Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen voor alleen weekendjes weg  (gelezen 7981 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 340
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Vouwwagen voor alleen weekendjes weg
« Gepost op: augustus 08, 2021, 05:00:27 pm »

Eerder schreef ik al dat we een vouwwagen overwogen maar dat mijn man niet zo’n kampeerder is. Na deze vakantie (in een stacaravan) op de camping rond te hebben gekeken hebben we gezamelijk besloten dat het beter is wanneer we de zomervakanties met zijn allen in een stacaravan blijven doen  :P

Maar… ik vind kamperen wel heel fijn en wil mijn huidige tentje toch misschien wel ruilen voor een vouwwagen. Maar het budget is aanzienlijk geslonken doordat het alleen voor weekendjes weg is.  ::) rond de 2000-3000€ max zou fijn zijn.

Ik zoek een vw die snel en makkelijk staat door 1 persoon omdat het alleen voor 1-3 nachtjes is. Liefst een vaste keuken maar geen absolute  must. Binnenruimte die heel snel staat is wel een must. Graag een inritsbaar grondzeil in tenminste een deel van de tent. Alle benodigdheden (stoelen, tafel, kratten met servies, koelbox etc). moeten in/op de bak kunnen ivm kleine auto en omdat ik alles in de wagen wil laten bij stalling.

Ideeën die ik zelf heb: malawi met alleen luifel, alpha met alleen luifel, camplet, country of panama up gl met alleen kuifel (te duur denk ik), flexi (ook te duur gok ik). Alleen luifel is ivm opzetgemak. Ik vond de malawi met voortent echt te zwaar voor mij alleen. En als ik zoals bij de malawi een stuk wagentent heb voor bij kou is een luifel voldoende. Malawi is te doen maar bij een andere post reageerden mensen dat het opzetten bij cabanon redelijk omslachtig is dus ik ben benieuwd wat er makkelijker kan.

Het liefst heb ik een zo nieuw mogelijke wagen ivm verbeterde technieken, gasveer etc, maar ik weet dat dat lastig wordt binnen mn budget. Wie durft te adviseren (natuurlijk houd ik rekening met het wc een effect  :))
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 244
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Vouwwagen voor alleen weekendjes weg
« Reactie #1 Gepost op: augustus 08, 2021, 05:20:31 pm »

Je kan ook eens kijken naar een Jamet Jameta of een Raclet Solena, komen uit dezelfde fabriek als een Trigano, zijn vergelijkbaar qua model met een Trigano Alpha, maar zijn goedkoper.
Gelogd

Mdroog

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 62
  • Merk Vouwwagen: 3Dog Traildog
Re: Vouwwagen voor alleen weekendjes weg
« Reactie #2 Gepost op: augustus 08, 2021, 07:52:09 pm »

Kijk eens naar Gordi Gear/Buiten Lewe.
Systeem is top, kwaliteit is volgens mij ook niets om over te zeuren.. Ik kijk mee in de Facebook groep en zie eigenlijk niks dan lof met veel voor een goeie prijs…
Gelogd

Sbode

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 79
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Vouwwagen voor alleen weekendjes weg
« Reactie #3 Gepost op: augustus 08, 2021, 08:17:36 pm »

Holtkamper cocoon?
Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 340
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Vouwwagen voor alleen weekendjes weg
« Reactie #4 Gepost op: augustus 08, 2021, 09:18:36 pm »

O ja, waar ik ook naar benieuwd ben is hoe groot (m2) de binnenruimte is die direct staat.
Gelogd

CJ-Albert

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 138
  • Merk Vouwwagen: Gordigear Taiga
Re: Vouwwagen voor alleen weekendjes weg
« Reactie #5 Gepost op: augustus 08, 2021, 09:34:30 pm »

Maatvoering van de Gordigear vindt je hier: https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=22698.0

Wij hebben geen voortent, alleen een luifel. Tent staat met een kwartier, en is voor ons (2pers.) binnen ook ruim genoeg voor een paar slecht weer dagen.

« Laatst bewerkt op: augustus 08, 2021, 09:45:48 pm door CJ-Albert »
Gelogd

Paulus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 110
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
Re: Vouwwagen voor alleen weekendjes weg
« Reactie #6 Gepost op: augustus 08, 2021, 09:51:34 pm »

Misschien is een keizer weekender iets voor jou
Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 340
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Vouwwagen voor alleen weekendjes weg
« Reactie #7 Gepost op: augustus 08, 2021, 10:28:09 pm »

Maatvoering van de Gordigear vindt je hier: https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=22698.0

Wij hebben geen voortent, alleen een luifel. Tent staat met een kwartier, en is voor ons (2pers.) binnen ook ruim genoeg voor een paar slecht weer dagen.

Dank voor de foto’s. Mooie wagen maar ik vind de binnenruimte te klein helaas.
Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 340
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Vouwwagen voor alleen weekendjes weg
« Reactie #8 Gepost op: augustus 08, 2021, 10:43:39 pm »

Misschien is een keizer weekender iets voor jou

Kende ik niet, dank voor de tip. Iets aan de kleine kant denk ik. Misschien dat ik hem wel bij de Wit ga bekijken.
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: Vouwwagen voor alleen weekendjes weg
« Reactie #9 Gepost op: augustus 08, 2021, 11:00:49 pm »

Nou heb ik niet bepaald alle types vouwwagen in beeld op de tweedehands markt, maar ik krijg het idee dat je voor je budget toch wel behoorlijk wat eisen stelt.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

muis

  • Gast
Re: Vouwwagen voor alleen weekendjes weg
« Reactie #10 Gepost op: augustus 08, 2021, 11:25:19 pm »

Ik kampeer alleen,  of met mijn 2 zoons, en zet de vouwwagen zelf op en breek hem ook weer zelf af. Ik heb een Holtkamper Flyer
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Vouwwagen voor alleen weekendjes weg
« Reactie #11 Gepost op: augustus 08, 2021, 11:41:20 pm »

Nou heb ik niet bepaald alle types vouwwagen in beeld op de tweedehands markt, maar ik krijg het idee dat je voor je budget toch wel behoorlijk wat eisen stelt.
Nou ja, dat dus. Ik denk dat je met dat budget en die eisen beter een aantal weekenden iets kan huren op een camping om te zien of je daadwerkelijk gaat investeren. Of je koopt een grotere vouwwagen en zet die op een seizoensplaats. Dan heb je niet de stress van opbouwen en afbreken en kan je wel op de camping staan.

Mocht je toch een vouwwagen willen kopen en gebruiken op de manier die je nu bedacht hebt dan zou ik geen flyer en geen Malawi doen. Wij hebben een flyer gehad en die kon ik wel alleen opzetten maar inklappen alleen vond ik lastig. Bovendien, er zijn maar twee slaapplaatsen en heb je er meer nodig dan gaat dat ten koste van de binnenruimte. Een Malawi heeft dan weer de optie voor de achtertent (meer leefruimte over) maar zet lastiger op dan de flyer, zeker in je eentje. Ook geen aanrader dus.
Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 340
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Vouwwagen voor alleen weekendjes weg
« Reactie #12 Gepost op: augustus 09, 2021, 12:02:06 am »

Nou heb ik niet bepaald alle types vouwwagen in beeld op de tweedehands markt, maar ik krijg het idee dat je voor je budget toch wel behoorlijk wat eisen stelt.

Geen eisen, wensen ;-)

Camp-let, Malawi 1, Cocoon, Jametic etc leken wel te passen binnen dat budget dacht ik. Uiteraard wel wat ouder dan.
« Laatst bewerkt op: augustus 09, 2021, 12:40:42 am door nadine40 »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Vouwwagen voor alleen weekendjes weg
« Reactie #13 Gepost op: augustus 09, 2021, 12:32:31 am »

Ik zou met dit budget zeker kijken naar de Camplet, die heeft dan al een gasveer, makkelijk op te zetten, keuken zit vast   :J :J daar kun je wel een mooie voor vinden.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.171
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Vouwwagen voor alleen weekendjes weg
« Reactie #14 Gepost op: augustus 09, 2021, 06:37:13 pm »

Alleen jammer dat de camp let niet veel bergruimte heeft in de bak.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal