Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »   Omlaag

Auteur Topic: alleen opzetten  (gelezen 42021 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: alleen opzetten
« Reactie #45 Gepost op: april 08, 2016, 01:20:46 pm »

Goed op het doek letten. Daar zit denk ik het meeste verschil in. Foto's is altijd een indicatie, maar ik zie bijna nieuw doek en al behoorlijk versleten doek. Maar je weet ook nooit precies hoe oud de foto's zijn.
Gelogd

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1998
Re: alleen opzetten
« Reactie #46 Gepost op: april 08, 2016, 04:09:53 pm »

Goed op het doek letten. Daar zit denk ik het meeste verschil in. Foto's is altijd een indicatie, maar ik zie bijna nieuw doek en al behoorlijk versleten doek. Maar je weet ook nooit precies hoe oud de foto's zijn.

Precies. Die uit Friesland is een recente foto. (Trigano)  de anderen weet ik niet. Zit ook behoorlijk stukje prijsverschil in.
En de Trigano hier om de hoek ziet er qua doek een stuk ouder uit daar weet ik ook geen leeftijd van.

Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: alleen opzetten
« Reactie #47 Gepost op: april 08, 2016, 04:33:18 pm »

De groene Trigano en de camplet zien er zo wel goed uit. De camplet lijkt idd wel nieuw. Je vraagt je haast af of dat wel klopt. Maar als het klopt.... Ik zou voor 1 van die gaan de tip van AstridG ziet er ook wel netjes uit
Gelogd
Adventure Awaits

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: alleen opzetten
« Reactie #48 Gepost op: april 08, 2016, 04:43:36 pm »

Die keuken van de eerste trigano lijkt toch wel vocht plekken te hebben, ik weet niet of je dat nog netjes krijgt.

De flyer zou ik aan je voorbij laten vliegen.

Die camplet ziet er goed uit en die andere trigano's zo op t eerste oog ook. Er zit bij verschillende wagens ook inventaris bij , let idd goed op vocht/weer plekken en muffe luchtjes
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: alleen opzetten
« Reactie #49 Gepost op: april 08, 2016, 05:16:29 pm »

Voor nu staan op mijn lijstje:
- Camplet
- Trigano
- holtkamper flyer.Camplet en trigano ook op geboden. Trigano spreekt mij aan vanwege de wagenbak die met banken is uitgerust zo kan er ook kampeerspul in de wagen blijven. Nadeel ik denk het aftillen van de keuken ( niemand hier ooit eens iets handigs voor bedacht?) Camplet, goede kwaliteit, isabella doek, uitdraaiende keuken dus geen tilwerk, licht en goed liggend achter de auto wat ik overal zo lees en bescheiden kleurstelling. Nadeel, minder bagageruimte in de wagen zelf. Beide bovenin mijn budget dus dan volgend jaar verder met aanschaf van spullen.  ( van mijn ouders kan ik het één en ander lenen)
En oudste wil graag een vouwwagen waar een ondertent is zodat zij daar in kan slapen. (slaapt anders in eigen tent) en zo hebben wij allemaal onze wensen.
Het eraf tillen van de keuken is makkelijk alleen te doen. gewoon eerst de ene kant uit het haakje en dan de andere kant. Wel eerst de poten naar beneden uiteraard. En met wielen is de keuken dan redelijk makkelijk weg te rijden. Maar blijft een onhandig ding die wel wat onstabiel is op het gras te rijden. Onder een Camplet past geen ondertentje dacht ik, die is erg laag.
« Laatst bewerkt op: april 08, 2016, 05:20:23 pm door Yella »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: alleen opzetten
« Reactie #50 Gepost op: april 08, 2016, 05:40:02 pm »

De Trigano ziet er wel een beetje vermoeid uit zo op het oog. De Camplet ziet er heel goed uit maar daar staan wel erg weinig foto's bij de advertentie. De tweede foto lijkt uit de folder te komen.
Gelogd

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1998
Re: alleen opzetten
« Reactie #51 Gepost op: april 08, 2016, 05:49:03 pm »

De Trigano ziet er wel een beetje vermoeid uit zo op het oog. De Camplet ziet er heel goed uit maar daar staan wel erg weinig foto's bij de advertentie. De tweede foto lijkt uit de folder te komen.

Ik neem aan dat je de trigano van de eerste link bedoeld. Of bedoel je deze?
http://www.speurders.nl/overzicht/caravans-en-kamperen/vouwwagens/snel-opzetter-1-2-3-systeem-trigano-odyssee-157134781.html?sr_ab=1&no_qs=True&query=trigano
Ja de camplet heeft maar 1 foto van zichzelf. De tweede is volgens mij ook een folder foto. Ik heb gevraagd om meer foto's.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: alleen opzetten
« Reactie #52 Gepost op: april 08, 2016, 05:59:03 pm »

de camplet ziet er mooi uit en is compleet. als de foto s kloppen zou ik voor die gaan. oke dan geen ondertentje maar misschien een los tentje ernaast/.. de andere vind ik persoonlijk niet mooi en de holtkamper te oud. maar goed smaken verschillen. Wat vragen ze voor de camplet??
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: alleen opzetten
« Reactie #53 Gepost op: april 08, 2016, 06:30:08 pm »

Beide t rigano's uit je eerste mailtje zijn uit 97 of ouder. Het is de eerste kleurstelling die verkocht werd. jaargang 98-99-en 2000 hebben de kleurstelling  van de trigano van Astrid. de heldergroene komt uit 2001 tot 2004. Dus het jaartal van de handelaar klopt al niet.  Ik heb zelf een odyssee uit 1998 en dat is in ieder geval een degelijke wagen met een goed doek en zo. Op het eerste gezicht ziet die van Astrid er mooi uit en deze heeft een dieselbak en een luifel, allebei handig (en prijzig als je ze achteraf wil aanschaffen). Die uit 2002 heeft in ieder geval geen disselbak en waarschijnlijk ook geen luifel. Als die uit 99 nog goed is en je kunt m voor een mooi prijsje krijgen zou ik die doen vanwege de extra's

Die lekkage los je niet op met een dopje, de stang zit daar onder het doek dus dat slaat door. Zul je moeten impregneren en hopen dat t weg gaat.

Gelogd

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1998
Re: alleen opzetten
« Reactie #54 Gepost op: april 08, 2016, 07:01:21 pm »

Beide t rigano's uit je eerste mailtje zijn uit 97 of ouder. Het is de eerste kleurstelling die verkocht werd. jaargang 98-99-en 2000 hebben de kleurstelling  van de trigano van Astrid. de heldergroene komt uit 2001 tot 2004. Dus het jaartal van de handelaar klopt al niet.  Ik heb zelf een odyssee uit 1998 en dat is in ieder geval een degelijke wagen met een goed doek en zo. Op het eerste gezicht ziet die van Astrid er mooi uit en deze heeft een dieselbak en een luifel, allebei handig (en prijzig als je ze achteraf wil aanschaffen). Die uit 2002 heeft in ieder geval geen disselbak en waarschijnlijk ook geen luifel. Als die uit 99 nog goed is en je kunt m voor een mooi prijsje krijgen zou ik die doen vanwege de extra's

Die lekkage los je niet op met een dopje, de stang zit daar onder het doek dus dat slaat door. Zul je moeten impregneren en hopen dat t weg gaat.


Dank je wel voor je info. Hoe kom ik te weten als ik de vouwwagen bekijk wat wel het juiste bouwjaar is? Ik kan met google weinig info vinden over de kleurstellingen door de jaren heen.
Ik wil als het kan morgen deze bekijken.
http://www.speurders.nl/overzicht/caravans-en-kamperen/vouwwagens/snel-opzetter-1-2-3-systeem-trigano-odyssee-157134781.html?sr_ab=1&no_qs=True&query=trigano
Die met de lekkage valt nu af. Geen risico of met impregneren het wel verholpen is.
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: alleen opzetten
« Reactie #55 Gepost op: april 08, 2016, 08:59:51 pm »

Normaliter zit er op het chassis ergens een plaatje met het serienummer en jaartal. Ik heb daar bij mijn wagen nog nooit naar gezocht en weet niet waar die zit. De kleurstelling is echter beslist van een oudere wagen, in 1999 waren de trigano's al groen. Het zou een (erg) overjarig model kunnen zijn maar misschien weet de eigenaar het ook gewoon niet. Hoeft ook niet relevant te zijn, het aantal uren dat ie gebruikt is (en hoe voorzichtig dat gebeurd is) gaat na een aantal jaren zwaarder wegen.

Zo op het oog ziet deze er nog best netjes uit overigens. Of weining gebruikt, of mensen die er netjes mee hebben omgesprongen. En ook een luifel en een disselbak.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: alleen opzetten
« Reactie #56 Gepost op: april 08, 2016, 10:59:40 pm »

Vaak zit er op de triangel en /of de as een type plaatje waarop een hoop informatie staat.
Gelogd

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1998
Re: alleen opzetten
« Reactie #57 Gepost op: april 09, 2016, 12:01:10 pm »

De lekkage bak valt af. Van de verkoper van de camplet geen reactie weer terug gehad.

Blijven over:

http://www.speurders.nl/overzicht/caravans-en-kamperen/vouwwagens/snel-opzetter-1-2-3-systeem-trigano-odyssee-157134781.html?sr_ab=1&no_qs=True&query=trigano

Kleurstelling buitenkant spreekt mij wel aan. (de gordijnen niet) Verkoper geeft aan dat het bouwjaar klopt en dat die kleurstelling tot 2000 gebruikt is. Trigano heeft chassisnummer nodig om leeftijd te bepalen.

En die van Astrid:
http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m1039173003-trigano-odysse-gl.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
Inmiddels meer info van Deze is van eerste eigenaar. 3 weken per jaar gebruikt en een aantal jaren niet en incl kampeeruitrusting zoals kleden, gasfles, keukenspul ( hoeft niet)  en budget vriendelijk. gaat weg vanwege andere invulling vakantie.

Voor de 1e is voor vanmiddag een afspraak gemaakt. Tips waar ik op moet letten?
Voor de 2e die mij ook zeker aanspreekt probeer ik contact te krijgen met de verkoper of we deze ook nog kunnen bezichtigen.


« Laatst bewerkt op: april 09, 2016, 12:16:23 pm door Enidan76 »
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: alleen opzetten
« Reactie #58 Gepost op: april 09, 2016, 01:05:30 pm »

op die van astrid is inmiddels 1200 geboden dus zit wel boven je budget
Gelogd

Hayalet

  • Gast
Re: alleen opzetten
« Reactie #59 Gepost op: april 09, 2016, 01:32:45 pm »

Dat wou ik net zeggen. Ikheb dezelfde als die van Astrid.  Hiervoor had ik die andere waarvan je de gordijnen niet mooi vindt (ik ook niet
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal