Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Slovenie, Postojna, camping Pivka Jama  (gelezen 5187 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Slovenie, Postojna, camping Pivka Jama
« Gepost op: augustus 08, 2018, 04:05:53 pm »

Tijdens onze Slovenie-reis hebben we ook een paar dagen Postojna bezocht. Zoals ik al eerder bij de recensie van Camp Danica aangaf, is de keus beperkt mbt campings. Wil je naar dit stuk van Slovenie dan stuit je ongetwijfeld ook op Pivka Jama. De camping is redelijk groot, maar omdat het aardig wat niveauverschil heeft is het in kleinere en grotere terras-plaatsen verdeeld. De ondergrond is hard, grijzig gravel-achtig. Daar moest ik even aan wennen maar het ging prima. Er zijn geen vaste plekken dus je mag je eigen plaats uitzoeken. In tegenstelling tot Camp Danica kreeg ik niet de indruk dat ze soms teveel mensen toelieten, er was steeds ruimte genoeg. Tip: eerst rondlopen en dan pas je wagen halen. We hebben met groot plezier een hele toestand gadegeslagn waarbij een Duitser met een dubbelasser "ons" terras op reed maar de bocht teerug niet meer kon maken, en ook niet het weggetje verderop naar beneden. Die man heeft er uiteindelijk 3 dagen gestaan voor de overige buren vertrokken waren en er voldoende ruimte was om te keren....
Er is 1 sanitairgebouw. Alles is erg verouderd (jaren 70) maar brandschoon.er waren ook voldoende toiletten, douches en afwasplaatsen.
De camping heeft een zwembad, verwacht geen hypermodern gebeuren, maar het voldeed prima op de zeldzame momenten dat we op de camping waren en het warm was.
De beroemde grotten van Postojna zijn en paar km verderop te bezoeken. Het complex is echter zo groot dat het ook onder de camping doorloopt. Als je dus liever niet in een toeristische file ondergronds wil belanden (zoals wij) dan kan je ook een rondleiding vanuit de camping nemen. Het is iets goedkoper (16e pp) en mogelijk iets minder spektaculair dan de hoofd"attractie" maar de groep bestond slechts uit ong 15 mensen, en de gids heeft geen haast. De route leg je in ong 1,5 u af, en de laatste ruimte movhten we zo lang blijven als we wilden. Bonus is dat je eigenlijk 2 grotten bezoekt, de "gewone" en de zwarte grotten.
Pivka Jama is verder een prima uitvalsbasis voor de Vipava-vallei (30 min) kasteel Predjama (15 min) en zelfs de kust is in een uur te bereiken. Postojna zelf vond ik maar een treurige bedoening.
Nog een route-tip, sommig navigatie stuurt je via de afslag "Unec" maar je kan beter de snelwegafslag "Postojna" nemen. H

Personeel: kan ik weinig over zeggen, volgens mij gewoon zoals alle Slovenen: vrindelijk en ze spreken goed engels.
Prijsniveau vond ik opnieuw redelijk hoog (zoals op veel plaatsen hier) 50 euro pn mt 2 volwassenen, 2 kinderen en electra.
« Laatst bewerkt op: augustus 08, 2018, 04:10:34 pm door g11ling »
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Slovenie, Postojna, camping Pivka Jama
« Reactie #1 Gepost op: augustus 08, 2018, 09:44:02 pm »

Exact zoals wij het in 2014 ook ervaren hebben, alleen sla ik nu al twee keer steil achterover van de campingprijzen  ::) wij zaten 5 jaar geleden op ongeveer de helft.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal