Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Slovienië: Noordwesten: Lesce: Camping Sobec  (gelezen 16189 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CassiusZ

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Nieuwe Jamet Panorama 2015
Slovienië: Noordwesten: Lesce: Camping Sobec
« Gepost op: augustus 27, 2014, 02:37:44 pm »

Wij zijn dit jaar eens naar Slovenië gegaan, gewoon om eens de "andere" kant van Europa te ontdekken.

Wij hebben 20 nachten doorgebracht op camping Sobec, vlakbij het dorpje Bled.

Om heel kort te zijn, het is een fantastisch mooie camping!! En Slovenië is ook nog eens een prachtig land!

Bijna alle plaatsen zijn vrij te kiezen behalve als je vlak bij het zwemmeer wil staan.
Het is een enorm grote camping, waar wij eigenlijk helemaal niet naar streven, maar omdat alles vrij te kiezen is valt dit eigenlijk niet eens op.
Wij hadden een plek uitgekozen waar denk ik wel 3 Roadmasters volledig opgezet hadden kunnen staan.

Sanitair op de camping is prima voor elkaar, alleen doet het een beetje gedateerd aan, maar daarentegen, altijd wc papier en een wasbak+zeep om na afloop je handen even te wassen.

Het zwemmeer op de camping is keurig ingedeeld in een peuter/kleuter gedeelte en een dieper gedeelte. Omdat het bergwater is, is dit op hete dagen heerlijk verkoelend  :#
Speelgelegenheid genoeg voor jong en oud, meerdere speeltuin(tjes), badmintonveld, basketbalveld, voetbalveld (alle drie geasfalteerd), beachvolleybal, midgetgolf.
Restaurant van de camping kan ik niet veel over zeggen, maar wat ik voorbij heb zien komen zag het er allemaal prima uit.

Kinderen tot 7 jaar zijn gratis en over de hele camping hebben ze een wifi dekking die ook nog eens gratis is (alleen elke week eventjes een nieuwe code halen bij de receptie)

Als het weer nou "ietsje" beter was geweest in de eerste week en de laatste 2 dagen zouden we helemaal in topvakantie hebben gehad!!

http://www.sobec.si/eng
« Laatst bewerkt op: augustus 12, 2015, 11:36:25 am door Klavertjes »
Gelogd
-------------------
Greetz, CassiusZ

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: Slovienië Noord-West: Camping Sobec
« Reactie #1 Gepost op: augustus 27, 2014, 10:06:44 pm »

Ziet er mooi uit inderdaad. Alleen had ik bij Slovenie niet een prijs van 55,- per nacht gedacht  ::)
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Slovienië Noord-West: Camping Sobec
« Reactie #2 Gepost op: augustus 27, 2014, 10:35:19 pm »

Het was dit jaar ook één van onze campings. Belangrijkste opmerking: de camping affichieert zich zelf als 5 sterren camping. Ga er niet met dat beeld heen, dan valt het tegen. Iedere avond bijvoorbeeld in het donker en met koud water af moeten wassen. Groot voordeel voor ons was het feit dat we met een klein kind toch mooi afgelegen konden staan en dat de camping behoorlijk centraal tov van een aantal mooie bezienswaardigheden ligt (meer van Bled, meer van Bohinj, Triglavski national Park, Skofje Loka en Ljubljana liggen allemaal binnen bereik). Ligging aan de rivier is eng met kleine kinderen (wij stonden op een redelijke afstand van de rivier, maar je kunt pal aan de snel stromende Sava staan, rivier is verder nergens afgeschermd), maar de ligging er aan is wel heel fraai. En ondanks de grootte en de vele groepen die er staan, geen geluidsoverlast van disco's oid. Campings in Slovenië zijn trouwens niet goedkoop, prijsniveau vergelijkbaar met Oostenrijk en Nederland. De kust is zelfs ronduit duur. Sobec is geen uitzondering, maar voor ons scheelde het enorm dat je voor kinderen tot 7 jaar niet betaalt. Tevens kun je ANWB korting krijgen (5%) en bij 7 nachten of meer long stay korting (10%).
« Laatst bewerkt op: augustus 27, 2014, 10:37:49 pm door sanderv »
Gelogd

Marcel en Quirina

  • Gast
Re: Slovienië Noord-West: Camping Sobec
« Reactie #3 Gepost op: februari 12, 2015, 04:37:24 pm »

Hallo,

Hebben jullie deze reis van te voren geboekt of ben je op de bonnefooi gegaan?


Marcel
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Slovienië Noord-West: Camping Sobec
« Reactie #4 Gepost op: februari 12, 2015, 05:30:07 pm »

Bonnefooi. We boeken nooit iets. Wel nu met drie kleintjes van te voren uitgezocht naar welke regio's we allemaal wilden en in iedere regio twee of drie alternatieve campings uitgezocht.
Gelogd

Marcel en Quirina

  • Gast
Re: Slovienië Noord-West: Camping Sobec
« Reactie #5 Gepost op: februari 13, 2015, 03:04:49 pm »

Dat vind ik ook wel leuk maar wij willen eerst voor twee weken op een vaste plek gaan staan.
Moet ik dan van te voren boeken of ook op de bonnefooi gaan. En is het ter plaatse regelen goedkoper dan nu al boeken?


Alvast bedankt,
Marcel
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Slovienië Noord-West: Camping Sobec
« Reactie #6 Gepost op: februari 13, 2015, 03:45:51 pm »

Dat vind ik ook wel leuk maar wij willen eerst voor twee weken op een vaste plek gaan staan.
Moet ik dan van te voren boeken of ook op de bonnefooi gaan. En is het ter plaatse regelen goedkoper dan nu al boeken?


Alvast bedankt,
Marcel

Camping Sobec is groter dan hij aanvoelt en lijkt, ik vraag me af of hij ooit vol staat. In die zin zou ik op de bonnefooi wel aandurven. Maar je kunt er natuurlijk altijd even een mailtje of belletje aan wagen.
Gelogd

Marcel en Quirina

  • Gast
Re: Slovienië Noord-West: Camping Sobec
« Reactie #7 Gepost op: februari 15, 2015, 08:21:33 am »

Nog een vraagje, ik wil op stroom kamperen zijn daar nog speciale stekkers voor nodig?


Alvast bedankt,
Marcel
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Slovienië Noord-West: Camping Sobec
« Reactie #8 Gepost op: februari 15, 2015, 01:25:44 pm »

In al die jaren dat ik gekampeerd heb, ben ik twee soorten stekkers tegen gekomen. De gewone 230V stekker met randaarde en de blauwe campingstekker. Met een gewoon drie aderig verlengsnoer (liefst rood, goed zichtbaar in het gras) en zo'n verloopstekker kun je dan overal terecht:



http://www.allekabels.nl/camping/4549/1203279/campingstekker.html

Die  verloopstekkers zijn op heel veel plekken te krijgen, iedere kampeerwinkel heeft ze in het assortiment.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Slovienië Noord-West: Camping Sobec
« Reactie #9 Gepost op: februari 15, 2015, 02:32:46 pm »

In al die jaren dat ik gekampeerd heb, ben ik twee soorten stekkers tegen gekomen. De gewone 230V stekker met randaarde en de blauwe campingstekker. Met een gewoon drie aderig verlengsnoer (liefst rood, goed zichtbaar in het gras) en zo'n verloopstekker kun je dan overal terecht:



http://www.allekabels.nl/camping/4549/1203279/campingstekker.html

Die  verloopstekkers zijn op heel veel plekken te krijgen, iedere kampeerwinkel heeft ze in het assortiment.
LET OP!! In Frankrijk, maar ook in Oost Europa gebruiken ze een iets ander soort van stekkers dan wij gewend zijn. De aarde zit daar namelijk niet in de rand maar is een pin in het midden onder de plus en de min. Zorg dus dat je een stekker bij je hebt die behalve de  plus en de min pin ook een gat heeft voor de aarde. Die zijn gewoon te koop in NL. Niet iedere camping kun je met de CEE stekker terecht.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Slovienië Noord-West: Camping Sobec
« Reactie #10 Gepost op: februari 15, 2015, 05:39:16 pm »

LET OP!! In Frankrijk, maar ook in Oost Europa gebruiken ze een iets ander soort van stekkers dan wij gewend zijn. De aarde zit daar namelijk niet in de rand maar is een pin in het midden onder de plus en de min. Zorg dus dat je een stekker bij je hebt die behalve de  plus en de min pin ook een gat heeft voor de aarde. Die zijn gewoon te koop in NL. Niet iedere camping kun je met de CEE stekker terecht.

Klopt inderdaad, maar de vast aangegoten randgeaarde stekkers zoals gebruikt aan een verlengsnoer hebben nagenoeg altijd dat gat aanwezig.

Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Slovienië Noord-West: Camping Sobec
« Reactie #11 Gepost op: februari 15, 2015, 05:39:57 pm »

Maar we gaan hier een beetje offtopic...  :off
Gelogd

Marcel en Quirina

  • Gast
Re: Slovienië Noord-West: Camping Sobec
« Reactie #12 Gepost op: februari 16, 2015, 10:52:30 am »

Ondanks de of-topic ben ik wel blij met het antwoord al vind ik wel dat het hier past.
Het gaat tenslotte over Slovenië


Marcel.
Gelogd

Marcel en Quirina

  • Gast
Re: Slovienië: Noordwesten: Lesce: Camping Sobec
« Reactie #13 Gepost op: augustus 25, 2015, 01:11:02 pm »

Terug van Sobec.

Het is inderdaad een mooie grote camping met als je je wagen goed neer zet een grote plek hebt. Maar er waren toch ook een hoop nadelen.
Geen warm water bij de afwas.
De doucheknop elke 10 seconden indrukken anders is er geen water.
Het personeel is zo onvriendelijk als maar zijn kan.
Stroom ver van de wagen vandaan. Gelukkig had ik 60 meter bij me maar met 50 had ik het al niet meer gered.
Te weinig douchen in het hoogseizoen


Ook positieve zaken.
Veel speelruimte
Genoeg plekken met schaduw
Je kunt alle soorten stekkers gebruiken in de grote oranje kasten.
Grote plekken als je op tijd bent
Hele vriendelijke mensen in Slovenie
Ze kunnen bijna allemaal Engels
Uit eten gaan is niet duur en je krijgt ook nog eens veel en vriendelijke bediening

Voor de eerste keer camperen vond ik het tegen vallen maar volgend jaar gaan we gewoon weer wat anders opzoeken.



Groeten,
Marcel
Gelogd

JelleB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Zambezi Original 2005
Re: Slovienië: Noordwesten: Lesce: Camping Sobec
« Reactie #14 Gepost op: augustus 01, 2017, 09:19:09 pm »

Op camping Sobec zijn de stekkers niet zo belangrijk, maar de lengte kabel wel. Er zijn veel te weinig stroomkaarten (wel met veel aansluutpunten, gewoon en CEE stekkers) maar je hebt 50 a 60 meter kabel nodig.
Ik heb een zonnepaneel met kleine accu voor de telefoons, iPads en led lampjes, waterpompen in de keuken, en de koelbox op gas.
Campingaz is niet te ruilen in Slovenië, zie hiervoor mn andere post.
 


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal