Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »   Omlaag

Auteur Topic: alleen opzetten  (gelezen 42018 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: alleen opzetten
« Reactie #15 Gepost op: april 06, 2016, 04:59:44 pm »

Welkom op het forum! Als voormalig alleenstaande moeder had ik het geluk dat mijn zoon al iets ouder was. Maar ik ging er altijd vanuit dat ik de klapper in mijn eentje op moest zetten.

De meningen lopen best uiteen hier. Als alleenstaande zette ik in mijn uppie een Cabanon europa camper voor 8 personen en aluminium stokken op. Ok, kost wat meer tijd, maar in jouw geval kunnen de kids helpen met de stokken. Mijn vouwwagen had een soft top en de bedden kon ik alleen uit klappen. Ook de rest deed ik alleen.
Daarna had ik een Roadmaster Rally voor 3 personen met stalen frame en soft top. Ook goed te doen alleen, behalve het bed. Daar had ik hulp bij nodig.
Nu heb ik een camplet waarvan ik dacht dat ik die makkelijk alleen op zou kunnen zetten. Helaas is dat helemaal niet het geval. Met het openklappen van de deksel en het optrekken van de tent heb ik hulp nodig. Maar daar helpen de kinderen bij. En komend kampeerseizoen mijn vriend.
In alle gevallen is inklappen heel makkelijk te doen in je eentje. En het achteruitrijden is gewoon heel veel oefenen. ;-)

Muis heeft je al aardig wat optie's gegeven en wat zei ook aangeeft....kom naar het vouwwagenweekend. Kun je alle optie's bekijken.  :J
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: alleen opzetten
« Reactie #16 Gepost op: april 06, 2016, 05:00:18 pm »

Een Roadmaster is redelijk in je eentje op te zetten. De deksel valt wat gewicht wel mee. Het voordeel is dat alle stokken op elkaar passen. Geen gepuzzel met stokken. Wat ik zou doen is als je gaat kijken voor een vouwwagen dat je vraag of ze hem opzetten en inklappen en of jij het dan in je eentje mag proberen. Zo kun je kijken of het te doen is. En inderdaad op de camping is altijd wel hulp. Succes met de zoektocht
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: alleen opzetten
« Reactie #17 Gepost op: april 06, 2016, 06:07:19 pm »

Het onderstaande lijstje aanvullen:

Citaat
Het systeem van de combi camp flexi is er in vele merken. Hier een paar op een rijtje:
Camplet, met keuken die niet van de bak af hoeft
Jametic, met losse keuken die eraf moet.
Trigano Odyssee, zelfde als de jametic
Combi camp flexi, met of zonder keuken
Aart Kok Kavango,  met doorloop keuken.

Naast dit model zou je ook kunnen kijken naar de Combi camp country, Holtkamper flyer, Spacer, Astro en Cocoon

Alpenkreuzer Select (een oudere wagen, dus zeker binnen het budget te krijgen)
Gerjak Tago Settler ( zelfde als jametic)


« Laatst bewerkt op: april 06, 2016, 06:09:57 pm door Tago Herman »
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 380
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: alleen opzetten
« Reactie #18 Gepost op: april 06, 2016, 06:18:42 pm »

Ha, de camplet is lastig opendoen als hij geen gasveer heeft, dus daar kan je opletten bij aanschaf. Al is er altijd wel iemand die je hierbij kan helpen.  Het uitrekken lukt goed alleen, de wind eronder krijgen en op de rand gaan staan. Je gewicht brengt hem naar voren :). Op YouTube zijn hiervan veel filmpjes te zien. De camplet ligt ook top achter de auto en is makkelijk hanteerbaar.  Je ziet, ik ben fan  :>.

Wij hebben de camplet met een gezin van 4 met kids in dezelfde leeftijd. Heerlijke VW! Ben benieuwd waar je op uitkomt.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: alleen opzetten
« Reactie #19 Gepost op: april 06, 2016, 07:24:25 pm »

Een Roadmaster is redelijk in je eentje op te zetten. De deksel valt wat gewicht wel mee. Het voordeel is dat alle stokken op elkaar passen. Geen gepuzzel met stokken. Wat ik zou doen is als je gaat kijken voor een vouwwagen dat je vraag of ze hem opzetten en inklappen en of jij het dan in je eentje mag proberen. Zo kun je kijken of het te doen is. En inderdaad op de camping is altijd wel hulp. Succes met de zoektocht
Klopt helemaal
Ik weet niet of jullie een gasveer hebben, maar onze niet.
De deksel van onze Family S is best wel zwaar.
Ik verwacht dat Roadmasters onder de 1000,- euro geen gasveer hebben.

En zoals velen al gezegd hebben op de camping is altijd wel hulp.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: alleen opzetten
« Reactie #20 Gepost op: april 06, 2016, 07:26:25 pm »

Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: alleen opzetten
« Reactie #21 Gepost op: april 06, 2016, 07:27:51 pm »

Klopt helemaal
Ik weet niet of jullie een gasveer hebben, maar onze niet.
De deksel van onze Family S is best wel zwaar.
Ik verwacht dat Roadmasters onder de 1000,- euro geen gasveer hebben.

En zoals velen al gezegd hebben op de camping is altijd wel hulp.
De onze heeft een gasveer. Hij is uit 2007 en in gebruik genomen in 2008.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: alleen opzetten
« Reactie #22 Gepost op: april 06, 2016, 07:46:47 pm »

Een Camplet is een vrij lichte wagen. in de folder staat 250 kg. Wat me een redelijk fabeltje lijkt.  Maar toch lichter dan bijv. de Jametic die wij hebben gehad met rond de 400 kg opgegeven gewicht. 385 kg zit je al snel aan bij de meeste vouwwagens. Keuken van de Camplet scharniert en dus geen gesjouw. Nadeel van de Camplet vonden we in 2010 dat er geen lattenbodem in zat, maar je matras gewoon in het wat ronde deksel ligt. Beide wagens hebben vergelijkbaar opzet systeem. Uiteraard zijn er meer modellen vouwwagens met dit systeem.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Gait

  • Gast
alleen opzetten
« Reactie #23 Gepost op: april 06, 2016, 07:59:24 pm »

Ik heb onze Camplet ook alleen opgezet. Dat gaat wel, maar makkelijk is anders. Vooral bij het opklappen van het deksel zit een lastig punt. Je moet dan 'over' de dissel of de keuken heen stappen terwijl je het deksel verticaal moet houden. De rest is goed te doen alleen. Een systeem zoals Trigano Alpha, CombiCamp Country/Valley etc hebben is beter te doen alleen. Het rek fungeert daar als contragewicht. Bij het openklappen blijf je aan de scharnierzijde staan. De afspannen is verder simpel
« Laatst bewerkt op: april 06, 2016, 08:05:08 pm door Gait »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: alleen opzetten
« Reactie #24 Gepost op: april 06, 2016, 08:00:43 pm »

Nou die camplet's zijn echt heel licht. Vrienden van ons hebben er 1 die ik help met kantelen van de wagen en dat doen we met z'n tweeën
Gelogd

Hayalet

  • Gast
Re: alleen opzetten
« Reactie #25 Gepost op: april 06, 2016, 08:34:40 pm »

Ik ga ook alleen met de kinderen kamperen. Heb 2 dochters van (bijna) 6 en (net) 8, en een zoontje van net 1 jaar. Ook ik moest hem dus alleen op kunnen zetten. Ik heb uiteindelijk voor een Trigano Odyssee gekozen. Gekocht voor 750 euro. Ik ga er in mei voor het eerst mee kamperen, maar heb hem nu een keer of 4 opgezet/afgebroken en volgens mij is het te doen hoor! Bij het verplaatsen van het keukentje zul je even hulp moeten vragen, en misschien bij het openklappen van het bed. Dat zijn bij mij de punten waarbij ik hulp nodig heb. Zijn maar kleine handelingen, altijd wel iemand bereid te helpen denk ik.

Succes met je keuze!
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: alleen opzetten
« Reactie #26 Gepost op: april 06, 2016, 09:07:21 pm »

Idd zie mijn inbreng als"ervarings" deskundige met 3kids. Misschien een optie om dit jaar een vw te huren en te kijken hoe het een en ander bevalt?

En ook ik, als alleengaande vader de afgelopen paar jaar, kan beamen dat een losse voortent echt wel te doen is. Verschilt ook per type tent. Maar ik had de wagen al en heb 'm nieuw gekocht. Als je start als alleenstaande ouder maak het jezelf dan gemakkelijk en kies dan voor een 123 vouwwagen. zoals inmiddels ook al door meerdere aangegeven. En als je de bagage een beetje onder controle hebt kies dan een lekker lichte zoals de camplet. Dan weet je zeker dat je het altijd red in je eentje.
Gelogd
Adventure Awaits

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1998
Re: alleen opzetten
« Reactie #27 Gepost op: april 07, 2016, 06:48:39 pm »

Wow wat een reacties. Fijn zeg.

We brengen wel wat power mee en ook mijn jongste is beresterk zegt hij dus dat komt goed. Het is dat hij nog zo kort op de benen is :-) De vouwwagen die wij vroeger hadden was meer een bungalowtent op wielen. Je klapte de bedplanken uit en daarop kwamen de slaaptent en sliepen wij op een luchtbed ( matras was af) De gehele tent van de vouwwagen moest dan los over het frame. Ik denk ook dat een losse voortent geen te groot obstakel zou vormen. Maar als het niet hoeft dan hoeft het niet :-)

Voor nu staan op mijn lijstje:
- Camplet
- Trigano
- holtkamper flyer.
Bij de laatste ben ik aan het mailen met iemand die echt een oudje aanbied. Volgens meneer is hij nog in prima staat voor die leeftijd. Helaas geeft de advertentie weinig info  en waren er slechts 2 foto's. Meneer niet handig met de mail dus die moet ik bellen na het weekend. Voordeel onder in mijn budget dus geld om er nog wat aan te doen en nog wat kampeerspullen aan te schaffen.

Camplet en trigano ook op geboden. Trigano spreekt mij aan vanwege de wagenbak die met banken is uitgerust zo kan er ook kampeerspul in de wagen blijven. Nadeel ik denk het aftillen van de keuken ( niemand hier ooit eens iets handigs voor bedacht?) Camplet, goede kwaliteit, isabella doek, uitdraaiende keuken dus geen tilwerk, licht en goed liggend achter de auto wat ik overal zo lees en bescheiden kleurstelling. Nadeel, minder bagageruimte in de wagen zelf. Beide bovenin mijn budget dus dan volgend jaar verder met aanschaf van spullen.  ( van mijn ouders kan ik het één en ander lenen)

En oudste wil graag een vouwwagen waar een ondertent is zodat zij daar in kan slapen. (slaapt anders in eigen tent) en zo hebben wij allemaal onze wensen.

Tja poldertoerist...... bagage onder controle. Dat is wel een dingentje. Gelukkig hebben we altijd de kofferbak van de auto nog  :)
Hulp op de camping. Als ik kampeer met een alleenstaande ouder organisatie is hulp verzekerd. Ik weet dat dit niet altijd vanzelfsprekend is als je tussen de gezinnen en stellen komt te staan.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: alleen opzetten
« Reactie #28 Gepost op: april 07, 2016, 07:42:16 pm »

 @Enidan, jouw zin" Nadeel ik denk het aftillen van de keuken ( niemand hier ooit eens iets handigs voor bedacht?)"
Nou er moet op dit forum diverse oplossingen van keukens met wieltjes te vinden zijn.
Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: alleen opzetten
« Reactie #29 Gepost op: april 07, 2016, 08:06:55 pm »

@Enidan, jouw zin" Nadeel ik denk het aftillen van de keuken ( niemand hier ooit eens iets handigs voor bedacht?)"
Nou er moet op dit forum diverse oplossingen van keukens met wieltjes te vinden zijn.
Voordat je kunt rijden, zul je de keuken er toch eerst af moeten tillen...
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal