Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Duur opzetten vouwwagen: jamet louisiana/arizona langer dan andere VW?  (gelezen 5208 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pollotti

  • Gast
Re: Duur opzetten vouwwagen: jamet louisiana/arizona langer dan andere VW?
« Reactie #15 Gepost op: juni 23, 2017, 02:05:39 pm »

En ik vind het fijn dat alle kampeerspullen (op een klein tentje en een paar matjes na) bij elkaar opgeborgen staan, klaar voor vertrek.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Pollotti

  • Gast
Re: Duur opzetten vouwwagen: jamet louisiana/arizona langer dan andere VW?
« Reactie #16 Gepost op: juni 23, 2017, 02:16:34 pm »

En ik vind het fijn dat alle kampeerspullen (op een klein tentje en een paar matjes na) bij elkaar opgeborgen staan, klaar voor vertrek.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verkeerde draadje geloof ik:)51]:)51]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Duur opzetten vouwwagen: jamet louisiana/arizona langer dan andere VW?
« Reactie #17 Gepost op: juni 23, 2017, 03:16:07 pm »

Ik kan je melden dat elke vouwwagen in het begin wat tijd kost, bij een roadmaster heb je het voordeel van de stokken (alles hetzelfde) maar nadeel is dat ze veel duurder zijn, en de tweedehands die ik heb mogen aanschouwen destijds allemaal het weer in het doek hadden (3 verschillende roadmasters bekeken) en bij een roadmaster ligt je matras op de deksel dus elke dag luchten..... Nee doe mij dan maar een Jamet. Nu hebben we een europacamper, die bevalt ook erg goed, staat in iets meer dan een uur, maar dat is 1 netjes opruimen en 2 ervaring.....
Ik lucht de matrassen niet elke dag niet nodig. Luchtbed er op en nergens last van. Schoen er onder klaar. En weer ik heb er nog geen een daar mee gezien.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Duur opzetten vouwwagen: jamet louisiana/arizona langer dan andere VW?
« Reactie #18 Gepost op: juni 23, 2017, 04:00:38 pm »

Toch waren de matrassen van de Jamet met lattenbodem minder vochtig dan de matrassen in de Alpenkreuzer met een dichte plaat eronder.
Gelogd

mar-ine

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 313
  • Merk Vouwwagen: AartKok- LS/RL/GD
Re: Duur opzetten vouwwagen: jamet louisiana/arizona langer dan andere VW?
« Reactie #19 Gepost op: juni 23, 2017, 05:14:00 pm »

Een akwamat onder het matras en je hoeft nooit meer te luchten.

Coleman Popup
Cheyenne

Gelogd

johnb

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper cocoon xl offroad.
Re: Duur opzetten vouwwagen: jamet louisiana/arizona langer dan andere VW?
« Reactie #20 Gepost op: juni 23, 2017, 11:05:58 pm »

Wij hadden ook een louisiana maar het opzetten  vond ik altyd wel tegen vallen. Ik moest dit grotendeels alleen doen en dan wss ik gauw 3.5 uur onderweg  voordat alles  stond.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Gelogd

rixta

  • Gast
Re: Duur opzetten vouwwagen: jamet louisiana/arizona langer dan andere VW?
« Reactie #21 Gepost op: juni 24, 2017, 12:00:04 am »

Ik zou zeggen, kijk eens naar de Jamet Dakota! Wij zijn daar nu met onze 2 peuters mee aan t rondtoeren in Spanje en Frankrijk en dat bevalt zeer goed! De basistent staat in 20min (alleen de haringen kosten wat tijd, maar voor 1 nachtje doen we dat meestal niet) en vaak zetten we ook niet de voortent op, alleen bij regen. De ruime voortent kost ook een half uurtje (alleen maar 4 buizen en een rits en is nog met 1 of 2 zijtenten, slaapplaatsen, uit te breiden)
De luifel met zijkanten staat in 10 min. Alle haringen, mocht je die doen, kosten t meeste tijd.

De Dakota heeft op beide deksels een 2 persoonsbed (160 en 140) en daaronder een tentje. Je zou er dus met 6à8 man in kunnen. Tussen de 2 bedden zit de 'bak' waar de tafel past bij slecht weer. Onder de banken hebben we alle kleren enz zitten en de keukenspullen in de auto, om zo weinig mogelijk te hoeven verplaatsen. Volledig kampement: 1 1/2 uur.
Kortom: ideaal!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Gelogd

groothuis27

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 172
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
Re: Duur opzetten vouwwagen: jamet louisiana/arizona langer dan andere VW?
« Reactie #22 Gepost op: juni 24, 2017, 09:49:01 am »

Alpenkreuzer parade is ook een goede optie en opzich het opzetten ben je misschien rond het uurtje mee zoet . Inrichten kost je vaak net zo lang .inpakken kost je vaak meer tijd , moet je denken aan kastjes uit elkaar halen spullen netjes opbergen en vooral tent (flappen enz .) Schoonmaken en vooral het netjes opvouwen van slaapcabine's, voortent enz .

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Gelogd

riessie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0 Royal
Re: Duur opzetten vouwwagen: jamet louisiana/arizona langer dan andere VW?
« Reactie #23 Gepost op: juni 24, 2017, 02:34:06 pm »

Wij zijn ook nieuwe klappers en hebben een 2e hands louisiana gekocht.
Eerste keer opzetten was ongeveer 2 uur werk met het uitzoeken erbij.
Stokken nu zelf gecodeerd en gok dat we nu wel in 1,5 uur een heel eind moeten zijn.
We halen hem voor de vakantie nog wel een keer van stal om hem nog een keer op te zetten.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Duur opzetten vouwwagen: jamet louisiana/arizona langer dan andere VW?
« Reactie #24 Gepost op: juni 24, 2017, 03:43:16 pm »

Samen met de kinderen zet ik de louisiane op in ongv 1,5 uur. En dan zijn zijn de bedden en ondertent meegerekend.. Eea hangt af hoe je voorbereiding is. Stokken zijn gemarkeerd en in twee zakken verdeeld. Begin bij zak no1 en dan verder met de inhoud van zak no2.  Eea gaat lijkt wel een militaire operatie. Maar alleen met 3 kids gaat het uitstekend. Duidelijke taak verdeling zij geven de stokken en helpn mee met het vastritsen van de voortent aan het kuipzeil. En de ander is dan bezig im zijn luchtbed opteblazen in het ondertentje.
Gelogd

kimvdm

  • Gast
Re: Duur opzetten vouwwagen: jamet louisiana/arizona langer dan andere VW?
« Reactie #25 Gepost op: juni 25, 2017, 01:03:30 pm »

Oh, bedankt voor de tip!
Wat voor een type eurocamper hebben jullie?
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Duur opzetten vouwwagen: jamet louisiana/arizona langer dan andere VW?
« Reactie #26 Gepost op: juni 27, 2017, 10:41:16 am »

Oh, bedankt voor de tip!
Wat voor een type eurocamper hebben jullie?
Ik denk dat je mij bedoelde, wij hebben een europacamper futura, die worden niet meer gemaakt.
De futura heeft een halfboogtent, de boogtenten van nu vinden wij te klein (groter gedeelte waar je niet kan staan) Futura is iets meer bouwen, maar wel meer ruimte.
Wij zijn geen trekkers trouwens, wij zetten de wagen op en camperen 2-3 weken op dezelfde plek, als we iets willen zien rijden we er wel heen...
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal