepost op: maart 18, 2016, 07:56:02 am »

Dat is een goed advies, hebben we tijdens de eerste ronde niet gedaan, wel laten demonstreren, maar ja, als je de hele dag niet anders doet ziet het er gelikt uit. Gaan we doen, dankjewel.
En duw de wagen ook eens een rondje. Nu zal dat makkelijk gaan in de showroom op vlakke ondergrond. Pootjes uitdraaien en waterpas zetten. Dekzeil er af halen. Want de wagens staan altijd kant en klaar in de showroom.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Aanhanger kwaliteit
« Reactie #20 Gepost op: maart 18, 2016, 10:43:21 am »

Wij zijn ook dat hele proces doorgegaan en zijn nog steeds blij met onze keuze maar toch veranderd je manier van kamperen met de jaren, en de kinderen worden groter.

Waar wij vielen voor de enorme ruime voortent blijkt nu dat we die in de zomervakantie niet eens meer meenemen.  Die gebruiken we alleen nog in de meivakantie.

Waar we eerst zoveel mogelijk mee wilden nemen proberen we nu juist steeds wat meer thuis te laten ( lukt nog niet altijd zo goed  ::))

Ik zou dus zeker kijken of de wagen die je wil ook gedeeltelijk opzetbaar is met bv alleen een luifel
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

nikkel1964

  • Gast
Re: Aanhanger kwaliteit
« Reactie #21 Gepost op: maart 18, 2016, 11:13:50 am »

Waar we eerst zoveel mogelijk mee wilden nemen proberen we nu juist steeds wat meer thuis te laten ( lukt nog niet altijd zo goed  ::))


"Alles wat je thuis kunt laten is mooi meegenomen"

(Las ik bij iemand in z'n profiel  8) )
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Aanhanger kwaliteit
« Reactie #22 Gepost op: maart 18, 2016, 12:42:55 pm »

Nee met mijn Renault Megane 1.4 diesel (130 pk) verwacht ik daar geen problemen mee :)6]
1.6 diesel ;) De 130pk is een 1.6, de overige diesels daar onder zijn 1.5 liter.
Ik heb een 1.5 met 110pk en automaat gehad en die had geen moeite met de Zambezi ;)
Gelogd

Zeldenrust

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 226
Aanhanger kwaliteit
« Reactie #23 Gepost op: maart 18, 2016, 12:46:01 pm »

1.6 diesel ;) De 130pk is een 1.6, de overige diesels daar onder zijn 1.5 liter.
Ik heb een 1.5 met 110pk en automaat gehad en die had geen moeite met de Zambezi ;)
Dank voor de info. :)5] Overigens heb je met een diesel sowieso meer trekkracht. Ik heb hiervoor een 308SW gehad met 1.6 benzine. Dan moest ik altijd kruipend de berg op...

Edit:
Nog even nagezien en blijkt het toch 1.4 met 110 pk te zijn. Maar ondanks 20 paarden minder geen problemen met trekken.
« Laatst bewerkt op: maart 18, 2016, 06:09:25 pm door Zeldenrust »
Gelogd
Zambezi River Camp Cross-road 2016

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Aanhanger kwaliteit
« Reactie #24 Gepost op: maart 18, 2016, 07:09:51 pm »

Dank voor de info. :)5] Overigens heb je met een diesel sowieso meer trekkracht. Ik heb hiervoor een 308SW gehad met 1.6 benzine. Dan moest ik altijd kruipend de berg op...

Edit:
Nog even nagezien en blijkt het toch 1.4 met 110 pk te zijn. Maar ondanks 20 paarden minder geen problemen met trekken.
1.5 dus ;) hihi.
De trekkracht bij lage toerentallen maakt het inderdaad makkelijker maar ook met een benzinemotor gaat het prima. Onze privé auto, een Toyota Auris 1.6 (132pk en 160Nm) heeft er ook geen enkele moeite mee. Het is alleen een atmosferisch blok dus je moet hem op toeren houden. Boven 3500tpm begint hij wakker te worden en hij geniet pas boven de 4000 tpm.

Als je er een moderne benzinemotor met turbo voor zet gaat het overigens net zo makkelijk als met een diesel.
Gelogd

Zeldenrust

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 226
Re: Aanhanger kwaliteit
« Reactie #25 Gepost op: maart 18, 2016, 07:14:44 pm »


1.5 dus ;) hihi.

Jij werkt vast in de autobranche. Afronden naar boven dan lijkt het altijd meer :)23]
Gelogd
Zambezi River Camp Cross-road 2016

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Aanhanger kwaliteit
« Reactie #26 Gepost op: maart 18, 2016, 08:15:30 pm »

Jij werkt vast in de autobranche. Afronden naar boven dan lijkt het altijd meer :)23]
Haha nee, brede algemene interesse:)14]Maar 1461 is prima af te ronden naar 1.5l :) Het is lang zo erg niet als Honda met de L13A motor, 1339cc en daar maken ze 1.4l van (alleen in Europa, in Japan en Amerika was het gewoon een 1.3)
Onze Toyota is wat eerlijker, 1598cc :)

Maar goed, beetje off-topic :)
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Aanhanger kwaliteit
« Reactie #27 Gepost op: maart 19, 2016, 10:14:38 am »

Hebben we al een keer gedaan. Zijn blijven hangen bij Cabanon, Aart Kok en Smitveld.
Mooie merken, maar wel drie hele verschillende wagens. Ik denk dat je je vooral met afvragen hoe je je vakanties voorstelt en hoeveel ruimte je nodig hebt. Van wat daarbij past kies je gewoon de mooiste. Snel kunnen opzetten is verder altijd fijn.
Wat betreft je oorspronkelijke vraag: ik zou altijd een wagen met rem en vering kopen. Het zijn nogal afstanden die je rijdt met een vouwwagen.
« Laatst bewerkt op: maart 20, 2016, 02:38:24 pm door weep »
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Aanhanger kwaliteit
« Reactie #28 Gepost op: maart 19, 2016, 12:11:27 pm »

Schokbrekers zijn helemaal niet zo belangrijk bij aanhangers onder 750kg. De rubber geveerde assen doen het prima zonder. De schokbrekers zijn nu alleen in de mode omdat ze verplicht zijn voor de Tempo 100 keuring voor Duitsland.
Wat veel belangrijker is voor het weggedrag van een aanhager is de bandenspanning (beter wat harder dan te zacht) en het balanceren van de wielen.
Balanceren wordt nagenoeg nooit gedaan bij aamhangers, vouwwagens en caravans maar het kan echt enorm veel uitmaken in het weggedrag.

Wel of geen remmen is een no-brainer, altijd een geremde aanhanger kiezen!
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.572
Re: Aanhanger kwaliteit
« Reactie #29 Gepost op: maart 19, 2016, 05:58:26 pm »

Super, dank voor de reacties allemaal WW, wij gaan er op deze manier goed uitkomen.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal