Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen voor gezin van 5 personen  (gelezen 1362 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pietervreeburg

  • Gast
Vouwwagen voor gezin van 5 personen
« Gepost op: augustus 16, 2017, 03:02:08 pm »

Beste vouwwagen-clubbers,

Na een misgelopen avontuur met een bijna 30-jaar oude Camp-Let hebben wij besloten om naar een nieuwere vouwwagen op zoek te gaan. Het aanbod is echter zo ruim dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Kunnen jullie mij in de goede richting wijzen met merken en types?

Ik ben op zoek naar een vouwwagen:
  • Voor 2 volwassenen en 3 kinderen (nu 1, 3 en 5 jaar), een aanritsbare gastencabine voor kind nr 3 spreekt ons meer aan dan ondertentjes of een enorm grote dubbelklapper
  • Met een losse keuken (de vaste keuken van de Camp-Let vonden we niet handig / te laag)
  • Die snel op te zetten is (het klapsysteem van de Camp-Let vonden we wel heel handig, ik heb geen zin in gepuzzel met losse buizen en voortenten)
  • Die rond de € 5000 mag kosten (voor een jonge 2e hands)
  • Met (voorkeur, maar geen breekpunt) een hard deksel (dat vond ik fijn aan de Camp-Let)
Ik kom op dit moment voortdurend uit bij de Trigano Odyssee, maar er zijn vast meer opties die ik over het hoofd zie.

Dank voor jullie hulp!

Met vriendelijke groet,

Pieter Vreeburg
Berkel en Rodenrijs
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Vouwwagen voor gezin van 5 personen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 16, 2017, 07:49:22 pm »

combicamp?? alleen een vaste keuken maar die is wel hoger dan de complet
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Vouwwagen voor gezin van 5 personen
« Reactie #2 Gepost op: augustus 16, 2017, 11:27:11 pm »

Jamet Jametic, Aart Kok Kariba, Gerjak had ook zo'n model.
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Vouwwagen voor gezin van 5 personen
« Reactie #3 Gepost op: augustus 17, 2017, 12:14:50 am »

Wij begonnen twee jaar met een Trigano Odyssee. Toen hadden we voor onszelf een goed beeld van de plussen en minnen.

Nadelen voor ons waren:
Het gesjouw met de keuken, echt zwaar.
Dat de keuken los en op 4 dunne pootjes staat, soms op wat hobbelig gras, met gevaar van omvallen (als één van de kinderen er wat uit zou halen)
(Ook de losse Mobicool koelkast moest gesjouwd worden)
Slapen op de plank (we hadden een oudere)
Het gevoel niet zo stabiel te slapen op die pootjes onder de plank met een wat zwaardere partner en dat ons kind daar dan onder ligt
De vierkante look (en mijn partner vond hem donker van binnen)
Toch nog wel wat losse stokken (garderobestang midden vonden we een onhandig ding)

Voordelen waren:
Best snel op te zetten
Als je in de straat staat en je sjouwt de keuken eraf, dan konden wij precies drie kledingkratten tussen de bankjes (we hadden een oude) rijden.
Je kon nog e.e.a. onder het dekzeil proppen.


Uiteindelijk zijn we uitgekomen op de Combi Camp Country. Sinds afgelopen maart vier weken en een weekend gebruikt. Heeeeel blij mee.
Ik moest wennen aan de look van de kar, in mijn optiek hadden vw's altijd een dekzeil, ik wist niet beter, maar nu vind ik het eigenlijk juist wel stoer die strakke kar. :-)
Supersimpel op te zetten.
Gastencabine nu nog maar als kinderen ouder zijn kan ie weg als ze een eigen tentje willen
Lekker licht binne pn terwijl de slaaptenten van donkergrijze stof zijn.
Robuuste keuken op prima hoogte. Zelfs een keer echt hoog toen het terrein afliep :-)
In de zomer voornamelijk alleen met dak en één zijkant voortent gestaan. Geen joekel op onze plaats.

Alle kampeerspullen liggen nu standaard onder opklapbare bed en in de auto gaan nu: gasflesje (de andere in de dissel), de kledingkratten, twee kleine kratjes met spelletjes, stiften, boekjes, knutsel etc., toiletspullen, handdoekentas, schoenen, dekbed voor ons, frame hangmat.
We hebben nu inmmers geen losse koelkast meer in de auto, dus dit pas makkelijk.

Succes met jullie keuze!
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Vouwwagen voor gezin van 5 personen
« Reactie #4 Gepost op: augustus 17, 2017, 12:18:05 am »

Voor jullie jongste zou dit ook nog kunnen, kunnen de oudste twee in de gastencabine.

Gelogd

pwg-van-ej

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 888
Re: Vouwwagen voor gezin van 5 personen
« Reactie #5 Gepost op: augustus 17, 2017, 01:52:10 am »

Weet niet of je op Facebook een account heb maar in de groep vouwwagen kampeerders worden vw te koop aangeboden


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

pietervreeburg

  • Gast
Re: Vouwwagen voor gezin van 5 personen
« Reactie #6 Gepost op: augustus 17, 2017, 01:28:27 pm »

Bedankt voor de reacties. Ik ga wat zoekopdrachten op Marktplaats maken en eens kijken bij de vouwwagen-groep op Facebook. De Combi-Camps die ik op Marktplaats zie zijn eigenlijk wat boven mijn budget, maar het is wel een mooie wagen. Campingbedje in de voortent vonden wij in de Camp-Let erg veel plek innemen, er bleef geen voortent meer over om spullen te stallen. De auto kon als geimproviseerde kast dienen, maar echt handig vond ik dat niet, vandaar dus mijn voorkeur voor een gastencabine. Dan kan het kleinste meisje daar slapen.

@Caroline: dank voor de uitgebreide feedback over de Trigano Odyssee. Erg handig om te weten.

Met vriendelijke groet,

Pieter Vreeburg
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 247
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Vouwwagen voor gezin van 5 personen
« Reactie #7 Gepost op: augustus 17, 2017, 09:15:43 pm »

De nieuwere odyssees hebben minder nadelen dan de odyssee die caroline beschrijft. Zo zitten er geen banken meer in de bak en is nagenoeg de hele bak te gebruiken als bagageruimte. Wij hadden al onze spullen in  10 klapkratten in de bak onder het bed staan, voor ieder (5 personen) 1 krat met kleren en verder kratten met spelletjes, opblaasspul, handdoeken, waterschoenen enz. Er zijn 2 volwaardige bedden, bij de nieuwste Odyssees zelfs beide met lattenbodem. Het bed boven de bak is dan het bed voor de ouders, er kunnen 2 kinderen op het uitgeklapte bed en een derde kind kan in het zijtentje, campingbedje past daar makkelijk in, of evt. in het ondertentje. Het ondertentje is ook handig als opslagruimte, bv voor parasols, het dekzeil en andere dingen die je wel bij je hebt maar even niet nodig hebt. Sjouwen met de keuken kan je verlichten door er wielen onder te maken. Sinds 2010 geloof ik, is er ook een inritsbaar kuipzeil te krijgen, wel handig met kleine kinderen. En volgens mij kan je met jullie budget een heel aardige Odyssee aanschaffen, inclusief de nodige accesoires.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal