Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Welke vouwwagen voor een beginner...  (gelezen 2166 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Montana81

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Neptune
Welke vouwwagen voor een beginner...
« Gepost op: juli 15, 2017, 10:06:27 pm »

Hallo Mensen,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Tony wij, ik mijn vrouw Monique, 2 kinderen en 1 onderweg zijn opzoek naar een vrouwwagen.

We hebben ons al een beetje georiënteerd bij diverse winkels oa Campolife welke bij ons in het dorp zit. Hier hadden ze een mooie vouwwagen staan die kwa systeem ons erg aansprak, namelijk de Trigano Olympe. Gemakkelijk op te zetten en weer in te pakken, mooi ruim we zijn immers met z'n 5en volgend seizoen. Nu willen wij onze eerste vouwwagen dus gaan kopen, een nieuwe zit er wat betreft budget niet in, maar een goede gebruikte behoort wel tot de mogelijkheden.

De Trigano Olympe behoort na mijn zoektochten op het web toch tot de duurdere gebruikte vouwwagens 4 a 5 duizend euro beginnen ze mee. Nu is dat eigenlijk onze boven grens wat we willen besteden, er komen immers ook nog andere zaken bij kijken potten pannen stoelen etc. De Cabanon Stratos was mij ook al opgevallen alleen is deze iets minder gebruiksvriendelijk met opzetten zag ik op de youtube filmpjes.

Nu komt natuurlijk de vraag....

Wat voor soort vouwwagens zijn er nog meer die jullie denken dat geschikt is voor ons. Hij moet dus het gemak en de ruimte hebben van de Trigano. Maar hier liefst iets goedkoper dan de 4 a 5 duizend euro. Mijn vrouw roep ineens.... hij moet wel een kuip grondzeil hebben... oke schat  :J


Ik hoor graag wat jullie voor vouwwagen adviseren.

Groet Tony
« Laatst bewerkt op: juli 15, 2017, 10:12:58 pm door Montana81 »
Gelogd

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk Vouwwagen: ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Re: Welke vouwwagen voor een beginner...
« Reactie #1 Gepost op: juli 15, 2017, 10:12:23 pm »

Welkom allereerst.

Wij hebben een trigano odyssee met gastencabine.
Kan je makkelijk met 5 slapen maar is wel kleiner dan de olympe maar daarentegen goedkoper 2de hands.
Best eens op meerdere plaatsen gaan kijken en eventueel wachten tot na de zomer dan komen er vaak meerdere te koop.
Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Welke vouwwagen voor een beginner...
« Reactie #2 Gepost op: juli 15, 2017, 10:27:35 pm »

zat vandaag wat te struinen op marktplaats en kwam deze tegen:

https://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m1180959358-mooie-jamet-dakota.html

snelklapper, veel slaapplaatsen, kuipzeil  :P
Gelogd

GuVer

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kariba Game Drive (2009)
Re: Welke vouwwagen voor een beginner...
« Reactie #3 Gepost op: juli 15, 2017, 10:44:03 pm »

Aart kok liefhebber, ik zag op marktplaats deze mooie Tundra. De foto met het campingbedje vond ik zo leuk

Aart Kok Tundra tenttrailer/ vouwwagen
http://link.marktplaats.nl/m1163532323?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios_tablet
Ad

Ik weet niet of er echte 'beginner' vouwwagens zijn. Kijk vooral wat  praktische is voor jullie, wat je mooi vindt en binnen het budget past.
En heel snel is met jonge kinderen om je heen een illusie. Maak er vooral een feestje van.
Gelogd

Klapkuikuh

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 174
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
  • Het is binnen buiten dan warmer.
Re: Welke vouwwagen voor een beginner...
« Reactie #4 Gepost op: juli 15, 2017, 11:56:56 pm »

zat vandaag wat te struinen op marktplaats en kwam deze tegen:

https://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m1180959358-mooie-jamet-dakota.html

snelklapper, veel slaapplaatsen, kuipzeil  :P

Ik snap niet dat mensen zo een foto plaatsen als ze iets willen verkopen.  ::)
Gelogd

pmponer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 86
  • Merk Vouwwagen: *** TEUN TTT4 ***
Re: Welke vouwwagen voor een beginner...
« Reactie #5 Gepost op: juli 16, 2017, 07:59:08 am »

Ik snap niet dat mensen zo een foto plaatsen als ze iets willen verkopen.  ::)

Ligt eraan of je vraagprijs een beetje klopt he, verder kan een serieuze koper wel door die zaken heen kijken, en kijkt hij naar andere dingen dan hoe hij is opgezet op een bepaald moment.

Weet je zeker dat je met zo een dure vouwwagen wilt beginnen? Wij zijn begonnen met een Jamet Louisiana een bouwwagen, maar heel veel ruimte voor de kinderen ook bij minder weer. Maar wij wisten niet of het klappen wat voor ons was en hebben deze dus niet te duur aangeschaft. Een kuipzijl is ook op te lossen door bijvoorbeeld een bij te kopen met een opblaasbare rand.

De Olympe is een mooie wagen, maar toch heb ik er veel narigheid over gelezen (qua kwaliteit van de wagen).
Dus ik zou zeggen denk na over wat echt belangrijk is met 3 (kleine) kinderen en ga dan zoeken naar wat een must is of een nice to have. En dan kom je voor de helft van je budget (of zelfs minder) met nog een prima vouwwagen thuis
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Welke vouwwagen voor een beginner...
« Reactie #6 Gepost op: juli 16, 2017, 09:19:37 am »

Welkom hier. Een vouwwagen kopen en of hij geschikt is. Is heel persoonlijk vind ik. Ga kijken ga bij de winkels alles op zetten. Ga er in liggen etc.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Welke vouwwagen voor een beginner...
« Reactie #7 Gepost op: juli 17, 2017, 12:42:43 am »

Welkom hier . Wij hebben vorig jaar als complete beginners een tweedehands Cabanon Mercury gekocht. 100 procent tevreden. Enige punt van kritiek is dat hij erg groot is voor sommige plaatsen. Hebben hem vorig jaar na het seizoen gekocht. Toen nog een lang weekend weg geweest, dit jaar met Hemelvaart, en nu, in de zomer, zijn we er in totaal bijna 4 weken mee weg, op 3 verschillende campings (waarvan nog 1,5 week en 1 camping te gaan). Helemaal super, dat klappen... Zelfs 3,5 week lijkt wel kort. ...

Kijk eerst wat rond. Wat vind je je mooi, wil je een keuken, dicht grondzeil, grote luifel hoeveel vaste bedden...  Er zijn veel merken en veel mogelijkheden. Met jouw budget kan je zeker een goeie tweedehands wagen scoren. Dat was ons budget ook, en we hadden best veel keuze al gaan de populaire modellen (hebben we met onze gemerkt) op Marktplaats wel héél snel weg. Je moet echt volgen en meteen reageren en gaan kijken, of ze zijn weg.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: juli 17, 2017, 12:44:52 am door metalpe »
Gelogd

ReinierCo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy
Re: Welke vouwwagen voor een beginner...
« Reactie #8 Gepost op: juli 17, 2017, 10:07:01 am »

Welkom!

Ik denk ook dat een goedkopere 2e hands kopen om te proberen een goede start is (hebben wij met de arizona gedaan)

Na een paar keer kamperen weet je wat je mist en aanvullende eisen zijn. Zo hebben wij de arizona na ruim een jaar met 150,- verlies verkocht en een jametix arizona gekocht

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk

Gelogd

groothuis27

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 172
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
Re: Welke vouwwagen voor een beginner...
« Reactie #9 Gepost op: juli 17, 2017, 05:48:35 pm »

Zou als beginnend vouwwagen kampeerder zien dat je eerst een goede gebruikte wagen koopt .mag best op leeftijd zijn en verkleurd dat zegt allemaal niks .veel belangrijker dat alles heel is en werkt zoals het hoort .als hobbyist van alpenkreuzer zou ik een alpenkreuzer parade adviseren .kwalitatief sterke wagens , ruim en goed weggedrag. Maar het blijft persoonlijk wat je mooi vind en er voor kwijt wil .als je een goede wagen voor zeg rond de €500,= - €600,= koopt kun je je nooit een buil aan vallen en bevalt het niet ben je ook niet zoveel geld kwijt .een goede wagen voor dat geld schrijf je weinig tot niets op af haast .

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Gelogd

Montana81

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Neptune
Re: Welke vouwwagen voor een beginner...
« Reactie #10 Gepost op: juli 17, 2017, 09:45:00 pm »

Ik ben al het een en ander wijzer geworden. Wij hebben wel het een en ander aan eisen... zo moet er een kuipgrondzeil in zitten. Er zijn er hier een aantal erg allergie's voor alles wat steekt. Er moeten dus ook horren in zitten. Wij vinden een boog tent wel erg mooi.

Door deze eisen en onze smaak zijn er 3 wagens die tot nu toe in aanmerking komen.

-Cabanon Mercury
- Jamet Dakota
- Trigano olympe.

Nu zijn de Cabanon en Trigano een stuk duurder gebruikt dan de Jamet, waarin zit dit verschil ?? Betaal ik alleen voor het merk of zitten er ook verschil in kwaliteit van het doek / wagen etc.

Wat opzetten is de trigano wel erg makkelijk en de Jamet het lastigst... als ik de youtube filmpjes bekijk. Iets langer of korter opzetten is geen ramp aangezien de wagen alleen in de zomer gebruikt gaat worden.

Ik hoor graag van jullie,

Tony
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Welke vouwwagen voor een beginner...
« Reactie #11 Gepost op: juli 17, 2017, 10:13:15 pm »

de trigano en de jamet komen uit dezelfde Franse fabriek
het afwerknivo zou bij trigano wat beter zijn dan bij jametic

zelf waren wij tevreden over de jametic die we hebben gehad
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Welke vouwwagen voor een beginner...
« Reactie #12 Gepost op: juli 17, 2017, 10:42:03 pm »

Ook Raclet valt onder de Triganogroep
Gelogd

GuVer

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kariba Game Drive (2009)
Re: Welke vouwwagen voor een beginner...
« Reactie #13 Gepost op: juli 18, 2017, 12:11:49 am »

Mooi rijtje, stap 2 ga eens naar een dealer en vergelijk ze eens qua materiaal en afwerking


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Welke vouwwagen voor een beginner...
« Reactie #14 Gepost op: juli 18, 2017, 12:13:02 pm »

het valt mij op dat er weinig wordt aangeboden momenteel, en dat de prijzen te hoog zijn. Wij hebben onze eerste vouwwagen een Jamet Arizona, uit 2005 (geleverd 2006) in 2008 gekocht voor €2800, inclusief allerlei toebehoren (gaatjestapijt, ondertentjes, en alle jamet extra's) Ik zie nu oudere wagens voor meer geld te koop staan.... Dus ik zou even wachten tot na de zomer (september/oktober) en dan nog eens kijken, onder de €4000,- zie ik sowiezo niets met inritsbaar kuipzeil die zijn vanaf 2010 een beetje er bij gekomen (afhankelijk van merk en type vw)
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal