Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Welk merk vouwwagen?  (gelezen 5542 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Elisa

  • Gast
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #15 Gepost op: juli 09, 2012, 06:46:26 pm »

Wij hadden vroeger een Jamet Louisiana (bouwjaar 1997 volgens mij), deze zette ik met mijn vader als puber binnen anderhalf uur kant en klaar op. Inclusief twee ondertentjes.
Tegenwoordig hebben wij een Jamet Texas de Luxe en deze staat in een uur kant en klaar. Ook hierbij twee ondertentjes.

Beide vouwwagens niet onbenullig groot, dus voldoende plek op de plaats. Ideaal dat er onder beide banken bergruimte is. Wanneer het ´s avonds kouder wordt, is het best gezellig om in de bak te eten en later een potje te kaarten. Was voor ons dus een must.

Wat ik ook een aanrader vind is een luifel met zijkanten. Dit hebben wij helaas niet, maar houd het wel lekker warm omdat de wind er niet onder komt. Deze zijkanten zijn er trouwens best makkelijk aan te zetten.

Voordeel van de Louisiana was de vaste kast die aan de hemel zat. Dit heeft de Texas niet. Wel vind ik de hemel die je in de voortent hangt echt een meerwaarde doordat je een extra isolatielaag aanbrengt, en dus warmte binnenhoudt.
Gelogd

tjaptjoice

  • Gast
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #16 Gepost op: juli 10, 2012, 09:28:49 am »

Ja Elisa die vaste kast leek mij ook handig. En het stond ook netjes vond ik. Hemel in de voortent is vooral handig bij wat minder weer lijkt mij, we zullen de vouwwagen vooral in Frankrijk gebruiken in de zomer en zoeken de zon er mee op. Maar inderdaad, we zullen 'm ook in NL wel eens gebruiken bij een weekendje weg en gezien het weer hier is het dan wel lekker als je wat meer warmte in de tent houdt.
Gelogd

Pila79

  • Gast
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #17 Gepost op: juli 10, 2012, 10:20:39 am »

Wij zijn er met pinksteren weg geweest en hadden m binnen 2 uur staan (en dat voor een eerste keer, hebben nog best zitten pielen met de keukenuitbouw, alles was wel gemerkt, maar op een andere manier dan dat wij zouden doen  ;) ). Moet wel zeggen dat we met vrienden waren, dus de kids uitbesteed hadden, dat scheelt vast weer minstens een half uur! En manlief heeft zich er bij neergelegd dat mijn ruimtelijk inzicht gewoon wat beter is dan de zijne en doet gewoon wat ik zeg  ;)  WW Ondertentje hangt er vast onder dus die klapt gewoon mee, hoeven we dus alleen maar 4 haringen in te prikken.
Wij vinden die hangkast ook ideaal. De vorige eigenaren hebben er een dwarsbalk aan gehangen dus we kunnen nu 2 van die ikea hangdingen in kwijt, waardoor we alle kinderkleding en een deel van onze eigen kleding daar in kunnen hangen. Gedeelte ernaast met gordijntje ervoor staat bij ons het toilet, ook erg makkelijk voor de nachtplas en onze 3 jarige dochter die anders het liefst de hele dag naar het toiletgebouwtje loop "onee hoef toch niet"  :**

Had iig zeker niet het idee dat we het hele weekend met de tent bezig waren geweest en vond t voor een weekend van vrijdagmiddag tot maandag avond echt prima te doen.

@elise: wij zijn dolblij met de binnentent omdat het in het zonnige zuiden ook de warmte buiten houdt! Dus of het nu warm of koud is, zou m er altijd inhangen.
Gelogd

Bri

  • Gast
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #18 Gepost op: juli 21, 2012, 07:20:31 pm »

Hoi Tjaptjoice, ik heb nu net nog even je hele topic hier doorgelezen nadat ik een paar uurtjes verschillende sites heb zitten bekijken ivm klappers.  Nuttige topic je topic hier.

Ok, ik heb ook 2 jaar gekampeerd met een touroperator met een zonnetje in de naam ;)  en moest ik er nu mee op reis gaan dan zou ik zeker naar de last minutes grijpen ivm de prijzen.

En ja, aangezien ik laatst thuis zat met rugpijn wil ik ook een goed bed, dat heb ik gelukkig altijd gehad in die gehuurde tenten.  Door als kind met de ouders gecampeerd te hebben met een symetrische vouwwagen van erka heb ik me nu waarschijnlijk te snel laten inpakken door de verkoper bij camping zorro in Belgie en heb ik een raclet lavendel gekocht.
echt
maar ik als mama alleen met een hond van 40kg en twee bengels van 8 en 5 jaar ben nu heel erg aan het twijfelen of ik die wel opgezet ga krijgen.

Bon, dus waarschijnlijk staat er een raclet te koop dit najaar en kijk ik even uit naar andere heel makkelijk op te zetten en in te klappen klappers.  De holtkamper bevalt me heel erg op dit moment, alleen vind ik ze ook weeral prijzig.  Ik zou graag eens tot in het zuiden van Italie rijden met zo'n klapper, weekje hier, weekje verderop, weekje elba....

Misschien dat ik in de Provence dit jaar ga terecht komen en ik ben nu al aan het overwegen om de voortent gewoon totaal niet op te zetten.  Enkel het bovenstuk van de voortent.  ik heb namelijk supergraag schaduw om in te zitten en voor mijn hond is dat zeker ook heel erg nodig.

Ik ben veel te snel geweest in mijn aankoop. verdorie verdorie....

Filmpjes van de holtkamper flyer zijn superleuk, inderdaad snel uitgeklapt, maar nooit iets te zien waar ze ook de voortent helemaal met grondkuipzeil eraan vastzetten op een filmpje.  En dus geen idee hoeveel werk daaraan te pas komt.

Ik moet mijn raclet nog gaan ophalen, kzal dan laten weten hoe moeilijk het gaat worden. :>
Gelogd

tjaptjoice

  • Gast
Re: Welk merk vouwwagen?
« Reactie #19 Gepost op: oktober 30, 2012, 10:42:02 pm »

Ik moet mijn raclet nog gaan ophalen, kzal dan laten weten hoe moeilijk het gaat worden. :>

En hoe is de zomer verlopen met je Raclet??
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal