Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Jamet Arizona of Trigano Galleon  (gelezen 4855 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Matthijs

  • Gast
Jamet Arizona of Trigano Galleon
« Gepost op: augustus 23, 2011, 09:12:54 pm »

Vandaag diverse vw bekeken en twijfelen nu nog tussen twee wagens namelijk de Jamet Arizona of Trigano Galleon. Heeft er iemand ervaring met een van deze twee wagens (voor- en/of nadelen)
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re:Jamet Arizona of Trigano Galleon
« Reactie #1 Gepost op: augustus 24, 2011, 04:29:23 pm »

zijn 2 wagens met nogal verschillen.

heb alleen ervaring met de Jamet Arizona, en laatst een Galleon bekeken in Boxtel.

Jamet is erg ruim, en door zijn binnenhemel met kast en keukenuitbouw ook erg praktisch, De Galleon zal je sneller op kunnen zetten lijkt mij,
Jamet heeft op zich goede bedden met lattenbodems, van de Galleon weet ik het niet zeker (al denk ik het wel)
keukens zijn bijna gelijk,

Verder kan de kleur je keuze beinvloeden en uiteraard de prijs.

Succes met de puzzel!
Gelogd

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re:Jamet Arizona of Trigano Galleon
« Reactie #2 Gepost op: augustus 24, 2011, 05:06:31 pm »

Hoi,

Ik ben niet gehinderd door enige kennis in de materie waarover je vraag gaat, maar ik was vandaag bij een caravanbedrijf en heb daar eens gevraagd om grof een indeling te maken in de merken Alpenkreuzer, Jamet, Conway en Trigano. Het antwoord dat ik kreeg was dat ik beter van Alpenkreuzer kon afblijven, Jamet kwalitetief ook niet echt geweldig is, Trigano erg gemakkelijk op te zetten is en goed van kwaliteit en Conway ook goed is van kwaliteit en iets minder gemakkelijk op te zetten dan een Trigano.

Ik hoop dat je er iets aan hebt. Zoals ik al zei ben ik geen ervaringsdeskundige, maar tik ik hier neer wat ik vandaag GEHOORD heb.

Mochten er mensen zijn met andere ervaringen, hoor ik dat natuurlijk heel graag.

Groeten,
Mischa
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re:Jamet Arizona of Trigano Galleon
« Reactie #3 Gepost op: augustus 24, 2011, 08:59:41 pm »

Alpen Kreuzer staat kwalitatief goed bekend, is alleen 2de hands beschikbaar, ivm faillisement vd fabriek, maar zou niet weten waarom je die niet zou moeten kopen. (uiteraard in dien in goede staat, tov gevraagde geld)

Jamet staat bekend om zijn goede prijs/kwaliteitsverhouding (niet duur, maar over het algemeen wel goed)

Trigano is het duurdere broertje van Jamet, (kwaliteit wel beter, zelfde fabriek)

Conway kan ik niet over oordelen, maar volgens mij alleen 2de hands
Gelogd

Matthijs

  • Gast
Re:Jamet Arizona of Trigano Galleon
« Reactie #4 Gepost op: augustus 26, 2011, 02:28:26 pm »

Dank voor de reactie, wij hebben nu besloten om voor de Trigano Galleon te gaan. We zijn benieuwd, en hebben nu al zin in volgend jaar zomer.
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:Jamet Arizona of Trigano Galleon
« Reactie #5 Gepost op: september 07, 2011, 11:54:15 am »

Dan ben ik heel benieuwd naar de gebruikerservaringen, dus als het zover is, deel ze dan met ons?
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

galleon

  • Gast
Re: Jamet Arizona of Trigano Galleon
« Reactie #6 Gepost op: september 07, 2012, 10:09:42 am »

Wij hebben juist onze Jamet Arizona verkocht en een Trigano Galleon gekocht. De jamet was van 1996 en technisch prima. Alleen het opzetten begon ons erg op te breken. Vooral in Z Frankrijk bij temperaturen boven de 30 is het geen doen om ruim 2 uur alleen al bezig te zijn met tent op zetten. Van de Galleon verwachten we dat dat erg veel sneller gaat (door ons als ervaren tentbouwers.)

Maar voor de kwaliteit zou ik de Jamet niet laten staan. Hij was na 17 jaar en erg intensief gebruik (ieder jaar 6 weken met 4 kinderen) technisch perfect in orde. Helemaal waterdicht ook bij stortbuien.
Maar goed, we hebben er een ander een plezier mee gedaan en gaan morgen de Galleon ophalen en meteen een nachtje uit proberen.
Met deze reactie wil ik toch vooral de kwaliteit van Jamet onderstrepen. Als de trigano beter is heb ik een goede keus gemaakt.
Gelogd

StijnMattheus

  • Gast
Re: Jamet Arizona of Trigano Galleon
« Reactie #7 Gepost op: september 07, 2012, 10:48:46 am »

Ik weet niet in hoeverre je met de galeon sneller gaat opzetten?
is het echt zo'n groot verschil tussen de twee?
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.345
Re: Jamet Arizona of Trigano Galleon
« Reactie #8 Gepost op: september 07, 2012, 11:50:03 am »

De Galleon is volledig symetrisch dat maakt het wel gemakkelijk, ik weet niet of dat ook voor de arizona geldt.

Wel is het zo dat je de Galleon evt. ook alleen op kunt zetten door de tent eerst aan te ritsen de voorkant overeind te trekken en met 1 scheerlijn vast te zetten om vervolgens het frame binnen op te bouwen, dat is iets wat met de Arizona niet kan volgens mij.

In het filmpje zetten ze daar in 20 minuten de tent mee op, in de praktijk viel het me tegen. Vervolgens ben ik overgestapt op de klassieke methode.
Gelogd
Adventure Awaits

galleon

  • Gast
Re: Jamet Arizona of Trigano Galleon
« Reactie #9 Gepost op: september 17, 2012, 11:11:01 am »

We zijn vorige week de Galleon wezen ophalen en zijn meteen een weekend gaan test kamperen. Het opzetten ging dan wel niet binnen ge gestalde 20 minuten maar ging veel makkelijker. Bij de Jamet Arizona moest je veel meer van dezelfde buizen uitsorteren. De Galleon heeft bogen die je het eerst herkent. Dat maakt het erg overzichtelijk want de bogen zijn hetzelfde. Maakt niet uit waarmee je begint. Er zijn 2 zakken voor de buizen bij geleverd en we hebben alles van de voorkant in één zak gedaan. Daarmee begin je en trek je de boel overeind. Dan komt stokkenzak 2 aan bod en bouw je de tent af. We zijn zeer te spreken over deze werkwijze. Bij de Jamet Arizona bouwde je eerst het hele frame op en dan ging de tent er overheen. Hierbij moest je eerst over de nok een scheerlijn van de voorste buis naar de wagen spannen anders viel je frame uit elkaar. Dat is bij de Galleon veel makkelijker want het tentdoek zit al op zijn plek en is aan de wagen en grondzijl geritst. Optrekken en klaar.

Was er dan ook iets dat tegenviel??? Ja. De ondertent was niet op te hangen omdat de bevestiging aan de bedplank niet standaard bevestigd was. Dat moet je dus zelf nog uitmeten en vastschroeven.
Ook het afdekzijl moet worden geruild want de ingesmolten plastic ogen laten al los. Bij de Jamet zaten er lussen aan genaaid. Het afdekzijl is ook van een veel dunnere kwaliteit.

Al met al ben ik er toch erg blij mee en ik hoop er veel plezier mee te hebben.
Gelogd

StijnMattheus

  • Gast
Re: Jamet Arizona of Trigano Galleon
« Reactie #10 Gepost op: september 17, 2012, 11:19:32 am »

Klinkt alvast positief.
Ik vermoed dat u ook powergrip verbindingen hebt.
Hoe is uw indruk van dit systeem?

Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Jamet Arizona of Trigano Galleon
« Reactie #11 Gepost op: september 17, 2012, 11:22:43 am »

Bij de Jamet Arizona bouwde je eerst het hele frame op en dan ging de tent er overheen. Hierbij moest je eerst over de nok een scheerlijn van de voorste buis naar de wagen spannen anders viel je frame uit elkaar.
Tip: zet de stokken links en rechts om-en-om schuin. Je frame blijft dan zonder verdere ondersteuning gewoon staan.
Gelogd

galleon

  • Gast
Re: Jamet Arizona of Trigano Galleon
« Reactie #12 Gepost op: september 17, 2012, 10:17:31 pm »

Ik heb inderdaad ook powergrips en vind het erg goed werken. beter dan die vervelende bouten met metelen driehoekje van vroeger. Ik hoop wel dat het een degelijk systeem is met het oog op de toekomst.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal